Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z silnikem 3.2 V6 i swiecacy sie CZEK


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 17:31

Panowie , a skąd wy wiecie jaki numer np -0173 -oznacza jaki błąd? Skąd to można sczytać?.


TU JEST

#22 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 31 sierpnia 2009 - 17:52

839zl na stronie Opla.


Byłem dziś w serwisie opla we wrocławiu na karkonoskiej, żeby potwierdzić co jest nie teges... okazało się, że przepływomierz i że u nich kosztuje 1100zł:eek: czy ich całkiem po*******iło? i jeszcze powiedział, że musze czekać 8 dni roboczych...... normalnie żarty...

Skasowali mnie 258zł za badanie (wiem) ale chciałem mieć pewność, że to ten czujnik właśnie.

Dla porównania w UK za badanie nic nie biorą.

Jutro czujnik wymieniam i trza będzie jeszcze raz błędy skasować, bo w drodze powrotnej się pojawiły...

#23 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 sierpnia 2009 - 18:17

Dlatego pisalem kup Boscha, bo to on je robi, a Opel narzuca swoje logo i marze.

#24 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 31 sierpnia 2009 - 20:06

Panowie , a skąd wy wiecie jaki numer np -0173 -oznacza jaki błąd? Skąd to można sczytać?.


Użyj szukajki wpisz kody usterek i ci wyskoczy temat;)

Byłem dziś w serwisie opla we wrocławiu na karkonoskiej, żeby potwierdzić co jest nie teges... okazało się, że przepływomierz i że u nich kosztuje 1100zł:eek: czy ich całkiem po*******iło? i jeszcze powiedział, że musze czekać 8 dni roboczych...... normalnie żarty...

Skasowali mnie 258zł za badanie (wiem) ale chciałem mieć pewność, że to ten czujnik właśnie.

Dla porównania w UK za badanie nic nie biorą.

Jutro czujnik wymieniam i trza będzie jeszcze raz błędy skasować, bo w drodze powrotnej się pojawiły...


Ja kupilem interfejs za 130zl z programem diagnostycznym zainstalowalem sterownik do interfejsu, dolaczony do kabla i podlaczylem do Omesi i sam szczytalem bledy i je skaowalem, kolega matys0644 podsunol mi tez ze to moze byc przeplywka wiec podlaczylem jeszcze raz scaner i pokazal na kompie ze jest za uboga mieszanka paliwa czyli za malo powietrza,wniosek przeplywka:D

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 sierpnia 2009 - 22:06

Użyj szukajki wpisz kody usterek i ci wyskoczy temat;)



Ja kupilem interfejs za 130zl z programem diagnostycznym zainstalowalem sterownik do interfejsu, dolaczony do kabla i podlaczylem do Omesi i sam szczytalem bledy i je skaowalem, kolega matys0644 podsunol mi tez ze to moze byc przeplywka wiec podlaczylem jeszcze raz scaner i pokazal na kompie ze jest za uboga mieszanka paliwa czyli za malo powietrza,wniosek przeplywka:D


raczej odwrotnie - uboga mieszanka to za dużo powietrza.

#26 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 01 września 2009 - 20:39

raczej odwrotnie - uboga mieszanka to za dużo powietrza.


Moze i tak ale nie jeden mechanior tez mi powiedzial ze za malo powietrza,grunt ze to byla przeplywka i Omesia smiga :)

#27 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 23 września 2009 - 07:03

Witam
Mam pytanie odnośnie parametrów przepływki, moja podaje od 1,2 V do 3,5 V (w przeliczeniu na masę powietrza od 10 do 300). Założyłem od kumpla i to samo. Czy takie wartości są prawidłowe? Błędy oczywiście 0170 i 0173.
Oma chodzi dobrze, pali około 16 l LPG lokalnie. Bardzo proszę o wszelkie info.

#28 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 23 września 2009 - 07:17

Moja na wolnych obrotach pokazywała 6.25g/s(?)

#29 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 23 września 2009 - 07:42

No to jednak mniej, ale czy masz możliwość pomiaru fejsem, bardzie zależy mi na wartościach napięcia jakie podaje przepływka. Z tego co wyczytałem na forum to w starszych modelach powinno wynosić od 0,3 do 0,7 V na wolnych obrotach. Czy w silnikach Y jest tak samo?

#30 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 23 września 2009 - 21:50

Na razie auto mam w rozbiórce.. na weekend sprawdze to dam znac.

#31 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:57

Odgrzebie kotleta,

Omega 3.2 ( nie mylcie z moim profilem) Te same bledy, czyli 0170 i 0173, tyle, ze zero objawow, czyli zadnego falowania dlawienia itp. (to co wyzej bylo opisane w tym watku) Auto chodzi rowno pali normalnie, obr ani drgna i ma kopa jak trzeba. Dodatkowo pomaranczowa kontrolka zapala sie tylko na gazie. Wystarczy przelaczyc na pb zrobic z 20 km i sama gasnie.

Ogolnie to powiedzmy problem wystepuje od 2-3 lat, tyle, ze wczesniej kontrolka zapalala sie raz na pol roku i zadziej, teraz od zimy cos czesciej.
Moje podejzenie moze brudne wtryski bo maja juz toche przelotu.

Mial ktos poodbny problem ??, ale tylko na gazie i bez zadnych ojawow poza pomaranczowa kontrolka ?

#32 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 kwietnia 2010 - 17:02

ten temat był dość długo wałkowany i 99% to przepływomierz
http://forum.omegakl...&highlight=0170

#33 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:15

Czytalem tematen temat i te objawy mi niedokoncza pasuja:

po odpaleniu silnika obroty wskakiwały na około 2000, tak samo zresztą przy dodaniu gazu na luzie, obroty powoli spadały.


Choc dzisiaj zauwazylem, ze po przygazowce (klilku przygazowkach) na gazie raz obroty sie przywiesily i wolniej spadaly (na 2, 2-5 tys jakby przystanely na chwile i potem opadly) Przy kolejnych probach bylo ok.

Podkreslam, ze na benzynie nigdy niezaswiecila sie zolta kontrolka

Jutro zmieniam filtr powietrza bo juz na niego pora i zobaczymy.

#34 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:25

Kurde nie kombinuj tylko skombinuj nowy przepływomierz powietrza. Po za tym ja gazu nie mam, więc nie porównuj.

#35 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:28

Kurde nie kombinuj tylko skombinuj nowy przepływomierz powietrza. Po za tym ja gazu nie mam, więc nie porównuj.

Niechodzi o kombinacje, ale czemu na PB niema zadnych problemow ??

Moge na probe zalozyc z mojej 3.0 (jest taki sam, czy sie czyms rozni ??)

#36 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:53

Moge na probe zalozyc z mojej 3.0 (jest taki sam, czy sie czyms rozni )

Ja założyłem kiedys z 3.0 ale nie chcial jechac na niej takze chyba raczej sie czyms różnią

#37 OFFLINE   krzysztofsu

krzysztofsu
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Gostyń Śląska

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:54

Jeżeli chodzi o przepływomierz to załatw sobie sam wkład typu: F00C 2G2 030- występuje w wielu modelach przepływomierzy do opla, koniecznie oryginał BOSCH'a. Rozwiązanie znacznie tańsze niż zakup całego przepływomierza. Ten typ posiada czujnik temperatury.
Co do parametrów przepływomierza to podłącz się fejsem i zaobserwuj przebiegi parametrów Long Term Fuel Trim oraz Short Term Fuel Trim na obu rzędach cylindrów (dla pracy na benzynie i gazie), powinny wahać się w granicach -5% do +5%. Jeżeli jest poza zakresem -/+25% wywala błędy p0170 i p0173. Jeżeli po przywróceniu wartości adaptacyjnych na benzynie jest ok a na gazie wywala błędy, to być może wizyta u gazownika pomoże (korekcja map).
Ale ja również obstawiam padający przepływomierz.

#38 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 kwietnia 2010 - 07:20

u mnie przed wymiana przepływki spalanie na godzinę pokazywało 1,9-2,1 a teraz 1,1-1,2 oczywiście jak odłączyłem na chwilę akumulator to po odpaleniu telepało silnikiem przez dobre 15-20sek i później ładnie chodził,a po wymianie przepływki wszystkie te dolegliwości minęły :-)
tak że sprawdź czy masz takie objawy to nic nie kosztuje

#39 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2010 - 07:53

ja mam teraz podobny problem z A4 1.6

na pb lata aż miło, nie ma kompletnie żadnych problemów...
po przełączeniu na lpg po 10km już zaczynają się cuda, obroty falują, wywala bogatą sondę, ciężko mu "wyjść" z wolnych, na zimno zapala na 4 razy...

po przeanalizowaniu wszystkiego wymieniłem całą listwę wtryskową lpg - problemy ustąpiły

znaczy się od dwóch dni się nie pojawiły, zobaczę jak się sprawy potoczą... :)

#40 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2010 - 08:05

po przełączeniu na lpg po 10km już zaczynają się cuda, obroty falują, wywala bogatą sondę, ciężko mu "wyjść" z wolnych, na zimno zapala na 4 razy

U mnie nic takiego niewystepuje. Chodzi zarowno na PB jak i na gazie wzorcowo.

Wyjatkiem od normy jest to co wczoraj zauwazylem, ze raz po przygazowce na lpg obroty wolniej spadaly, potem sie to juz niepowtorzylo.

Dzis bedzie nowy filtr powietrza i zobaczymy.