Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Emulator wtryskiwaczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 12 stycznia 2007 - 12:26

Wczoraj zabrałem się za regulację emulowania wtryskow. Posiadam emulator firmy GOMAR ("Sokrates") na 4 cylindry oczywiscie. Jest na nim srubka regulacyjna jednak krecenie nia nie daje zadnych rezultatow. Na wolnych obrotach na LPG pokazuje mi 0,5 l/h a na benzynie 0,9 l/h i do takiego pozimu (0,9 l/h) chcialem doregulowac emulacje aby nie rozjerzdzala mi sie mapa wtryskow (na benzynie muł). Moze wiecie co jest grane - dlaczego nie reaguje na regulację ?

Dodam ze wszystkie kabelki emulatora sa na pewno podlaczone. Po odpieciu emulatora nie da sie w ogole zapalic auta ani na benzynie ani na LPG co swiadczy (chyba?) ze zamyka wtryski i jest prawidlowo podlaczony... Prosze o opinie w tym temacie.

PS. W razie awarii emulatora gdzies daleko od domu (a slyszalem ze padaja nie rzadko) moze byc nieciekawie - nie da sie odpalic auta w ogole bo wtryski sa odciete. Ciekaw jestem czy ktos z Was zabezpieczyl sie jakos przes takim zdarzeniem lub w ogole wkrecal sie w TEMAT ?


Dodany obrazek



#2 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 15 stycznia 2007 - 19:56

wywal emulator miałem podobnie ale w v6
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#3 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2007 - 20:15

chcialem doregulowac emulacje aby nie rozjerzdzala mi sie mapa wtryskow (na benzynie muł). Moze wiecie co jest grane - dlaczego nie reaguje na regulację ?

Bo zabrałeś się nie za to co potrzeba. Jak Ci się rozjeżdżają mapy to zajrzyj do emulatora SONDY LAMBDA!

Na wolnych obrotach na LPG pokazuje mi 0,5 l/h a na benzynie 0,9 l/h

Wygląda wg. mnie, że masz zbyt bogatą mieszankę. ECU skraca czas wtrysku chcąc zubożyć mieszankę i wynik sam widzisz na komputerze.

W razie awarii emulatora gdzies daleko od domu (a slyszalem ze padaja nie rzadko) moze byc nieciekawie - nie da sie odpalic auta

Wtryski powinny działać przy awarii emulatora. Jak chcesz sprawdzić to odłącz niebieski przewód emulatora od zasilania i sprawdź czy działa na benzynie.
Najlepiej odłącz w chwili gdy silnik pracuje na benzynie.

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2007 - 20:41

Rafal dobrze pisze druga skrzynka (roznia ja nazywają )najczęsciej ma napis lambda - control itp. jest tam tez gniazdo diagnostyczne. Dzialnie głowne emulatora ktory opisujesz to odłaczenie wtrysków i zalaczenie (odpowiednie!) Przy wtrysku paliwowym sekwencyjnym taki jak 2,0 16v wtryski nie podaja paliwa na hurra jak w pierwszych wieopunktowych wtryskach paliwowych tylko wtedy kiedy trzeba. Np 1,3 i 2,4
Gdybyśmy mieli wtrysk paliwa niesekwencyjny to przekaznik wystarczy do wyl i zal. wtrysków poniewaz nie zaleznie od polozenia tloka paliwo i tak leje. Wywalenie emulatora z ukladu paliwowego sekwencyjnego skutkuje tym ze na cieplym silniku podczas odpalania jest on zalewany (na zimnym tez ale on to przeje). Najczestsza usterka emulatora polega na zalaczeniu wtryskow podczas pracy na gazie. Ja przezylem to na trasie w poprzednim aucie, rozwiazanie chwilowe wył. pompe paliwa. Ale trzeba pamietac ze wtryski paliwowe pracuja wtedy bez paliwa
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 15 stycznia 2007 - 21:51

Tak, zbadałem temat i już wiem, że trzeba wyregulować emulację lambdy (to akurat jest wbudowane w centralkę LPG i jest sporo możliwości). Emulator natomiast ma regulację ale czasu nakładania się paliw przy przejsciu z LPG na PB (tak zeby nie szarpało). Wszystko jasne. Dzieki !

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2007 - 22:08

Najwazniejsze jest to kazdy mial pomysl (rade) Ty chęci do samodzielnej pracy, zweryfikowales rady i co???.......I NAPISALES ODPOWIEDZ dzieki ktorej wielu sobie ulatwi zycie. Niektorzy o cos pytaja dostaja rady, pomysly i nie wiadomo czy sie sprawdzily czy tez nie. A propos Emulatorów podst. urzadzenia w nich to scalak i 2 przekazniki (najczęsciej 2 ) Gdy siadzie tak jak pisalem wyzej polecam sprawdzic dzialanie przekaznikow jezeli sa ok to wymiana scalak nie sa drogie (bo sa made in china) od 1,5 do 20 zl. Baw sie dobrze
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 17 stycznia 2007 - 23:22

Nie wiem co jest grane ale zmiana parametrow emulacji w opcjach centralki LPG nie przynosi zadnego rezultatu w zmianie wskazan spalania chwilowego na kompie.... Wydaje mi sie ze jest to ustawione na sztywno... Zapytam jeszcze gazownikow gdzie montowalem LPG i dam znac w czym tkwi problem. Napewno si ekomus przyda bo porzadna regulacja emulacji to warunek normalnej pracy silnika na PB.

#8 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2007 - 06:24

Dextran, na wolnych obrotach pokręć śrubką na parowniku i zobaczysz, że będzie się zmieniać wskazanie kompa. Tylko ustaw później jak było, żebyś nie musiał zaraz do gazowników jechać.

#9 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 19 stycznia 2007 - 00:08

Mam interfejs. Sztuke regulacji parownika i parametry zwiazne z dawkowaniem gazu mam obcykane do perfekcji takze z sruba nie ma problemu :) Zmiana pozycji sruby nie przynosi jednak zmiany wartosci spalania chwilowego - to zalezy wylacznie od tego co podaje emulator do kompa - tego akurat jestem pewnien. Chodzi tu o czas otwarcia wtryskow...