Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   miki878787

miki878787
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2014
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 listopada 2014 - 10:32

Panowie, a czy klapki w kolektorze wystepowały w konfiguracji ze skrzynią manualną? Bo sporo czytałem o nich i np. w bmw z manualami nie zawsze występowały. Posiadam silnik y25td ze skrzynią manualną i nie wiem czy się bać, że zaraz coś mi się urwie i zatrze silnik...

#262 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2014 - 11:10

Panowie, a czy klapki w kolektorze wystepowały w konfiguracji ze skrzynią manualną? Bo sporo czytałem o nich i np. w bmw z manualami nie zawsze występowały. Posiadam silnik y25td ze skrzynią manualną i nie wiem czy się bać, że zaraz coś mi się urwie i zatrze silnik...

masz klapki

#263 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 listopada 2014 - 21:57

mam manuala i były blaszki

#264 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 listopada 2014 - 10:39

mam manuala i były blaszki


Bo to nie BMW :p

#265 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2015 - 22:07

Panowie czy gdzieś jest fotorelacja z demontażu tych blaszek? Ciężko to ogarnąć samemu? Jakie zaślepki i gdzie trzeba kupić? Zdjęcia z tematu w którym jest opisany proceder demontażu tych blaszek/klapek niestety już wygasły. Pozdrawiam.

#266 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2015 - 18:07

Witam wszystkich. Wiosną ubiegłego roku sprawdziłem stan tych klapek w kolektorze. Wszystkie były jeszcze na swoich miejscach , ale ośka jednej z nich była do połowy
pęknięta przy otworze śrubki mocującej blaszkę do ośki !!! Wkrótce pewno by odpadła. Konstrukcja tego podzespołu moim zdaniem jest nie do końca przemyślana- wiercenie otworów w miejscu do połowy sfrezowanej ośki radykalnie ją osłabia.
Postanowiłem usunąć fabryczne klapki i poprawić konstruktora. Wykonałem nowe klapki ze stalowego płaskownika przewierconego wcześniej wiertłem o średnicy ośki, zostały odpowiednio wyprofilowane analogicznie do profilu skrzydła samolotu - profil laminarny Tak wykonane klapki zostały zamocowane na ośkach wykonanych ze stalowego pręta (przylutowane miękkim lutem i zapunktowane bez wiercenia ! ). Dźwigienki sterujące zastosowałem fabryczne, dodatkowo przykręcone nakrętkami 4mm (po nagwintowaniu końcówek. Przejechałem już około 30000 km. Zamierzam wiosną zajrzeć do kolektora i sprawdzić jak wyglądają

#267 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2015 - 18:14

rififi jak będziesz zaglądał do kolektora to zrób kilka zdjęć i wrzuć tutaj. Tak naprawdę BMW w instrukcjach serwisowych zaleca wymianę kolektora na nowy po 150 tysiącach km przebiegu.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#268 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 lutego 2015 - 10:58

Witam! Niedawno kupiłem Omkę i noszę się z zamiarem inspekcji kolektora ssącego i na wszelki wypadek muszę kupić zaślepki (być może w mojej omce są już założone ale jeśli nie no to po co mam dwa razy składać i rozbierać samochód.) Więc muszę coś kupić. Z tego co czytałem to do mojego auta (2002r.) muszę wziąć zaślepki o średnicy 22mm. Na allegro widziałem że sprzedają pojedyńcze zaślepki oraz takie zestawy z jakimis uszczelkami, o taki jak ten - http://allegro.pl/bm...4945681838.html i właśnie skłaniam się ku temu zestawowi - czy może lepiej kupić aluminiowe zaślepki? Pozdrawiam.

#269 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 lutego 2015 - 14:15

http://allegro.pl/bm....945681838.html i właśnie skłaniam się ku temu zestawowi


Dobry zestaw.

czy może lepiej kupić aluminiowe zaślepki?


Aluminium inaczej pracuje.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#270 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 lutego 2015 - 20:35

No zamówiłem właśnie ten zestaw, dzisiaj przyszedł, wygląda to dosyć solidnie. A zamówiłem z tworzywa właśnie dlatego bo kolektor w tym silniku jest również z tworzywa. Rozszerzalność cieplna zaślepek i kolektora będzie więc zbliżona. Pewnie inaczej by się to miało w przypadku aluminiowych zaślepek. Pozdro.

#271 OFFLINE   miki878787

miki878787
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2014
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 28 marca 2015 - 12:26

Trawal i jak przebiegła wymiana? Jakieś odczucia, wskazówki bo też zamawiam i będę się brał za usunięcie tych nieszczęsnych blaszek.
Z innej beczki, czy dziwne syczenie tudzież buczenie od ok 3tys. obr/ min wzwyż może być spowodowane nieszczelnościami w kolektorze ssącym? Sprawdzałem węże od turbo do intercoolera i za i wszystko oki. W intercoolerze nie było przesadnie dużo oleju więc turbo chyba jest ok. Auto ciągnie do końca ale ten wkurzający dźwięk mnie irytuje...

#272 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 kwietnia 2015 - 21:34

Miki878787 wymiana przebiegła dość sprawnie, zważając na fakt że robiłem to pierwszy raz, wcześniej miałem e34 w TDS i dostęp do kolektora był bajeczny, w Omedze jest troche gorzej, trzeba ściągać wycieraczki, podszybie, odkręcić silnik od wycieraczek, trzeba odkręcić listwę wtryskową i potem zabierasz się za kolektor, jest trochę śrubek do odkręcania, lecz ja z moimi niestety ale nie chińskimi rączkami dałem radę także też dasz radę. Tylko uważaj jak odkręcisz kolektor to wyciągaj bardzo ostrożnie żeby Ci z niego nic nie wypadło do komory silnika (są tam takie gumowo metalowe podkladki. A czy jakieś zmiany w jeździe były - niestety nie mogę tego stwierdzić gdyż u mnie klapek już nie było - były zaślepione ale sylikonem ale podejrzewam że w aucie które ma 13 lat to czy będą klapki czy nie będzie jeździć tak samo. Mogę powiedzieć tylko że 200 km/h zapinam bez problemu :) Pozdrawiam

Aha i zamów sobie te zaślepki z tworzywa a nie z aluminium :) Pozdrawiam :)

#273 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 kwietnia 2015 - 20:47

Jak dobrac srednice zaslepek? Slyszalem ze wystepuja dwa rozmiary, a zbytnio nie chce mi sie rozkrecac dolot i pozniej go skladac zeby zmierzyc srednice :/

#274 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 kwietnia 2015 - 22:06

A ja znowuż kupiłem kolektor od E39 bez klap i wpakowałem..:D

 


#275 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 kwietnia 2015 - 23:58

Jak dobraĆ srednicĘ zaŚlepek?


W oryginale jest 22 mm.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#276 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2015 - 19:21

W większości aut do 2004 roku jest 22mm, także w twojej omie powinny być 22 mm :)

#277 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 czerwca 2015 - 12:15

Panowie czyli przy usuwaniu blaszek w kolektorze ssącym trzeba założyć zaślepki?
Które z nich??
http://allegro.pl/li...-isqm-4-mt-0519

Na początku wydawało mi się że wystarczy tylko usunąć te blaszki i po kłopocie z nimi