Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat na miescie - jak jezdzicie ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
198 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2007 - 17:55

i ja... śnieżynka jest de best przy ruszaniu ze skrzyżowania...

ale działa tyko na "D" ale i ak jest fajnie....
TC- jest rewelka... :mrgreen:
TC-off jescze lepsze.... :razz:

porostu oma idzie jak czołg.... :mrgreen:

i poszła dzisiaj do mechanika....ASB-naprawa... :bad:
pozdrawiam
:mrgreen:



a bedzie ci sie oplacalo naprawiac ??? borowka mial po 800 uzywki.




 


#42 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 stycznia 2007 - 18:18

wymiana takiego gówna....(fota) czyli rozebranie skrzyni + uzupełnienie oleju może zejdzie... na 350zł .... bede się starał...
ale skrzynke tzreba bedzie zdemontować...

http://forum.omegakl...read.php?t=2689

#43 OFFLINE   cdx

cdx
  • 67 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: melton mowbray gb

Napisany 24 stycznia 2007 - 19:34

witam od dzis jeżdże na 3 po miescie i powiem że lepiej sie jezdzi niż na d zbiea sie moment a czy mniej spali chyba nie :grin:

#44 OFFLINE   nowy

nowy
  • 24 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 02 lutego 2007 - 19:47

Czytam i się śmieje. Bez obrazy ale widze tu samych "hołków" co to 160 i 200 sypią i sie jesze wyprzedzają! Kłucą sie czy to Asb na 2 czy 3 a może D i S. A w innych tematach co cztamy?........ cyt. Drodzy koledzy to będzie moja pierwsza zima omą i to jeszcze z asb. Doradźcie jak jeździć bo mi d*pą zażuca......
Strach sie bać
Jak sucho to dwie paki a jak śnieg to nie wiadomo jak!?

Jęsli ktoś poczuł się obrarzony ( PRZEPRASZAM ) choć nie moja to wina!
www.tolcia.fotosik.pl

#45 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2007 - 19:58

Czytam i się śmieje. Bez obrazy ale widze tu samych "hołków" co to 160 i 200 sypią i sie jesze wyprzedzają! Kłucą sie czy to Asb na 2 czy 3 a może D i S. A w innych tematach co cztamy?........ cyt. Drodzy koledzy to będzie moja pierwsza zima omą i to jeszcze z asb. Doradźcie jak jeździć bo mi d*pą zażuca......
Strach sie bać
Jak sucho to dwie paki a jak śnieg to nie wiadomo jak!?


po to jest forum, zeby każdy mógł zapytac. Bo w jednym temacie ktoś zna odpowiedz, a w innym będzie chciał zadać pytanie.

Jęsli ktoś poczuł się obrarzony ( PRZEPRASZAM ) choć nie moja to wina!


skoro sam widzisz, ze mogłeś urazić - to po co piszesz post, który nie tylko może urazić, ale iu nie wnosi nic do tematu.

EOT

#46 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 lutego 2007 - 22:20

Czytam i się śmieje. Bez obrazy ale widze tu samych "hołków"


ja tam się obraziłem... :mrgreen:

bo jak czegoś nie wiem to pytam... nawet jak intuicynie czuje temat to dyskusja zawsze wnosi do mowjej wiedzy pewne nowe doświadczenia i wiedze...

Jęsli ktoś poczuł się obrarzony ( PRZEPRASZAM ) choć nie moja to wina!


pewnienie twoja... ale to nie ma znaczenia... wiec się zdecyduj albo obrażasz albo przepraszasz...

ewentualnie możesz jeszcze właczyć się do dyskusji... i napisac jak TY jeździsz....

#47 OFFLINE   pysio81

pysio81
  • 32 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: pszczyna

Napisany 16 czerwca 2007 - 14:09

ja zakupiłem tez ome w zime jechałem nia w najwieksza snierzyce i jakos dojechałem 350 km bez instrukcji jak jechac i prawie mi sie nic nie stało bo oczywiscie polski niemiec myslał ze jest najlepszy i trzasnoł w zaspwe dowalił go drugi woz i ten drugi wybił sie przedemnie i ja do niego trzask ale abs był i jest wiec spoko loko omci prawie nic sie nie stało w kordobie wcisłem słupek do srodka a ja złamałem plastikowa atrape pod reflektorem :peace: :driver: :piwo:
czas to pieniadz im wiecej kasy tym mniej czasu

#48 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 czerwca 2007 - 14:24

teraz po ieście zapodaje tylk na 3 lub na 2 - ale tylko na krótkich odcinkach...

#49 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2007 - 14:29

teraz po ieście zapodaje tylk na 3 lub na 2 - ale tylko na krótkich odcinkach...


niby to dobre ze wzgledu na zdrowotność - a patrzyłeś jak kształtuje sie spalanie w takim sposobie jazdy?

#50 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 czerwca 2007 - 14:32

niby to dobre ze wzgledu na zdrowotność - a patrzyłeś jak kształtuje sie spalanie w takim sposobie jazdy?

cos misię wydaje że wiecej chajcuje.... ale zmiłem też wtym roku oponki na 205 jeżdziłem na 195... wiec trudno mi ocenić teraz mi pokazuje pojazda mieszna ale tak60% po mieście 12 do 12,5... wiec z doswiadczenia wychodzi coś koło 13 literków Pb

#51 OFFLINE   pysio81

pysio81
  • 32 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: pszczyna

Napisany 16 czerwca 2007 - 16:37

ja 13 na miescie i jade na (d) wiec chyba tez niezle zwłaszcza ze to nie jest spokojna jazda
czas to pieniadz im wiecej kasy tym mniej czasu

#52 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 16:52

ostatnio po mieście bujam sie na "3"..........czy jest różnica w spalaniu to nie wiem.......... :mrgreen: ,ale chyba lekko dynamiczniej się jeździ po miescie,a moze tylko sobie wmawiam :mrgreen:

#53 OFFLINE   William Wallace

William Wallace
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Aberdeen

Napisany 01 lipca 2007 - 13:04

na "D" czy na 3 ?


To jaka różnica jest między D a 3, poc co w takim razie jest 2 i 1?
Loch odwalić, miodu przynieść!

#54 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2007 - 20:25

poc co w takim razie jest 2 i 1?

Do hamowania silnikiem, np. w górach. Zgodnie z cyferką skrzynia korzysta albo z pierwszego biegu, albo z dwóch pierwszych. Oszczędzasz sobie w ten sposób hamulce i nerwy, gdybyś użwyając samych hamulców doprowadził do ich przegrzania, zapalenia się okładzin i zagotowania płynu hamulcowego.

#55 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2007 - 20:37

To jaka różnica jest między D a 3


w pozycji "3" skrzynia korzysta z trzch przełożen.
W pozycji "D" ze wszytskich czterech.

Analogicznie jak z 1 i 2.

#56 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipca 2007 - 20:39

To jaka różnica jest między D a 3, poc co w takim razie jest 2 i 1?


Blokowanie 1 biegu

Pozycja dźwigni oznaczona cyfrą "1"-w niektórych markach literą "L" służy w automatycznej skrzyni biegów do blokowania pierwszego biegu .W pozycji tej w większości skrzyń, w odróżnieniu od pierwszego biegu na pozostałych pozycjach dźwigni do jazdy w przód ,pracuje dodatkowy element.Zazwyczaj jest to hydrauliczne sprzęgło-hamulec blokujące sprzęgło jednokierunkowe.Określone sprzęgło jednokierunkowe przy jeździe na pierwszym biegu w innych pozycjach dźwigni do jazdy w przód ,po odpuszczeniu pedału przyspieszania pracuje jak "wolne koło".W pozycji zblokowanego pierwszego biegu, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe przy odpuszczeniu pedału przyspieszania powoduje hamowanie silnikiem.Wspomaganie blokady sprzęgła w czasie wciskania pedału przyspieszenia dodatkowym siłownikiem powoduje rozkład momentu obrotowego przekazanego z silnika na większą ilość elementów skrzyni.W taki sposób ten sam moment obrotowy przekazany z silnika w zblokowanej pozycji pierwszego biegu w stosunku do pozostałych pozycji do jazdy w przód mniej obciąża elementy wykonawcze pracujące na pierwszym biegu.
Przy agresywnej technice jazdy polegającej na bardzo szybkim ruszaniu z miejsca, przy silnie wciśniętym pedale przyspieszenia preferowane jest użycie blokady pierwszego biegu. Po ruszeniu z miejsca na zblokowanym pierwszym biegu i osiągnięciu określonej prędkości przełączamy dźwignię zmiany biegów w kierunku pozycji normalnego programu do jazdy w przód.W przypadku konieczności holowania przez samochód przyczepy również jest wskazane ruszanie z wykorzystaniem blokady pierwszego biegu. Na zblokowanym pierwszym biegu w żadnym przypadku nie należy przekraczać maksymalnie dopuszczalnej prędkości dla tego biegu.W zależności od typu skrzyni i samochodu prędkość ta najczęściej zawarta jest w przedziale 60-80 km/h.Przy użytkowaniu konkretnego modelu samochodu należy znać wartości maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów.


Blokady pierwszego biegu używa się również do prób uwolnienia w przypadku ugrzęźnięcia w błocie lub śniegu , oraz w przypadku konieczności użycia funkcji hamowania samochodu silnikiem np. przy jeździe w trudnych warunkach terenowych lub górskich.W każdym przypadku należy pamiętać o maksymalnie dopuszczalnej prędkości jazdy dla tego biegu.Włączanie blokady pierwszego biegu wskazane jest po pełnym zatrzymaniu samochodu.Przy przełączaniu dźwignią zmiany biegów programu skrzyni w czasie jazdy , z pozycji zblokowanego pierwszego biegu w kierunku pozycji normalnego programu można korzystać z kolejnych występujących po drodze blokad określonych biegów. Należy przy tym pamiętać o nie przekraczaniu maksymalnie dozwolonych prędkości dla danego biegu.



Blokowanie 2 biegu



W automatycznych skrzyniach biegów trzy i czterobiegowych przełożenie drugiego biegu zazwyczaj jest tak dobrane, by zapewnić jak najlepsze wykorzystanie momentu obrotowego silnika do rozpędzenia samochodu. Prędkość maksymalna dla drugiego biegu w zależności od modelu skrzyni i samochodu mieści się najczęściej w przedziale 90-120 km/h. Użytkownik konkretnej marki i modelu samochodu powinien znać właściwe wartości maksymalnych prędkości jazdy na określonych biegach i przy stosowaniu blokowania określonych biegów nie przekraczać tych wartości.


Przy zblokowaniu pozycji drugiego biegu skrzynia biegów przy ruszaniu samochodem z miejsca realizuje program pierwszego i drugiego biegu. Podczas jazdy na drugim biegu na normalnym programie do jazdy w przód (oznaczenie "D" , "A" , lub "OD") odpuszczenie pedału przyspieszenia w określonym zakresie prędkości powoduje włączenie trzeciego biegu i swobodne toczenie się samochodu. Przy zblokowaniu drugiego biegu w tych samych warunkach samochód na drugim biegu hamowany jest silnikiem. Z opisanych wyżej względów funkcja blokady drugiego biegu jest bardzo przydatna w przypadku holowania przyczepy oraz podczas zjazdów ze wzniesień o dużym kącie nachylenia przy niewielkich prędkościach jazdy. Przy samochodach z przednim napędem w warunkach ośnieżonej lub oblodzonej drogi, podczas korzystaniu z funkcji blokady drugiego biegu należy szczególnie pamiętać o właściwościach hamowania samochodu przez silnik. Przełączanie dźwignią zmiany biegów programu blokady drugiego biegu można realizować również w czasie jazdy pod warunkiem, że prędkość samochodu w danej chwili mieści się w zakresie normalnej prędkości jazdy dopuszczalnej dla drugiego biegu. Przełączanie z programu blokowania drugiego biegu do programu normalnej jazdy można wykonywać bez względu na prędkość jazdy na zblokowanym drugim biegu(mieszczącą się oczywiście w zakresie dla tego biegu).





 


#57 OFFLINE   William Wallace

William Wallace
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Aberdeen

Napisany 01 lipca 2007 - 23:01

Dzięki, dzięki nie spodziewałem siętakiego odzewu ale gdzieś na forum wyczytałem iż na "3" czwarty bieg i tak może wskoczyć. Tak ktoś napisał. Prawda to li?
Loch odwalić, miodu przynieść!

#58 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lipca 2007 - 09:14

Dzięki, dzięki nie spodziewałem siętakiego odzewu ale gdzieś na forum wyczytałem iż na "3" czwarty bieg i tak może wskoczyć. Tak ktoś napisał. Prawda to li?


nie moze.
Wyżej jest już wszytsko wyjaśnione.

#59 OFFLINE   William Wallace

William Wallace
  • 27 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Aberdeen

Napisany 02 lipca 2007 - 12:48

Ok. Rozumiem. Ktoś bzdury wypisywał. Dzięki.
Loch odwalić, miodu przynieść!

#60 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 02 lipca 2007 - 20:23

hmmm to ja mam nieco inne spostrzeżenia odnośnie jazdy po mieście, blokowania biegów i "S". Jeżdżę na "S" jak tylko nie zapomnę włączyć i bynajmniej nie po to, żeby z gwizdem (bo z piskiem i tak się nie da) ruszyć ze skrzyżowania... Ba, zauważyłem nawet minimalny (ale zawsze coś) spadek zużycia paliwa ;)
Moja filozofia: przy ruszaniu z miejsca komputer pokazuje mi zazwyczaj 2,8 km/l (tj. 36l/100km) tak jest zazwyczaj do osiągnięcia prędkości 50-60 km/h czyli do przepisowej prędkości, potem po ustabilizowaniu się prędkości komputer pokazuje mi ~10km/l (czyli 10l/100km). Jak ruszam z włączonym "S" spalanie od startu do 50-60 km/h komputer pokazuje mi 2,4-2,6 km/l (czyli ~42-38,5 l/100km) - niby jest różnica ale...
... ale prędkość 50-60 km/h osiągam zdecydowanie szybciej (jeśli oczywiście warunki na to pozawalają) więc jazda z takim zużyciem jest krótsza a poza tym - kuriozalnie - spalanie przy ustabilizowanej prędkości pokazywane jest na poziomie 11,5-12 km/l (8,7-8,3 l/100km!!!!) i do tego jest hamowanie silnikiem (znikome przy jeździe bez "S") Wiem, że komp trochę kłamie bo jeżdżę na LPG i takie spalanie byłoby cudem :D ale kłamie tak samo przy dowolnym stylu jazdy. I jeszcze jedno - jak się trochę pojeździ autkiem z ASB można dość dobrze wyczuć kiedy skrzynia będzie zmieniała bieg i jadąc z "S" wystarczy w tym momencie na momencik puścić gaz a bieg zmieni się tak samo jak bez "S". Jak się potem dodaje gazu delikatnie to nie ma redukcji :). Nie wiem czy ktoś miał podobne odczucia, może to jest złudne ale poprawia mi samopoczucie :D (średnia spalania na baku wychodzi w okolicach 10l/100km). Rodzi mi się tylko jedno pytanie :roll: czy jazda z non stop włączonym "S" nie niszczy skrzyni (i nie mam tu na myśli podwyższonego zużycia tylko drastycznie podwyższone zużycie :mrgreen:) jeżeli nie to
dlaczego po każdorazowym odpaleniu silnika trzeba się przełączać?
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D