Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana sprężarki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   schengen

schengen
  • 109 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 października 2009 - 22:51

Witam, mam niesprawną klimę tak już kupiłem auto ,pojechałem do typa od klimy nabił bo nie było czynnika ,włączył klimę i wywaliło olej ze sprężarki diagnoza nie szczelna sprężarka załatwiłem spręzarkę z omegi anglika ten sam model ,,świeza ,,2 dni temu zdemontowana wybieram się znów do typa od klimy by założył moje pytanie
co z olejem który jest w odkręconej sprężarce a olejem w moim układzie ile jest a ile ma być? czy są jakieś problemy z zamontowaniem używanej sprężarki ,czy maszyna do nabijania klimy poradzi sobie z tym?

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 października 2009 - 08:44

zasada jest prosta:
wylewasz olej ze swojej sprężarki, mierzysz jego ilość.
Spuszczasz olej ze starej i napełniasz olejem w ilości takiej samej, jaką spuściłeś ze swojej.
Uzupełnianie oleju w sprężarce robi się ręcznie przez korek w korpusie sprężarki (nie maszyną do napełniania)

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2009 - 08:59

Uzupełnianie oleju w sprężarce robi się ręcznie przez korek w korpusie sprężarki (nie maszyną do napełniania)

maszyna do nabijania dolewa oleju automatycznie z tego co pamiętam klucha ma jakieś 100 do 150 gram

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 października 2009 - 09:19

taka ilość oleju może przytkać niektóre elementy więc się tego nie praktykuje.
Poza tym olej ma trafić do skrzyni korbowej sprężarki a tego chyba się nie da zrobić inaczej niż bezpośrednio. Wg mnie lepiej ręcznie przez korek w sprężarce

#5 OFFLINE   schengen

schengen
  • 109 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 października 2009 - 21:47

Wielkie dzięki za rady,sprężarkę mam już zamontowaną ,typ od klimy wymienił sprężarkę,uzupełnił olej, nabił klime,wymienił osuszacz i narazie jest git w koncu od zakupu auta działa klima.

#6 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 20 lipca 2010 - 14:21

Witam.
Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czy da się wymienić sprężarkę klimy w silniku V6 bez unoszenia silnika, bądź opuszczania zawieszenia. Czy wyjdzie bez zbędnych czynności??

#7 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2010 - 14:25

Teoretycznie da sie bo sa koledzy na forum ktorym to sie podobo udalo, niech sie wypowiadaja. Praktycznie ja zawsze mialem podnoszony silnik bo za cholere nie moglem dziadostwa wyjac.

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2010 - 14:52

Z tego co wiem to doncortino się udało to zrobić

ja też unosiłem :)



 


#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2010 - 15:35

da się bez podnoszenia silnika, w zasadzie nie wiem w czym uniesienie go miałoby pomóc. Dla samotnego człeka pracującego samotnie w garażu bez kanału i wymieniającego sprężarkę po raz pierwszy to parę godzin pracy

#10 OFFLINE   czyki

czyki
  • 31 postów
  • Dołączył: 01-11-2009
  • Skąd: MIELEC

Napisany 20 lipca 2010 - 18:06

da sie ja juz dwa razy wyciągałem trzeba wyciągną ten cały dolot co jes przed chłodnicą i wycigasz ja do góry bez problemu

#11 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2010 - 05:33

Ptwierdzam da sie ja wyjac bez unoszenia silnika,ale musisz miec kanał lub podnosnik ,inaczej zapomnij o szybkiej wymianie. Sprezarka jak napisał Czyki nie wyjdzie dołem tylko góra,musisz wyjac multiram całkowicie. Najgorszym problemem jest tylko rozłaczenie przewodów od sprezarki.

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2010 - 08:33

hmm, ale w takim wypadku jak opisujecie to wyjąć ją dołem z uniesieniem silnika jest szybciej i łatwiej :D



 


#13 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 maja 2011 - 17:23

Ja tylko za pierwszym razem unosiłem delikatnie silnik przy kolejnym juz sie obyło:) A wyjmowałem z 3 razy:) A przewody gazowe odkręcam dopiero po wyjęciu sprężarki:) sprężarkę trzymam w ręku i odkręcam lub kładę ja sobie na stabilizatorze i trzymając odkręcam przewody. Przykręcam tak samo i wkładam na swoje miejsce:)
Ale niech nikt sobie nie myśli że wyjęcie jej to zadem problem bo trzeba sie trochę nagimnastykować ale możliwe jest jak najbardziej:)

#14 OFFLINE   umi950

umi950
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-10-2010
  • Skąd: Brzeg woj. opolske

Napisany 14 września 2011 - 12:38

Witam wszystkich forumowiczów i klubowiczów mam kilka pytań do was odnosnie wymiany sprężarki klimatyzacji w oplu omedze b 1995r. 2.5 v6 . Podczas pracy silnika koło na sprezarce raz sie kreci raz zacina i stoi w miejscu przy wyłaczonej klimie odchodza z tego miejsca metaliczne i piszczace dzwieki nie wiem czy sie juz zatarła czy łozysko pada lub sprzegiełko klimatyzacji trzyma .I teraz mam pytanie czy przy zakupie używki do tego silnika 2.5v6 benzyna musze sprawdzac dokładnie numery na starej sprezarce czy wszystkie pasuja sprezarki z silników bezynowych i do jakiego rocznika pasuja. Ile np: zajmuje wymiana sprezarki i jakie maga byc koszta z robocizna w przyblizeniu. Byłem u mechanika który zajmuje sie naprawa i napełnianiem klimatyzacji ale nie jest wstanie mi powiedziec jakie maga byc koszta z ta wymiama sprezarki tłumaczy sie ze ne wie jaki jest tam dostep do niej ( sprężarki) . I jeszcze jedno pytanko czy mage tak dojechac do mechanika przy zatartej sprezarce kiedy pasek sie slizga a koło stoi w miejscu do mechanika mam około 600 metrów.Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za porady.

#15 OFFLINE   ramzesdg

ramzesdg
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 14 września 2011 - 16:30

Witam, gdzies juz były rozmowy w tym temacie, ponoc kompresory pasuja kazde, ale najlepiej jak miał bys swój wyciagniety i kupił taki sam na wzór, bo to nigdy niewiadomo.co do ceny to Ci niepowiem bo niemam pojecia, a no i na tym slizgajacym sie pasku raczej nie jedz do warsztatu, poniewaz bedzie tarł pasek o koło, przepali sie i peknie no i bedzie smierciało spaloną guma :) ( najlepiej niech cie ktos zacholuje)

#16 OFFLINE   umi950

umi950
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-10-2010
  • Skąd: Brzeg woj. opolske

Napisany 14 września 2011 - 18:01

Dzieki za informacje pozdrawiam.

#17 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2011 - 11:38

No i na tym samym pasku jest pompa wody a bez paska nie ma chłodzenia, wspomagania, ładowania i oczywiście klimatyzacji :)

#18 OFFLINE   jojovian

jojovian
  • 98 postów
  • Dołączył: 09-10-2009
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 maja 2012 - 08:30

Układ jest pusty, sprężarka zmielona. Pytanie jakie mam dotyczy samodzielnej wymiany sprężarki - da się to zrobić - czy lepiej oddać auto w ręce specjalisty??

Jeżeli samemu - to na co zwracać uwagę szczególnie?? Czy należy jakoś specjalnie dodatkowo uszczelniać przewody klimy które łączą się ze sprężarką?? Wszelkie inne uwagi również mile widziane.

Dziękuję za ewentualne odpowiedzi, a jednocześnie przepraszam jeżeli wątek dubluję - niestety nie udało mi się odszukać na forum - odpowiedzi na trapiące mnie kwestie.

Pozdrawiam!


przeniosłem w temat o wymianie sprężarki ,;kocyk

#19 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 17 maja 2012 - 11:10

Bez problemu wymienisz ją sam .Warto zakupić nowe uszczelniacze do przewodów idących do sprężarki .

#20 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 maja 2012 - 13:12

Układ jest pusty, sprężarka zmielona.

W tym przypadku wskazane jest oczyszczenie całego układu i wymiana osuszacza na nowy.