Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozładowujacy sie akumulator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
203 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 września 2009 - 22:24

Panowie może dla Was to jest oczywiste, ale dla mnie nie bardzo, powiedzcie mi prosze jak zmierzyc pobór prądu, gdzie trzeba sie podłączyć miernikiem, takim zwykłym cyfrowym.


miernik ustawiasz na pomiar Amperów (A) dla prądu stałego (na mierniku najczęściej nad A jest pozioma ciągła kreska),

Masz dwa kabelki czarny i czerwony zakończone takimi szpilami. Odpinasz minus akumulatora i do klemy (klema to jest to co odpinasz od akumulatora) przykładasz czerwony kabelek a do zacisku (zacisk czyli to co jest elementem akumulatora) czarny kabelek.

Lub analogicznie z plusem akumulatora. Czerwony do zacisku a czarny do klemy.
Chyba ze masz takie szczypce to obejmujesz wszystkie kable przy minusie i po sprawie :)

#42 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2009 - 22:28

miernik ustawiasz na pomiar Amperów (A) dla prądu stałego (na mierniku najczęściej nad A jest pozioma ciągła kreska),

Masz dwa kabelki czarny i czerwony zakończone takimi szpilami. Odpinasz minus akumulatora i do klemy (klema to jest to co odpinasz od akumulatora) przykładasz czerwony kabelek a do zacisku (zacisk czyli to co jest elementem akumulatora) czarny kabelek.

Lub analogicznie z plusem akumulatora. Czerwony do zacisku a czarny do klemy.
Chyba ze masz takie szczypce to obejmujesz wszystkie kable przy minusie i po sprawie :)


O taką odpowiedź mi hcodziło, dziękuje

#43 OFFLINE   zastrzyq

zastrzyq
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-02-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 września 2009 - 22:45

przypomne jeszcze wartosci, z radiem nie fabrycznym max 0,06A bez radia 0,01A

#44 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2009 - 23:56

Dzisiaj szukałem u siebie złodzieja prądu i poszukiwania zakończone sukcesem. Pobór wynosił 0,32 A i jedynie przy wyjęciu 11-ego bezpiecznika spadł o dwie setki. Okazało się, ze prąd kradnie zmieniarka CD, któa widocznie nie jest w żaden sposób zabezpieczona. Po odpięciu pobór spadł do 0,01 A :D
Teraz pytanie. Zmieniarka (CDC3) podłączona jest na krótkim kablu i ukryta w schowku pasażera (na początku mnie to wkurzało, bo brakowało mi schowka, ale przywykłem), kabel to wypociny jakiegoś domorosłego elektryka. Wiedziałem, że zmieniarka jest podłączona cały czas co prądu, bo podświetlał się przycisk od magazynka, ale nie przypuszczałem, że pobiera aż tyle prądu. Jak powinno wyglądać jej prawidłowe podłączenie? Na którym pinie powinno być zasilanie i czy zmieniarka ma również dwa przewody "+" (stały i wzbudzany stacyjką)?
Model mojej zmieniarki:
http://forum.omegakl...985&postcount=6

#45 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 października 2009 - 13:38

Posiadłem nową wiedzę na temat zmieniarki, ale potrzebuję potwierdzenia.
Kabelek do zmieniarki jest OK. Podłączałem CDC2 i poboru prądu nie było (dzięki zgliczyn). Oddałem więc swoją zmieniarkę do serwisu - okazało się że jest w porządku, ale nie dostaje z radia sygnału do przejścia w tryb czuwania. Podobno robi się to na kompie i dotyczy tylko CDC3, bo CDC2 przechodziły automatycznie. Pytanie, czy może mi ktoś potwierdzić te informacje i czy ktoś z forum w okolicach Warszawy ma możliwość włączenia takiej opcji? Bo jeśli nie to pozostaje mi serwis (nawet dostałem namiar na Rudnickiego u gościa od autoalarmów).

#46 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 11 grudnia 2009 - 16:33

witam wszystkich, chciałem zapytać o bezpiecznik nr 12. przy wkładaniu go mocno iskrzy, tak byc powinno? gdy radio jest odpiete iskrzenia nie ma. dodam, że ostatnio akumulator rozladowuje sie po 2 dniach nieuzywanbia auta...:confused::pokoj:

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2009 - 16:36

witam wszystkich, chciałem zapytać o bezpiecznik nr 12. przy wkładaniu go mocno iskrzy, tak byc powinno? gdy radio jest odpiete iskrzenia nie ma. dodam, że ostatnio akumulator rozladowuje sie po 2 dniach nieuzywanbia auta...:confused::pokoj:


zmierz pobor pradu z wsadzonym radiem i bez radia. bedziesz wiedzial. normalnie powinno byc chyba 0.03A jak jest wiecej to lipa. Wczoraj robilem astre ktora miala pobor pradu 0.08 z radiem i 0.02 bez radia. po 3-4 dniach aku zdychal




 


#48 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 13 grudnia 2009 - 20:17

zmierzylem- 0.19 z radiem, 0.03 bez. co mam robic?

tak jak pisalem wczesniej, wkladajac bezpiecznik 12 gdy radio jest podlaczone bardzo iskrzy... bez radia -wcale...:( akumulator naladowany na max, z podpietym radiem wystarczy jedna noc by skutecznie unieruchomic Kluske...:( z poczatku myslalem ze zle podlaczylem kabelki od radia-ale nie-wszystko wydaje sie byc prawidlowo podpiete... poradzcie co robic:pokoj:
aha, dawniej wyswietlala sie data na wyswietlaczu razem z wlaczonym radiem-teraz data wlacza sie po wylaczeniu radia... ale mysle ze to dlatego ze podpialem niebieski przewod(ten od anteny...jesli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu)

#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 grudnia 2009 - 00:00

zmierzylem- 0.19 z radiem, 0.03 bez. co mam robic?

tak jak pisalem wczesniej, wkladajac bezpiecznik 12 gdy radio jest podlaczone bardzo iskrzy... bez radia -wcale...:( akumulator naladowany na max, z podpietym radiem wystarczy jedna noc by skutecznie unieruchomic Kluske...:( z poczatku myslalem ze zle podlaczylem kabelki od radia-ale nie-wszystko wydaje sie byc prawidlowo podpiete... poradzcie co robic:pokoj:
aha, dawniej wyswietlala sie data na wyswietlaczu razem z wlaczonym radiem-teraz data wlacza sie po wylaczeniu radia... ale mysle ze to dlatego ze podpialem niebieski przewod(ten od anteny...jesli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu)



odepnij wzmacniacz antenowy i sprawdz wtedy pobor pradu.




 


#50 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 14 grudnia 2009 - 00:49

wczesniej byl odpiety-i bylo to samo, dopiero wczoraj go podpialem:(

#51 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 18 grudnia 2009 - 08:14

zrobilem cos takiego-i juz prądu nie zrzera:)-podpiąłem + i - z radia do plusa i minusa świateł awaryjnych, gdyz tylko tam w poblizu mam prąd stały. auto stało 2 noce a teraz mróz niesamowity i odpalilo bez problemu( a nie ładowałem aku wcale, tylko odpalilem auto na 5 min poprzez kable rozruchowe:):):)
jednak ciekawi mnie jedna rzecz.
chodzi mi o kable idace od radia, tak jak czytalem polaczylem czerwony z zoltym od radia i polaczylem z zoltym od ISO. powinno dzialac-a nie dziala. Stacyjka od ISO nie byla podpieta a radio dzialalo po jej przekreceniu tylko...
drugie pytanie, teraz mam radio podpiete pod staly prąd od awaryjnych, dziala bez zarzutu, jednak gdy auto jest odpalone i radio wlaczone gaszac silnik radio nadal chodzi ale jak chce odpalic ponownie to radio sie wylacza-tak powinno byc?

#52 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:33

czyli nie masz polaczone po stacyjce, a to ze przy ponownym kreceniu rozrusznikiem radio sie wylacza to z tego powodu, ze nastepuje spadek napiecia.

wyciagnij sobie radio, wez do reki probowke 12V z zarowka i sprawdz gdzie masz plus staly a gdzie po stacyjce. potem zobacz na obudowe radia (powinien tam byc schemat) i polacz radio jak nalezy.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#53 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 20:14

Dopisze sie do tematu rozladowujacego aku.
Problem mam taki ze pobor pradu wynosi 1.12A !!!
Niewiem od kiedy cos jest nieteges jednak gdy bylo cieplo pradu nie brakowalo po nocy do odpalenia.
Zaczalem grzebac i radio 2015 pochlania 0.85A nic z nim nie zrobie wiec poprowadzilem zasilanie osobne po zaplonie i to w pewnym sensie problem rozwiazany.
Drugi i bardziej podejrzany to bezpiecznik nr 7 w instrukcji opisany "el.szyby tyl" jednak ja mam pod nim oswietlenie wnetrza??? Tak ze 0.27A pobiera mi ten obwod, podpinajac ten bezpiecznik wlaczaja mi sie dwa przekazniki pod deska w okolicy pedalu sprzegla jeden jest maly zielony drugi jest dlugi zolty. Po odpieciu tego zielonego pobor spada do 0.11A lecz o dziwo dalej wszystko dziala, jednak dalej jest to za duzo wiec poki co zostalem bez swiatla w aucie....:masakra:

#54 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2011 - 20:27

Dopisze sie do tematu rozladowujacego aku.
Problem mam taki ze pobor pradu wynosi 1.12A !!!
Niewiem od kiedy cos jest nieteges jednak gdy bylo cieplo pradu nie brakowalo po nocy do odpalenia.
Zaczalem grzebac i radio 2015 pochlania 0.85A nic z nim nie zrobie wiec poprowadzilem zasilanie osobne po zaplonie i to w pewnym sensie problem rozwiazany.
Drugi i bardziej podejrzany to bezpiecznik nr 7 w instrukcji opisany "el.szyby tyl" jednak ja mam pod nim oswietlenie wnetrza??? Tak ze 0.27A pobiera mi ten obwod, podpinajac ten bezpiecznik wlaczaja mi sie dwa przekazniki pod deska w okolicy pedalu sprzegla jeden jest maly zielony drugi jest dlugi zolty. Po odpieciu tego zielonego pobor spada do 0.11A lecz o dziwo dalej wszystko dziala, jednak dalej jest to za duzo wiec poki co zostalem bez swiatla w aucie....:masakra:


O ile pamiętam dobrze z czasów, kiedy wojowałem ze złodziejem prądu prawidłowo powinno być 0,4mA. Istotne jest, kiedy przeprowadzasz pomiar. Jeśli bezpośrednio po wyłączeniu stacyjki, to niedobrze. Trzeba odczekać chyba ponad minutę, zanim centralka nie powyłącza oświetlenia (to, że zgasną lampki to jeszcze nie wszystko, jest jakiś tam układ podtrzymujący, który czuwa czy jakoś tak). Najlepiej podnieść maskę, zamknąć drzwi (wcześniej zostaw sobie szybę otwartą:) )wyłączyć stacyjkę , podpiąć się pod aku i czekać. Najpierw miałem tak jak ty, ponad 1 A, potem spadało na 0,4A. To sporo za dużo, bo pobór jest tylko przez pamięć kompa i radia, a to są miliampery. Jeśli jest więcej podejrzany jest alarm, centralka głośnomówiącego (ja miałem) albo jakiś ukryty odbiornik, który działa, mimo, że powinien być wyłączony, np oświetlenie kufra.
U mnie winowajcą było radio, miało jakąś wade i niestety wymieniłem na drugie co załatwiło problem.
Na marginesie należy zauważyć, że P=UxI, czyli jeśli wykonać działanie 12Vx0,4A=4,8W. To dość spore obciążenie i powinno dać do myślenia.

#55 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 20:44

Drugi i bardziej podejrzany to bezpiecznik nr 7 w instrukcji opisany "el.szyby tyl" jednak ja mam pod nim oswietlenie wnetrza??? Tak ze 0.27A pobiera mi ten obwod, podpinajac ten bezpiecznik wlaczaja mi sie dwa przekazniki pod deska w okolicy pedalu sprzegla jeden jest maly zielony drugi jest dlugi zolty. Po odpieciu tego zielonego pobor spada do 0.11A lecz o dziwo dalej wszystko dziala, jednak dalej jest to za duzo wiec poki co zostalem bez swiatla w aucie....:masakra:


Tutaj masz rozwiązanie:
http://forum.omegakl...ght=bezpiecznik

:szukaj2:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#56 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 20:44

Zapomnialem dopisac zaraz po wylaczeniu zaplonu pobor mam 0.65A po okolo dwoch i pol minuty spada do 0.28A i gdy dojdzie do pieciu minut spada do 0.02A jesi mam wypiety bezpiek nr 7, dodam ze nic sie nie swieci zadna lampka itd....

#57 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2011 - 22:40

przez kilka minut po zamknięciu auta aktywny jest przekaźnik "consumer switch-off relay" - jego cewka pobiera te 0,3A. Zasila on obwody światełek wnętrza, bagażnika, schowka, zapalniczki i gniazda z tyłu, radio i może coś jeszcze. PO kilku minutach przekaźnik jest rozłączany i pobór spada do rzędu setnych A.
Każde otwarcie drzwi, bagażnika, schowka powoduje ponowne załączenie przekaźnika na kilka minut, więc trzeba mierzyć pobór mając to na uwadze.

#58 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 23:47

Kazdy trop jest cenny, moglby ktos napisac gdzie on dokladnie jest sprawdze go i podmienie inny.

#59 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopada 2011 - 00:14

Dopisze sie do tematu rozladowujacego aku.
Problem mam taki ze pobor pradu wynosi 1.12A !!!
Niewiem od kiedy cos jest nieteges jednak gdy bylo cieplo pradu nie brakowalo po nocy do odpalenia.
Zaczalem grzebac i radio 2015 pochlania 0.85A nic z nim nie zrobie wiec poprowadzilem zasilanie osobne po zaplonie i to w pewnym sensie problem rozwiazany.
Drugi i bardziej podejrzany to bezpiecznik nr 7 w instrukcji opisany "el.szyby tyl" jednak ja mam pod nim oswietlenie wnetrza??? Tak ze 0.27A pobiera mi ten obwod, podpinajac ten bezpiecznik wlaczaja mi sie dwa przekazniki pod deska w okolicy pedalu sprzegla jeden jest maly zielony drugi jest dlugi zolty. Po odpieciu tego zielonego pobor spada do 0.11A lecz o dziwo dalej wszystko dziala, jednak dalej jest to za duzo wiec poki co zostalem bez swiatla w aucie....:masakra:

się tak zapytam z ciekawości jak w mierzyta te nielegalne pobory :nabijacz:prondów:)

#60 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 listopada 2011 - 01:09

Kazdy trop jest cenny, moglby ktos napisac gdzie on dokladnie jest sprawdze go i podmienie inny.


Ten długi, żółty (przekaźnik). Pisałeś o nim w pierwszej wypowiedzi.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p