Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

instalacja STAG-300-6 problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 września 2009 - 20:18

Wtrace sie troche z pytaniem:
magicy tez kompensowac ??


Dokładnie. Jesli będziesz montował Magic Jety w listwach - listwy należy skompensować
Natomiast pojedyńczo - nie dam głowy, że się zmieszcza. Będę u siebie próbował (montuję czasami LPG) więc mam na półce m in Magic Jety i w listwach i pojedyńcze - to nie ma problemu z przypasowaniem.

Z ciekawosci jakie masz dysze w tych magicach.


Jeszcze nie mam. Będzie najprawdopodobniej ~2.7 mm - powinno dać radę, zresztą i tak pewnie trzeba będzie że tak powiem "dorozwiercać". Wyjdzie w praniu.

#22 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 września 2009 - 21:23

Natomiast pojedyńczo - nie dam głowy, że się zmieszcza.

Zmieszczą się, nie pamiętam kto, ale ktoś z forum ma zamontowane.Dodany obrazek

#23 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 września 2009 - 23:07

Zmieszczą się, nie pamiętam kto, ale ktoś z forum ma zamontowane.


No fajnie fajnie, ale czy czapa kolektora się zamknie ładnie bez kolizji ?
Ja miałem właśnie taki pomysł wstępnie jak na foto - ale chłopaki z AutoFlesza zwrócili mi uwagę, że walczyli kiedyś z tym silnikiem i z czapą kolektora był kłopot.

W każdym razie nie problem - i tak trzeba nawiercić, a czy potem pójdą wężyki 45 mm do pojedyńczych MJ czy 200 mm do listew - jets bez większego znaczenia. I takie i takie MJ mam na półce.

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2009 - 23:17

- KME Gold (spokojnie ciśnieniowo wyrabia ale przy dłuższej jeździe z duzym obciążeniem zamarza)


mam silvera w 3.0 i cisnienia trzyma i nie zamarza (autostrada a1 - praktycznie cala 220 km/h)

Nie przesadzaj, czerwone waldemary w omedze V6 dają rade, pod warunkiem, że są skalibrowane


skalibruj - zrob tak z 5000 i pojedz sprawdz czy trzymaja ustawienia - przerabialem temat z niebieskimi - rozjedzaja sie jak nogi ssaka lesnego.
Teraz mam iplusy - calkiem inne auto




 


#25 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 września 2009 - 23:29

mam silvera w 3.0 i cisnienia trzyma i nie zamarza (autostrada a1 - praktycznie cala 220 km/h)


Słyszałem, że KME miało coś w nim poprawiać, od jak dawna go masz ?

skalibruj - zrob tak z 5000 i pojedz sprawdz czy trzymaja ustawienia - przerabialem temat z niebieskimi - rozjedzaja sie jak nogi ssaka lesnego.
Teraz mam iplusy - calkiem inne auto


Nie znam tych wtryskiwaczy, cos więcej na ich temat ?

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2009 - 23:33

Słyszałem, że KME miało coś w nim poprawiać, od jak dawna go masz ?



Nie znam tych wtryskiwaczy, cos więcej na ich temat ?



reduktor rok temu w sierpniu montowalem. wczesniej mialem ana04.


wtryski AEB - porownywalne do MED;ow. montowane przez elpigaz, dysze na 2.2 rozwiercone

www.elpigaz.com/cms.php?getfile=108




 


#27 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 15 września 2009 - 12:02

skalibruj - zrob tak z 5000 i pojedz sprawdz czy trzymaja ustawienia - przerabialem temat z niebieskimi - rozjedzaja sie jak nogi ssaka lesnego.
Teraz mam iplusy - calkiem inne auto

Moje Valteki mają zrobione 60tys, na próbe skalibrowałem to co jest, bo się zastanawiałem czy wymieniać na MJ, czy kupić zestawy naprawcze Valteków. Za jakiś czas będę je regenerował to dam znać czy się rozjechały.
Dodam, że od nowości przez jakieś 40tys km nawet do nich nie zajrzałem.
Wiadomo, jeśli miałbym kupować nowe - kupiłbym od razu np. MagicJety, ale w tym przypadku jak kolega ma już założone Valteki to zakup kolejnych wtrysków IMO mija się z celem.

#28 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2009 - 12:09

To zdjęcie jest akurat moje - i jakby dobrze poczytać to zwracalem uwagę że TAK NIE NALEŻY MONTOWAĆ.
nie da rady bo będzie dolot przeszkadzał. OSOBIŚCIE z Miłoszem z AutoFlesza to przećwiczylem - zmarnowanym całym dniem.
Poza tym jak Ci się rozjedzie 1 wtrysk to musisz zwalać calą górę.
Czy pojedyńcze Magice czy w listwie nie ma znaczenia. Kompensacji robić nie musisz jak masz konkretne doloty do listew (grube węże) - choć tak się zaleca. Ja nie mam i jest dobrze. Wężyki wyjdą Ci w granicy 25cm więc dużo.
załóż jak najcieńsze i podnieś ciśnienie do 1.2 - dysze od 2.2 i rozwiecać aż wykres będzie prawidlowy.
ważniejsza jest poprwaność nawiertów i montaż czujników w prawidlowych miejscach układu. Tak jak to pisał już któryś z kolegów wcześniej.
Magice na listwach lubią popuszczać gaz na oringach

#29 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 15 września 2009 - 12:19

To zdjęcie jest akurat moje - i jakby dobrze poczytać to zwracalem uwagę że TAK NIE NALEŻY MONTOWAĆ.
nie da rady bo będzie dolot przeszkadzał. OSOBIŚCIE z Miłoszem z AutoFlesza to przećwiczylem - zmarnowanym całym dniem.
Poza tym jak Ci się rozjedzie 1 wtrysk to musisz zwalać calą górę.


No właśnie. I to jest owa moja obawa czy się tam wszystko pomieści - jak widać nie pomieści się.
Dlatego teraz już nie będę nawet tego sprawdzał a od razu dam Magic Jety w listwach tudzież rozważę montaż I-Plusów (ktorych nie testowałem jeszcze a wydają się ciekawe).

Czy pojedyńcze Magice czy w listwie nie ma znaczenia. Kompensacji robić nie musisz jak masz konkretne doloty do listew (grube węże) - choć tak się zaleca. Ja nie mam i jest dobrze. Wężyki wyjdą Ci w granicy 25cm więc dużo.
załóż jak najcieńsze i podnieś ciśnienie do 1.2 - dysze od 2.2 i rozwiecać aż wykres będzie prawidlowy.
ważniejsza jest poprwaność nawiertów i montaż czujników w prawidlowych miejscach układu. Tak jak to pisał już któryś z kolegów wcześniej.
Magice na listwach lubią popuszczać gaz na oringach


Nawiert to podstawa. Trzeba tak wywiercić w kolektorze - by gaz króccem strzelał dokładnie w grzybek zaworu ssącego.
Srednica wężyków od wtrysków to myślę, że wypadnie w okolicy 5 mm (ciężko będzie nasadzić na Magic Jety ale nie ma, że boli :).
Dysze - X30XE - na mój nos można spokojnie dać 2.7 mm pzry 1 bar i powinno być dobrze.

BTW - podpytam Cię - STAG ogarnął ten silnik bez problemów czy potrzebne były dodatkowo jakieś emulatory do czegoś (ciśnienie paliwa, wtryskiwacze etc) ?

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 września 2009 - 12:32

ja u siebie przy waldkach mialem 3.2 chyba nawet. gazownik stwierdzil ze iplusy maja calkkiem inna charakterystyke i wydajnosc i 2.2 na nie w zupelnosci wystarczy.




 


#31 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 września 2009 - 19:40

Bo medy to wtryski benzynowe przystosowane do pracy na gazie.
Tak samo jak keihiny japonskie.
Do magic jetów przy jednym barze cisnieniem mniej wiecej 2.6-2.8 ale mozna zrobic tak ze podejsc do 1.1 bara i dysze wtedy 2.6 ale na dobrze rozgrzanych reduktorach i gazie bo inaczej pokaze ze dysze sa za duze.
Iplusy to w miare nowe wtryski mało jest opini na ich temat beast mowi ze spoko.
Co do Kme silvera z reka na sercu w omedze mego kolegi nie daje rady wogole.
Rozwiercilem wszystko co sie dało i dalej nie daje rady. ale oni niby cos poprawili w nich od jakiegos czasu ale ja nigdy nie kupie takiego reduktora.
Kolego z ta omega z problemem jak bedziesz w polsce to mozesz do mnie podleciec to mozemy cos zobaczyc w czym tam problem jest. Jak cos to info na priv sie mozesz odezwac.
Ja u Siebie mam 2 x ST (nie daja rady do 200ps. jeden to na styk do omegi ale w manualu. pierwsze egzemplarze nawet 200 ps nie dawały rade. ale tam mozna w nich poprawic.
I listwy magic jety 2x3wtryski na 1 bar 2.8 dysze. Magic jety sa takie sobie najlepsze z najgorszych.
A na valdermaach to bez problemowo chodzi bo omega ma czas wtrysku mniej wiecej 3 ms na wolnych bez klimy przy 500 obrotach a przy klimie kolo 4ms. wiec tutaj nie ma cos swirowac. MJ sa lepsze ale w porownaniu z medami matrixami hd5... kaihinami to najnizszy poziom.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#32 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2009 - 20:02

Z tego co ja się kiedyś dowiedziałem jak te wtryski co masz leżą to zbiera im się jakis osad w środku i przez to się zacierają czy inaczej pracują a jak są pionowo to ten osad spływa i te wtryski dużej i lepiej chodzą. Nie wiem czy to jest prawda ale może pomoże, w razie co proszę się ze mnie nie śmiać :p

#33 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 15 września 2009 - 20:07

Ja u Siebie mam 2 x ST (nie daja rady do 200ps. jeden to na styk do omegi ale w manualu. pierwsze egzemplarze nawet 200 ps nie dawały rade. ale tam mozna w nich poprawic.


Gdzie je upakowałeś ?

Ja zamierzam dac GT (ktory jest wielkości ST ale trochę grubszy) - mam zamiar władować go po prawej (od strony pasażera) stronie komory silnikowej - nad podłużnicą (sądze, że wlezie). Miejsce fajne też jest pod zderzakiem przed przednim prawym kołem ale IMHO za daleko węże z wodą ciągać.

MJ sa lepsze ale w porownaniu z medami matrixami hd5... kaihinami to najnizszy poziom.


No ba !
Ale najtańszy Matrix HD344 (sądzę, że przysłaby wydajnościowo do MV-6) to min 3.5 stówy za listwę 4 wtryskową, ponoć robią także potrójne ale nie spotkałem w handlu.
Dlatego sądzę, że przy MV6 - jesli Matrix to startować z HD544 (45-50 KM/cyl dają radę stykowo).

#34 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 września 2009 - 20:30

Gdzie je upakowałeś ?

Ja zamierzam dac GT (ktory jest wielkości ST ale trochę grubszy) - mam zamiar władować go po prawej (od strony pasażera) stronie komory silnikowej - nad podłużnicą (sądze, że wlezie). Miejsce fajne też jest pod zderzakiem przed przednim prawym kołem ale IMHO za daleko węże z wodą ciągać.



No ba !
Ale najtańszy Matrix HD344 (sądzę, że przysłaby wydajnościowo do MV-6) to min 3.5 stówy za listwę 4 wtryskową, ponoć robią także potrójne ale nie spotkałem w handlu.
Dlatego sądzę, że przy MV6 - jesli Matrix to startować z HD544 (45-50 KM/cyl dają radę stykowo).


Jeden jest nad tempomatem drogi jest pod zbiornikiem wyrownawczym. normalnie sie zmiesciły...Listwy hd544 kosztuja 500 zł na cyl. Tylko trzeba wkładac wielozawór Super fi8 bo zwykły fi8 nie daje rady.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#35 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2009 - 22:13

nie mam własnych doświadczeń, ale w necie wiele osób narzeka na matrixy że są mało trwałe, więc nie wiem czy przepłacanie za nie jest sensowne

Wyjaśnijcie proszę w czym matrixy są lepsze od Magic Jetów - serio pytam, chciałbym się tego dowiedzieć od ludzi którzy montują lpg

#36 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2009 - 09:45

Piotrku już Ci odpisuje
Stag + ten silnik wciąga dziurka od nosa, a przy nowym oprogramowaniu niewiele trzeba kombinować mnożnikiem aby wszystko dobrze ustawić.
Przynajmniej u mnie tak było. Osobiście jestem zaskoczony bardzo pozytywnie.

co do naciągania przewodów - to 4mm da radę a 3mm po rozciągnięciu szczypcami (palce oczywiście bolą.)

Magice da radę upchnąć po kolektor tylko trzeba by było trochę się z tym pobawić - czyli - wszszystko poskracać na grubość opasek włącznie z dyszami magiców
no i obciąć doloty do magiców też na 5mm. trzeba by też poobcinać złączki i je polutować do kabli staga.

Jak będę mial chwilę czasu i wolne środki to tak zrobię - po co ??? dla sportu.

Oczywiście kusi mnie wsadzenie tego bezmembranowego reduktora Magic jeta o którym pisałes;) rewelacyjna rzecz i malutka .

matrixy HD544 fajna sprawa i ładnie toto wygląda..

#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 września 2009 - 10:02

Oczywiście kusi mnie wsadzenie tego bezmembranowego reduktora Magic jeta o którym pisałes;) rewelacyjna rzecz i malutka .

matrixy HD544 fajna sprawa i ładnie toto wygląda..


mowisz o tym ?

http://www.allegro.p...wy_sekwenc.html




 


#38 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 16 września 2009 - 10:21

panowie, mam od wczoraj staga, kme silver i valt.czerwone....omi lata jak wsciekła, ale dopiero od 2tys w gore, gaziarz mowi ze jak po 1000km dalej tak bedzie to bedziemy sie wtedy martwic. ma tak być, czy koleś sciemnia i jutro do niego jechac?

#39 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 września 2009 - 17:15

panowie, mam od wczoraj staga, kme silver i valt.czerwone....omi lata jak wsciekła, ale dopiero od 2tys w gore, gaziarz mowi ze jak po 1000km dalej tak bedzie to bedziemy sie wtedy martwic. ma tak być, czy koleś sciemnia i jutro do niego jechac?


Mnie to bardzo mocno dziwi dlaczego te niby silver sa dalej wkladane powyzej 200 ps. choc z wielu zrodeł i mojego sprawdzania ten reduktor nie daje rady dla 150 ps mniej wiecej. Chciałbym zobaczyc screen z ustawien i oscyloskopu jak to u ciebie chodzi na tym silverze.
Dokładnie Beast to reduktor tłokowy jest nie wielkich rozmiarów mowi ze jest taki sobie ja miałem zamiar do Siebie takie dwa załozyc ale niestety jeszcze wtedy zadnych opinie nie znałem.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#40 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2009 - 21:08

Mam takie pytanie doslownie mam od tygodnia staga na pokladzie zainstalowanego i mam taki problem od samego poczatku pali mi sie kontrolka silnika przelacza sie na gaz bez problemu ale jak jest na gazie jak by na mocy stracil dodaje gazu o on jak by nie wiem za bogata mieszanke dostaje muli go strasznie a po chwili jak sie wkreci na obroty jakos jedzie, no i jeszcze jedna ciekawa rzecz zauwarzylem raczej uslyszalem to ze jak juz zgasze silnik to jak bym za konsola centralna slychac jakies trzaski jak by cos tam sie dostalo jakies zwierzatka i buszowalo to trwa chwile i potem juz jest ok nie wiem czym to jest spowodowane... Wkazdym razie jestem umowiony jeszcze na kalibracje instalacji wiec powinno to minac po niej ...