Automat na miescie - jak jezdzicie ?
#1 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 13:16
Chyba a instrukcji nawet jest napisane ze miasto to na 3. Najlepiej w sumie jezdzi sie w trybie "s"pier****** i na tc-off z tym ze slychac jak waha ze zbiornika znika :grin:
#2 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 13:18
EDIT:
Literówka
#3 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 13:40
czasem przeciągam na 3 i wrzucam na ''d'' i włączy sie 4
#4 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 14:29
#5 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 14:33
Ogólnie w 3mieście nie zdaje to egzaminu, bo jest obwodnica gdzie 200km/h osiąga się między kolejnymi zjazdami :twisted:
#6 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 15:19
Ja tez tylko na 'D', bo jak próbowałem na '3' to przy puszczaniu gazu leciałem na przednią szybę
Ogólnie w 3mieście nie zdaje to egzaminu, bo jest obwodnica gdzie 200km/h osiąga się między kolejnymi zjazdami :twisted:
ja jezdze na krotkich odcinkach - zreszta widziales moje miasto wiec hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic troche LPG. a wasza obwodnica to inna bajka :twisted:
#7 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 15:37
ja jezdze na krotkich odcinkach - zreszta widziales moje miasto wiec hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic troche LPG. a wasza obwodnica to inna bajka :twisted:
Zgadza sie
EDIT:
Widziałeś w kwidzynie Omegę poliftową na blachach G3 BIG?
#8 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 16:14
nigdzie mi się nie spieszy... chociaz czasmi robie TC-off :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i jest gitara... ale mam zawsze łom w bagażniku do wyrywania zassanago korka wlewu od paliwa :bad: :bad: :bad:
wdaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca.... a może mi sie tylko wydaje...
#9 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 16:16
jeźdze sobie jak emeryt....
No to jak w końcu jeździsz?wydaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca....
#10 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 17:57
GISKARD napisał/a:
wydaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca....
No to jak w końcu jeździsz?
sprawdzałem dwa razy... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ruszanie z miejsca na skrzyżowaniu kręci mnie bardzo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dynamiczne i zdeydowane musi być...
a dalej to juz emeryt.... :razz: :razz: :razz:
#11 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2007 - 16:46
No właśnie jak jest z tym automatem Ja po miescie i w korkach na 3 Ale orientujecie sie-czy jak sie stoi w miejscu i sie wepnie N to wtedy nie ma smarowania skrzynia np. jak sie grzeje auto na postoju to N czy P ??
ps.jak stawiam pod stromą górę to zostawiam na ręcznym i N - dobrze czy raczej nie
ps2.nieraz jak zmienia automat na 2 i od razu puszcze gaz to tak strzela metalicznym dzwiękiem gdzieś z tyłu auta -miał ktoś tak kiedyś :shock: ???
ps3.można wajchować automatem na wyłączonym silniku???
#12 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2007 - 21:52
ja jezdze na krotkich odcinkach - zreszta widziales moje miasto wiec hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic troche LPG. a wasza obwodnica to inna bajka :twisted:
Zgadza sie
EDIT:
Widziałeś w kwidzynie Omegę poliftową na blachach G3 BIG?
taaa...stoi na torunskiej, Swiezynka :mrgreen: bedzie trzeba zwerbowac :twisted:
#13 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2007 - 21:53
po mieście ustawiam na "3" i jeźdze sobie jak emeryt.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nigdzie mi się nie spieszy... chociaz czasmi robie TC-off :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i jest gitara... ale mam zawsze łom w bagażniku do wyrywania zassanago korka wlewu od paliwa :bad: :bad: :bad:
wdaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca.... a może mi sie tylko wydaje...
tez mam takie wrazenie jesli chodzi o "3"
#14 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2007 - 21:56
Podepne sie troszke pod temat.
No właśnie jak jest z tym automatem Ja po miescie i w korkach na 3 Ale orientujecie sie-czy jak sie stoi w miejscu i sie wepnie N to wtedy nie ma smarowania skrzynia np. jak sie grzeje auto na postoju to N czy P ??
ps.jak stawiam pod stromą górę to zostawiam na ręcznym i N - dobrze czy raczej nie
ps2.nieraz jak zmienia automat na 2 i od razu puszcze gaz to tak strzela metalicznym dzwiękiem gdzieś z tyłu auta -miał ktoś tak kiedyś :shock: ???
ps3.można wajchować automatem na wyłączonym silniku???
Jak stoisz na swiatlach to trzymasz na biegu i na hamulcu. Jak grzejesz na postoju (tylko po co ? po rozgrzewac samochod powinno sie jadac???) to na "P". Parkowanie ZAWSZE na "P" - mozesz wspomagac recznym (ale w zime lepiej tego nie robic) co do odglosow to strzal czy pukniecie ?
#15 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2007 - 23:20
Jak grzejesz na postoju (tylko po co ? po rozgrzewac samochod powinno sie jadac???) to na "P".
Raczej strzał ,nigdy nie dotykałem asb a juz 145 tys najechane ?co do odglosow to strzal czy pukniecie ?
Kapie mi z simeringu między skrzynią ,a silnikiem olej ,ale to chyba olej silnikowy ,bo czesto musze dolewać
#16 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2007 - 10:05
jeźdze sobie jak emeryt....
No to jak w końcu jeździsz?wydaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca....
kolega GISKARD rusza z nogą w podłodze ale tylko rozwja skrzydła do 50 km/h :mrgreen:
#17 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2007 - 10:39
ja tylko na "d'...........w żadnej instrukcji nie jest napisane ,zeby jeździć na "3"..........a czwartego biegu i tak mi w mieście nie wrzuci bo jeźdze w miarę przepisowo :mrgreen:
4 bieg wrzuci jak tylko zdejmiesz noge z gazu, lub kiedy jedziesz choćby 40-50 km/h i nie przyspieszasz, wczoraj nawet zwróciłem uwage, ze przy ok. 60-70 załączył lock-up ... choć głowy nie dam.
Co do jeżdzenia na 3 - nie często praktykuje, choc niektóre źródła polecają.
CO do reszty jeżdzenia z ASB - na swiatłach D i hamulec, na przejazdach kolejowych zwykle P, kiedy sięgam coś w schowku czy z tylno siedzenia zawsze wrzucam N bo mozna sie zdziwić (oczywiście mówie o postoju )
"S" wrzucam od czasu do czasu.
Parkowanie P, jesli górki to najpierw ręczny, potem P. Przy czym z górki oznacza każde wzniesienie, krawęzniki itp. bo ideą zostawiania na ręcznym i P jest to, zeby ułatwić wykleszczenie blokady (P) kiedy cieżar auta przyblokowuje wajche - a do tego wystarczy naprawde niewielkie napięcie, w koncu Oma waży 1,5-1,7 tony.
ps. marzy mi sie montaż siłownika (najlepiej pneumatycznego, zeby miał 'miekkie' działanie) napinającego linke hamulca ręcznego (linke, a nie dzwignie hamulca) po nacisnięciu guziola w kokpicie - do trzynia auta na swiatłach.
#18 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2007 - 10:51
teraz już wiem o co chodzi zawsze mi się torobiło nawet jak podjeżdzałem do krewążnika... teraz już nie podjeżdzam ale z górki .... to już wiem jak robić.....Parkowanie P, jesli górki to najpierw ręczny, potem P. Przy czym z górki oznacza każde wzniesienie, krawęzniki itp. bo ideą zostawiania na ręcznym i P jest to, zeby ułatwić wykleszczenie blokady (P) kiedy cieżar auta przyblokowuje wajche
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#19 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2007 - 20:10
S najczesciej wlaczam w trasie podczas wyprzedzania, w miescie raczej wcale a jak mnie kto wkurzy to raczej wrzucam na 2 i wtedy mozna mnie w rure wydechowa pocalowac
a oto co w instrukcji pisza:
MV6, 1996, Russelheim, automat, skora, Recaro, klima, pelna elektryka, 225/55R16.
FOTO: MOJA sooslOMKA
#20 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2007 - 23:27
ja generalnie popylam na D. Ze pod swiatel dynamicznie i bez czekania na innych... a pozniej z przepiami (raczej)
S najczesciej wlaczam w trasie podczas wyprzedzania, w miescie raczej wcale a jak mnie kto wkurzy to raczej wrzucam na 2 i wtedy mozna mnie w rure wydechowa pocalowac
a oto co w instrukcji pisza:
hmmm ... sęk w tym, ze na trasie kickdown działa do ponad 160 km/h .. wiec S na trasie powiem szczerze jest mało przydatne ... za to w mieście i owszem, wiec nie do konca kolegi styl używania automatu rozumiem.
Wrzucenie 2 w mieście też nie wiele da, bo jak bedzie odcinek drogi, gdzie ci sie obrotomoerz skonczy to:
1. już dalej nie przyspieszysz
2. jest to najlepszy moment na rozwalenie ASB
... nie wspominając już o tym, ze jesli predkość zrzuci bieg do 1 .. to zmiana na II nastąpi w trybie normalnym, co oznacza, ze bez S - moze być wczesniej, niż by sie chcialo ...
Proponuje zrewidowac wiedze na temat dzialania ASB