Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek płynu chłodniczego przez korek wlewu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lion10

lion10
  • 44 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Wielkopolska

Napisany 19 lipca 2006 - 13:25

Witam wszystkich na forum!
Jestem od 3 tygodni posiadaczem Omegi B kombi 2.0 16V 95r
Została sprowadzona z Niemiec, przebieg faktyczny 280 tys km.
Martwi mnie mocno wyciekający płyn chłodniczy przez korek wlewu po wygaszeniu silnika (poprostu się gotuje)
Domyślam się że to termostat. Temperatura podczas jazdy dochodzi do 95 st C
Co panowie na to ???



#2 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 19 lipca 2006 - 13:34

albo termostat albo uszczelka pod głowica, ale raczej termostat- mały koszt i szybka wymiana- wymien i sprawdz.

#3 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 13:36

a koreczek masz na pewno dobry?

#4 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 13:38

a koreczek masz na pewno dobry?

bo jakby co to mam nowy nieużywany

#5 OFFLINE   lion10

lion10
  • 44 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Wielkopolska

Napisany 19 lipca 2006 - 13:39

Koreczek jest OK!
Swoją drogą piotr027[shadow=red:af80a5c4b7][/shadow:af80a5c4b7] ile za niego chcesz?

#6 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 13:58

Trochę nie rozumiem co ci się gotuje? Temperatura 95 stopni masz bardzo dobrą temperaturę jeżeli jest to płyn he he a nie trochę płynu z wodą.
Po za tym tam jest jakieś ciśnienie chyba mi też pocieknie płyn jak odkręcę korek dlatego może faktycznie korek już nie bardzo trzyma

Ps temperatura w omie potrafi być nawet koło 100 i ponad 100 stopni (dla mnie byłego właściciela japończyka gdzie rozgrzany pokazywał 90 stopni takie temperatury były szokiem )

Pozdrawiam marcin

 


#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 14:04

100 i ponad 100 stopni


moze tak być ale byłbym sceptyczny, jest to normalne jak się uzywa klimy, bez klimy jak miałem 2.0 to nigdy mi nie wskoczyło ponad 95 st, także można u ciebie podejrzewać drożność nagrzewnicy i chłodnicy...

#8 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 14:14

@Bc30se

Podczas jazdy też nigdy mi nie wskoczyło czasem tylko jak zgasiłem silnik i zaraz odpaliłem wskazówka była na 100 lub ciut wyżej i zaraz spadała w każdym razie temperatura 95 stopni wydaje mi się zdrowa i jak kolega taką ma to nic mu się nie powinno gotować chyba ze się mylę ......

 


#9 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 19 lipca 2006 - 15:16

no ale korkiem nie powinno mu sie lac...

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2006 - 15:53

jezeli korek ma uszkodzony zaworek to bedzie kipiec jak jasna cholera, proponuje zaczac od korka, nowka to okolo 10zl
potem mozna sprawdzic, czy na zimnym silniku przy odkreconym korku zaczynaja sie w zbiorniczku pojawiac pecherzyki powietrza, jesli tak to uszczelka
powachaj tez spaliny, jak maja slodkawy zapach - to uszczelka
sprawdz korek oleju, jesli masz duzo bialego kozucha - to uszczelka

a tak na margimesie, to kiedy wymieniales plyn, moze masz wode zamiast plynu


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 17:25

zas jazdy też nigdy mi nie wskoczyło czasem tylko jak zgasiłem silnik i zaraz odpaliłem wskazówka była na 100 lub ciut wyżej i zaraz spadała w każdym razie temperatura 95 stopni wydaje mi się zdrowa i jak kolega taką ma to nic mu się nie powinno gotować chyba ze się mylę ......


a to jest norma, moje 3.0 na chłodnicy z 2.0 daje sobie nieźle rade, ale czasem doszło do 98 stopni....

jak będę zmieniał chłodnice to założe tylko nówke od dizla...

#12 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 18:08

@Bc30se

Jak mowa o chłodnicach to orientujesz się może czy chłodnica Ariston to oryginalna z GM?

 


#13 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2006 - 18:31

właśnie że to nie jest ARISTON, przeczytaj dokładnie bo sam się na to złapałem... i tak to jest GM

#14 OFFLINE   lion10

lion10
  • 44 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Wielkopolska

Napisany 20 lipca 2006 - 06:46

Zacznę od początku.
Niestety klimy nie posiadam (a przydała by się)
Jeżeli chodzi o płyn to nie zdźiwię się jak będzie tam woda
Kwestia korka mnie zastanawia, może być nieszczelny zaworek. Wczoraj odkręciłem korek i wyciągnąłem bebechy ze środka, dmuchając w w zaworek wydawało się że nie trzyma.
Pozdrawiam wszystkich
Dam znać jak to zrobię

#15 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2006 - 22:45

korek ma nie wypuszczać ale ma prawo zasysać... nie nie... odwrotnie, nie możę zasysać powietrza ale musi je wypuścić jak sie gromadzi.. inaczej by się nie odpowietrzało