Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej w dolocie powietrza!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Longer-84

Longer-84
  • 36 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 sierpnia 2009 - 16:35

MAm pytanko ubylo mi ostatnio troche oleju nie wiedzialem gdzie i dzis znalazlem ze jest w dolocie powietrza (multiram) na samym dnie tylko nie wiem czemu nie zabardzo sie na tym znam. Napiszcie czym to jest spowodowane i jak to zrobic aby sie tam olej nie dostawal.Dzieki za Pomoc....

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2009 - 19:05

Witam, kolego za duże ciśnienie w silniku, najprawdopodobniej duże przedmuchy na cylindrach, sprawdź odmę lub dodaj drugą ( jest w poradach ).

#3 OFFLINE   Longer-84

Longer-84
  • 36 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 sierpnia 2009 - 21:10

a jaki moze byc jeszcze powod czegos takiego Prosze o Pomoc!!!!!!!!!!! i napiszcie jak sciagnac ten plastik na kolektorze bo po odkreceniu srubki spod dekelka eco tec nie chce wyjsc czy to jest na jakis zatrzaskach?????

#4 OFFLINE   mrufff

mrufff

    znooowu V8 gaddemnetsiet

  • 171 postów
  • Dołączył: 23-02-2009
  • Skąd: walsall

Napisany 20 sierpnia 2009 - 05:27

http://forum.omegakl...ead.php?t=25862

musisz odkrecic przepustnice

#5 OFFLINE   Longer-84

Longer-84
  • 36 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 20 sierpnia 2009 - 10:09

DZieki bardzo zaraz sie za to zabieram i zobaczymy efekt.

Odma przeczyszczona bylo troche oleju w niej zobaczymy jaka bedzie roznica jak pojezdze troche, ale bylem terz u mechanika w oplu z zapytaniem co jest powodem oleju w multiramie powiedzial mi ze silnik pada i jest do remontu nie kumam zabardzo bo silnik ma przejechane teraz z jakies 167000 i czyzby juz mial dosc?? Prosze o porady co robic w takim razie i czy to napewno az tak powazne jest???

#6 OFFLINE   cypissek

cypissek
  • 31 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: brzesko

Napisany 10 stycznia 2010 - 15:25

Witam podepne się do tego tematu.Mam podobny problem i dodatkowo zauważyłem że w tych grubych wężykach idących do odmy znajduje sie "masło" :(i teraz pytanie czy to jest normalne czy dzieje sie coś złego?

#7 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 23:14

Witam podepne się do tego tematu.Mam podobny problem i dodatkowo zauważyłem że w tych grubych wężykach idących do odmy znajduje sie "masło" :(i teraz pytanie czy to jest normalne czy dzieje sie coś złego?


To jest rzecz normalna bo to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Mają prawo tam się gromadzić opary oleju a nawet może być lekko mokre od niego. Po skropleniu się wody robi się piękne masełko. Wymyj wszystko,wydmuchaj powietrzem i jezdzij. Ten plastik który jest na kolektorze dolotowym również, oraz wyczyść otwory odmy przy okazji (mały i duży). Przy takiej temperaturze jak ci to masło zamarznie to omega zaleje się olejem spod pokryw zaworowych. Zobacz jeszcze czy nie masz oleju w otworach od świec.

#8 OFFLINE   volpek

volpek
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 12 marca 2010 - 20:52

Kolego kup sobie catch tanka - są na aledrogo i zamontuj na przewodzie odpowietrzania skrzyni korbowej - będzie łapał cały ten syf i olej. Wyjście z catch tanka możesz podłączyć jak jest obecnie w dolot ale możesz tez tamten przewód zatkać a na wyjściu z catch tanka założyć filterek - tylko wtedy lepiej gdzieś dalej catch tanka umieścić od dolotu powietrza przedziału pasażerskiego bo może być w środku czuć olej.

#9 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 01 kwietnia 2010 - 15:02

Ten "olej" w dolocie to:
a) olej silnikowy-ale to w drastycznych przypadkach-w zajechanym silniku,
b) dodatki "pieniące" w oleju. Im gorszej jakości olej tym tego wiecej.

Pozdrawiam

#10 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 10:20

Witam. Mam zaolejoną przepustnicę z zewnątrz, będe się zabierał za jej czyszczenie. Którędy dostaje się do niej olej?
Jak mniewam mam do wyboru dwa wężyki, ten gruby odpowietrzający jest suchy więc go raczej wykluczam, to raczej zostaje ten cienki, czytałem że można go zaślepić i wywalić co o tym sądzicie?
Rozumiem że przepustnica ma olej w środku, ale skąd na zewnątrz? zresztą wszystko jest dookoła uciapane w oleju, czy mogło się coś rozszczelnić koło przepustnicy dolewam ok 1L oleju na miesiąc, nie kopci na biało więc mogę przypuszczać że to wyciek tylko koło przepustnicy zauważyłem olej.
Dzięki za pomoc.

#11 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 czerwca 2012 - 10:26

nie kopci na biało więc mogę przypuszczać że to wyciek tylko koło przepustnicy zauważyłem olej.
Dzięki za pomoc.

jak olej spala to na niebiesko kopci a nie na biało :p

ale poważnie to zapewne tam gdzieś jest nieszczelność. Możesz spróbować wytrzeć olej i przyjrzeć się skąd wycieka

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#12 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 11:39

No wycieram i obserwuję obudowa przepustnicy jest w oleju i nie wiem skąd. Czy między przepustnicą a zbiornikiem wyrównawczym jest jakiś przewód z olejem?

#13 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2012 - 12:04

Jak mniewam mam do wyboru dwa wężyki, ten gruby odpowietrzający jest suchy więc go raczej wykluczam, to raczej zostaje ten cienki, czytałem że można go zaślepić i wywalić co o tym sądzicie?
Rozumiem że przepustnica ma olej w środku, ale skąd na zewnątrz? zresztą wszystko jest dookoła uciapane w oleju, czy mogło się coś rozszczelnić koło przepustnicy dolewam ok 1L oleju na miesiąc, nie kopci na biało więc mogę przypuszczać że to wyciek tylko koło przepustnicy zauważyłem olej.
Dzięki za pomoc.


dokładnie odwrotnie. Na cienkim przewodzie jest podciśnienie które zazysa opary z dekla. Jeśli jest zatkany to wszystkie opary razem z olejem idą grubszym przewodem, zalewają regulator wolnych obrotów i przepustnicę (również od zewnątrz) . Masz tu poradę jak wyczyścić cienki przewód i dyszę którą jest zakończony. http://forum.omegakl...read.php?t=9258

Jeden litr na miesiąc nic nie mówi. Ile na jeden tys. km?

#14 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 12:28

Znalazłem taki poradnik jak czyscić przepustnicę:
http://users.volja.n...xev/x20xev.html

Myślałem nas wywaleniem tego cienkiego wężyka, a na grubym założyć filterek, co sądzicie?

#15 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2012 - 13:01

Myślałem nas wywaleniem tego cienkiego wężyka, a na grubym założyć filterek, co sądzicie?


Więc jeszcze raz tłumaczę. Na cienkim masz podciśnienie, które zasysa opary z pokrywy zaworów. Udrożnienie tego przewodu znacznie poprawi sytuację. Jeśli ten przewód jest zatkany olej w dolocie to norma. W obu poradach masz opisane jak udrożnić ten przewód. Odolejacz możesz założyć ale na odmie przed deklem. rok temu miałem identyczną sytuacje, po wymianie cienkiego przewodu i wyczyszczeniu dyszy problem ustąpił.

#16 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 13:37

Wova75 możesz mi podesłać linka do takie odolejacza :pokoj:

Co sądzisz o zaślepieniu egr?

#17 OFFLINE   wilczekkrk

wilczekkrk
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: KSM Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 czerwca 2012 - 13:54

Znalazłem taki poradnik jak czyscić przepustnicę:
http://users.volja.n...xev/x20xev.html


przeglądnąłem poradnik .. z tekstu po słowacku ni w ząb nie zrozumiałem .. ale zdjęcia .. nosz kurcze .. same zdjęcia bez opisu wystarczą ..

a tak na marginesie
wczoraj wziąłem się za czyszczenie tego krućca na cienkim wężyku .. i niestety jedna podkładka wylądowała w trawie .. i wieczorem musiałem dać se siana ..
dziś ciąg dalszy ;)
nauczka na przyszłość .. nie zakładać że nic nie spadnie pod auto i nie naprawiaj go na trawie .. a jak już to podłuż coś pod .. choćby kawałek kartonu ;)

#18 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 14:36

przeglądnąłem poradnik .. z tekstu po słowacku ni w ząb nie zrozumiałem

Na samym końcu jest po angielsku, zawsze można przetłumaczyć :)

I mam taki problem że podczas wysokich obrotów silnika spada prędkość nadmuchu powietrza, czy to ma związek z podciśnieniem ?

#19 OFFLINE   wilczekkrk

wilczekkrk
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: KSM Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 czerwca 2012 - 15:04

Na samym końcu jest po angielsku, zawsze można przetłumaczyć :)

I mam taki problem że podczas wysokich obrotów silnika spada prędkość nadmuchu powietrza, czy to ma związek z podciśnieniem ?


co do linku .. to bardziej chodziło mi o to że zdjęcia świetnie porobione .. a opis "in englisz" faktycznie jest

poniżej moje rozważania .. wyssane z palca..
a co do nadmuchu .. to spadek ciśnienia może i mógłby powodować zamykanie przysłon ale wzrost (bo jak się domyślam przy wyższych obrotach jest wyższe podciśnienie)
albo inaczej czy nie masz problemów z ładowaniem .. na wysokich obrotach i w tedy wentylator mógł by zwalniać .. (nie przygasają światełka)

#20 OFFLINE   Franczesko

Franczesko
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 czerwca 2012 - 15:15

Elektrykę tu wykluczam ( i'm elektryk), dmuchawa raczej chodzi dobrze, słychać że powietrze podczas dodawania gazu słabiej leci. Może podciśnienie gdzieś spada i sterowanie podciśnieniowe włącza nadmuch na wszystko (nogi, szyba, etc.) tylko troche nie na temat tu o tym pisać.