Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
164 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 03 września 2009 - 08:10

Uważam że masz za niską temp...


Dokladnie... Silnik jest zdecydowanie niedogrzany.

#42 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2009 - 11:36

Cytat:Napisał DamianSz
normalnie mam do 87 stopni

Uważam że masz za niską temp...

Cytat:Napisał Diablopol
Uważam że masz za niską temp...

Dokladnie... Silnik jest zdecydowanie niedogrzany.

no to powiedzcie Panowie co zrobić aby go dogrzać?

#43 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 września 2009 - 12:01

Na myśl nasuwa się termostat. Jest cały czas otwarty więc płyn przepływa dużym obiegiem, auto się nie moze dogrzać.

Poprawić mnie jak sie myle

#44 OFFLINE   sebek

sebek
  • 106 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 września 2009 - 12:27

Może tak być. Idzie pełnym obiegiem. Jak wymieniłem u siebie termostat, to samochód szybciej osiąga temperaturę pracy, więc to zrób na pierwszy rzut!

#45 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 03 września 2009 - 13:15

Dokładnie
Termostat...

Pytanie:
W ile czasu od momentu odpalenia w obecnych temperaturach nagrzewa Ci się do tych 87 st. C?

To było pytanie pierwsze...
Pytanie drugie - czy w zimę, również miałeś 87 st. C???

A - i tu takie małe coś...

mówisz do 87... to znaczy że masz poniżej, czy stoi Ci na 87 st C.

Jak miałem niesprawny termostat, to miałem podobne bodajże objawy. Po wymianie termostatu od razu zagrzał się do 92.5 ► 93 i pięknie utrzymuje...

#46 OFFLINE   lukson26

lukson26
  • 3 postów
  • Dołączył: 16-09-2009
  • Skąd: Lubin

Napisany 28 września 2009 - 05:01

Witam. W mojej temp. waha sie pomiedzy 92,5-100 st. tzn. w miescie (nawet przy deptaniu) 92,5. Po zalaczeniu klimy 95. Trasa 180 km/h 100 st. max. Ni wiecej ni mniej. Wczesniej mialem problemy. Raz doszla nawet w miescie przy 24 st.na dworku do czeerwonej kreski. Okazalo sie ze wiskoza padla. Po wymianie lepiej ale tez odpaly miala i potrafila bez powodu do 100 dochodzic. Dopiero po wymianie plynu na PRESTONE (nie reklama) jakby nowy duch w nia wstapil. 5 miechow i zero problemow. Acha wazne jets przy wymianie plynu dobrze przedmuchac uklad (,, wywrotka piasku" sie nazbierala.

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 05:33

Dokładnie
Termostat...

Pytanie:
W ile czasu od momentu odpalenia w obecnych temperaturach nagrzewa Ci się do tych 87 st. C?

To było pytanie pierwsze...
Pytanie drugie - czy w zimę, również miałeś 87 st. C???

A - i tu takie małe coś...

mówisz do 87... to znaczy że masz poniżej, czy stoi Ci na 87 st C.

Jak miałem niesprawny termostat, to miałem podobne bodajże objawy. Po wymianie termostatu od razu zagrzał się do 92.5 ► 93 i pięknie utrzymuje...

termostat nowy BMW temperatura czy zimno czy ciepło 87 stopni i stoi czas nagrzewania jak jade do pracy tak jak dziś na przykład było 7 stopni to dojeżdżając do pracy wskazówka zaczynała się odrywać a do pracy mam 5 kilometrów.

#48 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 05:43

termostat nowy BMW temperatura czy zimno czy ciepło 87 stopni i stoi czas nagrzewania jak jade do pracy tak jak dziś na przykład było 7 stopni to dojeżdżając do pracy wskazówka zaczynała się odrywać a do pracy mam 5 kilometrów.

Temp. powinna być powyżej 90 st.spr. wentylator , sprzęgło wiskotyczne

no to powiedzcie Panowie co zrobić aby go dogrzać?


proponuję do pracy jechać dłuższą drogą aby go rozgrzać ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#49 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 28 września 2009 - 11:24

Dmucha ciepłe ( letnie) powietrze z nawiewów????

Jak parkujesz pod pracą, sprawdz czy chłodnica jest ciepła.

#50 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 28 września 2009 - 11:52

silnik Y25DT posiada 2 termostaty. Jeden główny, a drugi termostat EGR. Termostat główny odpowiada za temperature silnika, a termostat EGR za szybkość nagrzewania się do optymalnej temperatury, czyli ok 90 stopni. Z reguły 5-7 kilometrów potrzeba, aby nagrzac silnik ze sprawnym układem. Jesli masz zaślepiony EGR to problem nagrzewania się silnika jest rozwiazny. Nie ma dogrzewania, wiec silnik potrzebuje wiecej czasu. Jesli jednak przy dłuższej jeździ silnik nie "łapie" odpowiedniej temperatury, to przyczyn może być kilka.... Pierwsza podstawowa to padnięty termostat główny. Możesz zrobić mały test. Podczas dynamicznej jazdy powinna skoczyć temperatura, wskazówka wyraźnie się podnieść. Wtedy należy pojeździć pare inut spokojniej i jeśli wskazówka szybko opadnie poniżej 90 stopni, to mamy niemal 100% pewność, ze to termostat. Myślę, że od tego powinno się zacząć. Koszt termostatu BMW ok 150 zł.-180zł. w zalezności od sklepu. Przy okazji dobrze zmienić jest płyn chłodzący (30-35zł/litr koncentratu BMW), ponieważ i tak trzeba całość spuścić.

#51 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 15:12

silnik Y25DT posiada 2 termostaty. Jeden główny, a drugi termostat EGR. Termostat główny odpowiada za temperature silnika, a termostat EGR za szybkość nagrzewania się do optymalnej temperatury, czyli ok 90 stopni. Z reguły 5-7 kilometrów potrzeba, aby nagrzac silnik ze sprawnym układem. Jesli masz zaślepiony EGR to problem nagrzewania się silnika jest rozwiazny. Nie ma dogrzewania, wiec silnik potrzebuje wiecej czasu. Jesli jednak przy dłuższej jeździ silnik nie "łapie" odpowiedniej temperatury, to przyczyn może być kilka.... Pierwsza podstawowa to padnięty termostat główny. Możesz zrobić mały test. Podczas dynamicznej jazdy powinna skoczyć temperatura, wskazówka wyraźnie się podnieść. Wtedy należy pojeździć pare inut spokojniej i jeśli wskazówka szybko opadnie poniżej 90 stopni, to mamy niemal 100% pewność, ze to termostat. Myślę, że od tego powinno się zacząć. Koszt termostatu BMW ok 150 zł.-180zł. w zalezności od sklepu. Przy okazji dobrze zmienić jest płyn chłodzący (30-35zł/litr koncentratu BMW), ponieważ i tak trzeba całość spuścić.

EGR to nie termostat tylko zawór recyrkulacji spalin i jest sprawny czytaj nie zaślepiony, płyn jest wymieniony przy wymianie tamtego termostatu który jest obecnie czyli w marcu tego roku.

Temp. powinna być powyżej 90 st.spr. wentylator , sprzęgło wiskotyczne

wisco jest sprawne wczoraj jak jechałem w trasie to co jakiś czas było słychać że się zapina charakterystyczne głośniejsze szumienie

Dmucha ciepłe ( letnie) powietrze z nawiewów????

Jak parkujesz pod pracą, sprawdz czy chłodnica jest ciepła.

tak ujade jakieś 500 metrów od domu i już delikatnie ciepłe powietrze leci z nawiewów i chłodnica pod pracą ciepła, musze jeszcze ten czujnik od temp zobaczyć ile ich jest wogóle w tym silniku i gdzie ich szukać jak wyciągałem klapy z kolektora to jeden był pod nim w okolicy 5 - 6 cylinder czy to ten (wtyczka z 4 pinami) ?

#52 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 28 września 2009 - 15:19

kolego, ale robiłes testy z termometrem i to sie +/- pokrywa.

Jesteś na 100 % pewien włąściwego termostatu, bo wygląda mi to na fakt wczesnego otwierania się......

Proponuje po numerach silnika dojśc jaki jest ten właściwy. Nie byłby to odosobniony przypadek pomyłki w serwisie, lub sklepie.

#53 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 28 września 2009 - 16:27

EGR to nie termostat tylko zawór recyrkulacji spalin i jest sprawny czytaj nie zaślepiony, płyn jest wymieniony przy wymianie tamtego termostatu który jest obecnie czyli w marcu tego roku.wisco jest sprawne wczoraj jak jechałem w trasie to co jakiś czas było słychać że się zapina charakterystyczne głośniejsze szumienietak ujade jakieś 500 metrów od domu i już delikatnie ciepłe powietrze leci z nawiewów i chłodnica pod pracą ciepła, musze jeszcze ten czujnik od temp zobaczyć ile ich jest wogóle w tym silniku i gdzie ich szukać jak wyciągałem klapy z kolektora to jeden był pod nim w okolicy 5 - 6 cylinder czy to ten (wtyczka z 4 pinami) ?


Kolego, a wiesz że ten silnik ma 2 termostaty, czy umknęło to Twojej uwadze?? Jestem na 100% przekonany, że masz niesprawny mały termostat tzw termostat EGR. I nie! nie pomyliłem go z zaworem EGR! Skoro nie masz zaślepionego zaworu, a duży był wymieniany, to z pewnością mały termostat (z niem. AGR, z ang. EGR) jest padnięty!!

#54 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 28 września 2009 - 17:22

Tiger1980, ja i połowa forum mamy zaslepione EGR-y i moje autko po przebiegu 5km daje full ciepła, a temp. jest na poziomie +/- 91 C. W skrajnych mrozach, i owszem, egr pomaga nagrzac silnik spalinami, ale to naprawdę musi sporo na -.

Masz oczywiście rację co do funkcji EGR. Ale stawiam na niewłaściwy normalny termostat.

#55 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2009 - 22:15

Jesteś na 100 % pewien włąściwego termostatu,

o ile dobrze pamiętam była na nim temp otwarcia chyba 85 stopni termostat był kupowany do silnika M57D25

#56 OFFLINE   jopstons

jopstons
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 30 września 2009 - 09:10

Witam. Na tym forum jestem można tak to ująć "świeżo narodzony". Mam Omegę z 2000r 2,5TD i przy dzisiejszej temp. powietrza u mnie w trasie temp. nie przekracza max 82 C. Jak włączę lekki nawiew to pokazuje mi nawet 78 C. Trasa powiedzmy 200 km. więc wystarczająco długa do nagrzania. Prędkość stała 100-110km/h nie więcej. Rano np. odpalam auto i wychodzę z auta i spalam papierosa. Jadę kilka kilometrów i dopiero wskazówka się trochę podniesie. Jak dłużej pojeżdżę w mieście to temp. średnio 85C. W ciągu dwóch lat od nabycia Omegi wentylatory chłodzące uruchomiły się tyle razy, że mógłbym to zliczyć na palcach jednej ręki. Mam bardzo delikatną nogę i auta w ogóle nie katuje. Krótko po uruchomieniu biegi 1/2 2/3 3/4 zmieniam przy obrotach rzędu 1500-1700obr./min. 5 bieg włączam przy 70 km/h Dopiero jak temp. wody osiągnie te powiedzmy 80 stopni C. to biegi zmieniam przy 2000 obr./min. Czasami przy 2100 do max 2500 przy jeżdżeniu po mieście moim codziennym tempem jazdy. Dodam, że zauważyłem podwyższanie się temp. do powiedzmy tych 85C. jak wracam z tej trasy i wjeżdżam do miasta gdzie prędkość jest mniejsza i jak parkuję przed domem też temp. się podniesie do 85C. Wysiadam wtedy z auta nie gasząc silnika, żona idzie z synem do domu a ja jeszcze palę papierosa przed samochodem i po jego spaleniu temp. spada gdzieś kilka stopni czyli powiedzmy do 80C. Co o tym sądzicie?

#57 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2009 - 09:22

Kolego, a wiesz że ten silnik ma 2 termostaty

wiem że są dwa termostaty ale EGR nim nie jest, termostat drugi o którym piszesz ten w układzie chłodzenia spalin koło chłodnicy spalin i jest on tam po to aby w dieslu z powrotem wprowadzić spaliny do spalania potrzebne jest obniżenie ich temperatury ale on nie będzie miał nic wspólnego z temp. silnika, chopy gdzie szukać czujnika temperatury czy to ten o którym pisałem ?

#58 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 30 września 2009 - 09:36

A powiesz mi po kiego grzyba Tobie ten czujnik?????

Naparłeś sie na niego jak szczerbaty na suchary, a przecież ledwie 2 tygodnie temu, robiłeś testy temperatury, i wychodzi że temp, w realu jest taka sama jak na blacie.

Szukaj własciwego termostatu, wg numeru silnika. On będzie przyczyną twoich problemów. Ew, nieszczelna obudowa, która całay czas przepuszcza wode na chłodnicę, tym samym nie pozwalając jej nagrzac sie na małym obiegu.

#59 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2009 - 12:38

A powiesz mi po kiego grzyba Tobie ten czujnik

bo pracuje w zakładzie gdzie jest kilka tysięcy takich czujników na wszystkich instalacjach i po rozmowie z pomiarowcami dowiedziałem się że taki właśnie czujnik może przekłamywać w pewnym zakresie, a ja sprawdzałem temperaturę tylko w jednej temp. nie wsadziłem termometru i z nim sprawdzałem cały zakres pomiaru i wskazani po to mi właśnie jest on potrzebny.

#60 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 30 września 2009 - 13:42

Dobra, zaraz zwlekę dupsko z wyrka ( mam zapalenie płuc:mad:) i powiem Ci gdzie jest czujnik w X25TD, może to Cie nakieruje.

Choc po prawdzie to wg zdjęc, twój zegar pokazuje temperaturę wyższą niż termometry ( 86 do 73 C).

To by się zgadzało z teoria termostatu, bo w głowicy jest zawsze nieco wyższa temperatura, zanim woda trafi do chłodnicy i sie schłodzi. A czujnik jest w głowicy. Czyli pokazyje nieco wiecej niz termometr w zbiorniczku.