Wariator zapłonu Stag Tap 02
#1 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 21:10
Na razie wersja oprogramowania pozwala na wyprzedzenie zapłonu o ustaloną wartość, nie jest mozliwe wyprzedzenie względem podciśnienia (z map sensora mozna wyprowadzić dodatkowy kabelek do wariatora). Można wyprzedzić zapłon w granicach od 0,2 stopnia do 25,4 stopnia ze skokiem co 0,2. Jak wyżej pisałem, domyślnie jest ustawiony kąt 6 stopni i na razie nie mam czasu testować ustawień. Zalety jak dotąd widoczne: nieco mniejsza temperatura na cyferblacie, nawet mimo upałów, lepsze przyspieszenie na wolnych obrotach, elastyczność na + no i opuściłem linię mnożnika o kilka jednostek, gdyż po prostu sterownik skracał czas wtrysku co bezpośrednio świadczy, że pali nieco mniej Koszt urządzonka z wysyłką 185zł, montaż dość prosty.
Pytanie: Czy bawił się już ktoś urządzonkami tego typu i ma jakieś doświadczenia, proponowane wartości wyprzedzenia zapłonu? Czekam na konstruktywną krytykę i pełne treści wypowiedzi.
#2 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 19:12
Ful wypaśnie byłoby gdyby ten wariator do średnich obrotów wyprzedzał a na wysokich opóźniał KWZ, bo tak teoretycznie jest najlepiej.
#3 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 19:53
#4 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:06
#5 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:47
Ja ubolewam, że na razie, dla SIMTEC'A jest sztywne wyprzedzenie, dla innych autek można regulować w zależności od obrotów i podciśnienia (obciążenie) w kolektorze ssącym. Przykłady w instrukcji do wariatora dostępnej na stronie AC.
Mała uwaga: do Simtec'ów 56.0 i 56.1 trzeba by zastosować Stag-Tap-01, bo tam sygnał z czujnika wału jest analogowy. Motronic też ma sygnał analogowy, ale trzeba by spytac Jacka Labanowskiego z AC, czy jest program na Motroniki i na starsze Simteki.
#6 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 21:12
Muszę założyć cudo do siebie.
#7 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 21:25
Wyprzedzenie o 6 stopni nie powoduje zmiejszenia wyprzedzenia przez ECU samochodu, ani zadziałania czujnika spalania stukowego, podgladane Op-Com'em. Żebym jeszcze miał trochę czasu na testy...
#8 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2012 - 23:15
#9 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 20:48
#10 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 22:02
Ponieważ część informacji z pierwszego posta zdewaluowała się: najnowszy soft 1.6.7 po zaktualizowaniu firmware (bosch 60-2) do wersji z 1.6.3.10 (mapa korekty zapłonu gazu) pozwala na płynną edycję wyprzedzenia zapłonu w trybie 2D-w zależności od obrotów lub 3D-w zależności od obrotów i obciążenia (trzeba podłączyć do pinu 11 wariatora sygnał MAP z wtyczki czujnika AC-PS-01 chyba pin3 kostki lub AC-PS-02 chyba pin4 kostki) informacja, że TAP-02 pozwala na stałe przesunięcie jest nieaktualna (1.6.2.10 to stały kąt przesunięcia, konfiguracja z przełączników i komputera PC). Na razie, sugerując się instrukcją ze strony producenta "z palca" ustawiłem mapkę w 2D-zrzut dla grzechug, abyś sobie porównał parametry. Na 3D przyjdzie czas jak zrobi się cieplej-zrzut w celach informacyjno-pokazowych.
DAFik, jakie proponujesz opóźnienie na wyższych obrotach?
manro, niestety, nie prowadzę obecnie pomiarów zużycia, ba, urządzenie działa by polepszyc pracę silnika a nie jeżdzę dużo, by teraz wyłączyć wariator i włączyć porównując spalanie. Podejrzewam, że zrobię test przy okazji zmiany wtrysków: jazda na benzynie, jazda na gazie bez wariatora/mnożnik, jazda na gazie z wariatorem/mnożnik. Odcinek będzie zawsze ten sam, motor wygrzany od początku zbierania mapek, warunki drogowe te same - słabo zaludniony teren/ na punkty charakterystyczne okolicy będę robił z góry określone zachowania=przyśpieszanie, jazda spokojna; jazda do obrotów mocy maksymalnej i zmiana biegu. Wykres mnośnika powinien w przypadku jazdy z wariatorem być nieco niżej - jak dotychczas znaki na niebie i ziemi wskazywały
Uprasza się kolegów mających dostęp do dokumentacji wariatora SPARK-2 (AE 537) produkcji AEB o podzielenie się materiałami
#11 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2016 - 09:47
#12 OFFLINE
Napisany 15 lipca 2016 - 15:28
Koledzy czy ten TAP 02 podejdzie do Z22xe,czy raczej inny model? Czy amator poradzi sobie z zamontowaniem tego ustrojstwa?
z zamontowaniem amator sobie poradzi ale z wyregulowaniem juz nie:)
do tego silnika nadaje sie TAP 03/1
#13 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2017 - 13:34
z zamontowaniem amator sobie poradzi ale z wyregulowaniem juz nie:)
do tego silnika nadaje sie TAP 03/1
Dlaczego tylko TAP 03 - czym różni się od 01 i 02? Wydaje mi się, że 03 jest dostosowany do pracy tylko ze sterownikami STAG-a, ja mam niestety LPG TECH. Czy ktoś ma informację jakiego rodzaju jest czujnik wału w 2,2 - indukcyjny czy Halla?
Edytowany przez arklin, 01 grudnia 2017 - 23:35.
#14 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2018 - 21:15
Znaczy się koledzy potwierdzą, ale po "małym" lifcie B oraz B FL "dwulitrówki i dwa/dwa L" mają czujnik cyfrowy, TAPa 02: modele starsze, sprzed małego liftu analogi TAP 01.
A czy coś kombinowałem z tym co mam? Działa tak dobrze, że po co zmieniać
#15 OFFLINE
Napisany 21 marca 2018 - 13:01
#16 OFFLINE
Napisany 22 marca 2018 - 22:50
Kolega zacytuje dokładnie treść wiadomości od producenta, być może zakradło się coś w stylu czeskiego błędu?
Za producentem: "Stag TAP-03 dziedziczy wszystkie sprawdzone funkcje swoich poprzedników, (STAG TAP-01 i STAG TAP-02)" a dalej
"STAG TAP-03/1 Przeznaczony jest do silników z indukcyjnym czujnikiem położenia wału korbowego, oraz do dwóch cyfrowych czujników położenia wałków rozrządu.
STAG TAP-03/2 Dedykowany do silników z cyfrowym czujnikiem położenia wału korbowego, oraz do dwóch czujników cyfrowych położenia wałków rozrządu."
Tyle opisał producent.
Jaką wersję polecił Tobie? TAP-03/1 czy TAP03/2?
Edytowany przez Florek, 22 marca 2018 - 22:54.
#17 OFFLINE
Napisany 23 marca 2018 - 21:54
Polecił mi Tap 03/1 ew. Tap 01 choć już nieprodukowany, ale jeszcze jest w sklepach. Wg Autodaty i katalogu Inter Cars-a, czujniki w Y22XE i Z22XE są indukcyjne w przeciwieństwie do tych w X20XEV.
#18 OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2018 - 10:08
Witajcie. Założyłem w końcu tego TAP-a (01). Wszystko wydaje się być ok. jednak nie zauważam zmian w pracy silnika. Przesunięcie ustawiłem na 9-10 stopni przy 1200-2600 obr. stopniowo zmniejsza się do 0 przy 4800 obr. Czy możliwe jest, że TAP pokazuje przesuwanie kąta a jednak jest coś nie tak? Liczyłem na jakąś odczuwalną zmianę, chyba, że w dłuższym okresie spadnie spalanie, na co po cichu liczę :-) Tak czy siak, jeśliby kogoś to interesowało to dla Y22XE i Z22XE powinien być TAP 01 lub TAP03/1 czyli do czujników indukcyjnych.
Edytowany przez arklin, 12 kwietnia 2018 - 21:27.