Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat na miescie - jak jezdzicie ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
198 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2007 - 13:16

na "D" czy na 3 ?
Chyba a instrukcji nawet jest napisane ze miasto to na 3. Najlepiej w sumie jezdzi sie w trybie "s"pier****** i na tc-off z tym ze slychac jak waha ze zbiornika znika :grin:





 


#2 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2007 - 13:18

Ja jeżdżę na D, a jak jest większy ruch to S włączam. A z wachą to masz rację, słychać jak siorbie ;) A TC nie posiadam, bo i po co :)

EDIT:
Literówka :(

#3 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 18 stycznia 2007 - 13:40

ja śmigam na d i ''s'' jak się wku... a jak jeżdzisz na 3 to nie przeżuci ci na czwarty bieg

czasem przeciągam na 3 i wrzucam na ''d'' i włączy sie 4
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#4 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 14:29

ja tylko na "d'...........w żadnej instrukcji nie jest napisane ,zeby jeździć na "3"..........a czwartego biegu i tak mi w mieście nie wrzuci bo jeźdze w miarę przepisowo :mrgreen:

#5 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 14:33

Ja tez tylko na 'D', bo jak próbowałem na '3' to przy puszczaniu gazu leciałem na przednią szybę :)

Ogólnie w 3mieście nie zdaje to egzaminu, bo jest obwodnica gdzie 200km/h osiąga się między kolejnymi zjazdami :twisted:

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2007 - 15:19

Ja tez tylko na 'D', bo jak próbowałem na '3' to przy puszczaniu gazu leciałem na przednią szybę :)

Ogólnie w 3mieście nie zdaje to egzaminu, bo jest obwodnica gdzie 200km/h osiąga się między kolejnymi zjazdami :twisted:



ja jezdze na krotkich odcinkach - zreszta widziales moje miasto wiec hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic troche LPG. a wasza obwodnica to inna bajka :twisted:




 


#7 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 15:37

ja jezdze na krotkich odcinkach - zreszta widziales moje miasto wiec hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic troche LPG. a wasza obwodnica to inna bajka :twisted:


Zgadza sie :)

EDIT:
Widziałeś w kwidzynie Omegę poliftową na blachach G3 BIG?

#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2007 - 16:14

po mieście ustawiam na "3" i jeźdze sobie jak emeryt.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nigdzie mi się nie spieszy... chociaz czasmi robie TC-off :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i jest gitara... ale mam zawsze łom w bagażniku do wyrywania zassanago korka wlewu od paliwa :bad: :bad: :bad:

wdaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca.... a może mi sie tylko wydaje...

#9 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 16:16

jeźdze sobie jak emeryt....

wydaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca....

No to jak w końcu jeździsz? :)

#10 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2007 - 17:57

GISKARD napisał/a:
wydaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca....

No to jak w końcu jeździsz?


sprawdzałem dwa razy... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ruszanie z miejsca na skrzyżowaniu kręci mnie bardzo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dynamiczne i zdeydowane musi być...

a dalej to juz emeryt.... :razz: :razz: :razz:

#11 OFFLINE   młodyL

młodyL
  • 118 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 stycznia 2007 - 16:46

Podepne sie troszke pod temat.
No właśnie jak jest z tym automatem Ja po miescie i w korkach na 3 Ale orientujecie sie-czy jak sie stoi w miejscu i sie wepnie N to wtedy nie ma smarowania skrzynia np. jak sie grzeje auto na postoju to N czy P ??
ps.jak stawiam pod stromą górę to zostawiam na ręcznym i N - dobrze czy raczej nie
ps2.nieraz jak zmienia automat na 2 i od razu puszcze gaz to tak strzela metalicznym dzwiękiem gdzieś z tyłu auta -miał ktoś tak kiedyś :shock: ???
ps3.można wajchować automatem na wyłączonym silniku???

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2007 - 21:52

ja jezdze na krotkich odcinkach - zreszta widziales moje miasto wiec hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic troche LPG. a wasza obwodnica to inna bajka :twisted:


Zgadza sie :)

EDIT:
Widziałeś w kwidzynie Omegę poliftową na blachach G3 BIG?



taaa...stoi na torunskiej, Swiezynka :mrgreen: bedzie trzeba zwerbowac :twisted:




 


#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2007 - 21:53

po mieście ustawiam na "3" i jeźdze sobie jak emeryt.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nigdzie mi się nie spieszy... chociaz czasmi robie TC-off :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i jest gitara... ale mam zawsze łom w bagażniku do wyrywania zassanago korka wlewu od paliwa :bad: :bad: :bad:

wdaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca.... a może mi sie tylko wydaje...



tez mam takie wrazenie jesli chodzi o "3"




 


#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2007 - 21:56

Podepne sie troszke pod temat.
No właśnie jak jest z tym automatem Ja po miescie i w korkach na 3 Ale orientujecie sie-czy jak sie stoi w miejscu i sie wepnie N to wtedy nie ma smarowania skrzynia np. jak sie grzeje auto na postoju to N czy P ??
ps.jak stawiam pod stromą górę to zostawiam na ręcznym i N - dobrze czy raczej nie
ps2.nieraz jak zmienia automat na 2 i od razu puszcze gaz to tak strzela metalicznym dzwiękiem gdzieś z tyłu auta -miał ktoś tak kiedyś :shock: ???
ps3.można wajchować automatem na wyłączonym silniku???


Jak stoisz na swiatlach to trzymasz na biegu i na hamulcu. Jak grzejesz na postoju (tylko po co ? po rozgrzewac samochod powinno sie jadac???) to na "P". Parkowanie ZAWSZE na "P" - mozesz wspomagac recznym (ale w zime lepiej tego nie robic) co do odglosow to strzal czy pukniecie ?




 


#15 OFFLINE   młodyL

młodyL
  • 118 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 stycznia 2007 - 23:20

Jak grzejesz na postoju (tylko po co ? po rozgrzewac samochod powinno sie jadac???) to na "P".

:wink:

co do odglosow to strzal czy pukniecie ?

Raczej strzał ,nigdy nie dotykałem asb a juz 145 tys najechane ?
Kapie mi z simeringu między skrzynią ,a silnikiem olej ,ale to chyba olej silnikowy ,bo czesto musze dolewać
Urodzony WARSZAWIAK

#16 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 21 stycznia 2007 - 10:05

jeźdze sobie jak emeryt....

wydaje mi się że na "3" lepiej się zbiera.... z miejsca....

No to jak w końcu jeździsz? :)


kolega GISKARD rusza z nogą w podłodze ale tylko rozwja skrzydła do 50 km/h :mrgreen:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2007 - 10:39

ja tylko na "d'...........w żadnej instrukcji nie jest napisane ,zeby jeździć na "3"..........a czwartego biegu i tak mi w mieście nie wrzuci bo jeźdze w miarę przepisowo :mrgreen:


4 bieg wrzuci jak tylko zdejmiesz noge z gazu, lub kiedy jedziesz choćby 40-50 km/h i nie przyspieszasz, wczoraj nawet zwróciłem uwage, ze przy ok. 60-70 załączył lock-up ... choć głowy nie dam.

Co do jeżdzenia na 3 - nie często praktykuje, choc niektóre źródła polecają.
CO do reszty jeżdzenia z ASB - na swiatłach D i hamulec, na przejazdach kolejowych zwykle P, kiedy sięgam coś w schowku czy z tylno siedzenia zawsze wrzucam N :D bo mozna sie zdziwić ;) (oczywiście mówie o postoju ;) )
"S" wrzucam od czasu do czasu.

Parkowanie P, jesli górki to najpierw ręczny, potem P. Przy czym z górki oznacza każde wzniesienie, krawęzniki itp. bo ideą zostawiania na ręcznym i P jest to, zeby ułatwić wykleszczenie blokady (P) kiedy cieżar auta przyblokowuje wajche - a do tego wystarczy naprawde niewielkie napięcie, w koncu Oma waży 1,5-1,7 tony.


ps. marzy mi sie montaż siłownika (najlepiej pneumatycznego, zeby miał 'miekkie' działanie) napinającego linke hamulca ręcznego (linke, a nie dzwignie hamulca) po nacisnięciu guziola w kokpicie - do trzynia auta na swiatłach.

#18 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 stycznia 2007 - 10:51

Parkowanie P, jesli górki to najpierw ręczny, potem P. Przy czym z górki oznacza każde wzniesienie, krawęzniki itp. bo ideą zostawiania na ręcznym i P jest to, zeby ułatwić wykleszczenie blokady (P) kiedy cieżar auta przyblokowuje wajche

teraz już wiem o co chodzi zawsze mi się torobiło nawet jak podjeżdzałem do krewążnika... teraz już nie podjeżdzam ale z górki .... to już wiem jak robić.....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#19 OFFLINE   soosel

soosel
  • 51 postów
  • Dołączył: 24-10-2006
  • Skąd: Szczecin/Warszawa

Napisany 21 stycznia 2007 - 20:10

ja generalnie popylam na D. Ze pod swiatel dynamicznie i bez czekania na innych... a pozniej z przepiami :wink: (raczej)
S najczesciej wlaczam w trasie podczas wyprzedzania, w miescie raczej wcale a jak mnie kto wkurzy to raczej wrzucam na 2 i wtedy mozna mnie w rure wydechowa pocalowac :lol:

a oto co w instrukcji pisza: Dodany obrazek Dodany obrazek
soosel the sleeper
MV6, 1996, Russelheim, automat, skora, Recaro, klima, pelna elektryka, 225/55R16.

FOTO: MOJA sooslOMKA

#20 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2007 - 23:27

ja generalnie popylam na D. Ze pod swiatel dynamicznie i bez czekania na innych... a pozniej z przepiami :wink: (raczej)
S najczesciej wlaczam w trasie podczas wyprzedzania, w miescie raczej wcale a jak mnie kto wkurzy to raczej wrzucam na 2 i wtedy mozna mnie w rure wydechowa pocalowac :lol:

a oto co w instrukcji pisza:


hmmm ... sęk w tym, ze na trasie kickdown działa do ponad 160 km/h .. wiec S na trasie powiem szczerze jest mało przydatne ... za to w mieście i owszem, wiec nie do konca kolegi styl używania automatu rozumiem.
Wrzucenie 2 w mieście też nie wiele da, bo jak bedzie odcinek drogi, gdzie ci sie obrotomoerz skonczy to:
1. już dalej nie przyspieszysz
2. jest to najlepszy moment na rozwalenie ASB
... nie wspominając już o tym, ze jesli predkość zrzuci bieg do 1 .. to zmiana na II nastąpi w trybie normalnym, co oznacza, ze bez S - moze być wczesniej, niż by sie chcialo ...

Proponuje zrewidowac wiedze na temat dzialania ASB