Światła długie - drogowe
#21 OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 23:40
#22 OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 07:23
Też miałem przyjemność jechać przed tym kolesiem. Prawde powiedziawszy to bałem się, że oślepi kogoś z naprzeciwka i wpakuje się prosto w moje auto. Idealny przypadek kretyna z hidami w ryflach. Nawet omegowskie drogowe nie dają rady tak jak jego "mijania".Jadąc na zlot (śląsk i małopolska) mogła się przekonać doskonale co znaczy złe ustawienie świateł lub jazda na długich itp....
Gościu śmigał na takich światłach, że w samochodzie było jaśniej niż mamy w domu. Oświetlał drzewa koło drogi i chodnik po przeciwnej stronie jezdni.
Miejcie na uwadze ustawienie świateł bo jechało się okropnie, mega oślepienie kierowcy jadącego z naprzeciwka i przed "nami".
#23 OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 08:22
A co powiecie o "burakach" jadących na tylnych przeciw mgielnych jak nie ma mgły ...
owszem wkurzaja tacy ale ich można zawsze wyprzedzić, gorzej z tymi co w dzień powłączaja przednie przeciwmgielne i wszelkie inne. Zauwazyłem ostatnio, ze w naszym pieknym kraju po wprowadzeniu nakazu jazdy na swiatlach w dzien, nie jest egzekwowany zakaz jazdy na swiatlach przeciwmgielnych gdy nie ma mgly.
Paradoks. Pamietam 5-6 lat temu dostalem mandat za jazdę na przeciwmgielnych - a wtedy bylem do tego zmuszony bo mialem awarie i zabraklo mi swiateł mijania
#24 OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 09:05
#25 OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 10:12
Hmm ja włączam halogeny z tyłu jak jest mgła po trasie. Może i jestem :bredzisz: ale tak mnie uczyli na kursie a prawko mam dopiero 2 latka, dopiero teraz zaczołem wiecej jeździć w trasach do tej pory głownie miasto i sporadyczny wypad. A na kursie mówili że dzięki temu auto jest lepiej widoczne :zaklopotanie: to jak z tym wkońcu jest?
Więc jest z tym tak,że jeśli jedziesz na tylnych przeciwmgielnych jeśli jest dobra widoczność(lekka mgła na polach) lub pada deszcz to powinieneś dostać co najmniej mandat.
Krótko:tylne przeciwmgielne tylko jeżeli widoczność spada poniżej 50 metrów Tak jest napisane w KD
Włącz myślenie http://www.kurierlub...-pid-48795.html
#26 OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 20:21
#27 OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 05:58
A ja wczoraj miałem je włączone... specjalnie, bo jakis baran na niemieckich zoltych blachach w Jeepie zasuwal za mna na wlaczonych przednich przeciwmgielnych razem z mijania, a mgly nie bylo. Killowal wszystko co bylo na drodze, nawet podwojne ciagle, wymuszanie, wyprzedzanie na trzeciego, skrzyzowaniach itp itd. Tak mnie wpienil, ze ruszylem za nim, wyprzedzilem i przeciwgmielne wlaczylem i tak jechalem. Pozniej sie juz tak nie spieszyl ale swiatel nie wylaczyl. Albo fabia jest jakos niedostosowana czy cos, bo z kolei w Niemcach jak jechalem, to duzo aut na swiatlach mijania w nocy mnie oslepialo jak za mna jechalo.A co powiecie o "burakach" jadących na tylnych przeciw mgielnych jak nie ma mgły lub jest mała mgiełka na łąkach?
Pozniej na naszych lokalnych drogach juz mgla lekka byla, lasy, godziny nocne- mozliwosc "upolowania zwierzyny", wiec predkosc mialem z zakresu 70-80 i jest tak jak Soltys mowi - przeciwmgielne TIRom przeszkadzaja, bo dostalem długimi od razu od dwóch driverow z naprzeciwka...
#28 OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 07:48
A ja wczoraj miałem je włączone... specjalnie, bo jakis baran na niemieckich zoltych blachach w Jeepie zasuwal za mna na wlaczonych przednich przeciwmgielnych razem z mijania, a mgly nie bylo. Killowal wszystko co bylo na drodze, nawet podwojne ciagle, wymuszanie, wyprzedzanie na trzeciego, skrzyzowaniach itp itd. Tak mnie wpienil, ze ruszylem za nim, wyprzedzilem i przeciwgmielne wlaczylem i tak jechalem. Pozniej sie juz tak nie spieszyl ale swiatel nie wylaczyl.
Też bym tak zrobił,szkoda tylko,że cymbał się nie domyślił o co chodzi.
Albo fabia jest jakos niedostosowana czy cos, bo z kolei w Niemcach jak jechalem, to duzo aut na swiatlach mijania w nocy mnie oslepialo jak za mna jechalo.
Są auta,które oślepiają bardziej inne mniej.Kiedyś był artykuł w gazecie motoryzacyjnej o reflektorach i niestety coraz więcej samochodów oślepia nie tylko tych z naprzeciwka ale nawet samych siebie (jest coś takiego jak samooślepianie). Jest to spowodowane tym,że teraz przede wszystkim liczy się design samochodu. Wymyślne kształty reflektorów niestety nie idą w parze ze sprawnością.
#29 OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 08:39
Wpienił Cię bo miał przeciwmgielne włączone, czy że kilował wszystko ??... zasuwal za mna na wlaczonych przednich przeciwmgielnych razem z mijania, a mgly nie bylo. Killowal wszystko co bylo na drodze, nawet podwojne ciagle, wymuszanie, wyprzedzanie na trzeciego, skrzyzowaniach itp itd. Tak mnie wpienil, ze ruszylem za nim, wyprzedzilem i przeciwgmielne wlaczylem i tak jechalem.
#30 OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 09:29
Staralem sie utrzymywac srednia 110kmh, wiec nie tylko on mnie wyprzedzal.Wpienił Cię bo miał przeciwmgielne włączone, czy że kilował wszystko ??
#31 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 17:20
Dokładnie to że ktoś jedzie na długich to pikuś, Pan pikuś bo zawsze w koncu i tak zmieni na mijania, ale cała masa aut ma tak rozregulowane lub specjalnie ustawione światła wysoko, że szlag mnie trafia w nocy jak wyprzedzę takiego barana.taa metody wszelakie są na długie światła i osobników źle z nich korzystających, mnie osobiście najbardziej wkurzają ci którzy mają wysoko podniesione światła. wydaje sie ze jada na dlugich bo wali po oczach tak ze nic nie widac, mrugniesz mu zeby zgasił a ten okazuje sie ze ma wlaczone swiatla mijania i wlaczy jeszcze dlugie ... rece opadaja.
Aczkolwiek od jakiegoś czasu staram się nie stresować za kółkiem....
#32 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 19:52
gg 512561