Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stag 300 -jaki reduktor i wtryski do omegi 3.0 ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 września 2009 - 19:25

po jakim dystansie na sekwencji przelacza sie na gaz?


Do nagrzania reduktora do 30 stopni bo 30 to optymalna temp do przejscia na gaz.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#42 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2009 - 09:37

czyli po jakichś 500-800m od temp. powietrza 10st.C

#43 OFFLINE   erossi

erossi
  • 34 postów
  • Dołączył: 17-08-2009

Napisany 25 września 2009 - 13:26

sluchajcie, bylem dzis w AC, zapisalem sie na termin.

Co do reduktorów, zaproponowali mi jakis firmowy reduktor AC - cos nowego, niby do 250KM, ktos cos słyszał o tym? Warto w to isc?

#44 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 września 2009 - 16:39

no to zmienili zdanie teraz? Dostaniesz Tomasetto :)

#45 OFFLINE   erossi

erossi
  • 34 postów
  • Dołączył: 17-08-2009

Napisany 25 września 2009 - 17:52

czyli jakie sa opinie nt tych reduktorow?

#46 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 września 2009 - 19:15

no to zmienili zdanie teraz? Dostaniesz Tomasetto :)

Na stronie AC była mowa o nim własnie ze to ich firmowy reduktor ktory przechodził od jakiegos czasu testy i miał sie pojawić na rynku.
Erossi nie mart sie napewno bedzie dobrze.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#47 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 września 2009 - 21:54

nom. Są te Tomasetto z logo AutoGazu. Ogólnie wbrew obiegowym opiniom, to najbardziej bezawaryjne reduktory ale niestety nic nie mogę powiedzieć na temat tego modelu który ci włożą.

#48 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2009 - 19:05

Podłączę się do tematu. Chyba na pierwszej stronie ktoś napisał, żeby wwiercić się w kolektor dolotowy tak, aby wtrysk gazu był wycelowany w grzybek zaworu.
Mam kluskę 3.0 V6 i zamierzam osobiście założyć w niej sekwencję. Jedna stwierdzenie z tym celowaniem w zawór mnie troszkę zmartwiło.
Zmartwiło mnie dlatego, że jak wymieniałem nie dawno w silniku pokrywy zaworów na Vektrowe to zauważyłem, że w dolocie są po zaklejane śruby - napewno po dyszach gazu.
No i teraz jeżeli mają być dysze wycelowane w grzybek zaworu to wydaje mi się, że muszą być dość nisko założone, a moje zaślepki były mniej więcej w połowie wysokości dolotu.
Kupiłem Omcię 6 tyg. temu i muszę stwiedzić, że poprzedni właściciel to partacz. Była w niej instalacja typu KAMI-KADZE z dwoma zwężkami (jak dla mono wtrysku).
Podejrzewam, że gościu zdemontował sekwencję z pod maski i ożenił osobno przed sprzedażą auta, a w miejsce sekwencji na odczepnego włożył LPG typu KAMI-KADZE.
Koledzy co z tym celowaniem ??

 


#49 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 września 2009 - 22:22

Podłączę się do tematu. Chyba na pierwszej stronie ktoś napisał, żeby wwiercić się w kolektor dolotowy tak, aby wtrysk gazu był wycelowany w grzybek zaworu.
Mam kluskę 3.0 V6 i zamierzam osobiście założyć w niej sekwencję. Jedna stwierdzenie z tym celowaniem w zawór mnie troszkę zmartwiło.
Zmartwiło mnie dlatego, że jak wymieniałem nie dawno w silniku pokrywy zaworów na Vektrowe to zauważyłem, że w dolocie są po zaklejane śruby - napewno po dyszach gazu.
No i teraz jeżeli mają być dysze wycelowane w grzybek zaworu to wydaje mi się, że muszą być dość nisko założone, a moje zaślepki były mniej więcej w połowie wysokości dolotu.
Kupiłem Omcię 6 tyg. temu i muszę stwiedzić, że poprzedni właściciel to partacz. Była w niej instalacja typu KAMI-KADZE z dwoma zwężkami (jak dla mono wtrysku).
Podejrzewam, że gościu zdemontował sekwencję z pod maski i ożenił osobno przed sprzedażą auta, a w miejsce sekwencji na odczepnego włożył LPG typu KAMI-KADZE.
Koledzy co z tym celowaniem ??


Celowac to mozna do celu. jest jedna opcja nawiercenia dysz z lewej strony wtrysków benzynowych mozna tez z prawej ale jest gorzej i za bardzo nie masz tam manewru. Wszystko sie da zrobic jesli sie chce.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#50 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 29 września 2009 - 02:03

Koledzy co z tym celowaniem ??


Należy dążyć do tego - by gaz był podawany tak samo jak benzyna. Jesli się przyjrzysz - to w większości silników z wtryskiem wielopunktowym - wtrysk benzyny kierowany jest na grzybek zaworu ssącego.

Im bardziej zbliżysz się do rozwiązania fabrycznego - tym szybciej pracowała będzie sonda lambda i tym dokładniej będzie podawany gaz.

Zasady ogólne są takie:

1. Wtrysk gazu w miejsce wtrysku benzyny.
2. Reduktor z odpowiednim zapasem oraz odpowiedniej jakości
3. Wtryskiwacze odpowiednio szybkie
4. Mozliwie jak najkrótsze wężyki od wtryskiwaczy
5. Dostateczna wydajność doprowadzenia FC gazu
6. Dostatecznie przepustowe filtry FL gazu
7. Zamontowanie elementów pomiarowych zgodnie z instrukcją
8. Wpiecie się elektryką jak należy, starannie i bez rzeźby

Jesli spełnisz powyższe postulaty - masz szalenie duże szanse na to, że Twój silnik będzie na LPG pracował nie gorzej niż na benzynie.

Polecam Ci takie zestawienie:
Elektronika - STAG300.6plus
Reduktor Scorpion GT
Wtryskiwacze - Magic Jet
Dysze - 2.7 mm powinno być OK
Ciśnienie na reduktorze - 1 bar powinien być OK

Reszta wyjdzie w praniu.

A co do kolektora - używany kolektor u Beasta kosztuje 50 złotych. Taka sama cena jest na allegro.
Więc w ogóle się nie zastanawiaj a kup używany kolektor byle cały a niepowiercony i w nim na spokojnie porób nawierty.
Dość dobry materiał szkoleniowy masz tutaj:
http://www.myomega.o...szekolektor.htm

Na zavoli sa nabite literki N lub S tak sie je rozróznia a nie zadnymi propkami.


Ciekawe. Weź Ty mi powiedz w ktorym miejscu są owe nabite literki - bo albo ja ślepy jestem albo to co napisałeś Zavoli robi od wczoraj.

Albo prościej - foto poproszę.

#51 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2009 - 09:49

Dzięki koledzy za odpowiedź. Pozdrawiam
Z tym że według tej tabelki na podanym linku to powinienem mieć dysze 4mm, a PiotrK pisze mi że wystarczą 2,7mm.
Mi się wydaje, że tak jak w tabelce, czy to dobrze??

 


#52 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 września 2009 - 11:16

Dzięki koledzy za odpowiedź. Pozdrawiam
Z tym że według tej tabelki na podanym linku to powinienem mieć dysze 4mm, a PiotrK pisze mi że wystarczą 2,7mm.
Mi się wydaje, że tak jak w tabelce, czy to dobrze??


średnicę dysz dobiera się nie do mocy auta, lecz do mocy uzyskiwanej z jednego cylindra.

#53 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2009 - 11:26

To się domyślam, że dobiera się średnicę do mocy.
Chodzi mi tylko o to, że w podanym linku
http://www.myomega.o....zekolektor.htm
do 3.0 V6 polecają dysze 4mm, a PiotrK polecił mi 2,7mm.
No i na mój chłopski rozum wydaje mi się, że potrzeuję 4mm dysze.

 


#54 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 29 września 2009 - 13:24

To się domyślam, że dobiera się średnicę do mocy.
Chodzi mi tylko o to, że w podanym linku
http://www.myomega.o....zekolektor.htm
do 3.0 V6 polecają dysze 4mm, a PiotrK polecił mi 2,7mm.
No i na mój chłopski rozum wydaje mi się, że potrzeuję 4mm dysze.


Moment. W linku chodzi najpewniej o średnicę WEWNĘTRZNĄ króćca, ktory nawiercany jest w kolektorze ssącym. To z dyszą kalibracyjną wtryskiwacza nie ma nic wspólnego. Dysza kalibracyjna dobierana jest w zależności od mocy generowanej przez silnik Z JEDNEGO CYLINDRA.

Autor strony nazwał dyszą to co de fakto dyszą w języku gazowników nie jest zwane.

Dysza kalibracyjna siedzi we wtryskiwaczu i to ona (wespół z ciśnieniem i czasem wtrysku) decyduje o ilości gazu wtryskiwanego do cylindra.

Popatrz:
To są dysze kalibracyjne:
http://www.megapol.c...IA_-_Dysze.html

A z kolei to są wkręcane w kolektor ssący króćce (różne wersje):
http://www.megapol.c...A_-_Krocce.html

Jest jeszcze takie coś jak tzw "doloty długie":
http://www.megapol.c...A_-_Doloty.html
pakowane tam gdzie nie ma możliwości wwiercenia się z króćcem, choć to rzadkie przypadki.

I do Twojego silnika odpowiednią średnicą dyszy kalibracyjnej we wtryskiwaczu jest okolica 2.7 mm (moim zdaniem mozna od takiej średnicy zacząć ewentualne rozwiercanie trzymając ciśnienie ~1bar).

#55 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2009 - 19:20

O i właśnie o to mi chodziło, WIELKIE DZIĘKI !!

 


#56 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 września 2009 - 20:59

Należy dążyć do tego - by gaz był podawany tak samo jak benzyna. Jesli się przyjrzysz - to w większości silników z wtryskiem wielopunktowym - wtrysk benzyny kierowany jest na grzybek zaworu ssącego.

Im bardziej zbliżysz się do rozwiązania fabrycznego - tym szybciej pracowała będzie sonda lambda i tym dokładniej będzie podawany gaz.

Zasady ogólne są takie:

1. Wtrysk gazu w miejsce wtrysku benzyny.
2. Reduktor z odpowiednim zapasem oraz odpowiedniej jakości
3. Wtryskiwacze odpowiednio szybkie
4. Mozliwie jak najkrótsze wężyki od wtryskiwaczy
5. Dostateczna wydajność doprowadzenia FC gazu
6. Dostatecznie przepustowe filtry FL gazu
7. Zamontowanie elementów pomiarowych zgodnie z instrukcją
8. Wpiecie się elektryką jak należy, starannie i bez rzeźby

Jesli spełnisz powyższe postulaty - masz szalenie duże szanse na to, że Twój silnik będzie na LPG pracował nie gorzej niż na benzynie.

Polecam Ci takie zestawienie:
Elektronika - STAG300.6plus
Reduktor Scorpion GT
Wtryskiwacze - Magic Jet
Dysze - 2.7 mm powinno być OK
Ciśnienie na reduktorze - 1 bar powinien być OK

Reszta wyjdzie w praniu.

A co do kolektora - używany kolektor u Beasta kosztuje 50 złotych. Taka sama cena jest na allegro.
Więc w ogóle się nie zastanawiaj a kup używany kolektor byle cały a niepowiercony i w nim na spokojnie porób nawierty.
Dość dobry materiał szkoleniowy masz tutaj:
http://www.myomega.o...szekolektor.htm



Ciekawe. Weź Ty mi powiedz w ktorym miejscu są owe nabite literki - bo albo ja ślepy jestem albo to co napisałeś Zavoli robi od wczoraj.

Albo prościej - foto poproszę.


Co do tego materiału to wszystko jest ok ok tylko wywierc z drugiej strony wtrysków benzynowych. Koliberek w drugiej opcji za namowa przewiecił na druga strone te dysze.
A co do reduktora jak wroce z trasy to zrobie zdjecie i podesle.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#57 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 04 października 2009 - 20:35

I prosze bardzo zdjecie zavolaka...
Na zdjeciu jest S a jak jest N to jest nabita N.
http://www.users.bes...er171/33333.jpg
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#58 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2009 - 21:03

I prosze bardzo zdjecie zavolaka...
Na zdjeciu jest S a jak jest N to jest nabita N.
http://www.users.bes...er171/33333.jpg


Zdjęcie nie działa :-(

#59 OFFLINE   KOLIBERk

KOLIBERk

    620Nm w diezlu :P

  • 31 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: UK
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2009 - 21:39

Potwierdzam słowa PiotraK, zamontowałem u siebie w czerwcu 2009 Magic Jet. Wcześniej miałem czerwone Valtek, były za wolne do X30XE, powyżej 6tys,
komputer (stag300) pokazywał informacje o całkowicie otwartych wtryskiwaczach.
Na Magic Jet'ach tego nie ma. Dysze na wtryskiwaczach mam rozwiercone na 2.7mm. Króćce na kolektorze maja średnice wewnętrzna 4mm.
Dodatkowo założona puszka na pająki od Immo poprawiła reakcje gazu od 1000obr do 3tys. Jest żwawiej.
Jak będę miał czas, to dodam więcej zdjęć i raport ze Staga. Ogolnie mapa LPG pokrywa się prawie idealnie z mapa Pb.
Pozdrawiam
Tomek
_________________
www.myomega.ovh.org
www.myvectra.ovh.org

#60 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 22 października 2009 - 17:00

I prosze bardzo zdjecie zavolaka...
Na zdjeciu jest S a jak jest N to jest nabita N.
http://www.users.bes...er171/33333.jpg


Haha - i jest czerwona kropka :) Bo to jest S. :)

Dodatkowo założona puszka na pająki od Immo poprawiła reakcje gazu od 1000obr do 3tys. Jest żwawiej.


Rozwiń temat o co chodzi z tą puszką na pająki od immo :).