napinacz to zwykła sprężyna ale dość mocna jego bym się nie czepiał a przekoszony jest ze względu wyrobienia tulejek i ramienia, a swój napinacz wyciągnołem przesmarowałem poruszałem i hula dalej, co do tego że Ci nie pasował to mógł być napinacz głównego paska i on mimo tego że wygląda tak samo jest inny.Sam napinacz pewnie już też się albo zacina, albo nie pracuje płynnie: 64 55 7 786 076 - to też jest drogie więc najpierw spradź.
Napinacze pasków wieloklinowych Y25dt
#41 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 13:08
#42 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 13:13
pasuje bo to jest to samo i ma numer 64 55 7 788 089 co do klimy mały tutorial http://www.kustosz.n...ACJI-manual.pdf a łożysko w 2,5 DTI ma wymiary śr. wew 35, śr zew 52 szerokość 22, wszystkie wymiary w mm i łożysko jest 2-rzędowe
Na schemacie w EPC wygląda jakby całe sprzęgło sprężarki z kołem pasowym można było zdjąć odkręcając jedną centralną śrubę. Niedawno nabijałem klimę i zastanawiam się czy do wymiany łożyska konieczne będzie spuszczenie gazu z układu.
Czy zatem to łożysko w przypadku sprężarki klimy przy Y25DT można relatywnie łatwo wymienić bez demontażu kompresora?
pass
#43 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 10:20
No właśnie tego nie sprawdziłem.co do tego że Ci nie pasował to mógł być napinacz głównego paska i on mimo tego że wygląda tak samo jest inny.
Sasik
#44 OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 23:50
http://moto.allegro....1475078625.html
http://www.e-sklep-l...sluga-2098.html
więc zacznę od wymiany łożyska:
http://www.e-sklep-l...yzacja-745.html
..dodatkowo mam problem z przeskakującym paskiem klinowym od klimy i nie wiem, czy z napinaczem coś jest nie tak. Zobaczymy, jak się zrobi cieplej to zacznę działać.
#45 OFFLINE
Napisany 17 marca 2011 - 08:14
..dodatkowo mam problem z przeskakującym paskiem klinowym od klimy i nie wiem, czy z napinaczem coś jest nie tak.
Tulejki w "łapie" klimatyzacji wytarte lub ramię rolki napinacza zaczyna pękać. Zanim rolka "spadła na glebę", u mnie pasek również przeskakiwał.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#46 OFFLINE
Napisany 17 marca 2011 - 10:24
ja swoją łapę chyba ściągne i dorobie tujelki z brązu w pracy grubsze, coś z tym trzeba pokombinować i mnie narazie tylko rolka od czasu do czasu popiskujeTulejki w "łapie" klimatyzacji wytarte
#47 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 12:51
http://img15.allegro...7/91/1680879142
#48 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 13:19
ja do swojej oryginalnej wsadziłem dwa łożyska 6202, co do kluczy to jeśli chodzi o klimę to 16 i chyba 24 do przytrzymania i 13 do odkręcenia rurki bo nie dasz rady na tyle odciągnąć ramię aby pasek spadłJakich kluczy będę potrzebował do tej operacji, czy obędzie się bez ściągacza?
#49 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 14:06
Jakich kluczy będę potrzebował do tej operacji, czy obędzie się bez ściągacza?
Najlepiej wyjąć ramię z rolką, w imadło i wtedy rozkręcać. "Na samochodzie" może być ciężko.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#50 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 18:16
Potwierdzam. Najlepiej wyjąć i w imadło.Najlepiej wyjąć ramię z rolką, w imadło i wtedy rozkręcać. "Na samochodzie" może być ciężko.
Sasik
#51 OFFLINE
#52 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 20:07
z tyłu na napinaczu jest z tego otworu w środku wykręcasz śrubkę imbo 5 albo 4 a potem te dwie na bokach to są chyba 10 i ściągasz napinacz i już możesz go wybić z tulejek, znaczy ramie o ile dobrze pamiętam to chyba trzeba podnieść silnik trochę bo ramie się oprze o stabilizator, jak już będziesz odkręcał rolkę od ramienia to tam jest lewy gwint ale to sprawdzę jutro w pracy bo mam takie ramiew jaki sposób należy wykręcić to ramię?
#53 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 20:36
w jaki sposób należy wykręcić to ramię?
Tak jak DamianSz pisał, lewy gwint. Trzeba "podlewarować" auto, drążek stabilizatora opuści się i będzie miejsce na wysunięcie ramienia napinacza.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#54 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 14:32
Do wymiany rolki potrzeba:
-kanału bądź najazdu
-klucza nasadowego [8] bądź nasadki [8] i grzechotki
-klucza płaskiego [16]
-klucza płaskiego [24]
-nowej rolki napinacza
-20-45min wolnego czasu
-chęci do pracy:)
Zaczynamy od wjechania autem na kanał, zaciągnięciu hamulca pomocniczego i upewnienia się czy auto jest właściwie zabezpieczone przed zjechaniem.
Odkręcamy kluczem nasadowym [8] śruby mocujące osłonę komory silnika. Łapiemy kluczem płaskim [24] bądź żabką śrubę od rolki napinacza i naciskamy na dół, ściągamy pasek klinowy. Bierzemy klucze płaskie [16] i [24], 16-stką łapiemy tylną śrubę rolki, żeby się nie obracała, 24-ką przednią i zaczynamy odkręcać. Po wykręceniu śruby wyciągamy starą rolkę, zakładamy nową i składamy wszystko w odwrotnym kierunku. Nic trudnego.
#55 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 14:42
to trzeba zrobić aby wyciągnąć ramieNie trzeba było nic podlewarowywać ani odkręcać napinaczy.
#56 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 13:50
#57 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 14:46
dokładnie tylko cenaTrochę odgrzeję kotleta...Moje pytanie: czym różni się ta rolka http://allegro.pl/ro....223013857.html od tej http://allegro.pl/ro....237854676.html Czyżby tylko ceną bo tak mi się wydaje że rozmiary są takie same..
#58 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 16:44
#59 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2012 - 20:27
dzis wsiadłem do samochodu i jak dodałem gazy sluchac ze cos klepie i ze jak dodaje
gazu to zapala sie na chwile kontrolka akumulatora. Wiec zgasiłem auto otwieram maske a tam luzny pasek wieloklinowy rolka wogole go nie napina teraz pytanie czemu???
czy napinacz poprosty sie skonczył??? i czy kupie sam ten siłownik napinacza czy musze ta cała łape rolke itd???jaki mniej wiecej jest tego koszt?
#60 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 04:47