Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klejenie kolektora wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 15:47

http://www.allegro.p...etalu_1080.html

Panowie czy ktoś próbował skleić i z jakim skutkiem tym klejem, ponoc wytrzymuje 1080 stopni C.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 15:55

moze i wytrzyma taka temperature ale jak dlugo ?

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 15:56

Klejenie nic nie da.Kolektor sie rozszerza wraz z temperaturą.
Nawet spawanie niekiedy nie pomaga.Proponuje wymiane.

#4 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 03 października 2009 - 18:27

Proponuje wymiane.


Ja też jestem nastawiony sceptycznie na takie cuda,ale może czasami warto spróbować,tym bardziej że cena nie jest duża...

#5 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 19:14

moze i to cos da trzeba spróbować zeby sie przekonać tymbardziej ze cena nie jest duza tylko troszke pracy własnej

#6 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 03 października 2009 - 19:24

Troszkę pracy od strony pasażera zwinne ręce i da rade ale od kierowcy jest to podniesienie silnika minimum. I mam tyle roboty zrobić nie będąc pewny efektu......... Ja wole kupić cały i włożyć niż spawany bądź tym bardziej klejony....... Gdzie za robotę dam 100 minimum a kolektor jak się pojeździ można za 70 zł kupić.

#7 OFFLINE   sieniag

sieniag
  • 69 postów
  • Dołączył: 05-01-2008
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 października 2009 - 19:34

Ja juz tesetowałem rózne srodki klejenia kolektora tylko we wczesniejszym aucie i to jest wszystko na krótka mete.Dobra rada to wymiana na inny dobry kolektor.

#8 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 03 października 2009 - 19:47

Troszkę pracy od strony pasażera zwinne ręce i da rade ale od kierowcy jest to podniesienie silnika minimum. I mam tyle roboty zrobić nie będąc pewny efektu......... Ja wole kupić cały i włożyć niż spawany bądź tym bardziej klejony....... Gdzie za robotę dam 100 minimum a kolektor jak się pojeździ można za 70 zł kupić.


Nie każdy ma V kę,a do 2.0 taki kolektor kosztuje ponad 500 a nie 70 więc czasami może warto popróbować....

#9 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 19:49

dokładnie kolego do 2.0 troszke wiecej kosztuje i napewno warto sie pobawić

#10 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 03 października 2009 - 21:44

Kleiłem kolektor klejem do wysokich temperatur. Nie był to ten klej co podałeś w linku, ale ogólnie mizeria :( Dobry sposób to nagrzanie kolektora i pospawanie tzw. migo-matem. Ja spawałem na samochodzie jak jeszcze nie ostygł. Mam pospawane u siebie i jest spoko. Narazie nie pęka:)

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 22:46

Też myślałem o tym żeby pospawac to migomatem na aucie jak jeszce jest gorący kolektor, powiedz mi czy robiłeś fazy szlifierką kątową pod spaw czy po prostu jechałeś bez fazy?

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 października 2009 - 22:59

czy po prostu jechałeś bez fazy?


Jak to bez fazy??? Wiesz o co chodzi i wiesz, że była by lipa.

Skoro kolektor kosztuje ok 500 zł to warto coś pokombinować. Nie takie rzeczy się spawa i daje rady

#13 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2009 - 11:31

ja na pęknięcie naspawałem łatkę z blachy i przestało *********. Mówie o kolektorze z xev-a.

#14 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2009 - 16:14

Może rzeczywiście spróbuje to pospawać i na to spawanko nałożę dodatkowo blache i też pospawam, może to jakas alternatywa, zwłaszcza że na warsztacie to zrobie gdzie pracuje, czyli za darmo. Myślę ze blacha 3 mm wystarczy.

#15 OFFLINE   bbdawid

bbdawid
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-07-2009
  • Skąd: ZSZ

Napisany 04 października 2009 - 16:31

Ja probowalem takie cudko i owszem trzymalo, 4 dni dokladnie. Teraz pospawalem i trzyma narazie trzeci miesiac...

#16 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2009 - 16:39

A kolego czym to pospawałeś elektrodą czy migomatem

#17 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2009 - 16:43

A kolego czym to pospawałeś elektrodą czy migomatem


Na moją wiedzę zrób porządną fazę i pospawaj elektrodą, bo wiadomo, że bardziej nagrzejesz. Potem możesz dołożyć jakieś wzmocnienie blach 3mm wystarczy w zupełności, nawet 2 mm będzie dobrze

#18 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2009 - 19:21

bzyku ja kombinuje na goracym kolektorze nie wyciagajac go z auta, a kurcze do elektrody nie mam dostępu.

#19 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 04 października 2009 - 20:36

Witam ponownie,
nie robiłem fazy bo nie miałem podejścia szlifierka kątową, pospawałem bez. Elektroda nie nadaje się do takiego spawania, właśnie dlatego że za bardzo przetapia kolektor i praktycznie po skończeniu spawania dalej jest skaza co w sumie daje dalej nie zaspawane pękniecie. Można pospawać elektrodą żeliwną ale jest ona dość droga bo kosztuje ok. 10zł sztuka i trzeba ich kilka sztuk aby zaspawać sensowny kawałek. Migomat nie nagrzewa kolektora i jest git:) w robocie goście mi powiedzieli ze migem można spawać żeliwo, a znają sie troche na metalach:D

#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2009 - 12:09

Uzywalem tego Inferno - trzyma jesli pekniecie jest male. Jak dasz za duzo to po schlodzeniu w nocu wciaga wilgoc i sie luszczy.
Mam jeszcze jedno nieotwarte opakowanie, moge odsprzedac za jakies smieszne pieniadze jak bede w Polsce.
Jezeli chodzi o spawanie to 2 na 3 pekaja dalej, bo widoczne jest najczesciej 60% pekniecia, reszta idzie w srodku.
Najszybszym i chyba najpewniejszym sposobem jest naspawanie blaszki jak pisze Siggi.