Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napinacze pasków wieloklinowych Y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 sierpnia 2009 - 12:35

Rolka napinacza paska klimatyzacji, spadła na glebę z mojej omki:(. Pękło ramię napinacza. W związku z tym moje pytanie, może ktoś z kolegów badał temat, czy rolki napinaczy obu pasków z ramionami pasują od BMW.

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2009 - 17:11

Pasują, bo to mechanicznie ten sam silnik i części są zamienne.

#3 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 sierpnia 2009 - 20:22

nawet trzeba kupować w BMW bo w Oplu drożej i nie zawsze mają poszczególne części tylko większy komplet

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 sierpnia 2009 - 20:29

Dzięki panowie. Zgadzam się z Wami i kupuję w ASO BMW. Kłopot w tym, że znajomy z ASO OPEL twierdzi, iż pasek w BMW ma inne rowki (tj. wymiar) i stąd moja wątpliwość, czy będą pasować.

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2009 - 22:21

w bmw jest inny. Nie pamiętam wymiarów, ale parę miesięcy temu wymieniałem pasek od klimy i nie pasuje od BMW.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2009 - 06:08

pasek w BMW ma inne rowki (tj. wymiar) i stąd moja wątpliwość, czy będą pasować

u nas jest o ile dobrze pamiętam 5pk830 jeśli w bmw też jest 5 rowkowy to rolka bedzie taka sama bo i tak pracuje po gladkiej stronie, nawet jak będzie 6 rowkowy to rolka bedzie szersza

#7 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 02 września 2009 - 19:57

Łapa napinacza i podstawa też jest inna. Ramię z rolką to w oplu około 300 PLN

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2009 - 06:09

Ku..r mój napinacz od AC nie chodzi znaczy opornie jak cholera, może ktoś wie czy to dziadostwo jest mechaniczne czy hydrauliczne, a co do paska to potwierdzam 5pk830

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 września 2009 - 15:00

mój napinacz od AC nie chodzi znaczy opornie jak cholera, może ktoś wie czy to dziadostwo jest mechaniczne czy hydrauliczne, a co do paska to potwierdzam 5pk830


Rada dla Ciebie oraz innych użytkowników Y25TD, skontrolujcie stan łapy napinacza paska sprężarki AC. Ramie koroduje i zapieka się w tulei, po czym pęka. Strzępy paska masakrują drugi pasek i 6h roboty gotowe.

#10 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 22 grudnia 2009 - 19:28

U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd :(
Kierownicom kręciłem dosłownie na dwie ręce.
Czy ktoś wymieniał już te rolki korzystając z części silnika BMW?

W najgorszym wypadku jutro zabiorę stare rolki do Smorawińskiego w Poznaniu i porównam przed ewentualnym zakupem.

Z tego co czytam to chyba spóźniłem się z kontrolą stanu napinaczy....

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 20:00

U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd

mówisz o napinaczu głównego paska ten hydrauliczny amortyzator, tam często pęka śruba w tym ramieniu to sobie sprawdź.

#12 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 20:20

U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd :(
Kierownicom kręciłem dosłownie na dwie ręce.
Czy ktoś wymieniał już te rolki korzystając z części silnika BMW?

W najgorszym wypadku jutro zabiorę stare rolki do Smorawińskiego w Poznaniu i porównam przed ewentualnym zakupem.

Z tego co czytam to chyba spóźniłem się z kontrolą stanu napinaczy....


Ty masz chyba DTI to nie bedzie pasowac bo to inny silnik.

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2009 - 21:55

U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd :(
Kierownicom kręciłem dosłownie na dwie ręce.
Czy ktoś wymieniał już te rolki korzystając z części silnika BMW?

W najgorszym wypadku jutro zabiorę stare rolki do Smorawińskiego w Poznaniu i porównam przed ewentualnym zakupem.

Z tego co czytam to chyba spóźniłem się z kontrolą stanu napinaczy....


Zgłębiłem temat, niestety tylko ASO OPEL, zarówno rolki z ramionami jak i napinacze.
Uwaga na zamienniki napinaczy, dostępnych jest sporo, ale żaden nie pasuje.

Damian w napędach naszych silników napinacz głównego paska jest sprężynowy, wygląda tak samo jak od paska klimy. Wymiana "masakra":(

#14 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2009 - 22:10

Koło napinacza współpracuje z gładką powierzchnią paska-rowki nie mają tu nic do rzeczy.

#15 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2009 - 22:19

Koło napinacza współpracuje z gładką powierzchnią paska-rowki nie mają tu nic do rzeczy.


Tylko, że tu nie o rowki chodzi (które są znormalizowane).

#16 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 23 grudnia 2009 - 10:49

W mnie problem pojawił się przy 150kkm.
Dźwignia napinacza AC "poszła" w dół i wytarła częsć obudowy w której jest mocowana. Sam napinacz przez to uległ uszkodzeniu bo sie wykrzywił i wytarł.
Kupiłem nową dźwignię z rolką (uwaga jak by co to można kupuić samą rolkę do X20XEV i też idealnie pasuje tylko trzeba przebić tulejkę w rolce). Oczywiscie u mnie sama dźwignia też była wytarta.
Nową dźwignię razem z tulejkami osadziłem tak jak powinny być a ubytek obudowy uzupełniłem poxiliną i do dzisiaj jest ok (teraz mam 178kkm).
Co do samego napinacza to założyłem identyczny do Audi czy VW. Pasek najpierw 5PK800, ale był za ciasny więc założyłem 5PK860. Wiem, że oryginał jest 5PK830, ale dałem luźniejszy co by tak napinacz nie cisnął bo znów dźwignie wytrze a i tak sie nie ślizga.
Pozdrawiam
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#17 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 03 stycznia 2010 - 14:35

Po rozebraniu mojej omegi okazało się iż ułamał się uchwyt na którym mocowana jest jedna z rolek część numer 7 na schemacie. Przy okazji mam wymienione pozostałe rolki.
Uchwyt został kupiony w serwisie BMW u Smorawińskiego w Poznaniu.

Poniżej fotka ułamanego uchwytu z widocznym numerem seryjnym BMW:

Dodany obrazek

Jako, że cała awaria zdarzyła się w okresie świąteczno noworocznym trochę to trwało zanim omega została naprawiona.

#18 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 stycznia 2010 - 15:50

Ja kiedyś przerabiałem podobny problem. Podrzucam link do tematu, może się przyda
http://forum.omegakl...ead.php?t=15164
BIAŁA STRZAŁA

#19 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2010 - 19:01

Mam problem ze świszczącą rolką od napinacza AC, sam napinacz jest w porządku. Chcę wymienić samą rolkę, czy jest taka możliwość i gdzie ewentualnie można takową nabyć?

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 20:25

Mam problem ze świszczącą rolką od napinacza AC, sam napinacz jest w porządku. Chcę wymienić samą rolkę, czy jest taka możliwość i gdzie ewentualnie można takową nabyć?

Mam ten sam problem teraz na mrozach zaczęła popiskiwać, samej rolki chyba nie dostaniesz, z ramieniem tak i ma numer RUVILLE 55068, Febi 30114, INA 531079010, w sklepach typu IC i fota dostaniesz bez problemu. Ja się zastanawiam czy nie dać wytoczyć chłopakom rolki i wcisnę jakieś wytrzymalsze łożysko, bo w oryginalnej jest nietypowe i niedostępne.