Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napinacze pasków wieloklinowych Y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 13:08

Sam napinacz pewnie już też się albo zacina, albo nie pracuje płynnie: 64 55 7 786 076 - to też jest drogie więc najpierw spradź.

napinacz to zwykła sprężyna ale dość mocna jego bym się nie czepiał a przekoszony jest ze względu wyrobienia tulejek i ramienia, a swój napinacz wyciągnołem przesmarowałem poruszałem i hula dalej, co do tego że Ci nie pasował to mógł być napinacz głównego paska i on mimo tego że wygląda tak samo jest inny.

#42 OFFLINE   pass

pass
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 stycznia 2011 - 13:13

pasuje bo to jest to samo i ma numer 64 55 7 788 089 co do klimy mały tutorial http://www.kustosz.n...ACJI-manual.pdf a łożysko w 2,5 DTI ma wymiary śr. wew 35, śr zew 52 szerokość 22, wszystkie wymiary w mm i łożysko jest 2-rzędowe


Na schemacie w EPC wygląda jakby całe sprzęgło sprężarki z kołem pasowym można było zdjąć odkręcając jedną centralną śrubę. Niedawno nabijałem klimę i zastanawiam się czy do wymiany łożyska konieczne będzie spuszczenie gazu z układu.

Czy zatem to łożysko w przypadku sprężarki klimy przy Y25DT można relatywnie łatwo wymienić bez demontażu kompresora?

pass

#43 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 21 stycznia 2011 - 10:20

co do tego że Ci nie pasował to mógł być napinacz głównego paska i on mimo tego że wygląda tak samo jest inny.

No właśnie tego nie sprawdziłem.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#44 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2011 - 23:50

Takie sprzęgło do kompresora typu DENSO 7SBU16C do tanich nie należy:

http://moto.allegro....1475078625.html
http://www.e-sklep-l...sluga-2098.html

więc zacznę od wymiany łożyska:

http://www.e-sklep-l...yzacja-745.html

..dodatkowo mam problem z przeskakującym paskiem klinowym od klimy i nie wiem, czy z napinaczem coś jest nie tak. Zobaczymy, jak się zrobi cieplej to zacznę działać.

#45 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 marca 2011 - 08:14

..dodatkowo mam problem z przeskakującym paskiem klinowym od klimy i nie wiem, czy z napinaczem coś jest nie tak.


Tulejki w "łapie" klimatyzacji wytarte lub ramię rolki napinacza zaczyna pękać. Zanim rolka "spadła na glebę", u mnie pasek również przeskakiwał.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#46 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2011 - 10:24

Tulejki w "łapie" klimatyzacji wytarte

ja swoją łapę chyba ściągne i dorobie tujelki z brązu w pracy grubsze, coś z tym trzeba pokombinować i mnie narazie tylko rolka od czasu do czasu popiskuje

#47 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2011 - 12:51

Kupiłem zwykłą rolkę z łożyskiem 70x23x17 i jutro przymierzam się do wymiany, bo obecna ma duże luzy i niemiłosiernie szumi Jakich kluczy będę potrzebował do tej operacji, czy obędzie się bez ściągacza?

http://img15.allegro...7/91/1680879142

#48 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2011 - 13:19

Jakich kluczy będę potrzebował do tej operacji, czy obędzie się bez ściągacza?

ja do swojej oryginalnej wsadziłem dwa łożyska 6202, co do kluczy to jeśli chodzi o klimę to 16 i chyba 24 do przytrzymania i 13 do odkręcenia rurki bo nie dasz rady na tyle odciągnąć ramię aby pasek spadł

#49 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lipca 2011 - 14:06

Jakich kluczy będę potrzebował do tej operacji, czy obędzie się bez ściągacza?


Najlepiej wyjąć ramię z rolką, w imadło i wtedy rozkręcać. "Na samochodzie" może być ciężko.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#50 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 12 lipca 2011 - 18:16

Najlepiej wyjąć ramię z rolką, w imadło i wtedy rozkręcać. "Na samochodzie" może być ciężko.

Potwierdzam. Najlepiej wyjąć i w imadło.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#51 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2011 - 19:42

w jaki sposób należy wykręcić to ramię?

#52 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2011 - 20:07

w jaki sposób należy wykręcić to ramię?

z tyłu na napinaczu jest Dodany obrazekz tego otworu w środku wykręcasz śrubkę imbo 5 albo 4 a potem te dwie na bokach to są chyba 10 i ściągasz napinacz i już możesz go wybić z tulejek, znaczy ramie o ile dobrze pamiętam to chyba trzeba podnieść silnik trochę bo ramie się oprze o stabilizator, jak już będziesz odkręcał rolkę od ramienia to tam jest lewy gwint ale to sprawdzę jutro w pracy bo mam takie ramie

#53 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lipca 2011 - 20:36

w jaki sposób należy wykręcić to ramię?


Tak jak DamianSz pisał, lewy gwint. Trzeba "podlewarować" auto, drążek stabilizatora opuści się i będzie miejsce na wysunięcie ramienia napinacza.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#54 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2011 - 14:32

Jestem już po wymianie rolki. Byłem dziś na najeździe i uporałem się z wymianą w 30minut. Nie trzeba było nic podlewarowywać ani odkręcać napinaczy.

Do wymiany rolki potrzeba:

-kanału bądź najazdu
-klucza nasadowego [8] bądź nasadki [8] i grzechotki
-klucza płaskiego [16]
-klucza płaskiego [24]
-nowej rolki napinacza
-20-45min wolnego czasu
-chęci do pracy:)

Zaczynamy od wjechania autem na kanał, zaciągnięciu hamulca pomocniczego i upewnienia się czy auto jest właściwie zabezpieczone przed zjechaniem.
Odkręcamy kluczem nasadowym [8] śruby mocujące osłonę komory silnika. Łapiemy kluczem płaskim [24] bądź żabką śrubę od rolki napinacza i naciskamy na dół, ściągamy pasek klinowy. Bierzemy klucze płaskie [16] i [24], 16-stką łapiemy tylną śrubę rolki, żeby się nie obracała, 24-ką przednią i zaczynamy odkręcać. Po wykręceniu śruby wyciągamy starą rolkę, zakładamy nową i składamy wszystko w odwrotnym kierunku. Nic trudnego.

#55 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2011 - 14:42

Nie trzeba było nic podlewarowywać ani odkręcać napinaczy.

to trzeba zrobić aby wyciągnąć ramie

#56 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 kwietnia 2012 - 13:50

Trochę odgrzeję kotleta...Moje pytanie: czym różni się ta rolka http://allegro.pl/ro...2223013857.html od tej http://allegro.pl/ro...2237854676.html ?? Czyżby tylko ceną bo tak mi się wydaje że rozmiary są takie same...

 


#57 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2012 - 14:46

Trochę odgrzeję kotleta...Moje pytanie: czym różni się ta rolka http://allegro.pl/ro....223013857.html od tej http://allegro.pl/ro....237854676.html Czyżby tylko ceną bo tak mi się wydaje że rozmiary są takie same..

dokładnie tylko cena

#58 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 kwietnia 2012 - 16:44

Dzięki Damian....muszę kupić bo gwiżdżą u mnie i jak robiłem altek to już lekkie luzy miały...

 


#59 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 czerwca 2012 - 20:27

witam mam taki problem
dzis wsiadłem do samochodu i jak dodałem gazy sluchac ze cos klepie i ze jak dodaje
gazu to zapala sie na chwile kontrolka akumulatora. Wiec zgasiłem auto otwieram maske a tam luzny pasek wieloklinowy rolka wogole go nie napina teraz pytanie czemu???
czy napinacz poprosty sie skonczył??? i czy kupie sam ten siłownik napinacza czy musze ta cała łape rolke itd???jaki mniej wiecej jest tego koszt?

#60 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2012 - 04:47

nową rolkę i napinacz ramie jak jest nie uszkodzone to zpostawić