Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem na ciepłym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
105 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 22 września 2009 - 21:24

Kupuj kolego baterię, kupuj. Ja dzisiaj zrobiłem to samo.....400 plnów wybyło, ale za to jak miło:D


P.S

Cały pic polega na tym, żeby tę sprawnośc odtworzyc. Aby tego dokonac należy sprawdzic co tak naprawdę pada w sekcji wysokiego ciśnienia. Nie można wiecznie ględzic i powtarzac " wiem co się stało"...................................autobus się zepsuł.

#22 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 22 września 2009 - 21:29

Dlatego czaję sie na zakup pompy wtr. celem dogłębnej autopsji. A w międzyczasie, kombinuję nad przekaznikiem, który na ciepło włączy TYLKO pompę, nie tykając świeczek. Ale to nie takie proste...........

czar,który pomaga w "rozruchu ciepłego silnika"zwieksza dawkę rozruchową,grzeje świece(niepotrzebnie)ale tym samym też uruchamia pompke paliwa w baku,przyspiesza zapłon.pompka paliwa nie pomoże gdy w zbiorniku jest ponad przyjmijmy 20-pare litrów.koniec konców głowiczka na pompie do wymiany.

#23 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 22 września 2009 - 21:55

Ech życie życie........Przeca każdy to wie, że winna jest głowiczka.

PYTANIE CO W NIEJ TRAFIA SZLAG.

#24 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 22 września 2009 - 22:02

Ech życie życie........Przeca każdy to wie, że winna jest głowiczka.

PYTANIE CO W NIEJ TRAFIA SZLAG.

wycieranie się elementów tłok-obudowa,porysowana gładZ od np mikroziarnka piachu.dokładności są bardzo dużę jak chodzi o spasowanie elementów,nagorącej rozszerza sie głowiczka(obudowa tłoka) i paliwo spitala na inne sekcje zamiast całość do jednej właściwej(niedoczytałem wcześniejszych wypowiedzi,ale mnie się już "ściemnia":kumple:)

#25 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 22 września 2009 - 22:18

Na moich oczach w ubiegłym tygodniu, facet od pomp wymontował na aucie głowiczkę ( kolektor oczywiscie też), zrobił abra kadabra i po 4 h Betka E39 jak nowa. Głowiczkę zamontował tę samą, ale coś w niej wymienił. CO?????

Wspomniał tylko w pijanym widzie juz po operacji, że nie jest to zbytnio skomplikowane, ale lepiej "golic łosia na całą pompę". Teraz trafia go szlag jak mu o tym przypominam i drąże temat, bo niechcący sam siebie przypucował.

Dlatego warto kupic jakiegos trupka pompę, i zrobic jej sekcję. Zwłok.

#26 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 22 września 2009 - 22:21

czar,który pomaga w "rozruchu ciepłego silnika"zwieksza dawkę rozruchową,grzeje świece(niepotrzebnie)ale tym samym też uruchamia pompke paliwa w baku,przyspiesza zapłon.pompka paliwa nie pomoże gdy w zbiorniku jest ponad przyjmijmy 20-pare litrów.koniec konców głowiczka na pompie do wymiany.


No ok Szymku wszystko jest ok to co piszesz...ale tylko wyobraz sobie ze ja od lutego do lipca jezdzilem tylko na przelaczniku grzania swiec a w baku nie mialem nigdy mniej niz 20 litrow i przy podgrzewaniu swiec auto palilo od kopa wiec niby dlaczego "niepotrzebnie" swiece sie grzeja? gdy swiec nie podgrzalem musialem krecic z 8 sekund... Nie wiem dlaczego myslicie ze podgrzewanie swiec nic nie daje...

#27 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 22 września 2009 - 22:36

SWIECE TYLkKO PODGRZEWAJA SRODOWISKO komory wstępnej, która na ciepło i tak jest gorąca. Jeśli na żar w ognisku wylejesz ropę ze słoika ciurkiem, to najpierw je przygasisz, a potem będzie .....duup i sie zapali od temp. I tutaj świece pełnią tylko rolę żaru w ognisku.

Normalniem, samozapłon nastepuje w kolejności: Powietrze sprężone do wysokiej wartości a co za tym idzie, temperatury, dopiero potem następuje wtrysk adiabatycznie sprężonego paliwa .

Jeśli ciśnienie kuleje, cały proces samozapłonu też. Swieczki tylko wspomagają.

Jeśli zalejesz zasilanie pompy wtr. masą paliwa, straty ciśnienia będą mniejsze i autko odpali bez problemu.

#28 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 22 września 2009 - 22:41

SWIECE TYLkKO PODGRZEWAJA SRODOWISKO komory wstępnej, która na ciepło i tak jest gorąca. Jeśli na żar w ognisku wylejesz ropę ze słoika ciurkiem, to najpierw je przygasisz, a potem będzie .....duup i sie zapali od temp. I tutaj świece pełnią tylko rolę żaru w ognisku.

Normalniem, samozapłon nastepuje w kolejności: Powietrze sprężone do wysokiej wartości a co za tym idzie, temperatury, dopiero potem następuje wtrysk adiabatycznie sprężonego paliwa .

Jeśli ciśnienie kuleje, cały proces samozapłonu też. Swieczki tylko wspomagają.

Jeśli zalejesz zasilanie pompy wtr. masą paliwa, straty ciśnienia będą mniejsze i autko odpali bez problemu.




No i w tym momencie kolo sie zamyka, poniewaz i pompka w zbiorniku i swiece zarowe pomagaja w odpalaniu cieplego silnika;)

#29 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 września 2009 - 23:30

A Panowie... gdzieś wyczytałem, że można przeprogramować kompa tak żeby dawał dawkę startową i włączał grzanie świec w niższych temperaturach i ten zabieg ma pomagać na nasze kłopoty z pompą. Ale co i jak i czym tego nie wiem więc jeśli ktoś posiada szerszą wiedzę w tym temacie to może się wypowie ;) Podobno w ASO taki zabieg wykonują (może się mylę) . Korzystając z okazji chciałbym zapytać o czyszczenie nastawnika a konkretnie o jego demontaż i montaż bez użycia komputera. Czy można to zrobić np. przy użyciu multimetru mierząc opory przed i po rozbiórce?

#30 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 08:41

Jesli kolega ma na mysli nastawnik to totalna bzdura !!! To sie nie rzadko psuje a nawet wcale. Jedynie co sie moze z tym dziac to jesli pompa jest juz na wykonczeniu bedzie wydzielac z siebie aluminiowy pyłek albo juz i opiłki które będą sie osiadały na zwoju w nastawniku ze skutkiem bujania obrotów zawieszaniu sie nastawnika itd... Proponuje sie wziąc za lekture i poczytac co sie w pompach wytryskowych psuje naszych aut a raczej nie psuje tylko zuzywa !!!
Daro

#31 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 września 2009 - 09:04

Jesli kolega ma na mysli nastawnik to totalna bzdura !!! To sie nie rzadko psuje a nawet wcale. Jedynie co sie moze z tym dziac to jesli pompa jest juz na wykonczeniu bedzie wydzielac z siebie aluminiowy pyłek albo juz i opiłki które będą sie osiadały na zwoju w nastawniku ze skutkiem bujania obrotów zawieszaniu sie nastawnika itd... Proponuje sie wziąc za lekture i poczytac co sie w pompach wytryskowych psuje naszych aut a raczej nie psuje tylko zuzywa !!!


ale co sie konkretnie psuje? Wszyscy wiemy ze cos w gowiczce ale co tam naprawde to nikt nie wie albo nie chce powiedziec...ja sie do tej pory nie spotkalem z konkretna odpowiedzia.

#32 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 09:20

a jak ty bys znał sposób na szybkie i stałe zarabianie kasy to tez bys powiedział??
Daro

#33 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 września 2009 - 09:25

a jak ty bys znał sposób na szybkie i stałe zarabianie kasy to tez bys powiedział??


A Ty znasz ten sposob czy dajesz to na przykladnie mechanikow?

#34 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 17:19

Normalne ze na przykładzie pompiarzy. gdybym znał juz bym o tym pisał !!!
Daro

#35 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 23 września 2009 - 17:20

No ok Szymku wszystko jest ok to co piszesz...ale tylko wyobraz sobie ze ja od lutego do lipca jezdzilem tylko na przelaczniku grzania swiec a w baku nie mialem nigdy mniej niz 20 litrow i przy podgrzewaniu swiec auto palilo od kopa wiec niby dlaczego "niepotrzebnie" swiece sie grzeja? gdy swiec nie podgrzalem musialem krecic z 8 sekund... Nie wiem dlaczego myslicie ze podgrzewanie swiec nic nie daje...

poniewarz pompa dostaje nastawnikiem"więcej gazu"i szybciej nabije głowiczka ciśnienia,aby wtryski się otwarły i rozpylały ropke.to pomaga na początku,ale za chwile już nic nie pomoże,tylko ta nieszczęsna głowiczka rozdzielacza wysokiego ciśnienia.niektórzy przyspieszają na pompie zapłon-ale to chwila jazdy i d..a.

#36 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 września 2009 - 20:23

poniewarz pompa dostaje nastawnikiem"więcej gazu"i szybciej nabije głowiczka ciśnienia,aby wtryski się otwarły i rozpylały ropke.to pomaga na początku,ale za chwile już nic nie pomoże,tylko ta nieszczęsna głowiczka rozdzielacza wysokiego ciśnienia.niektórzy przyspieszają na pompie zapłon-ale to chwila jazdy i d..a.


No dobrze ale to co tu opisujesz to raczej dotyczy pompki w zbiorniku a nie dotyczy swiec zarowych... Wczesniej pisales ze cala robote w rozruchu robi pompka a swiece sie grzeja "niepotrzebnie" Wiec dlaczego napisales ze grzeja sie niepotrzebnie? Grzanie swiec ulatwia rozruch cieplego silnika bez uzycia pompki w zbiorniku(majac np przelacznik) co opisalem we wczesniejszym poscie. pozdrawiam

#37 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 września 2009 - 20:27

ale co sie konkretnie psuje? Wszyscy wiemy ze cos w gowiczce ale co tam naprawde to nikt nie wie albo nie chce powiedziec...ja sie do tej pory nie spotkalem z konkretna odpowiedzia.

no to piszę w pompie od strony wyjść rurek ciśnieniowych znajduje się owa głowiczka a w niej jest tłoczek który ruchem posuwisto zwrotnym robi wysokie ciśnienie rozdzielając je na poszczególne wyjścia na wtryski jest on dopasowany na tysięczne milimetra nie ma tam na nim żadnych gumek uszczelnień itp. jeśli się zużyje to zanim nabiję to ciśnienie to musi się ruszyć nie 2 razy tylko 4 i w tym ten problem. i nigdy ale to nigdy nie wymienia się samego tłoczka np. do innej głowiczki to musi być komplet.

#38 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 września 2009 - 20:32

no to piszę w pompie od strony wyjść rurek ciśnieniowych znajduje się owa głowiczka a w niej jest tłoczek który ruchem posuwisto zwrotnym robi wysokie ciśnienie rozdzielając je na poszczególne wyjścia na wtryski jest on dopasowany na tysięczne milimetra nie ma tam na nim żadnych gumek uszczelnień itp. jeśli się zużyje to zanim nabiję to ciśnienie to musi się ruszyć nie 2 razy tylko 4 i w tym ten problem. i nigdy ale to nigdy nie wymienia się samego tłoczka np. do innej głowiczki to musi być komplet.


no to jest konkretna odpowiedz;) a skad Ty to wiesz?:D ale czy mozna sie samemu zabawic w regeneracje takiej glowiczki i jaki jest tego koszt?

#39 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 września 2009 - 20:51

samemu to raczej nie. niektórzy pompiarze biorą kasę np. gdzieś im leży stara pompa od omegi lub sama głowiczka z tłoczkiem i wkładają do naszej pompki dają na przyrząd i jadą jeśli jest w normie pomiar nie pamiętam jakie ciśnienie jest minimalne ale gdzieś w okolicach 400bar musi uzyskać to zostawiają. a niektórzy to dają głowiczkę od innej tłoczek z innej i tak rzeźbią. a po 5 mieś lipa i dodam na wpływ zużycia ma duży wpływ jakość paliwa typu opał.


a koszt nowej głowiczki z tłoczkiem to z 1500 zł.

#40 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 września 2009 - 20:58

a koszt nowej głowiczki z tłoczkiem to z 1500 zł.


za takie pieniadze to ja wole zmeczyc pompe do konca:D za 1500 zl to mozna kupic caly silnik a jak sie dobrze poszuka to i pompa przy nim bedzie dobra;) dzieki za odpowiedzi ,bardzo bylem ciekaw tych tajemnic pomp w TD(S):D

ale sami przyznacie ze przez takie bolaczki pompy w naszych tadkach sa zdecydowanie niedopracowane...
Pytanie: dlaczego?