Napinacze pasków wieloklinowych Y25dt
#21 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 23:22
http://www.motoneo.pl/t/z1/FEB30114
http://najczesci.pl/..._wieloklinowego
http://moto.allegro....1364696731.html
a tu same rolki (rozmiarowo są takie same 70x26, ale nie wiadomo, czy średnica wewnętrzna (łożyska) będzie identyczna):
http://moto.allegro....1350282766.html
http://moto.allegro....1374075930.html
#22 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 23:37
a kolega "czeladnik" wspominał, że powinna podejść zwykła rolka od X20XEV za 35PLN, którą wystarczy przewiercić
To nie moje słowa, rzeźbienie i snycerka tylko w drewnie;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#23 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 07:01
druga rolka pasuje idealnie bo akurat mam pod ręką z drugiego silnika rolkę i ma dokładnie takie wymiary 70x26x17a tu same rolki (rozmiarowo są takie same 70x26, ale nie wiadomo, czy średnica wewnętrzna (łożyska) będzie identyczna):
http://moto.allegro.....350282766.html
http://moto.allegro.....374075930.html
#24 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 09:35
Sam kiedyś zakładałem do swojej tę roklę od X20XEV i pasuje idealnie - nic nie trzeba przerabiać! Wyciskamy tulejkę ze starej roklki, wciskamy do nowej od X20XEV i jest "oryginał"!kolega "czeladnik" wspominał, że powinna podejść zwykła rolka od X20XEV za 35PLN, którą wystarczy przewiercić
Rzecz w tym, że to popiskiwanie w niskich temp. (u mnie przynajmniej) nie pochodziło od rolki napinacza (bo właśnie po tej wymianie się o tym przekonałem - wymiana rolki i nadal to samo) tylko okazało się, że skończyło się już sprzęgło spreżarki klimy. Wymiana sprzęgła i "jak ręką odjął" wszystko ucichło i do dzisiaj nic nie piszczy a to już dobry rok minął.
Niestety wyczułem też delikatny luz na łożysku kola pasowego sprężarki klimy, a to łożytsko jest na moje oko zintegrowane i ma oznaczenie: 35bd5222dum18a - pewnie jak by to gdzieś wrzucił w jakiś elektroniczny katalog łożysk to wyskoczy całe koło pasowe z łożyskiem.
Pozdrawiam.
Sasik
#25 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 09:39
już ktoś tu na forum wymieniał to łożysko i jest wymienialne, jakieś normalne łożysko tam jest tylko trzeba poszukać.Niestety wyczułem też delikatny luz na łożysku kola pasowego sprężarki klimy, a to łożytsko jest na moje oko zintegrowane i ma oznaczenie: 35bd5222dum18a - pewnie jak by to gdzieś wrzucił w jakiś elektroniczny katalog łożysk to wyskoczy całe koło pasowe z łożyskiem.
#26 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 09:48
No to kamień z serca (i pewnie kilka stówek w portfelu:)). Jak zacznę je słyszeć to zajmę się głębiej tym tematem. Dzięki DamianSz za wskazówkę.już ktoś tu na forum wymieniał to łożysko i jest wymienialne, jakieś normalne łożysko tam jest tylko trzeba poszukać.
Sasik
#27 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 21:02
#28 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 22:01
#29 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 22:39
pasuje bo to jest to samo i ma numer 64 55 7 788 089 co do klimy mały tutorial http://www.kustosz.n...ACJI-manual.pdf a łożysko w 2,5 DTI ma wymiary śr. wew 35, śr zew 52 szerokość 22, wszystkie wymiary w mm i łożysko jest 2-rzędowekoledzy wiecie moze czy pasuje tulejka plastikowa od bmw w ktora wchodzi napinacz paska od klimy
#30 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 23:31
#31 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 10:14
Sprzęgło wymienił mi znajomy, który zajmuje sie wyłącznie klimatyzacjami. Zapłaciłem za całosć z rbocizną jakieś 200pln (1,5 roku temu).gdzie można dostać to sprzęgło od sprężarki klimatyzacji i jaki jest jego koszt?
Powodzenia.
Pasek wieloklinowy napędu alternatora ma oznaczenie: 6PK..... (dalej nie pamiętam, ale napewno w oznaczeniu jest 6 a nie 5 bo koło pasowe ma 6 rowków!), zaś do napędu sprężarki klimatyzacji ma oznaczenie: 5PK830 (bo koło pasowe ma 5 rowków).dzieki za odpowiedz a jaki pasek jest do silnika czy moze byc 5pkx2063 a do klimy 5pkx830 pozdrawiam
Sasik
#32 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 13:47
długi pasek ma 5 żeber i to jest 5pk2020 a do klimy tak jak podane 5pk830, po co wymieniać sprzęgło wystarczy samo łożyskoPasek wieloklinowy napędu alternatora ma oznaczenie: 6PK..... (dalej nie pamiętam, ale napewno w oznaczeniu jest 6 a nie 5 bo koło pasowe ma 6 rowków!), zaś do napędu sprężarki klimatyzacji
ma oznaczenie: 5PK830 (bo koło pasowe ma 5 rowków).
#33 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 13:58
Faktycznie masz rację jest 5PK i jest tam 5 żeber i koło też ma 5 rowków - sprawdziłem teraz pod maską - przepraszam za zamieszanie.długi pasek ma 5 żeber i to jest 5pk2020
Pasek który ja zakładałem miał oznaczenie 5PK2020, ale w specyfikacji na stronie [http://bmwfans.info/...mp_alternator/] jest 5PK2063 - niestety był za luźny u mnie.
Ten do klimy ma w specyfikacji oznaczenie 5PK810, a ja zakładałem 5PK830 bo 810 był z kolei za ciasny.
Pozdrawiam
Sasik
#34 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 14:44
te różnice w bawarce wynikają z zastosowania innego altka i kompresora klimyPasek który ja zakładałem miał oznaczenie 5PK2020, ale w specyfikacji na stronie [http://bmwfans.info/....p_alternator/] jest 5PK2063 - niestety był za luźny u mnie.
Ten do klimy ma w specyfikacji oznaczenie 5PK810, a ja zakładałem 5PK830 bo 810 był z kolei za ciasny.
#35 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2010 - 18:53
#36 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 00:55
Podczas mycia sinika od spodu(zachlapany od kołnierza przy turbinie) znalazłem niepokojącą rzecz.Mianowicie napinacz(chyba kilmy) jest jakby niekompletny.Załączam foto a na nim strzałki które wskazują miejsce jakby po jakimś uchwycie.Napinacz ten jest troche przekoszony .Bardzo proszę o wyjaśnienie co to wogóle jest .Dziękuje[IMG][img]http://c15.wrzuta.pl/wm10205/ee9e35d9001f04c04d265621/napinacz?[/img][/IMG]
#37 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 09:01
to co pokazałeś to napinacz klimy i faktycznie brakuje w nim śruby imbo od ramienia napinacza, natomiast druga strzałka to po prostu jakiś dodatkowy otwór technologicznyWitam
Podczas mycia sinika od spodu(zachlapany od kołnierza przy turbinie) znalazłem niepokojącą rzecz.Mianowicie napinacz(chyba kilmy) jest jakby niekompletny.Załączam foto a na nim strzałki które wskazują miejsce jakby po jakimś uchwycie.Napinacz ten jest troche przekoszony .Bardzo proszę o wyjaśnienie co to wogóle jest .Dziękuje
#38 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 09:08
To jest napinacz paska sprężarki klimatyzacji.Witam
Podczas mycia sinika od spodu(zachlapany od kołnierza przy turbinie) znalazłem niepokojącą rzecz.Mianowicie napinacz(chyba kilmy) jest jakby niekompletny.Załączam foto a na nim strzałki które wskazują miejsce jakby po jakimś uchwycie.Napinacz ten jest troche przekoszony .Bardzo proszę o wyjaśnienie co to wogóle jest .Dziękuje
Ze zdjęcia widzę, ze masz podobną usterke do tej, którą ja kiedyś miałem. Napinacz wygląda jakby był skoszony bo moim zdaniem jest skoszony.
Najpierw kup sobie te części do BMW (najlepiej po 2 szt): 64 55 7 788 090; 64 55 7 788 089; 11 28 2 247 187 - kosztują grosze, a jak to rozkręcisz, żeby ocenić uszkodzenie dźwigni napinacza i sam napinacz to warto miec to pod ręką. Zapewniam Cię, że te części już są zużyte. To są dwie tulejki w których pracuje dźwignia napinacza oraz uszczelka.
Ponadto jeśli jest to już tak skoszone to z pewnościa te tuleki są już całkowicie wytarte i sama dźwignia napinacza jest już podtarta co oznacza, że jest do wymiany: 64 55 7 788 684 - ale to jest już droższe wiec zanim kupisz najpierw rozkręć i obejrzyj. Sam napinacz pewnie już też się albo zacina, albo nie pracuje płynnie: 64 55 7 786 076 - to też jest drogie więc najpierw spradź. UWAGA! Ja kupiłem ten napinacz i z jakiegoś podowu (nie pamiętam już) nie pasował! Założyłem "identyczny" od VW i do dzisiaj hula bez problemu. Do tego jeśli to wszystko chodzi takie skrzywione już od dawna to pewnie i pasek jest nadszarpnięty - oznaczenie paska masz w poprzednich postach.
U mnie tulejki od strony nacisku dźwigni znikneły daaaawno przed tym jak to zauważyłem. Po rozkręceniu okazało się, to prowdą. Co więcej sama dźwignia była tak podtarta, że brakowało jej jakieś 2-3mm przekroju! To sprawiło oczywiście, że aluminiowa obudowa w której znajdują sie te tulejki i dźwinia też została poważnie podtarta z jednej strony (około 5-7mm).
Kuiłem poxilinę, nowe tulejki i obsadziłem nowe tulejki w otworach tak jak być powinny, a ubytki obudowy pomiędzy tulejkami a samą obudową uzupełniłem poxiliną. Pozwoliłem poxilinie zastygnać zgodnie z instrukcją na opakowaniu i zamontowałem dźwignię, napinacz i pasek. Całość hula do dzisiaj bez problemu i przejechałem na tym jakieś 30tkm. Ostatnia kontrola jakies pół roku temu i żadnych oznak wytarcia.
Na wszelki wypadek kupiłem sobie zapasowe tulejki bo jak tylko pojawią się pierwsze objawy wytarcia to nie ma na co czekać.
Powodzenia.
Sasik
#39 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 11:21
Ta śruba imbo to jest jakaś zwykła śruba?Powinna być ona wkręcona do końca?to co pokazałeś to napinacz klimy i faktycznie brakuje w nim śruby imbo od ramienia napinacza
To jest napinacz paska sprężarki klimatyzacji.
Ze zdjęcia widzę, ze masz podobną usterke do tej, którą ja kiedyś miałem. Napinacz wygląda jakby był skoszony bo moim zdaniem jest skoszony.
Najpierw kup sobie te części do BMW (najlepiej po 2 szt): 64 55 7 788 090; 64 55 7 788 089; 11 28 2 247 187 - kosztują grosze, a jak to rozkręcisz, żeby ocenić uszkodzenie dźwigni napinacza i sam napinacz to warto miec to pod ręką. Zapewniam Cię, że te części już są zużyte. To są dwie tulejki w których pracuje dźwignia napinacza oraz uszczelka.
Ponadto jeśli jest to już tak skoszone to z pewnościa te tuleki są już całkowicie wytarte i sama dźwignia napinacza jest już podtarta co oznacza, że jest do wymiany: 64 55 7 788 684 - ale to jest już droższe wiec zanim kupisz najpierw rozkręć i obejrzyj. Sam napinacz pewnie już też się albo zacina, albo nie pracuje płynnie: 64 55 7 786 076 - to też jest drogie więc najpierw spradź. UWAGA! Ja kupiłem ten napinacz i z jakiegoś podowu (nie pamiętam już) nie pasował! Założyłem "identyczny" od VW i do dzisiaj hula bez problemu. Do tego jeśli to wszystko chodzi takie skrzywione już od dawna to pewnie i pasek jest nadszarpnięty - oznaczenie paska masz w poprzednich postach.
U mnie tulejki od strony nacisku dźwigni znikneły daaaawno przed tym jak to zauważyłem. Po rozkręceniu okazało się, to prowdą. Co więcej sama dźwignia była tak podtarta, że brakowało jej jakieś 2-3mm przekroju! To sprawiło oczywiście, że aluminiowa obudowa w której znajdują sie te tulejki i dźwinia też została poważnie podtarta z jednej strony (około 5-7mm).
Kuiłem poxilinę, nowe tulejki i obsadziłem nowe tulejki w otworach tak jak być powinny, a ubytki obudowy pomiędzy tulejkami a samą obudową uzupełniłem poxiliną. Pozwoliłem poxilinie zastygnać zgodnie z instrukcją na opakowaniu i zamontowałem dźwignię, napinacz i pasek. Całość hula do dzisiaj bez problemu i przejechałem na tym jakieś 30tkm. Ostatnia kontrola jakies pół roku temu i żadnych oznak wytarcia.
Na wszelki wypadek kupiłem sobie zapasowe tulejki bo jak tylko pojawią się pierwsze objawy wytarcia to nie ma na co czekać.
Powodzenia.
Czy rozebranie tego to jakś trudna operacja?Dojście jest do tego dość dobre ale nie wiem czy nie trzeba paska zdejmować?Sam pasek wygląda na jeszcze dobry.
Bardzo dziękuje wam koledzy za te posty.Widze,że jeszcze nie jedna naprawa mnie czeka żeby auto przeżywalo drugą młodość.
Pozdrawiam
#40 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 12:12
Ta śruba imbo to jest jakaś zwykła śruba?Powinna być ona wkręcona do końca?
Zwykła śruba, ale z podkładką. Wkręcana do końca.
Czy rozebranie tego to jakś trudna operacja?Dojście jest do tego dość dobre ale nie wiem czy nie trzeba paska zdejmować?
Jedna z łatwiejszych operacji w tym silniku:
> Pasek zdejmuje się odciągając napinacz.
> Potem trzeba wybić ramię napinacza (na 99% zapieczone).
> Odkręcić napinacz.
> Wyczyścić gniazdo ramienia napinacza.
> Wymienić tulejki (wspomniane przez kolegę Sasik).
> Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności (oczywiście posmarować gniazdo ramienia rolki napinacza).
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją