jeżeli załączysz świece,przez oszukanie czujnika temp.silnika czarem z alegro,głowną sprawą jest zwiększenie dawki paliwa na rozruch zimnego silnika.ja na swojej byłej pompie pomijałem te żeczy sposobem, takim,że nastawnik opierał się do oporu na maxa dając ful mechanicznie możliwy do osiągnięcia max.dawki paliwa i to już nie pomogło.to był już koniec głowiczki rozdzielacza wysokiego ciśnienia(oczywiście polanie zimną wodą głowiczki pomagało).problem polega natym,że obwód tłoka rozdzielacza jest bardzo mały i do wytworzenia ciśnienia na wtryski (6 cylindrów napompować i rozdzielić na 6 cylindrów w ciągu jednego ruchu 360"stopni w koło)gdy tłok-cylinder nie mają mikrometrycznej szczelności,przy gorącym silniku(pompie)-cylinder tłoka się rozszerza,brak wtedy wymaganego ciśnienia do otwarcia wtrysków.f-ma bosch przekombinowała sprawe ze średnicą tłoka i materiałem odpowiedzialnym za zapewnienie szczelności przy pracy pompy po przebiegu pow. 250 tyś km:duze_nie:(poza tym na marginesie, nie cierpie pisać na klawiaturze)No dobrze ale to co tu opisujesz to raczej dotyczy pompki w zbiorniku a nie dotyczy swiec zarowych... Wczesniej pisales ze cala robote w rozruchu robi pompka a swiece sie grzeja "niepotrzebnie" Wiec dlaczego napisales ze grzeja sie niepotrzebnie? Grzanie swiec ulatwia rozruch cieplego silnika bez uzycia pompki w zbiorniku(majac np przelacznik) co opisalem we wczesniejszym poscie. pozdrawiam
problem na ciepłym
#41 OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 22:29
#42 OFFLINE
Napisany 23 września 2009 - 22:58
Za to chetnie wypisuja bzdury. Dobry silnik z dobrą pompą za 1500 pln.........Idę spac.
P.S
Juz kiedyś pisałem w którymś wątku, ile kosztuje SPRAWDZONY i sprawny silnik TD/TDS.
Jak ktoś ma ciapę na eksperymentowanie z kolejnym złomem to polecam zakup silnika za 1000 pln.....też można trafic.
#43 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 10:03
To nie pisz, bo i tak co niektórzy nie potrafią przeczytac wspólnych wypocin ze zrozumieniem.
Za to chetnie wypisuja bzdury. Dobry silnik z dobrą pompą za 1500 pln.........Idę spac.
P.S
Juz kiedyś pisałem w którymś wątku, ile kosztuje SPRAWDZONY i sprawny silnik TD/TDS.
Jak ktoś ma ciapę na eksperymentowanie z kolejnym złomem to polecam zakup silnika za 1000 pln.....też można trafic.
Koledze padl silnik w 2,5 V6 i namierzyl goscia ktory sprowadza omegi z Angli. Pojechalismy po silnik i kupil V6 z osprzetem za 800 zl i jezdzi az milo ale do czego zmierzam... Gosc mial takze TD ktory byl jeszcze w aucie chodzil super,prawie nie dymil odpalal na cieplym niewiarygodnie dobrze i mowil ze za ten silnik z osprzetem krzyczy 1700 zl. Wiec co,nadal uwazasz ze za takie pieniadze nie kupisz dobrego silnika?
#44 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 10:13
#45 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 10:55
My polacy, słyniemy z braku logiki. Skoro po pewnym przebiegu silnik ( dokładniej pompa) mówi pa pa, a koszt naprawy to kwota ok 1500 ( post wyżej) to najlepszą inwestycją dla własciciela, jest szukanie taniej używki........A po pewnym czasie mamy to samo....
Otóż indformuję CIe kolego, że sprawny silnik z gwarancja na osprzęt kosztuje ok 4000 pln.
A to że trafiliście za 1700.........wasza sprawa.
Wertując neta, mozna trafic na ścierwo za 1000 pln. I wedle słow własciciela silnik jest idealny.
Proszę nie pisac głupot, że silnik był dobry i sprawny, bo na ciepło odpalał i prawie nie dymił. Skoro to są wasze kryteria sprawności silnika, to gratulacje.
Nie bez powodu potem mechanicy się napierdalaja z klienta, mówiąc o" goleniu barana"
Sami sobie będziecie winni.
#46 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 12:15
Proszę nie pisac głupot, że silnik był dobry i sprawny, bo na ciepło odpalał i prawie nie dymił. Skoro to są wasze kryteria sprawności silnika, to gratulacje.
Gdybys tam byl to moglbys sie wypowiadac a w tym wypadku to co napisales jest lekko mowiac "nie na miejscu"
Nie chce sie tu wyklucac bo od tego to forum nie jest,a ja sie za znawce tematu nie uwazam i nigdy nie bede sie uwazal...
I skupmy sie raczej na temacie a nie ocenianiem cudzej wiedzy.
#47 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 18:29
#48 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 20:32
ja mam centra 92ah i śmiga.ja jeszcze czekam bo kasa wpływa 1 wiec niema rady .będę robił pope. a jeszcze jedno jaki akumulator lepiej 92 ah czy 88 a może inny odpiszcie szybko jutro jade po niego więkrzość trasy to jest z domu do pracy 12 km. więkrzy lepszy ale czy mi go dobrze naładuje??? odpiszcie pozdrawiam
a co do kolegi uszatek jakie kryteria do sprawdzenie TD na słuch to możesz tylko totalne padło wyczuć chodzi o silnik. nie jesteś w stanie ocenić pompy czy sprężanie w cylindrach a kto pozwoli sprzedając silnik na wyciąganie pompy i sprawdzanie ciśnienia w garach jest trochę wyciągania i pracy. i powiedz mi jak byś sprawdził takiego TD. i dodam że niektóre silniki stoją i czekają na kupca parę lat odpalają wszystko oki a po 5 mieś jest do remontu.
#49 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 21:08
#50 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 21:17
#51 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 23:03
Bo z kontekstu Twojej wypowiedzi, wynika jasno że na słuch nie można kupowac silnika.......
Więc cofnij sie w postach i znajdz jakąkolwiek moją wypowiedz która by to sugerowała.
Albo niedoczytałeś, albo kolejna osoba z syndromem choroby cywilizacyjnej.......Nie rozumie tego co czyta.
Z moich wypowiedzi wynika nader jasno:
Unikac tanich okazji, nie sugerowac sie odpalaniem na ciepło zimno( bo taką usterkę można w miarę sprytnie zamaskowac bawiąc sie kompem i nastawnikiem, o słuchu to juz wogóle nie wspominam) brac od ludzi którzy tylko tym sie zajmują ( sprzedaż, naprawa i sprzedaż) i dają na silnik gwarancję.( Brałem zawsze od ludzi którzy ufaja mi a ja im, dlatego zawsze miałem DOBRA gwarancję)
Tyle w temacie.
Dlatego wolę dac za silnik pozornie więcej niz niejedna okazja, ale mam przynajniej jakąś pewnośc, że w razie W, jest ktoś do kogo mozna zapukac z reklamacją.
Gdybym nie mógł trafic na dany typ silnika, wtedy wariant B. Zakup padaczki i kompleksowa reanimacja.
W grę wchodzą tylko te Dwie opcje. Za biedny jestem aby kupowac 2 razy.
Jeśli zajdzie potrzeba, napiszę to Brailem, coby jasnośc była.
Centra, wg katalogu przewiduje tylko 1 baterie do naszego motoru:
80Ah 700A
Przy naszym alternatorze, 92 Ah jest na wyrost, pojemnośc jest troche duża.
Koszt naprawy głowiczki pompy, oscyluje w granicach 1000-1500 pln, w zalezności od zakresu pracy, i od samego pompiarza.
Nigdy nie pytałem czy naprawde wkładają nowe części, ( i ile one kosztują) bo pompa wtryskowa jest tematem tabu. Nie tylko dla silnika TD/TDS, ale ogólnie do Diesla. Po prostu Zyła złota.
tomekomega, najpierw bateria, potem pompa. Na pewno zobaczysz poprawę po wymianie baterii na nową.
#52 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 23:29
rafi195, że tak zapytam........pytasz mnie o kryteria, czy je w swoim poście stwierdzasz????????
Bo z kontekstu Twojej wypowiedzi, wynika jasno że na słuch nie można kupowac silnika.......
Więc cofnij sie w postach i znajdz jakąkolwiek moją wypowiedz która by to sugerowała.
Albo niedoczytałeś, albo kolejna osoba z syndromem choroby cywilizacyjnej.......Nie rozumie tego co czyta.
Z moich wypowiedzi wynika nader jasno:
Unikac tanich okazji, nie sugerowac sie odpalaniem na ciepło zimno( bo taką usterkę można w miarę sprytnie zamaskowac bawiąc sie kompem i nastawnikiem, o słuchu to juz wogóle nie wspominam) brac od ludzi którzy tylko tym sie zajmują ( sprzedaż, naprawa i sprzedaż) i dają na silnik gwarancję.( Brałem zawsze od ludzi którzy ufaja mi a ja im, dlatego zawsze miałem DOBRA gwarancję)
Tyle w temacie.
Dlatego wolę dac za silnik pozornie więcej niz niejedna okazja, ale mam przynajniej jakąś pewnośc, że w razie W, jest ktoś do kogo mozna zapukac z reklamacją.
Gdybym nie mógł trafic na dany typ silnika, wtedy wariant B. Zakup padaczki i kompleksowa reanimacja.
W grę wchodzą tylko te Dwie opcje. Za biedny jestem aby kupowac 2 razy.
Jeśli zajdzie potrzeba, napiszę to Brailem, coby jasnośc była.
Centra, wg katalogu przewiduje tylko 1 baterie do naszego motoru:
80Ah 700A
Przy naszym alternatorze, 92 Ah jest na wyrost, pojemnośc jest troche duża.
Koszt naprawy głowiczki pompy, oscyluje w granicach 1000-1500 pln, w zalezności od zakresu pracy, i od samego pompiarza.
Nigdy nie pytałem czy naprawde wkładają nowe części, ( i ile one kosztują) bo pompa wtryskowa jest tematem tabu. Nie tylko dla silnika TD/TDS, ale ogólnie do Diesla. Po prostu Zyła złota.
wiesz z tego co piszesz w swoich postach to jesteś nad człowiekiem. a auto jedziesz kupować serwis w przyczepie. powiedz jasno czym sugerujesz się kupując auto na giełdzie w komisie . rozbierasz go do śrubki i o jakiej reklamacji mówisz rozruchowej 20 dni i wiedz kupując silnik za 4000tyś to nie znaczy że lepszy niż ten za 1700. za te twoje 4000 tyś to na nowych częściach zrobię remont motorka. i powiem ci jedno mówisz o Polsce jacy jesteśmy my Polacy to ci mówię wcisną parcha każdemu aby zarobić kasę jest procent rzetelnych zdaje się. piszesz że ufasz im a oni tobie ja też znajomym nie wcisnę kitu to normalka . i wiedz nie każda rzecz droższa nie zawsze oznacza lepsza. myślę ze jest oki pozdrawiam.
#53 OFFLINE
Napisany 24 września 2009 - 23:59
Czym się sugeruję kupując auto?????? Praktyką. Jeśli auto mi sie widzi, nie wacham sie nawet sięgnąc po stetoskop, lub co gorsza, kołek drewniany. Po to, by miec pewnośc. Nigdy sie nie pomyliłem.
Są pewne prawidła, które powinien spełnic silnik w dobrej kondycji, i przy zakupie trzeba o nich pamietac.
Co do kwoty........Znasz ceny napraw silnika w naszych omach, i ludzie sprzedajacy dany silnik tez je znają. Wierząc że za kwote naprawy TYLKO głowiczki w pompie kupimy silnik w doskonałej kondycji, doprowadzimy swój portfel do spazmów.
Za 4000 tysi nie zrobisz pełnego remontu silnika ( policz układ kbw. tłokowy, turbinę, głowice, pompę i koszty robocizny) , ale i tak wolałbym tę opcję niż zakup innego z gwarancją.
#54 OFFLINE
Napisany 25 września 2009 - 06:43
#55 OFFLINE
Napisany 25 września 2009 - 07:40
80Ah 700A ........że sie tak powtórzę....
#56 OFFLINE
Napisany 26 września 2009 - 21:52
#57 OFFLINE
Napisany 26 września 2009 - 22:34
no tak nasze td muszą zakręcić a nie mielać jak sieczkarnia:DSłuchajcie mam nadzieje że mój problem znikł z odpalaniem na ciepło ............................................................................................................................... kupiłem akumulator 88ah 640 rozruchowego omcia pali na dyk czyli co to jest niewiem ale cieszę sie na razie bo odpala aż miło dla pewności za tydzień napiusze czy to był akum. ale mam nadzieje że to był problem. pare zł w kieszeni zostanie. pozdrawiam wszystkich.:welcom:
#58 OFFLINE
Napisany 27 września 2009 - 13:21
640 A jest troche za mało jak na rozruch do Naszych silników. Ta bateria jest ok do silnika 4 cyl.
#59 OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 20:33
jeszcze jedno czy wasze omcie też takie zmulone są przy starcie moją mam 3 lata i cały czas taka. wiem że to niby ta turbo dziura ale pod górkę to omegą trzeba umieć wystartować. a troche szkoda bo szybko oponki lecą bo mam taki 1 wyjazd że musi być but i piski ale wyjazd beznadziejny.
#60 OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 20:47
Ogólnie postraj się ograniczyc straty natężenia do min. Wtedy powinieneś przejechac zimę w miarę bezstresowo