Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pomocy Brak Ogrzewania!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
94 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 grudnia 2012 - 23:15

dokładnie, jak jeżdżę po mieście to temp dochodzi do tych 90 paru stopni ale w trasie jak jadę ze stałą prędkością to silnik odrazu stygnie;/ termostat wymieniany na wiosnę więc myślałem, że będzie już z tym spokój. I drugie pytanie, czy to, że silnik ma te parę stopni mniej może mieć aż taki znaczący wpływ na temp powietrza, które dmucha do kabiny?


Nowy termostat czasem potrafi szybko się zepsuć.
Temp silnika ma wpływ na ogrzewanie wnętrza. W innym aucie będzie to bardziej odczuwalne w innym mniej - sam się o tym przekonałem.

od strony pasażera nie grzeje ogrzewanie co jest ? pomocy

"strona pasażera nie grzeje"
wynik wyszukiwania:
http://forum.omegakl...earchid=3214435

#82 OFFLINE   igred

igred
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-01-2011

Napisany 05 grudnia 2012 - 00:07

ok, dzięki za odp. spróbuje w weekend ogarnąć ten termostat i napisze czy pomogło;)

#83 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 05 grudnia 2012 - 14:14

zanim zaczniesz wyjmować termos to sprawdź chwile po porannym rozruchu czy gumowy waż od termostatu jest zimny czy stopniowo robi się ciepły.
Powinien być zimny dopóki wskaźnik na blacie nie dojdzie do 90*. Sprawny termos otwiera się przy 92* i rura wchodząca w chłodnicę (ta przy aku) robi się nagle gorąca.

#84 OFFLINE   igred

igred
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-01-2011

Napisany 05 grudnia 2012 - 15:49

który to wąż? Mógłbym prosić o jakieś foto komory silnika z zaznaczonym miejscem? rura ta gruba przy aku robi się ciepła stopniowo zanim nawet drgnie wskazówka temp. na blacie i automatycznie rownież chłodnica zaczyna się robić ciepła zanim silnik osiągnie nawet wspomniane już wcześniej 23 stopnie.

#85 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 grudnia 2012 - 15:59

który to wąż? Mógłbym prosić o jakieś foto komory silnika z zaznaczonym miejscem? rura ta gruba przy aku robi się ciepła stopniowo zanim nawet drgnie wskazówka temp. na blacie i automatycznie rownież chłodnica zaczyna się robić ciepła zanim silnik osiągnie nawet wspomniane już wcześniej 23 stopnie.


termostat na pewno do wymiany. który to wąż?:) boje się o to "ogarnięcie" :)w zał foto:)

#86 OFFLINE   igred

igred
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-01-2011

Napisany 05 grudnia 2012 - 16:03

no i ten sam sprawdzałem, napisałem o tym parę postów wcześniej opisując objawy i jak to sprawdzałem, dlatego nie zrozumiałem myśli kolegi. w każdym razie dzięki za pomoc;) w sobotę okaże się czy zbyt niska temp płynu chłodzącego o parę stopni może mieć tak duży wpływ na temp ciepłego nadmuchu

#87 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 grudnia 2012 - 16:07

wg mnie nie ma wielkiego wpływu te parę stopni , przy nawet 50*c jest już dobre grzanie. tak jest u mnie.
faktycznie nie zwróciłem uwagi , że masz inny silnik , przepraszam, może w innych jest inaczej.

#88 OFFLINE   igred

igred
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-01-2011

Napisany 05 grudnia 2012 - 16:13

Książkowy przykład padniętego termostatu. Drugi przykład to że w trasie silnik znacznie stygnie a w mieście temp rośnie.:p


Jak już pisałem wcześnie dokładnie takie objawy jak u mnie. Podczas jazdy po mieście grzeje jeszcze jak cię mogę ale trasa już dużo gorzej, ledwo wyczuwalne ciepło jest tylko jak się dołoży dłoń do kratki nawiewu. Zobaczymy, w każdym razie wszystko wskazuje na to, ze termostat się również kwalifikuje do wymiany, co by nie jeździć z niedogrzanym silnikiem;)

wg mnie nie ma wielkiego wpływu te parę stopni , przy nawet 50*c jest już dobre grzanie. tak jest u mnie.

przydałaby się opinia kogoś kto ma również 2,5 albo 3,0 jak u niego sprawa wygląda, tzn przy jakiej temp płynu chłodzącego czuć już, że grzeje

#89 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2012 - 23:35

przydałaby się opinia kogoś kto ma również 2,5 albo 3,0 jak u niego sprawa wygląda, tzn przy jakiej temp płynu chłodzącego czuć już, że grzeje

Mi po minucie/kilometrze już ciepło leci, przy czym wskazówka temp jeszcze się nie podnosi.

#90 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 02:46

przydałaby się opinia kogoś kto ma również 2,5 albo 3,0 jak u niego sprawa wygląda, tzn przy jakiej temp płynu chłodzącego czuć już, że grzeje

wskaźnik leży i już chucha ciepłem :) opinia jak opinia, jak termostat nie sprawny to grać nie będzie ;)

#91 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 06 grudnia 2012 - 07:43

Witam, kolega kiedyś miał podobny problem w bmw szukanie po całym samochodzie, zdejmowanie deski i też nic teoretycznie wszystko w porządku. Gdy samochód się zagrzał to po włączeniu dmuchawy przez chwilkę leciało ciepłe a po chwili zimne. Głównym sprawcą okazała się pompa cieczy chłodzącej sprawdzcie u siebie być może to ona. Proszę o wyrozumiałość jeżeli już ktoś tak napisał poniewaz nie przeczytałem całego tematu.

#92 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 grudnia 2012 - 17:07

Witam kolegów. W końcu i mnie dopadł brak ogrzewania. To znaczy nie do końca całkowity brak. Jak jadę w trasie temperatura na blacie stoi na 92 stopniach i ogrzewanie jest i to gorące. Jednak jak jadę w mieście to z nawiewów leci zimne, a w korkach wskaźnik zaczyna wariować. To znaczy silnik nagrzewa się do około 97 i za chwilę potrafi spaść jedną kreską nad słupek po czym znowu rośnie. Czyli jak termostat się otworzy to temperatura spada więc go wykluczam. Gdzieś na forum wyczytałem o jakimś zaworze trójdrożnym czy jakoś tak. Czy on może mieć z tym coś wspólnego.

#93 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2012 - 22:34

Pompa wody na moje do wymiany. Łopatki ustawione nie tak jak trzeba i w trasie jak jest na obrotach, to daje radę, a w mieście w korkach już ma problem.

#94 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2012 - 02:25

Witam kolegów. W końcu i mnie dopadł brak ogrzewania. To znaczy nie do końca całkowity brak. Jak jadę w trasie temperatura na blacie stoi na 92 stopniach i ogrzewanie jest i to gorące. Jednak jak jadę w mieście to z nawiewów leci zimne, a w korkach wskaźnik zaczyna wariować. To znaczy silnik nagrzewa się do około 97 i za chwilę potrafi spaść jedną kreską nad słupek po czym znowu rośnie. Czyli jak termostat się otworzy to temperatura spada więc go wykluczam. Gdzieś na forum wyczytałem o jakimś zaworze trójdrożnym czy jakoś tak. Czy on może mieć z tym coś wspólnego.

pompa wody nie daje rady.

#95 OFFLINE   daro197203

daro197203
  • 98 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Pułtusk
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 grudnia 2012 - 21:23

Rozrząd z pompą wymieniany był jakieś 2/3 miesiące temu więc raczej chyba to coś innego. Dziś sprawdzę obieg pomijając reduktor. Może go jeszcze wypłuczę pod ciśnieniem i dołożę pompę dodatkowego obiegu. Jak nie pomoże to będę musiał zwalić rozrząd i sprawdzić. Na początku myślałem, że może nagrzewnica zamulona ale nie byłoby ogrzewania nawet przy wyższych obrotach.

A powiedzcie mi gdzie znajduje się ten zawór do nagrzewnic i jak się do niego dobrać? No i na jakiej zasadzie on wogóle działa.

Za wszelkie sugestie z góry dzięki.

Witam jestem właśnie po sekcji układu ogrzewania w moim autku. Nadmienię tylko że ogrzewanie pojawiało się powyżej 2500 obrotów i to na dodatek gorące. więc padła diagnoza pompa wody. Co mogę stwierdzić po zdjęciu rozrządu? Pompa wody w idealnym stanie więc padło na zawór trójdrożny. Po rozbiórce zawór sprawny więc wymiana na nowy. Zamuloną nagrzewnicę odrzucam ponieważ przy pewnych obrotach z nawiewów wieje gorące jak upał powietrze. Nie mam więcej pomysłów co więcej mogłoby dławić przepływ. Decyzja jaką podjąłem to dołożenie pompy dodatkowego obiegu. Jutro operacja więc jak coś się poprawi to dam znać. Dawcą pompy będzie WV transporter. W nich jest montowana oryginalnie taka pompa. została mi taka jedna po poprzednim autku i czekała kilka lat na montaż. Jutro dam znać czy to pomogło.
Pozdro

Dołożenie pompki pomogło odrobinę.
Podsumowanie:
1.Wymieniony rozrząd po 40 000 km na starym.
2.Wymieniony zawór trójdrożny na nowy.
3. Dołożona pompa dodatkowego obiegu.
Dalej efekt niezadowalający.
A pomyśleć, że prawda była tak blisko i taka tania. Pierwsze testy pokazują, że wszystko jest OK. Na razie zrobione kilka kilometrów i chyba wszystko wydaję się być w porządku. Jutro będzie pełen raport jak ruszę go od zera. Myślę, że wszystko będzie w porządku.
Jeśli ktoś ma podobne objawy do moich niech rozpocznie od wymiany korka zbiorniczka. Zbyt małe ciśnienie w układzie powoduje właśnie takie objawy choć korek wydawał się sprawny. Koszt korka niewspółmiernie niższy do wymienionych przeze mnie części. Nie licząc robocizny.
Podsumowanie: Nadgorliwiec płaci dwa razy.