Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej w dolocie powietrza!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:21

W jaki sposób doczyszczenie tych węży ma wyeliminować pojawianie się oleju w całym dolocie I to w takich ilościach.
Bo mi to wygląda jak leczenie skutku zamiast przyczyny.


aby odma działała poprawnie to muszą być sprawne podciśnienia.... jak któreś się przytka, a Ty dasz ostro w pędzel to gdzieś to ciśnienie ze skrzyni korbowej musi się podziać.... Wtedy wywala olej właśnie tymi podciśnieniami w dolot oraz po tyłku dostają najsłabsze uszczelki, np. zimmering wału, uszczelki pod pokrywami zaworów itd itp.

Sprawne wszystkie elementy odmy to 70% sukcesu żeby nie było wycieków oleju ;) Pozostałe 30% to poprawny montaż i odpowiednia jakość uszczelek

Fi 6 a Fi 8 ,jest różnica czy nie


to nie ma znaczenia.... jak jest sprawne i porządny olej to będzie działać

#42 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:31

Wtedy wywala olej właśnie tymi podciśnieniami w dolot


Oo,właśnie z skąd ten olej?? Skoro mowa tu o odmie i ciśnieniu ze skrzyni korbowej

#43 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:35

to nie ma znaczenia.... jak jest sprawne i porządny olej to będzie działać

To w jakim celu zwiekszałes drożności węży poprzez wyginanie??
Zwiekszałes tymsamym jego przepustowość czyli Fi

#44 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:37

bo odma to jest separator oleju..... Ciśnienie w skrzyni korbowej się zmienia (bo tłoki pracują) zatem aby nie wydmuchało uszczelek to gdzieś to ciśnienie musi się podziać. Do tego właśnie służy odma.... a jak ten układ jest niesprawny to zasysa olej i ładuje go w dolot ;)

Popatrz sobie na filmiki jak Exec, albo Kolec palili kiedyś lacza na zlocie i jak długo pałowali to poszedł dym z rury wydechowej..... to jest właśnie efekt zassania oleju przez odme i wywalenia w dolot

To w jakim celu zwiekszałes drożności węży poprzez wyginanie
Zwiekszałes tymsamym jego przepustowość czyli Fi


ok... źle Cię zrozumiałem.... myślałem że piszesz o zabiegu rozwiercania odmy ;)

#45 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 czerwca 2015 - 23:27

To samo sobie zaprzecza:

jak któreś się przytka, a Ty dasz ostro w pędzel to gdzieś to ciśnienie ze skrzyni korbowej musi się podziać....


Którędy jak nie poprzez węże odmy, które właśnie są zatkane?

#46 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 czerwca 2015 - 23:42

Też rozumie że cały układ odmy jeśli jest sprawny to powinniśmy się ustrzec oleju w dolce i popuszczenia wszelakich uszczelek.

Adam,ale co ma ten przewód co go tak Rafkiemu elegancko wyczyściłeś do faktu czy odma zaciągnie olej lub nie??
Bo do tego momentu żyłem w fakcie że owy przewód ma za zadanie... ze go tak nazwe jest"tłumikem" dziala w jedna strone i ma odprowadzać nadmiar gazu-ciśnienia z komory korbowodowej.

#47 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 czerwca 2015 - 23:44

nadmiar gazu-ciśnienia z komory korbowodowej.


Który właśnie wypluwa uszczelki pokryw lub też simmeringów na wale czy wałkach rozrządu ale nie żeby tyle oleju szło w dolot. Wg. właściciela pojazdu około litra na 500 km. Na razie na temat kompresji nic nie piszę aby nie insynuować tematu.

#48 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2015 - 18:01

przez was popsułem auto :p

w y32se przepustnica sama się adaptuje czy trzeba jej pomóc ? dotychczas zrobione ok 30km
po jej wyczyszczeniu i odmy (specyfikiem do gaźników, sporo brązowego wyszło) spalanie chwilowe trzyma betonowe 2l/h, na pb/lpg klima/nie klima N/D
obroty nie falują, auto zapierydala
w mojej przepustnicy nie ma śrubki do regulacji pozycji "0"
oringi przepustnicy nowe, oringi plastyku ecotec tyż nowe

#49 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2015 - 23:15

Auto rozgrzane tak na około 80C, aku przynajmniej na 11,5V napięciowo, silnik off, zapłon on, przepustnica w pozycji jałowej, czyli noga bez gazu. Wszystkie urządzenia które mogą pobierać prad off. Później opcom, opcje specjalne i reset wartości wyuczonych. Klikasz aktywuj i czekasz kilka sekund aż zgasnie button zatrzymaj. Po zakonczeniu gasisz zapłon, czekasz około minuty i odpalasz. Kasujesz ewentualne blędy i po ptokach ;)

Koniecznie po zakonczeniu kasowania wartosci uczonych trzeba wyciagnac kluczyk i odczekać minute, jak tego nie zrobisz to będą szaleć obroty. Najfaniej jakby auto pouczylo się nowych wartości aż do odpalenia się wentylatora chłodnicy. Dopiero gazować i jeździć.

#50 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 13:39

dzięki
ale za dużo nie pomogło, spadło na 1.9l/h

#51 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 13:51

powiedz mnie jeszcze czy przepustnica jest brudna od oleju??

a jeśli tak to od której strony?? Czy od strony silnika czy od strony filtra powietrza

#52 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 15:13

było zapaćkane od strony filtra ale to chyba logiczne jak po tej stronie jest odprowadzenie odmy
nie były to ilości że się lało na glebę ani odpadało płatami, standardowy tłustawy żółto-brązowy osad
oleju tyle co na ściankach, bez większych skupisk, standard jak przy gaźnikach