Automat na miescie - jak jezdzicie ?
#181 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:28
#182 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:36
Właśnie wyczytałem w Tisie, że nie ma guzika kick-down pod pedałem a jest zintegrowany z linką od gazu. No proszę, aż sobie jutro zobaczę co tam mam.
Bo to prawda, nie ma pod pedałem sczytuje wartości z TPS-u i ABS-u oraz obciążenie silnika w ECU porównuje z mapą jaką ma zapisaną w sterowniku, jeżeli się nie zgadza to zmienia bieg na inny
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#183 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:56
#184 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:59
Tylko w dieslach jest jako przycisk, bo jak wiadomo diesle nie mają gazu sterowanego linką, tylko jest potencjometr.
Wicek a przeczytałeś co napisałem ??
tu w tym przypadku potencjometra w pompiesczytuje wartości z TPS-u
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#185 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:00
Programy jazdy
Sport/Economy:
Wybierany przez naciśnięcie przycisku. Program jazdy sportowej jest wskazywany przez
podświetlenie na tablicy rozdzielczej symbolu koła zębatego z literą S. W każdym zakresie jazdy
program Sport opóźnia włączenie wyższego biegu.
Zima:
Włączany i wyłączany przy dźwigni selekcyjnej ustawionej w pozycji "D" przez naciśnięcie
przycisku "*". Program Zima służy jako pomoc przy ruszaniu; skrzynia biegów rusza od 3. biegu.
Program Zima wyłącza się automatycznie przy:
- prędkości powyżej 80 km/h,
- włączeniu kickdown na dłużej niż 2 sekundy,
- wyłączeniu zapłonu.
Adaptacyjne charakterystyki przełączania:
Jeżeli moduł sterujący skrzynią biegów stwierdzi zbyt dużą różnicę między wymaganym a
rzeczywistym przyspieszeniem pojazdu, wówczas moduł sterujący przełącza się automatycznie na adaptacyjną (dopasowaną) charakterystykę przełączania (Adaptiv 1). Jeżeli różnica jest nadal za duża, do dyspozycji jest następna charakterystyka przełączania (Adaptiv 2). Adaptacyjne charakterystyki przełączania powodują późniejsze włączanie wyższego biegu i wcześniejsze przełączanie na niższy bieg. Te charakterystyki przełączania znajdują zastosowanie podczas jazdy przy dużym obciążeniu silnika, na przykład podczas jazdy na wzniesienie za ładowanym całkowicie pojazdem i/lub jazdy z przyczepą. Podczas zjazdu ze wzgórza przy odpowiednim pochyleniu stoku i poniżej określonej prędkości skrzynia biegów przełącza się automatycznie z 4. na 3. bieg (Adaptiv3). Dzięki temu wykorzystane zostaje hamowanie silnikiem na 3. biegu bez konieczności ingerencji kierowcy.
Program temperatury roboczej:
Program temperatury roboczej 1 służy do wstępnego podgrzania katalizatora podczas rozruchu zimnego silnika. Wywołuje to opóźnione przełączanie na wyższy bieg pojedynczych biegów jazdy w czasie pierwszych 30 sekund po rozruchu zimnego silnika. Po 30 sekundach program ten zostanie wyłączony przez odpowiednie oprogramowanie.
I dalsze informacje ale niestety po angielsku
Adaptive Program 1, 2 and 3
Reason: Prevents unintentional upshifting and downshifting and improves performance, especially when driving with a trailer and on inclines.
- Adaptive program 1
This program is activated when the vehicle is heavily laden,
for example when towing a trailer or negotiating slight inclines.
The main modification is to the 3-4/4-3 characteristic shift curves,
similar to the "economy program" (the transmission stays in 3rd gear for longer).
- Adaptive program 2
This program is activated when the vehicle is driving off on a steep incline.
The main modification is to the 3-4/4-3 characteristic shift curves
and the engine speed is increased (similar to "sport program").
- Adaptive program 3
This program is activated when the vehicle is driving down a steep incline.
The main modification is to the 3-4/4-3 characteristic shift curves (additional engine braking).
TC Program (Traction Control)
- For V6 engine only
- If this program is activated, the control unit decreases the shift pressure. This prevents hard shifting due to the decrease in the engine torque.
- At the same time, transmission downshifting is prevented.
- If the TC is switched on, the shift quality may deteriorate slightly (hard shifting).
Downshift Lockout
In the Omega-A/Carlton and Senator-B, the downshift lockouts were dependent exclusively on the vehicle speed (max. speed). In the Omega-B, the previously described 2-1 downshift lockout has been expanded. For the manual 2-1 downshift lockout, there is now also a downshift delay which depends on the vehicle deceleration.
The greater the vehicle deceleration, the longer the lockout is effective, preventing the wheels from locking when under severe deceleration.
Note: In vehicles with V6 engines, the speed information activates the 2nd stage of the downshift lockout via the ABS wheel speed sensor.
Selector lever is actuated:
Result:
from to
D | 3 | 4-3 locked out above approx. 190 km/h
D | 2 | 4-3 forced
D | 1 | 4-2 forced
3 | 2 | 3-2 locked out above 100 - 120 km/h
3 | 1 | 3-2 forced
2 | 1 | 2-1 locked out above 50 - 70 km/h
D/3/2/1 | R | R locked out above 12 km/h
#186 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:01
Jasne.Wicek a przeczytałeś co napisałem ??
No właśnie nie. Stachu4ever miał automat u siebie i ma pod pedałem przycisk. Pedał schodzi do końca, opór, wciśniesz troszkę mocniej i wciska się przycisk.tu w tym przypadku potencjometra w pompie
#187 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:04
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#188 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:10
97, ale RM 98, w tygodniu postaram się da zdjęcia, tylko nie wiem kiedy Szymon do mnie wpadnie.A z którego roku była ta Omeśka ? mam schematy powyżej 97 roku i tam nie ma
#189 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:12
Ja też mam 97, RM98, jutro zobaczę.97, ale RM 98, w tygodniu postaram się da zdjęcia, tylko nie wiem kiedy Szymon do mnie wpadnie.
#190 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:16
Czytaj uważnie, piszę o dieslu.Ja też mam 97, RM98, jutro zobaczę.
#191 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:25
W Tisie mądre głowy piszą:
In vehicles with petrol engines, the kickdown switch (arrow) is no longer, as was previously the case, under the accelerator pedal. It is now integrated into the accelerator cable, on the engine compartment bulkhead.
In vehicles with the 25 DT turbodiesel engine, the engine control unit determines the
kickdown function form the pedal position sensor signal. The pedal position sensor is
positioned at the top of the accelerator pedal.
#192 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:40
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#193 OFFLINE
#194 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:48
Czyli przekładając na PLW Tisie mądre głowy piszą:
In vehicles with petrol engines, the kickdown switch (arrow) is no longer, as was previously the case, under the accelerator pedal. It is now integrated into the accelerator cable, on the engine compartment bulkhead.
In vehicles with the 25 DT turbodiesel engine, the engine control unit determines the
kickdown function form the pedal position sensor signal. The pedal position sensor is
positioned at the top of the accelerator pedal.
Pomyliłem się , spr.jeszcze raz i jest ten przycisk pod pedałemW pojazdach z silnikami benzynowymi, kickdown switch (strzałka) nie jest już, jak miało to miejsce dotychczas, na pedał gazu. To jest teraz zintegrowany kabel akcelerator na grodzi komory silnika.
W przypadku pojazdów z silnikiem 25 DT turbodiesel, jednostka sterująca silnika określa
kickdown postaci funkcji pedału sygnał czujnika położenia. Czujnik pozycji pedału
umieszczony w górnej części pedału gazu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#195 OFFLINE
#196 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 21:01
Bo Ty już masz przepustnice sterowaną elektronicznie, a nie linką.ja u siebie tez mam taki przycisk pod pedalem
#197 OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 22:28
#198 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 01:54
ogólnie kilka razy wrzuciłem po mieście na 3, ale nie chce sie wajhlować gałka i only D
#199 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 07:51
ta 3-ka to nic innego jak bieg górski czyli jedziesz na max.3 biegu i jest hamowanie silnikiem , w pozycji D po puszczeniu nogi z gazu wbija sie luz - chyba dobrze wytłumaczyłem
ogólnie kilka razy wrzuciłem po mieście na 3, ale nie chce sie wajhlować gałka i only D
czy przy ściągnieciu nogi z gazu podczas jazdy na "D" dual Drive wbija się luz to bym polemizował. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie w tej pozycji jak zdejmę nogę z gazu silnik normalnie hamuje co wskazuje również chwilowe spalanie 0,0l.