Napinacze pasków wieloklinowych Y25dt
#1 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 12:35
#2 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 17:11
#3 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 20:22
#4 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 20:29
#5 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 22:21
#6 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 06:08
u nas jest o ile dobrze pamiętam 5pk830 jeśli w bmw też jest 5 rowkowy to rolka bedzie taka sama bo i tak pracuje po gladkiej stronie, nawet jak będzie 6 rowkowy to rolka bedzie szerszapasek w BMW ma inne rowki (tj. wymiar) i stąd moja wątpliwość, czy będą pasować
#7 OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 19:57
#8 OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 06:09
#9 OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 15:00
mój napinacz od AC nie chodzi znaczy opornie jak cholera, może ktoś wie czy to dziadostwo jest mechaniczne czy hydrauliczne, a co do paska to potwierdzam 5pk830
Rada dla Ciebie oraz innych użytkowników Y25TD, skontrolujcie stan łapy napinacza paska sprężarki AC. Ramie koroduje i zapieka się w tulei, po czym pęka. Strzępy paska masakrują drugi pasek i 6h roboty gotowe.
#10 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 19:28
Kierownicom kręciłem dosłownie na dwie ręce.
Czy ktoś wymieniał już te rolki korzystając z części silnika BMW?
W najgorszym wypadku jutro zabiorę stare rolki do Smorawińskiego w Poznaniu i porównam przed ewentualnym zakupem.
Z tego co czytam to chyba spóźniłem się z kontrolą stanu napinaczy....
#11 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 20:00
mówisz o napinaczu głównego paska ten hydrauliczny amortyzator, tam często pęka śruba w tym ramieniu to sobie sprawdź.U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd
#12 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 20:20
U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd
Kierownicom kręciłem dosłownie na dwie ręce.
Czy ktoś wymieniał już te rolki korzystając z części silnika BMW?
W najgorszym wypadku jutro zabiorę stare rolki do Smorawińskiego w Poznaniu i porównam przed ewentualnym zakupem.
Z tego co czytam to chyba spóźniłem się z kontrolą stanu napinaczy....
Ty masz chyba DTI to nie bedzie pasowac bo to inny silnik.
#13 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 21:55
U mnie dzisiaj spadła rolka napinacza alternatora, pompy wspomagania itd
Kierownicom kręciłem dosłownie na dwie ręce.
Czy ktoś wymieniał już te rolki korzystając z części silnika BMW?
W najgorszym wypadku jutro zabiorę stare rolki do Smorawińskiego w Poznaniu i porównam przed ewentualnym zakupem.
Z tego co czytam to chyba spóźniłem się z kontrolą stanu napinaczy....
Zgłębiłem temat, niestety tylko ASO OPEL, zarówno rolki z ramionami jak i napinacze.
Uwaga na zamienniki napinaczy, dostępnych jest sporo, ale żaden nie pasuje.
Damian w napędach naszych silników napinacz głównego paska jest sprężynowy, wygląda tak samo jak od paska klimy. Wymiana "masakra":(
#14 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 22:10
#15 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 22:19
Koło napinacza współpracuje z gładką powierzchnią paska-rowki nie mają tu nic do rzeczy.
Tylko, że tu nie o rowki chodzi (które są znormalizowane).
#16 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 10:49
Dźwignia napinacza AC "poszła" w dół i wytarła częsć obudowy w której jest mocowana. Sam napinacz przez to uległ uszkodzeniu bo sie wykrzywił i wytarł.
Kupiłem nową dźwignię z rolką (uwaga jak by co to można kupuić samą rolkę do X20XEV i też idealnie pasuje tylko trzeba przebić tulejkę w rolce). Oczywiscie u mnie sama dźwignia też była wytarta.
Nową dźwignię razem z tulejkami osadziłem tak jak powinny być a ubytek obudowy uzupełniłem poxiliną i do dzisiaj jest ok (teraz mam 178kkm).
Co do samego napinacza to założyłem identyczny do Audi czy VW. Pasek najpierw 5PK800, ale był za ciasny więc założyłem 5PK860. Wiem, że oryginał jest 5PK830, ale dałem luźniejszy co by tak napinacz nie cisnął bo znów dźwignie wytrze a i tak sie nie ślizga.
Pozdrawiam
Sasik
#17 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 14:35
Uchwyt został kupiony w serwisie BMW u Smorawińskiego w Poznaniu.
Poniżej fotka ułamanego uchwytu z widocznym numerem seryjnym BMW:
Jako, że cała awaria zdarzyła się w okresie świąteczno noworocznym trochę to trwało zanim omega została naprawiona.
#18 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 15:50
http://forum.omegakl...ead.php?t=15164
#19 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 19:01
#20 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 20:25
Mam ten sam problem teraz na mrozach zaczęła popiskiwać, samej rolki chyba nie dostaniesz, z ramieniem tak i ma numer RUVILLE 55068, Febi 30114, INA 531079010, w sklepach typu IC i fota dostaniesz bez problemu. Ja się zastanawiam czy nie dać wytoczyć chłopakom rolki i wcisnę jakieś wytrzymalsze łożysko, bo w oryginalnej jest nietypowe i niedostępne.Mam problem ze świszczącą rolką od napinacza AC, sam napinacz jest w porządku. Chcę wymienić samą rolkę, czy jest taka możliwość i gdzie ewentualnie można takową nabyć?