Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat na miescie - jak jezdzicie ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
198 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 stycznia 2007 - 23:52

sęk w tym, ze na trasie kickdown działa do ponad 160 km/h

tylko do 160km?h działa kikdałn...????

a co później.... bo mi sie wydej ze na S przyspiesza bardzo dobrze powyżej 160 ale nuie miałem możliwości prawdziwego przetestowania...

#22 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2007 - 00:12

tylko do 160km?h działa kikdałn...????

a co później.... bo mi sie wydej ze na S przyspiesza bardzo dobrze powyżej 160 ale nuie miałem możliwości prawdziwego przetestowania...


powiem tak - przy 165km/h sprawdzałem i zredukował (nie miałem włączonego S). Obroty poszły na jakies 4,5kRPM
Później nie sprawdzałem kickdownu, ale nie znaczy to, ze Oma nie przyspiesza.
OIDP moc maksymalna będzie sie pojawiac pare kilometrów na godzine wyżej wiec kickdown nie jest potrzebny :)
ps. i wcale nie trzeba wtedy S
S - nie powoduje lepszego przyspieszenia z punktu widzenia mocy i momentu. S wyczula tylko skrzynie a redukcje.
ASB przełącza bieg w dół (m.in) na podstawie danych z dwóch czujników (tensometrów) na wałku atakującym w skrzyni.
Poziom sygnału z tych czujników musi przekorczyć jakąś tam wartość, wtedy skrzynia zrzuca bieg. S powoduje, ze wartość ta może być niższa, tym samym ASB jest bardzie czuła na wciskanie gazu .. i redukuje (jesli oczywiscie predkośc, przełożenie i maksymalne obroty silnika na to pozwolą).

Tak wiec przy predkościach rzędu 160-200 km/h .. S nie da jakiegoś specjalnego efektu, poza momentem, kiedy skrzynia może jeszcze zrzucić bieg do III przełożenia, bo zrobi to bez wcisnięcia gazu do samej dechy - tylko powiedzcie mi - jesli macie potrzebe ostrego przyspieszenia powyżej 160km/h .. to czy ktoś nie wcisnie gazu w podłoge ?
Jesli wcisnie, to ASB i tak zredukuje przez kickdown

#23 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 stycznia 2007 - 00:30

jesli macie potrzebe ostrego przyspieszenia powyżej 160km/h .. to czy ktoś nie wcisnie gazu w podłoge ?
Jesli wcisnie, to ASB i tak zredukuje przez kickdown


no niby tak... ale w takim razie po co to cały Sy...

ja kiedys zrobiłem tak...

przed wyprzedzaniem tak koło 120km/h
jade sobie .. zaczyanm wyprzedzanie... włączam Sy i po chwili pedał w podłoge
nastepuje zwiększenie momentalne obrotów i wrzuca bieg i następuje gwałtownie przyspieszenie...(tak jakby wrzucał bieg przy maksymalnym momencie obrotowym)

bez Sy jest tak że jak pedałw podłoge to zwiększają się obroty czyli redukuje biego o jedeniżej i nasępuej przyspieszanie... ale bez maksymalnego momentu obrotowego... ja tak to rozumuje a na silnikach i skrzyniach nie znamsię nic...
więc może jednak to nie tak
pozdrawiam
:mrgreen:

#24 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2007 - 00:37

jesli macie potrzebe ostrego przyspieszenia powyżej 160km/h .. to czy ktoś nie wcisnie gazu w podłoge ?
Jesli wcisnie, to ASB i tak zredukuje przez kickdown


no niby tak... ale w takim razie po co to cały Sy...


S sie sprawdza w miescie lub na trasie przy mniejszych predkosciach... ale nie powyzej 160km/h

#25 OFFLINE   soosel

soosel
  • 51 postów
  • Dołączył: 24-10-2006
  • Skąd: Szczecin/Warszawa

Napisany 22 stycznia 2007 - 00:46

Wrzucenie 2 w mieście też nie wiele da, bo jak bedzie odcinek drogi, gdzie ci sie obrotomoerz skonczy to:
1. już dalej nie przyspieszysz
2. jest to najlepszy moment na rozwalenie ASB


to jest moja 3 mv6 i jakos w zadnej skrzyni nie rozwalilem. to ze wykorzystuje 2 do dynamicznej jazdy to nie znaczy, ze jak trzeba bo obroty za duze ze nie zmienie na 3! to po pierwsze.
po drugie: na 2 spokojnie dociagam do 100km/h i jeszcze mam maly luz, ale wiadomo jak jest z momentem obrotowym i nie ma sensu omki meczyc. wiadomo tez przy jakich obrotach 3.0V6 lubi sie gibac, wiec sprobuj i sie przekonasz jaka w niej moc... nawet nie mrugniesz okiem i masz z 40 90. i to sa predkosci jakie w miescie sie najczesciej spotyka (przynajmniej ja takie spotykam)
160 km/h na prostej poza miastem kazdy potrafi pojechac. ...a w sumie po co wyprzedzac kogos przed toba co tez jedzie 160??

ale kazdy ma swoja technike jazdy.
jesli jestem w bledzie to mnie wyprostuj... a z cudzego doswiadczenia zawsze dobrze skorzystac!
soosel the sleeper
MV6, 1996, Russelheim, automat, skora, Recaro, klima, pelna elektryka, 225/55R16.

FOTO: MOJA sooslOMKA

#26 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2007 - 00:55

t
160 km/h na prostej poza miastem kazdy potrafi pojechac. ...a w sumie po co wyprzedzac kogos przed toba co tez jedzie 160??

ale kazdy ma swoja technike jazdy.
jesli jestem w bledzie to mnie wyprostuj... a z cudzego doswiadczenia zawsze dobrze skorzystac!


co ma prędkość na prostej do techniki jazdy ...
Nie myl pojęć...
A co do wyprzedzania kogoś kto jedzie 160 ... cóż, jak jade szybciej, to wyprzedzam bez wzgledu na to z jaką predkością jedzie ktos przede mną...
Co do jazdy na 2 - poprostu nie widze w tym sensu. Wrzucenie S spowoduje, ze nie tylko przełózenie bedzie lepiej dobrane, czas przełączania z I na II krótszy to jeszcze nie musisz myslec o tym, zeby zapiąć III w odpowiednim momencie... nie wspominając już, ze jak już puścisz noge z gazu, to nie męczysz całego napędu dość ostrą zmianą zwrotu momentu.
Wiesz, każdy robi jak tam sobie chce, jednak wykorzystywanie zwykłego manuala jak skrzyni sekwencyjnej stanowi dla ASB duże wyzwanie i spore obciążenie. To, ze nie zajechałeś zadnej skrzyni - masz szczęscie.

Podobnie sie ma sprawa z wrzucaniem N czy P na światłach. Nikt nie powiedzial, ze od razu ASB sie od tego rozpadnie ... ale napewno nie przedłuży jej życia.

#27 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2007 - 23:04

4 bieg wrzuci jak tylko zdejmiesz noge z gazu, lub kiedy jedziesz choćby 40-50 km/h i nie przyspieszasz


owszem...........zauważyłem taką prawidłowość ale w 2.0 16v mojej małżonki...........
w mojej mv6 nie wrzuca 4 biegu nigdy przy prędk 50-60 km/h jak jej zdejme noge z gazu..........

ja mam skrzynie AR 35 a w tamtej jest AR 25...........może to mam coś do rzeczy ..........nie wiem........nie znam się :mrgreen:

#28 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2007 - 23:19

ja mam skrzynie AR 35 a w tamtej jest AR 25...........może to mam coś do rzeczy ..........nie wiem........nie znam się :mrgreen:


nie wiem jaki mam sybol skrzyni, ale też mam MV6 i wrzuca 4ke.. (choc to, ze wrzuca zawsze przy zdjęciu nogi z gazu od razu - bylo troche małym skróem myslowym) w ogólności jednak 4 wrzuca spokojnie przy 50

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 stycznia 2007 - 10:53

ja mam skrzynie AR 35 a w tamtej jest AR 25...........może to mam coś do rzeczy ..........nie wiem........nie znam się :mrgreen:


nie wiem jaki mam sybol skrzyni, ale też mam MV6 i wrzuca 4ke.. (choc to, ze wrzuca zawsze przy zdjęciu nogi z gazu od razu - bylo troche małym skróem myslowym) w ogólności jednak 4 wrzuca spokojnie przy 50


moja tez wrzuca jest na niskich obrotach ja trzymam dlatego po m,iescie na 3 jezdze




 


#30 OFFLINE   klev

klev
  • 34 postów
  • Dołączył: 10-11-2006
  • Skąd: Ostróda

Napisany 23 stycznia 2007 - 11:57

a ja wam napisze ze zawsze zapodaje "D" bo poco zabierac skrzyni dodatkowy bieg....... a "S" załanczam tylko jak sie gdzieś spiesze lub chce bokiem wejść w zakręt. :bmw:

#31 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2007 - 12:05

a ja wam napisze ze zawsze zapodaje "D" bo poco zabierac skrzyni dodatkowy bieg.......


1. żeby mieć lepsze hamowanie silnikiem
2. zeby, w pewnych warunkach, zmniejszyc zużycie paliwa
3. ale przede wszytskim - zeby oszczędzic zywota skrzyni i nie zmuszać jej do niepotrzebnych zmian przełożeń

#32 OFFLINE   klev

klev
  • 34 postów
  • Dołączył: 10-11-2006
  • Skąd: Ostróda

Napisany 23 stycznia 2007 - 12:09

heh, ja znam goscia co 4 lata w jednych butach smiga.... moim zdaniem poto jest 4 biegowa skrzynia zeby z niej korzystac.... a co do chamowania silnikiem to dopiero skrzynie męczy, a przeciez są 4 tarcze które reagują na "dotyk" ..... co do mniejszego spalania odejmujac jeden bieg sie nie przywale bo nie jezdze na "3" wiec niewiem. POZDRO

#33 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2007 - 12:50

heh, ja znam goscia co 4 lata w jednych butach smiga.... moim zdaniem poto jest 4 biegowa skrzynia zeby z niej korzystac.... a co do chamowania silnikiem to dopiero skrzynie męczy, a przeciez są 4 tarcze które reagują na "dotyk" ..... co do mniejszego spalania odejmujac jeden bieg sie nie przywale bo nie jezdze na "3" wiec niewiem. POZDRO


ASB to specyficzne urządzenie i żeby zrozumieć dobrze jak z niej korzystać, należy poznać zasade jej działania i jej ułomności.

Porównanie Twoje jest nie trafione, chyba, ze chcialeś wykazac, ze ASB też mozna wymienić co jakis czas.
Używanie 3 miast D w mieście ma swój sens.
Hamowanie silnikiem nie 'męczy' skrzni, za do ciągłe zmienianie przełożen ma to do siebie, ze o tyle zmian skrzynia będzie mogła zrobić mniej w swoim życiu.

Dobra, nie mam za bardzo czasu sie rozpisywac na temat używania ASB - każdy jeździ jak chce. Jesli wrzucasz P na swiatłach - to też przeciez mozesz, bo od tego jest wajcha, żeby nią wachować :D

www.automat.pl - polecam stronke, wiele cennych informacji

#34 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2007 - 23:04

..........zaczałem od wczoraj jeździc po mieście na"3"...........zobaczymy jakiebeda tego efekty.........moze z 1 litr wachy urwę......... :lol:

#35 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 stycznia 2007 - 23:19

..........zaczałem od wczoraj jeździc po mieście na"3"...........


ja juz od paru dni jezdze(nie ma polskich liter na forum tylko... :bad: )

i wydaje misi ze lepiej chodzi na krotkich odcinkach...
szkrzynia jest jakby bardziej miekka.... lepiej zmienia biegi....

tak misi wydaje

#36 OFFLINE   sebek

sebek
  • 106 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 stycznia 2007 - 00:24

Witam,
Apropo techniki jazdy z automatem - idzie zima - u niektórych juz jest. Jak używacie ręcznego hamulca podczas jazdy, na śniegu? Ręczny blokuje tylne koła napędowe, więc to chyba nie jest wskazane dla skrzyni, co? Ręczny chyba nie wysprzęgla biegu, tak jak nożny?

pozdr. Sebek

#37 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2007 - 00:37

Witam,
Apropo techniki jazdy z automatem - idzie zima - u niektórych juz jest. Jak używacie ręcznego hamulca podczas jazdy, na śniegu? Ręczny blokuje tylne koła napędowe, więc to chyba nie jest wskazane dla skrzyni, co? Ręczny chyba nie wysprzęgla biegu, tak jak nożny?

pozdr. Sebek


Nie ma czegoś takiego w automacie jak 'wysprzęglenie'. Nie robi tego żaden hamulc.
W ASB jest sprzęgło hydrokinetyczne, które tak samo dobrze mozesz nazwac pompą oleju (ona w rzeczywistości nie wysprzęgla, a umozliwia 'mielenie' oleju, który jest czynnikiem przekazującym moment obrotowy. Zatrzymanie z jednej strony wałka, powoduje, że silnik może sie kręcic, skrzynia nie musi, a wszytsko jest ze sobą połączone - taki magic trick)
Hamluce nie mają do tego absolutnie nic.
Wytłmacz mi teraz co ma śnieg, ręczny i ASB - bo nie rozumiem.
Jesli masz na mysli zabawe na śniegu i poślizgi .. to zauważ, ze omega ma tylny naped i żaden reczny do niczego nie jest potrzebny ...

#38 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2007 - 08:51

omega ma tylny naped i żaden reczny do niczego nie jest potrzebny ...

Popieram, nie ma to jak boczki robione prawą stopą :)




[edit cita - porawiłem swoją literówke w cytacie ;)]


#39 OFFLINE   sebek

sebek
  • 106 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 stycznia 2007 - 10:05

No dobra, macie rację. Boczki wychodzą pięknie bez ręcznego;) Ach, co za cudo:)
Po prostu kocham od dziś moją Omcię :yes_yes:

#40 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 stycznia 2007 - 17:44

i ja... śnieżynka jest de best przy ruszaniu ze skrzyżowania...

ale działa tyko na "D" ale i ak jest fajnie....
TC- jest rewelka... :mrgreen:
TC-off jescze lepsze.... :razz:

porostu oma idzie jak czołg.... :mrgreen:

i poszła dzisiaj do mechanika....ASB-naprawa... :bad:
pozdrawiam
:mrgreen: