Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 października 2009 - 20:22

Witam serdecznie co można zrobic zeby podrasowac silnik 3,0??:D

#2 OFFLINE   ancek

ancek
  • 129 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: FG/Gorzów/Zielona Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2009 - 20:26

przeczytac informacje zawarte na forum....

#3 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 października 2009 - 20:33

Tak tylko ze na forum som wałkowane te same tematy na zmiane
Dolot ala Manzell i chip tuning
Chodzi mi tutaj o cos takiego jak
Np. Toczenie koła zamachowego, Polerowanie kanałów dolotowych, Odchudzanie wałków rozrządu .
Co jeszcze można zrobic ???

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2009 - 21:09

wszystko co sobie zamarzysz ...

Tylko czy Cie na to stac?
ps. skoro już wiesz to wszytsko co wymieniles .. to czego jeszcze oczekujesz?

#5 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 10 października 2009 - 04:28

A co daje odchudzanie walkow rozrzadu??:eek:

#6 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2009 - 07:35

A co daje odchudzanie walkow rozrzadu??

Mowa pewnie o zrobieniu ostrzejszych.

#7 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2009 - 08:23

piszecie o mantzlu, ostrych wałkach, lekkim kole zamachowym i polerowaniu kanałów dolotowych (nie wiem po co skoro matowa powierzchnia stawia niższe opory tarcia powierza, ale jak kto lubi)

jeszcze nie napisał nikt o "baranach" i wydechu na "wymiar", planowaniu głowic, kutym wale, kutych korbach, kutych tłokach, kompresor/turbina wedle uznania...


wszystko co jest w tym temacie aż dotąd przewyższa wartość omci czterokrotnie :D

życzę szóstki w totku :p

#8 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 10 października 2009 - 21:41

qrfa co za temat
kup lepiej sportowe auto taniej będzię
jesli musi być omega to kup lotusa lub evo z 4.0
przynajmniej bedzie trzymało się asfaltu powyzej 200

żeby podrasować 3.0 wystarczy zmienic zmeinić wydech filtr powietrza i soft na hamowni, wychodzi najtaniej, efekt gwarantowany

#9 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2009 - 07:51

moim zdaniem troche zlewacie czlowieka, ktory chce cos zrobic konkretnego...
owszem wiele juz bylo powiedziane na temat rasowania V6 w tysiacach postow, ktorych jednak nie sposob odszukac i przeczytac, czy utrzymac w jakims ładzie.
w sprawnie tuningu V6 rowniez wiele nie bylo pewnie nigdy poruszone, a wy ucinacie dyskusje i blokujecie mozliwosc obmyslenia nowych rozwiazan...

wyluzujcie troche chlopaki :)
wiem, ze ciezko juz ogarniac zawarte w tym dziale setki wykresow z hamowni przedstawiajace wyniki roznych modyfikacji, ale zawsze mozna wiecej... :D


 


#10 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 10:39

Exec nie żebym nie wierzył w twoje możliwości ale co byś chciał jeszcze zrobić z naszym V6 co jeszcze nie zostało ujęte w tym temacie ? ? ?


normalnie jestem w 100% pewien że każdy by chętnie oddał swoje auto do "pimp my ride"
albo przynajmniej postawił furkę u świątka, zostawił "5zł" i odebrał auto po dwóch dniach z 500KM motorem...

kolega Boss.p21 założył temat, wie że można założyć mantzla i wałki z 3.0, do tego odchudzić koło zamachowe, i co? i nic.....

#11 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2009 - 11:01

Exec nie żebym nie wierzył w twoje możliwości ale co byś chciał jeszcze zrobić z naszym V6 co jeszcze nie zostało ujęte w tym temacie ? ? ?

hehe, wiedzialem, ze to sie odbije takim pytaniem - niestety czlowiek nie wie, czego nie wie - z pewnoscia jest jeszcze duzo mozliwosci...

ja na przyklad zastanawiam sie na przyszly sezon nad swinka i modem ukladu wtryskowego, sam dobrze wiesz, ze nikt nigdy tutaj tego nie robil i nie opisywal (co najwyzej gdybał) wiec co kolega Boss znajdzie na ten temat na naszym forum? NIC! powiecie mu teraz, zeby poszukal sobie na forach traktujacych o japonskiej motoryzacji, a tutaj nie zawracal gitary?

przynajmniej postawił furkę u świątka

a co to swiatek poza zasiegiem? (V6 to pikus, ja tutaj pracuje nad pewnym V12) popatrz chocby na Cite, Immo, czy nawet mnie - sa ludzie, ktorzy z czystej pasji wkladaja w omegi ogromne ilosci pracy i pieniedzy


 


#12 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 października 2009 - 11:21

..Nie było jeszcze o nitro ;) ..Firma z Warszawy oferuje konkretne strzały mocy za współmiernie rozsadne kwoty do uzyskanych przyrostów mocy pomijajac direct port gdzie niestety trzeba ingerować w silnik..

Tu dla amatora albo sucha albo mokra instalacja..

KreatorMocy ul.Młodnicka 31, 04-239 Warszawa, Biuro: 22 610-55-56, Tel/Fax: 22 610-55-25, Tel. kom.: 506-353-457, Tel. kom.: 501-617-094

A tu polecam świetny test czy da sie zrobic mocne auto za rozsadne pieniadze: http://www.kreatormo...ex.php?act=p_sc

Generalnie polecam tą firme, pomoga, doradza i co najważniejsze - się znają chłopaki :)

Sporo czasu siedzi w tym również Jędrasik: http://www.tuning.je...k.pl/moc20.html

Dodany obrazek

Dodany obrazek

..Reszte zostawiam Waszej inwencji.. Łapać za telefon, dzwonić i działać :) bo będzie to zdecydowanie najtansza z możliwych dla Oplowskich V-ek alternatywa zwiekszenia parametrów silnka VS kasa :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#13 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 11:28

świnke można by podpisać pod chip tuning bo wyregulowanie zasilania silnika w obu przypadkach wygląda tak samo...
do wtrysku to wystarczy założyć dodatkowy regulator ciśnienia benki by wycisnąć z niego jeszcze więcej i wystarczy do tych 250KM ewentualnie założyć wtryski z LET

piszesz że jest jeszcze dużo możliwości, hmm a ja uważam że moc w 3.0 nie powinna przekraczać 230-250KM z powodu jakości komponentów wykorzystanych do budowy tego silnika, owszem jeżeli by wymienić cały układ korbowotłokowy to dżemie w nim spory potencjał....

jeżeli i ktoś nie "bawi" się w przeróbki nazwijmy to "małego kalibru" jak mantzel czy wałki to weźmie się za turbinę...?

co do N2O to ciekawe ile strzałów wytrzyma x30xe :D wolałem nie wspominać... :p

#14 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 października 2009 - 11:45

..Każda modyfikacja każdego silnika ingeruje w jego trwałość..
..Czemu postrzegasz X30XE jako silnik mało wytrzymały?
..Wersja steinmetz kompressor z tego co mi wiadomo opierała sie na tych samych komponentach i nie wkładano tam np. kutych gratów, a silnik doładowany 0.4 Bar miał okolo 290KM i prawie 370Nm..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 11:57

już pisałem o jakości wału w tym silniku parę razy...
wał jest odlewany z żeliwa i twardość czopów (32HRc) jest niższa od kluczy firmy TOPEX, nawet w maluchu były czopy hartowane powierzchniowo do twardości ponad 50HRc

tłoki też nie są jakieś specjalnie wytrzymałe bo już nie raz było o wypalonej dziurze w denku, i to bez modów...

co do steinmetza to puki nie zobaczę jakiegoś dokumentu o seryjności tego silnika to nie uwierzę że nie przerabiali nic po za dołożeniem sprężarki....

pisałem też co można by poprawić w tym silniku żeby poprawić jego wytrzymałość ale już nie chce mi się powtarzać bo pisania było sporo :D

#16 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2009 - 12:31

świnke można by podpisać pod chip tuning bo wyregulowanie zasilania silnika w obu przypadkach wygląda tak samo...

idac dalej takimi uogólniającymi porownaniami niedlugo bedziemy turbo 'podpisywac' pod kompresor :)
ale powracajac nawet do tych chipow, to faktycznie tyle o tym tutaj bylo, ze mozna czytac dniami i nocami i porownywac dziesiatki wykresow :D


 


#17 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 października 2009 - 13:13

tak w temacie i lekko do śmiechu http://www.engineper...nce-chip-x2-p-8 myśle że doskonale znane z allegro chipy za 9.90pln stały sie EXTRA towarem za oceanem i kosztują bagatela 70$ :D
A tu cała reszta marzeń o mocnej Vce ;) http://www.engineper...97-2001-c-5_145:smiech:

#18 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 13 października 2009 - 12:27

mnie się marzy zmiana kolektorów wydechowych na rurowe i przelotowy tłumik :D
do tego jakiś Chip tuning no i może zmiana wałków rozrządu i odchudzenie koła ? ale jak wiadomo $$ trzeba mieć a pomarzyć można :D:p
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#19 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 13 października 2009 - 13:05

mnie się marzy....i odchudzenie koła ?


Dwumasowego?!?.. :zgoda:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#20 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 13 października 2009 - 20:03

a ja proponuje nie zajmować się pierdołami i zająć się takim projektem....

http://moto.allegro....ynia_4l60e.html


http://moto.allegro....lnik_2009r.html

wtedy ma to sens, a nie wkładać kupe kasy w jakieś tłumiki, stożki i inne magnetyzery...