Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak wymienic czujnik spalania stukowego obwód nr 2


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   demonmv6

demonmv6
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-06-2009

Napisany 04 września 2009 - 15:46

Witam mam problem chce wymienic czujnik spalania stukowego ten po stronie kierowcy tylko nie wiem jak sie do tego zabrac bo akurat z tej strony nie ma do niego dojscia :( moze ktos go juz wmienial i wie jak sie do tego zabrac z gory dziekuje za pomoc

#2 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 04 września 2009 - 21:55

Tak patrze to może wykręcając filtr oleju można sobie dojście zrobić. Dodany obrazek

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2009 - 22:14

Tak patrze to może wykręcając filtr oleju można sobie dojście zrobić. Dodany obrazek


latwiej uniesc silnik i zwalic poduszke - przy odrobinie kombinacji dojdziesz




 


#4 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 września 2009 - 18:10

idzie odkrecic filtr oleju ale trzeba dobrze powykrecac reke zeby tam dojsc ja to wymienilem bez kanalu lekko drzwigajac auto tak co by sie wsunac pod nie

#5 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 12 września 2009 - 15:15

wymieniałem ten czujnik. Jeśli nie masz dostępu do podnośnika, potrzebny będzie najazd lub kanał. Spokojnie dostaniesz sie do niego od spodu. Będzie potrzebna mała grzechotka najlepiej z kluczem nasadkowym 10 - najlepiej sie do tego nadaje.

#6 OFFLINE   Kaytek

Kaytek
  • 18 postów
  • Dołączył: 25-01-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 14 października 2009 - 18:13

Koledzy a jak wymienic ten czujnik z prawej strony?? jak najłatwiej ?? bo tak dzis sobie go zlokalizowalem i zastanawiam jak do niego sie dostac??
opcje widze 2
wyjac alternator (mam sczotki do wymiany wiec było by 2 w jednym :) ) -> tylko czy da rade wtedy wymienic ten czujnik??
albo odkrecic poduszke i wywalic lape silnika...( jezeli tak to gdzie jest sruba do odkrecenia poduchy od lapy silnika do gory jak tam wyglada dostep ? ) co jest prostrze?
i jeszcze gdzie jest wtyczka zeby wpiac ten czujnik (wiem jak go wyjme odepne to bede wiedzial gdzie ale jak juz pytam to pytam :) ? pozdrawiam

#7 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 października 2009 - 18:18

Koledzy a jak wymienic ten czujnik z prawej strony?? jak najłatwiej ?? bo tak dzis sobie go zlokalizowalem i zastanawiam jak do niego sie dostac??
opcje widze 2
wyjac alternator (mam sczotki do wymiany wiec było by 2 w jednym :) ) -> tylko czy da rade wtedy wymienic ten czujnik??
albo odkrecic poduszke i wywalic lape silnika...( jezeli tak to gdzie jest sruba do odkrecenia poduchy od lapy silnika do gory jak tam wyglada dostep ? ) co jest prostrze?
i jeszcze gdzie jest wtyczka zeby wpiac ten czujnik (wiem jak go wyjme odepne to bede wiedzial gdzie ale jak juz pytam to pytam :) ? pozdrawiam


wez male lusterko postaw na dole na belce jak masz jakas lampke to poswiec sobie i bedziesz widzial czujnik

#8 OFFLINE   Kaytek

Kaytek
  • 18 postów
  • Dołączył: 25-01-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 14 października 2009 - 19:44

Jacek dzieki za odpowiedz ale nie takie bylo moje pytanie :) pytam jak latwiej go wymienic:) jutro chce to zrobic ale nie wiem jak bedzie latwiej:P bo ten alternator nie jest taki pilny ale tak mysle ze jak wyjme lape to sie dostane do niego i wtedy tez wymienie szczzotki wiec jak ktos moze to niech mi napisze jak bedzie latwiej i szybciej :)

#9 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 października 2009 - 20:08

Jacek dzieki za odpowiedz ale nie takie bylo moje pytanie :) pytam jak latwiej go wymienic:) jutro chce to zrobic ale nie wiem jak bedzie latwiej:P bo ten alternator nie jest taki pilny ale tak mysle ze jak wyjme lape to sie dostane do niego i wtedy tez wymienie szczzotki wiec jak ktos moze to niech mi napisze jak bedzie latwiej i szybciej :)



Kaytek to jest tak ja ci pisze do tego czunika nie potrzeba wyciagac nawet lapy nie potrzeba nawet kanalu od gory go wymienisz.To jest tak bierzesz lusterko obnizasz w strone dolnej belki jakas lampka swiecisz na nie,odbiciie lustra bedzie ci oswietlac silnik i nad rozrusznikiem kolo alternatora jest czunik stukowy,bierzesz torksa lub chyba nasadke 10 z jakas przedluzka o go odkrecasz.Ja ten czunik wymienialem 5 min bo z druga srona jest juz trudniej
P.S Alternator jest chyba szybciej wyciagnac niz lape.Jak sie nie myle to jest zamocowany na dwoch srubach

#10 OFFLINE   Kaytek

Kaytek
  • 18 postów
  • Dołączył: 25-01-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 14 października 2009 - 20:26

teraz zrozumialem :) to jutro bede dzialal :) dzieki za pomoc :)

#11 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 października 2009 - 20:38

teraz zrozumialem :) to jutro bede dzialal :) dzieki za pomoc :)


Dodam jeszcze ze musisz patrzyc na lusterko i w lusteku bedziesz widzial czujnik.Z reszta to juz sobie poradzisz

#12 OFFLINE   Kaytek

Kaytek
  • 18 postów
  • Dołączył: 25-01-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 15 października 2009 - 15:05

jednak mam chyba za duze rece bo tak nie dalem rady :p ale wyjałem alternator i dojscie jest calkiem przyzwoite :) i chyba nawet dobrze ze go wyjalem bo tam (pod alternatorem o blok) mi sie kabel obdarł z izolacji i jest gola jedna zyla....i teraz pytanie idzie jakos sprawdzić ten czujnik?? jakas oporność albo cos ?? bo moze czujnik nie umarl tylko moze ten kabel lapie mase z bloku i dlatego swiruje ??

#13 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 15 października 2009 - 20:18

Zaizoluj i przejedz 100 m jak nie zaświeci naprawiłeś usterkę.

#14 OFFLINE   dzojo33

dzojo33
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: legnica-dolnośląskie

Napisany 16 października 2009 - 09:02

jakie są obrawy uszkodzonego czujnika stukowego ?

#15 OFFLINE   leszekdevil

leszekdevil
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brody
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2009 - 21:35

Witam mam taki sam problem ..do wymiany czujnik stukowy od strony pasażera.. i rzeczywiście najlepiej by było odrecić alternator..wtedy dojscie jest całkiem przyzwoite.. tylko że narazie cięzko jest mi sie zebrać w sobie żeby to wymienic.. zrobiłem więc mały podstęp.. .. tylko nie wiem czy dobry..:-) a mianowicie odpiołem ten czujnik od wtyczki .. i do wtyczki włożyłem drucik ..który łączy obydwie ścieżki ..tzw mostek lub cross .. nie wywala ponownie błedu ..po odłączeniu aku ..autko odzyskało moc.. jest wszystko ok .. tylko moje pytanie jest takie czy może tak być ? bez czujnika.. bo jest odłączony a komp oszukany crossem ..czy jazda bez tego czujnika powoduje lub może spowodować jakieś konsekwęcje ? hmm bo sam juz nie wiem .. ???

#16 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2009 - 08:36

Jesli bedziesz jezdzil na paliwie dobrej jakosci (o wlasciwej liczbie oktanowej) to silnik nie bedzie protestowal z braku czujnika spalania stukowego.
Jesli nalejesz paliwo gorszej jakosci, to za pomoca czujnika ECU bedzie rozpoznawal spalanie stukowe w silniku i odpowiednio dobieral moment zaplonu, aby takiego spalania nie bylo.
Spalanie stukowe ma negatywny wplyw na trwalosc silnika.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#17 OFFLINE   leszekdevil

leszekdevil
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brody
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2009 - 21:29

w sumie autko goni na lpg.. na bezynie to wiadomo tylko na start... lecz czy na gazie czy na benzynie nie wywaliło błędu.. lecz jeśli ma sie ten czujnik jakoś przełozyć na żywotność silnika to lepiej wymienic.. bo silnik paktycznie igła..pozdr

#18 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 stycznia 2010 - 12:01

Ja wymienilem ten czyjnik spalania stukowego. Tylko nie usunąłem błędu z kompa. Czy czujnik działa poprawnie? Czy koniecznie trzeba usunąć błędy z kompa?

#19 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 24 stycznia 2010 - 12:29

Jeżeli czujnik podaje właściwe wartości sygnału do ECU, lampka powinna zgasnąć po przejechaniu kilkunastu metrów. Żeby się upewnić po prostu ściagnij na chwilkę klemę "-"

#20 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 stycznia 2010 - 12:41

Ja mialem uszkodzony czujnik ale zadna lampka się nie palila błedu na kompie też nie pokazywał. Błąd był widoczny po podłączeniu do kompa.