Uważam że masz za niską temp...
Dokladnie... Silnik jest zdecydowanie niedogrzany.
Napisany 03 września 2009 - 08:10
Uważam że masz za niską temp...
Napisany 03 września 2009 - 11:36
Cytat:Napisał DamianSz
normalnie mam do 87 stopni
Uważam że masz za niską temp...
no to powiedzcie Panowie co zrobić aby go dogrzać?Cytat:Napisał Diablopol
Uważam że masz za niską temp...
Dokladnie... Silnik jest zdecydowanie niedogrzany.
Napisany 03 września 2009 - 12:01
Napisany 03 września 2009 - 12:27
Napisany 03 września 2009 - 13:15
Napisany 28 września 2009 - 05:01
Napisany 28 września 2009 - 05:33
termostat nowy BMW temperatura czy zimno czy ciepło 87 stopni i stoi czas nagrzewania jak jade do pracy tak jak dziś na przykład było 7 stopni to dojeżdżając do pracy wskazówka zaczynała się odrywać a do pracy mam 5 kilometrów.Dokładnie
Termostat...
Pytanie:
W ile czasu od momentu odpalenia w obecnych temperaturach nagrzewa Ci się do tych 87 st. C?
To było pytanie pierwsze...
Pytanie drugie - czy w zimę, również miałeś 87 st. C???
A - i tu takie małe coś...
mówisz do 87... to znaczy że masz poniżej, czy stoi Ci na 87 st C.
Jak miałem niesprawny termostat, to miałem podobne bodajże objawy. Po wymianie termostatu od razu zagrzał się do 92.5 ► 93 i pięknie utrzymuje...
Napisany 28 września 2009 - 05:43
Temp. powinna być powyżej 90 st.spr. wentylator , sprzęgło wiskotycznetermostat nowy BMW temperatura czy zimno czy ciepło 87 stopni i stoi czas nagrzewania jak jade do pracy tak jak dziś na przykład było 7 stopni to dojeżdżając do pracy wskazówka zaczynała się odrywać a do pracy mam 5 kilometrów.
no to powiedzcie Panowie co zrobić aby go dogrzać?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Napisany 28 września 2009 - 11:24
Napisany 28 września 2009 - 11:52
Napisany 28 września 2009 - 15:12
EGR to nie termostat tylko zawór recyrkulacji spalin i jest sprawny czytaj nie zaślepiony, płyn jest wymieniony przy wymianie tamtego termostatu który jest obecnie czyli w marcu tego roku.silnik Y25DT posiada 2 termostaty. Jeden główny, a drugi termostat EGR. Termostat główny odpowiada za temperature silnika, a termostat EGR za szybkość nagrzewania się do optymalnej temperatury, czyli ok 90 stopni. Z reguły 5-7 kilometrów potrzeba, aby nagrzac silnik ze sprawnym układem. Jesli masz zaślepiony EGR to problem nagrzewania się silnika jest rozwiazny. Nie ma dogrzewania, wiec silnik potrzebuje wiecej czasu. Jesli jednak przy dłuższej jeździ silnik nie "łapie" odpowiedniej temperatury, to przyczyn może być kilka.... Pierwsza podstawowa to padnięty termostat główny. Możesz zrobić mały test. Podczas dynamicznej jazdy powinna skoczyć temperatura, wskazówka wyraźnie się podnieść. Wtedy należy pojeździć pare inut spokojniej i jeśli wskazówka szybko opadnie poniżej 90 stopni, to mamy niemal 100% pewność, ze to termostat. Myślę, że od tego powinno się zacząć. Koszt termostatu BMW ok 150 zł.-180zł. w zalezności od sklepu. Przy okazji dobrze zmienić jest płyn chłodzący (30-35zł/litr koncentratu BMW), ponieważ i tak trzeba całość spuścić.
wisco jest sprawne wczoraj jak jechałem w trasie to co jakiś czas było słychać że się zapina charakterystyczne głośniejsze szumienieTemp. powinna być powyżej 90 st.spr. wentylator , sprzęgło wiskotyczne
tak ujade jakieś 500 metrów od domu i już delikatnie ciepłe powietrze leci z nawiewów i chłodnica pod pracą ciepła, musze jeszcze ten czujnik od temp zobaczyć ile ich jest wogóle w tym silniku i gdzie ich szukać jak wyciągałem klapy z kolektora to jeden był pod nim w okolicy 5 - 6 cylinder czy to ten (wtyczka z 4 pinami) ?Dmucha ciepłe ( letnie) powietrze z nawiewów????
Jak parkujesz pod pracą, sprawdz czy chłodnica jest ciepła.
Napisany 28 września 2009 - 15:19
Napisany 28 września 2009 - 16:27
EGR to nie termostat tylko zawór recyrkulacji spalin i jest sprawny czytaj nie zaślepiony, płyn jest wymieniony przy wymianie tamtego termostatu który jest obecnie czyli w marcu tego roku.wisco jest sprawne wczoraj jak jechałem w trasie to co jakiś czas było słychać że się zapina charakterystyczne głośniejsze szumienietak ujade jakieś 500 metrów od domu i już delikatnie ciepłe powietrze leci z nawiewów i chłodnica pod pracą ciepła, musze jeszcze ten czujnik od temp zobaczyć ile ich jest wogóle w tym silniku i gdzie ich szukać jak wyciągałem klapy z kolektora to jeden był pod nim w okolicy 5 - 6 cylinder czy to ten (wtyczka z 4 pinami) ?
Napisany 28 września 2009 - 17:22
Napisany 28 września 2009 - 22:15
o ile dobrze pamiętam była na nim temp otwarcia chyba 85 stopni termostat był kupowany do silnika M57D25Jesteś na 100 % pewien włąściwego termostatu,
Napisany 30 września 2009 - 09:10
Napisany 30 września 2009 - 09:22
wiem że są dwa termostaty ale EGR nim nie jest, termostat drugi o którym piszesz ten w układzie chłodzenia spalin koło chłodnicy spalin i jest on tam po to aby w dieslu z powrotem wprowadzić spaliny do spalania potrzebne jest obniżenie ich temperatury ale on nie będzie miał nic wspólnego z temp. silnika, chopy gdzie szukać czujnika temperatury czy to ten o którym pisałem ?Kolego, a wiesz że ten silnik ma 2 termostaty
Napisany 30 września 2009 - 09:36
Napisany 30 września 2009 - 12:38
bo pracuje w zakładzie gdzie jest kilka tysięcy takich czujników na wszystkich instalacjach i po rozmowie z pomiarowcami dowiedziałem się że taki właśnie czujnik może przekłamywać w pewnym zakresie, a ja sprawdzałem temperaturę tylko w jednej temp. nie wsadziłem termometru i z nim sprawdzałem cały zakres pomiaru i wskazani po to mi właśnie jest on potrzebny.A powiesz mi po kiego grzyba Tobie ten czujnik
Napisany 30 września 2009 - 13:42