Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Głośne buczenie z tyłu samochodu - most?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 10 sierpnia 2009 - 08:37

Witam,

Wczoraj po pierwszej nieco dalszej wycieczce Omegą zauważyłem, z resztą nie tylko ja, że w tyle samochodu strasznie buczy, prędkości nie rozwijałem do max 110 km/h - na tereny zakopianki to i tak dużo :)

Nie wydaje mi się żeby to były opony bo jak się przysłucham to na miejscu kierowcy też słychać obracający się wał pod spodem, a 110 to nie jest jakaś wielka prędkość, czy tak ma być? Może trzeba wymienić jakieś łożysko albo olej w moście?

Proszę doradźcie bo nie chce mieć potem niepsodzianek :/

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 09:00

a czy intensywność tego buczenia wzrasta razem z prędkością, jeśli tak to raczej most

#3 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 10 sierpnia 2009 - 09:23

Tak, wzrasta wraz z prędkością gdzieś od 80-90 Km/h zaczyna być głośny,

Most czyli? wymiana oleju? czy łożysko? :/

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 12:59

Most czyli? wymiana oleju? czy łożysko? :/

łożysko już powoli się kończy wymiana oleju może pomóc ale nie na długo.

#5 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:38

łożysko już powoli się kończy wymiana oleju może pomóc ale nie na długo.


przy przebiegu 159 tys? niby realny i sprawdzony dziadek miał go tylko do kościoła chyba

taka wymiana oleju jest trudna? dostęp do mostu jest przez bagażnik po odkręceniu tej pokrywy dużej? (sedan)

#6 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:38

Witam. Wiem po sobie że pierw raczej łożysko w kole a nie most itp. U mnie tak huczało-wyło że byłem przekonany o wymianie dwóch tylnych łożysk i bym nie potrzebnie to zrobił. Pojechałem do prawdziwego mechanika i okazało się że jedno z tyłu i po przekątnej piasta z przodu. Natomiast most minimalnie i nie ma co na siłę kombinować. Jak sprawdzić czy to łożyska ?? Podnieść tył-bok auta, uruchomić silnik, wrzucić 3 bieg, rozpędzić do około 80 i szybko wyrzucić na luz i zgasić silnik. Zostaje wtedy tylko słuchać co "wyje". Druga strona później i z przodu to już ręką rozkręcić koło trzeba. p.s. nie dać zmylić się bo będzie słychać układ różnicowy :cool:

#7 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:12

W takim razie może wymienię te łożyska z tyłu oba, olej przy okazji bo koszt niewielki tak mi się wydaje. a co do łożysk to jakiej marki najlepiej?

#8 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:39

To tak lekko się tylko mówi, wymienię łożyska z tyłu :D:D:D. Nie wiesz co cię czeka kolego :D:D:D, mnie odmówiło trzech mechaników a trafiłem do zakładu który jako jedyny w Łodzi takie sprawy rozwiązuje. Trzeba mieć odpowiedni SPRZĘT. Auto było robione dwa dni i zapłaciłem 900 pln. Łożysko prawe tylne, klocki tył, piasta lewa przód, tuleje wahacza przód (duże i małe), nasmarowanie sworzni. Części były w cenie: klocki 60, tuleje duże (te z elementami pomarańczowymi z twardej gumy, jak do bmw) 70 szt., małe nie wiem ile, łożysko 130 szt. (to akurat sam kupiłem), piasta około 130. Jak nie ma wycieków z mostu to nic się nie wymienia, z lekko hałasującym mostem można kilkadziesiąt tysięcy kilometrów zrobić. Reasumując jest co robić dlatego ważne żeby ktoś znający się ocenił co jest faktycznie do zrobienia. :cool:

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 18:19

Olej z mostu trzeba wyssać bo niema korka spustowego jest tylko do zalania wchodzi go chyba 1 litr, co do łożysk ja wymieniłem oba naraz fakt jest troche zabawy zajeło mi to 5 godzin ale teraz już mam sprzęt do wciskania piasty, łożyska wsadziłem SKF 120 PLN za sztuke

#10 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:28

Niech jescze sparwdzi podporę wału bo jak wyje to się po całym samochodzie roznosi, wymiana oleju w moscie napewno nie zazkodzi, tutaj fakt trzeba wyssać olej,korek znjduje się po prawej stronie z boku patrząć od tyłu auta jest na imbus 8 lub10 bo już pamiętam. Wchodzi tam 0,8ltr. A jeżeli wyje mu most niech spróbuje dolać jakiegoś ceramizera lub coś podobnego i tak nic do starcenia już mieć nie będzie ;)

#11 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 11 sierpnia 2009 - 13:13

Niech jescze sparwdzi podporę wału bo jak wyje to się po całym samochodzie roznosi, wymiana oleju w moscie napewno nie zazkodzi, tutaj fakt trzeba wyssać olej,korek znjduje się po prawej stronie z boku patrząć od tyłu auta jest na imbus 8 lub10 bo już pamiętam. Wchodzi tam 0,8ltr. A jeżeli wyje mu most niech spróbuje dolać jakiegoś ceramizera lub coś podobnego i tak nic do starcenia już mieć nie będzie ;)


no lepiej żeby z niego coś było bo jak nie to będzie mi oma stać przed domem :/

Byłem w ASO w Bielsku-Białej - ani do mostu ani nawet do skrzyni nie mieli tego oleju :/

w końcu w intercarsie kupiłem do skrzyni a do mostu mieli tylko MOTUL za jedyne 82 zł/litr

Do skrzyni kupiłem jakiegoś maxxis chyba syntetyk z tego co przeczytałem. Czyli wymiana oleju w moście nie zaszkodzi :D no tyle to się domyśliłem ;p
dziś jednak doleje oleju do skrzyni bo z tego co czytałem na forum to 1 mi czasem źle wchodzi a 2 z leciutkim czasem zgrzytem :/ - może to ten wał od skrzyni niesie takie buczenie ? może byc czy nie? :)

#12 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 11 sierpnia 2009 - 16:50

raczej skrzynia nie ma z tym nic wspolnego, ja bym sparwdził jednak wał bo moze stracił wywazenie i dlatego tez moze buczeć. a Olej trzeba było na allegro albo w opel shopie duzo taniej by Cie to wyszło ;) Ja do skrzyni wlałem oryginał gm i chodzi cacy. Powinno tam wejsc 1,2ltr lub 0,9mm ponizej otowru od korka z boku

#13 OFFLINE   getor

getor

    na drugie mam Marcin:-)

  • 418 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 sierpnia 2009 - 17:31

U mnie było wycie które się roznosiło po całym aucie.W pewnym momencie wydawało się że to od skrzyni tak buczy.Okazało się że to podpora wału.
[CENTER]GETORIUS B.I.G

:DObcy są wśród nas.Dowodem na to są tabliczki z napisem ''OBCYM WSTĘP WZBRONIONY'':D

#14 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 11 sierpnia 2009 - 18:29

raczej skrzynia nie ma z tym nic wspolnego, ja bym sparwdził jednak wał bo moze stracił wywazenie i dlatego tez moze buczeć. a Olej trzeba było na allegro albo w opel shopie duzo taniej by Cie to wyszło ;) Ja do skrzyni wlałem oryginał gm i chodzi cacy. Powinno tam wejsc 1,2ltr lub 0,9mm ponizej otowru od korka z boku


Kurcze to nie wiedziałem wcześniej a dałem 42 zł za tamtego litr i to jeszcze nawet nie wystarczy... :mad: no to nie ruszam nic w czwartek jadę na dokładne zbadanie sprawy na kanał - póki co ma jeździć :D

Byłem teraz pod autem i trochę z tej skrzyni cieknie :( no ale jak będzie konieczność to wymieni się uszczelkę ale to w przyszłości myślę. W czwartek po oględzinach skonsultuje z Wami ewentualne naprawy żeby nie wymieniać niepotrzebnie. Z tego co patrzyłem to części o dziwo są relatywnie tanie :eek: więc podpora wału by mi odpowiadała :D a oleje i tak wymienię niech ma świeże :)

#15 OFFLINE   Radek2.5v6

Radek2.5v6
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Konin

Napisany 11 sierpnia 2009 - 19:06

Może łożysko na na podporze wału albo most juz ma dosyć.

#16 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 12 sierpnia 2009 - 16:35

simering od strony wału to koszt ok 10-15zł (taki odbry oczywiscie) i wymienia sie go bardzo łatwo więc jak masz dostęp do kanału to sobie poradzisz bez problemu, no i przy okazji sparwdzisz łozysko podpory wału.

#17 OFFLINE   adamb75

adamb75
  • 28 postów
  • Dołączył: 10-08-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 12 sierpnia 2009 - 18:48

Witam,

Wczoraj po pierwszej nieco dalszej wycieczce Omegą zauważyłem, z resztą nie tylko ja, że w tyle samochodu strasznie buczy, prędkości nie rozwijałem do max 110 km/h - na tereny zakopianki to i tak dużo :)

Nie wydaje mi się żeby to były opony bo jak się przysłucham to na miejscu kierowcy też słychać obracający się wał pod spodem, a 110 to nie jest jakaś wielka prędkość, czy tak ma być? Może trzeba wymienić jakieś łożysko albo olej w moście?

Proszę doradźcie bo nie chce mieć potem niepsodzianek :/


Witam też tak miałem wymieniłem łożysko podpory wału niepotrzebnie bo to okazał się most objawy wręcz książkowe nie pisałeś nic o przebiegu
adam

#18 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 12 sierpnia 2009 - 21:09

nie pisałeś nic o przebiegu


nie kłam :p

przy przebiegu 159 tys?


bo to okazał się most


i co z tym musiałeś robić ? :confused:

#19 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2009 - 06:17

Kolego "arii18" pojedź do mechanika od zawieszenia, ewentualnie zrób-sprawdź tak jak to opisywałem i w końcu ustalmy co jest z Twoim autem. Wszyscy się rozpisują co ich spotkało, powtarzają się i tak kilka stron za chwilę się z tego zrobi. :cool:

#20 OFFLINE   adamb75

adamb75
  • 28 postów
  • Dołączył: 10-08-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 sierpnia 2009 - 13:18

nie kłam :p





i co z tym musiałeś robić ? :confused:


zamówiłem z aledrogo z anglika miał chyba 120 tyś mil dałem 240 zł z przesyłką i z teściem wymieniłem zajęło nam to chyba z 6 h jest trochę roboty :D a ten twój przebieg to mi gdzieś uleciał ;)
adam