Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
164 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 sierpnia 2009 - 17:44

Witam,
Jaka powinna być prawdiłowa temperatura silnika w trasie na autostradzie przy prędkościach rzędu 130-160 km/h.
Może ktoś często śmiga tymi prędkościami i wie, bo mi dzis temperatura bardzo szybko wzrosla do 97 stopni na 15 kilometrowym odcinku autostrady. Jechalem 150-160 km/h.
Szykuje sie wlasnie w trase (2000 km) i strasznie mnie to zaniepokoiło.
W mieście temp to 95 stopni.

Tak po za tym to normalnym jest, że temp jest wyższa w trasie niż normalnie w mieście??
Błache pytanie, ale wole sie upewnić.
Dzieki
pozdro

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2009 - 19:45

Wszystko z nim ok, do 100*C może się spokojnie grzać. Tak, to normalne, że jak w trasie dostanie wycisk, to temperatura będzie większa.

#3 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:26

nie jestem taki pewien, bo mój jak jechałem nim z niemiec(butowanie 120-180km/h na autostradzie) to temperatura nie przekraczała 95 st. fakt ze temp zewnetrzna wynosiła 13-16st. i wlaczone było ogrzewanie.

przed przegrzaniem go w czerwcu na trasie dochodził do 100 st. na właczonej klimie a temp. zewnetrzna wynosiła 30 st.

teraz po naprawie nie przekracza 95st na właczonej klimie przy jeżdzie do 120km/h. wiem juz teraz ze do wymiany mam jeszcze wisco ale na razie mnie nie stac wiec jeżdze spokojnie.

dobrze ci radze zanim wyjedziesz w długą trase. sprawdz sobie cały układ chłodzenia bo potem moze byc za pózno. u mnie winne było plastikowe koło od pompy wody, polecam na wymiane z metalowym kołem.
mnie naprawa wyniesła prawie 3 koła złotych (uszczelka, termostat, pierscionki, pompa wody,chłodnica+robocizna+inne olej, płyn chodniczy itp ). 3 tygodnie bez auta.

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2009 - 20:29

nie jestem taki pewien

teraz po naprawie nie przekracza 95st na właczonej klimie przy jeżdzie do 120km/h.

Przy 150 km/h jest różnica oporu powietrza i bardziej dostaje w palnik, więc do 100 stopni może się spokojnie grzać.

#5 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 sierpnia 2009 - 09:06

miałem problemy z grzaniem sie auta. Dochodzilo nawet do zagotowania. Przeczyszczona chłodnica + wymieniony czujnik temperatury plynu chlodzącego i temp w mieście to 95 st. Rzadko jest więcej, a gdy nawet wzrośnie to chwile później opada.


dzięki za odpowiedzi. Udam się chyba w jazde probna i troche go podusze.
pozdro

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2009 - 10:46

u mnie w stresie maks do 87 stopni tyle ze ja mam 2,5 DTI

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2009 - 11:06

u mnie w stresie maks do 87

A jaką masz normalnie temepraturę?

#8 OFFLINE   dominik_z

dominik_z
  • 591 postów
  • Dołączył: 31-07-2006
  • Skąd: Kuźnica Kiedrzyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2009 - 11:34

U mnie w miescie standardowa temp. to 92,5
jak krece predkosc 140-160 temp. 95 rzadko wkracza na 96
jadac przez 20 minut ze stala predkoscia 180-190 mialem temp. 97-98
dane z tego lata

nic jeszcze w instalacji nie robilem, jedynie w zeszlym roku zmienilem plyn na Prestone

 


#9 OFFLINE   sebek

sebek
  • 106 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 sierpnia 2009 - 15:36

Panowie! Przy sprawnym układzie chłodzenia temperatura nie powinna tak skakać! Właśnie z takich historii potem się biorą opinie, że TDS jest awaryjny, że bierze olej, wydmuchuje uszczelkę czy co tam podobnego.

W tym silniku trzeba bardzo dbać o układ chłodzenia!

Jeśli się to zaniedba i temperatura będzie skakać do 100stopni itp., to głowica (która jest aluminiowa i długa - 6 cylindrów w końcu) po prostu się odkształca i stąd problemy. Miałem wiosną także problemy z temperaturą, w końcu wymieniłem chłodnicę i pompę wody i niezależnie od temperatury na zewnątrz, korków, prędkości czy czegokolwiek innego wskazówka temperatury stoi jak zaczarowana - 92.5 max! Mam klimatronik, więc klimatyzacja chodzi non-stop, nie wyłączam jej!

Ten silnik jest czuły na przegrzanie, więc trzeba o niego dbać i raz do roku dobrze przepłukać chłodnicę! Serwisowałem silnik w porządnym serwisie BMW i wiem już sporo o jego specyfice.

Chętnych zapraszam na priv:)

#10 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 30 sierpnia 2009 - 19:49

Panowie! Przy sprawnym układzie chłodzenia temperatura nie powinna tak skakać! Właśnie z takich historii potem się biorą opinie, że TDS jest awaryjny, że bierze olej, wydmuchuje uszczelkę czy co tam podobnego.

W tym silniku trzeba bardzo dbać o układ chłodzenia!

Jeśli się to zaniedba i temperatura będzie skakać do 100stopni itp., to głowica (która jest aluminiowa i długa - 6 cylindrów w końcu) po prostu się odkształca i stąd problemy. Miałem wiosną także problemy z temperaturą, w końcu wymieniłem chłodnicę i pompę wody i niezależnie od temperatury na zewnątrz, korków, prędkości czy czegokolwiek innego wskazówka temperatury stoi jak zaczarowana - 92.5 max! Mam klimatronik, więc klimatyzacja chodzi non-stop, nie wyłączam jej!

Ten silnik jest czuły na przegrzanie, więc trzeba o niego dbać i raz do roku dobrze przepłukać chłodnicę! Serwisowałem silnik w porządnym serwisie BMW i wiem już sporo o jego specyfice.

Chętnych zapraszam na priv:)



cała szczera prawda

#11 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 30 sierpnia 2009 - 21:33

Bardzo ciekawa teoria.

To wytłumaczcie mi racjonalnie, jak można utrzymac temp. na poziomie 92.5
jeśli wpadamy rozgrzanym autkiem w miasto. Jest to niemożliwe, bo nie mamy niezależnego wiatraka elektrycznego, a ten który jest włącza się, fakt, ale wtedy gdy silnik jest obciążony klimą. ( pomijam witrak od klimy)

Doraznym chłodzeniem jest wiskoza, która w korkach średnio się sprawdza.

Więc proszę nie pisac pierdołek, a co niektórzy niech sobie zmienia czujnik temp.

Przewidzą na oczka.

Ten silnik słynie z wysokiej temp pracy.

Co powiecie na omę TD, która ma nalatane 560 000, grzeje się w lecie pod 98 stopni, i nigdy nie miała problemów z głowicą???? cud???

#12 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 30 sierpnia 2009 - 22:45

Bardzo ciekawa teoria.

To wytłumaczcie mi racjonalnie, jak można utrzymac temp. na poziomie 92.5
jeśli wpadamy rozgrzanym autkiem w miasto. Jest to niemożliwe, bo nie mamy niezależnego wiatraka elektrycznego, a ten który jest włącza się, fakt, ale wtedy gdy silnik jest obciążony klimą. ( pomijam witrak od klimy)

Doraznym chłodzeniem jest wiskoza, która w korkach średnio się sprawdza.

Więc proszę nie pisac pierdołek, a co niektórzy niech sobie zmienia czujnik temp.

Przewidzą na oczka.

Ten silnik słynie z wysokiej temp pracy.

Co powiecie na omę TD, która ma nalatane 560 000, grzeje się w lecie pod 98 stopni, i nigdy nie miała problemów z głowicą???? cud???



z tym 92,5 jest troche sciemy. moze mu sie blokuje wskazowka na tym polu.

#13 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 31 sierpnia 2009 - 10:11

z tym 92,5 jest troche sciemy. moze mu sie blokuje wskazowka na tym polu.


Ja mam tak samo... 92.5 w mieście i stoi...
Gdy korki + upał, bądź but mocno cięższy... 95... - 96 to już MAX.

Wymieniałem ponad rok temu chłodnicę (stara była pęknięta), termostat + płyn prestone.
termostat wymieniłem, bo nie dogrzany był silnik.

Nie sądzę by były to ściemnione dane...

#14 OFFLINE   malika

malika
  • 16 postów
  • Dołączył: 30-05-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 31 sierpnia 2009 - 12:45

Ja mam Omege z silnikiem 2.0 DTI i u mnie temperatura dochodzi do 97 stopni w upały i przy ostrej lub szybkiej jezdzie,wtedy załącza sie wentylator i zchładza do 94 sopni i tak w kółko.Myśle ze to norma!

#15 OFFLINE   sebek

sebek
  • 106 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 sierpnia 2009 - 13:29

Gdy na zewnątrz zrobi się ponad 30 w ekstremalnym przypadku wskazówka lekko drgnie wyżej, poniżej 95, ale to chwila. Sprawny układ chłodzenia to podstawa! Oczywiście mam na myśli mój konkretny przykład auta z klimatronikiem, gdzie klimatyzacja u mnie chodzi non-stop. Nie wiem, jak to jest rozwiązane w manualu.

#16 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 31 sierpnia 2009 - 14:32

Ja niedawno pociałem swoją Omegą na odcinku ok. 7km z prędkością 200km/h i temp. podskoczyła mi do ok. 97stopni. Fakt, że turbina na tym odcinku dostała w trochę w dupkę. Podczas normalnej jazdy temp.wskazuje ok.90 stopni.

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2009 - 14:45

Napisał DamianSz
u mnie w stresie maks do 87

A jaką masz normalnie temepraturę?

do 85 stopni jak jeżdże spokojnie jeszcze większej nie odnotowałem jadąc nawet 170 i więcej

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 15:09

do 85 stopni jak jeżdże spokojnie jeszcze większej nie odnotowałem jadąc nawet 170 i więcej

Nie wiem jak to w DTi, ale troszkę mało, 90 się ustaliło jako taką normę, 92.5 w TD jest normą.

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 sierpnia 2009 - 17:50

Nie wiem jak to w DTi, ale troszkę mało, 90 się ustaliło jako taką normę, 92.5 w TD jest normą.


wiecie podłączcie do kąpa opel skaner i tam zobaczcie jaką macie temperaturę silnika bo 87 stopni to niemożliwe a termostat zaczyna się uchylać przy 92-93 stopnie to to chyba przeczy teorii chłodzenia silnika na to wygląda że termostat wadliwy albo go nie ma . a 92 stopnie przy ostrym bytowaniu bryki to raczej też nie możliwe wskaźniki was przekłamują bo 98 stopni to na diesla to norma i jeszcze przy temperaturze zewn. 30 stop. u mnie jazda około 100 120 km/h to 93 -95 a jak 170km/h i dalej to 98

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 17:56

wiecie podłączcie do kąpa opel skaner i tam zobaczcie jaką macie temperaturę silnika bo 87 stopni to niemożliwe a termostat zaczyna się uchylać przy 92-93 stopnie

Jesteś w błędzie, termostat uchyla się przy 83*C, chcesz, to znajdę gdzieś mój stary termostat i Ci pokażę co jest na nim napisane. A więc to obala resztę Twojej teorii.
A co do temperatury, to w Opel Scannerze mam dokładnie taką samą jak na wskaźniku i to możliwe, utrzymać temperaturę na poziomie 92.5 stopnia.