Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5l V6 dużo pali :( (stag-300)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 09 sierpnia 2009 - 19:32

Witam koledzy jakies dwa miesiace temu zagazowalem autko,od samego poczatku mam dosc spore spalanie ok 19-21L
Niby mam skrzynie automatyczna ale mimo to wydaje mi sie ze powinna mniej palic

Wczoraj zalalem do pelna i wyszlo mi srednie spalanie 19l/100km (70%miasto,30%trasa) jezdzilem raczej spokojnie max 100km/h

Tydzien temu w trasie jak jechalem z czestochowy do gdanska to spalila mi na trasie 13l/100km a z tego co czytam na forum to powinna palic na trasie ok 10l

Zrobilem dzisiaj kilka fotek ustawien instalacji moze ktos zerknie i doradzi co mozna by zmienic?

Acha zdziwilo mnie dlaczego po prawej stronie pokazuje mi w programie czas wtryskiwaczy benzyny mimo ze auto chodzi na gazie ?

Znalazlem tez blad wtryskiwacza 6 co to moze oznaczac ? po skasowaniu bledu juz ponownie nie wyskoczyl.

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 09 sierpnia 2009 - 19:46

Źle podłączone wtryskiwacze

#3 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 09 sierpnia 2009 - 19:49

Źle podłączone wtryskiwacze


mozesz rozwinac mysl ? wydaje mi sie ze jak by były zle podlaczone to by obroty plywaly itp. a u mnie sa na poziomie 500rmp

#4 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2009 - 20:09

Kolego patrząc na mapę i parametry to masz:
1. Złą mapę - zrób auto kalibrację (powinno wywalić ci że dysze są za małe).
2. Zobacz jakie masz dysze powinny byc ok 2.5mm średnicy
3. Cisnienie redukotra dobrze by było żeby wyszło ok 1.1 bara
4. po auto kalibracji trzeba polatac na benie zeby na mapie zebrały sie kropki niebieskie a potem na gazie i mnoznikiem dążyć tak aby linia niebieska pokrywała sie z zielona.

Miłej zabawy

Powinno to wygladac tak mniej wiecej;
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 11:37

jedż do gaziarza niech ustawi Ci jeszcze raz mapy wtrysku.

Co do dysz to ciężko cokolwiek powiedzieć bo nawet nie wyrysowały się krzywe benzyny ani gazu.

Na 1 rzut oka wygląto mi to na źle dobrany reduktor lub zasyfiony - duże spadki ciśnienia.

jak Ci ustawi mapę benzyny to rzuć fotki screenów
zrób parę fotek jak masz zainstalowany gaz - bo może to kolejny objaw druciarstwa i po prostu masz to źle popodłączane.

#6 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 10 sierpnia 2009 - 17:34

jedż do gaziarza niech ustawi Ci jeszcze raz mapy wtrysku.

Co do dysz to ciężko cokolwiek powiedzieć bo nawet nie wyrysowały się krzywe benzyny ani gazu.

Na 1 rzut oka wygląto mi to na źle dobrany reduktor lub zasyfiony - duże spadki ciśnienia.

jak Ci ustawi mapę benzyny to rzuć fotki screenów
zrób parę fotek jak masz zainstalowany gaz - bo może to kolejny objaw druciarstwa i po prostu masz to źle popodłączane.



W środę jade do nich to pogadam na temat map.
mam Reduktor Tomasetto ARTIC niby do 200hp ma dzialac bezproblemowo (tak zapewniali)
Co do zasyfienia raczej odpada bo instalacja ma ok 2 miesiecy

Czy ewentualnie jak bym nie wyegzekwował ponownego ustawiania map (bo powiedza ze jest OK) To czy bede w stanie sam to zrobic ? Powiem odrazu ze niebardzo znam sie na ustawianiu instalacji,a nie chcial bym czegos bardziej uszkodzic....

#7 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 10 sierpnia 2009 - 20:12

Tomasetto arctic ledwo daje radę w 2.5, raczej dla taksówkarza ( nie wyrabia ciśnieniowo zapętla wtryski)

#8 OFFLINE   ed25

ed25
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Radom

Napisany 10 sierpnia 2009 - 20:56

Gazownika-pseudo instalatora musisz odstrzelić to Ci drugi zrobi regulację jak należy.
Kalibracja przy 1,02bara a ustawione na 1,17bara, dysze masz pewnie za małe bo mnożnik przy maxymalnym obciążeniu około 12ms powinien wynosić około 1,00 (u Ciebie nie ma nawet wyznaczonych charakterystyk benzynowej i gazowej a mnożnik dla czasu wtrysku 12ms wynosi około 1,4 wygląda to tak jakbyś screeny robił zaraz po pseudoregulacji)
Jak tłumany nie potrafią wyregulować to odeślij ich do instrukcji STAG, niech się nauczą czytać ze zrozumieniem, a nie zabawiają się w "wiejską druciarnię".
Tak jek kolega wcześniej już pisał dysze powinny wyjść około 2,5mm dla ciśnienia 1,1bara (z reduktorem Thomasetto Arctic nie powinieneś mieć większych problemów choć ja zamontowałbym zavoli zeta S), wtedy dopiero zrobić autokalibrację, wyjechać na drogę na benzynie robiąc około 5km aby zebrać na jednym biegu, najlepiej na IV przy różnych obciążeniach charakterystykę benzynową, zablokować mapę benzynową, przelączyć na gaz i tak samo jak na benzynie na IV biegu zebrać ch-kę gazową. Zmieniając góra-dół punkty mnożnika pokryć ch-kę gazową z benzynową i tyle.
Kup sobie straszaka, pojedź do gaziarza i problem zniknie.
Pozdrawiam

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 21:10

A mi Marek Gryko z AC dla Scorpiona ST zalecił ciśnienie 1,1bara i dysze 2,1mm, tak na początek. Zrobiłem 2,2mm (Valtek czerwony BFC) i mnożnik ustawiał się na 1,2 na początku- na Tomasetto ARTIC zrobiłem - skrzynia automat. Koledzy, nie przesadzajciez tymi rozmiarami dysz, 2,0 16V na 2,5mm chodzi (Valtek czerwony)a tam na cylinder jest 34KM a 2,5 V6 ma 28,4KM na cylinder. Coś nie tak z wydajnością tego reduktora albo jakiś błąd montażowy np. za daleko wkrętki od wtrysków benzyny lub za długie wężyki (24cm chyba jak pamiętam udało mi się na każdym z weżyków).Obroty V-ki trzymają na 500rpm? Ten sygnał obrotów to może coś koło 8V. Aha, no i oprogramowanie-firmware zmień na wersję 27, bo AC gorąco to zaleca. Czujnik temperatury reduktora to CT-04-2K (bo z zestawu napewno wzięty, w reduktorze innego nie ma), do temperatury gazu to CT-02-2K, piszę bo mi się wierzyć nie chce, że jak otworzyłeś maskę i podpiąłeś kabelki to temp gazu taka sama, ba nawet wyższa jak reduktora.

#10 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:29

Gazownika-pseudo instalatora musisz odstrzelić to Ci drugi zrobi regulację jak należy.
Kalibracja przy 1,02bara a ustawione na 1,17bara, dysze masz pewnie za małe bo mnożnik przy maxymalnym obciążeniu około 12ms powinien wynosić około 1,00 (u Ciebie nie ma nawet wyznaczonych charakterystyk benzynowej i gazowej a mnożnik dla czasu wtrysku 12ms wynosi około 1,4 wygląda to tak jakbyś screeny robił zaraz po pseudoregulacji)
Jak tłumany nie potrafią wyregulować to odeślij ich do instrukcji STAG, niech się nauczą czytać ze zrozumieniem, a nie zabawiają się w "wiejską druciarnię".
Tak jek kolega wcześniej już pisał dysze powinny wyjść około 2,5mm dla ciśnienia 1,1bara (z reduktorem Thomasetto Arctic nie powinieneś mieć większych problemów choć ja zamontowałbym zavoli zeta S), wtedy dopiero zrobić autokalibrację, wyjechać na drogę na benzynie robiąc około 5km aby zebrać na jednym biegu, najlepiej na IV przy różnych obciążeniach charakterystykę benzynową, zablokować mapę benzynową, przelączyć na gaz i tak samo jak na benzynie na IV biegu zebrać ch-kę gazową. Zmieniając góra-dół punkty mnożnika pokryć ch-kę gazową z benzynową i tyle.
Kup sobie straszaka, pojedź do gaziarza i problem zniknie.
Pozdrawiam



ed25 dziekuje za obszerna instrukcje :) troche mito wyjasnilo.
Co do zmiany parownika to raczej nie ma szans bo wymiana byla by na moj koszt....
Jutro oddaje auto zabacze co bedzie po powrocie:eek:

Co do autokalibracji to mam ASB wiec nie mam jak zrobic jej na 4 biegu

#11 OFFLINE   ed25

ed25
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Radom

Napisany 13 sierpnia 2009 - 23:19

ed25 dziekuje za obszerna instrukcje :) troche mito wyjasnilo.
Co do zmiany parownika to raczej nie ma szans bo wymiana byla by na moj koszt....

Co do autokalibracji to mam ASB wiec nie mam jak zrobic jej na 4 biegu


Parownik masz OK dla Twojego silnika będzie jeszcze z zapasem. Z wielkościami dysz z deka się zagalopowałem tu przyznaję rację koledze "FLOREK". Rzeczywiście zgodnie z instrukcją STAGA dla ciśnienia 1,0bara powinno być dysze 2,5mm ale dla 1,0bara możesz mieć za duże spadki ciśnienia przy dużym obciążeniu. Troszkę trzeba nad tym popracować, ale powinno zostać coś około 2,2-2,3mm dla 1,1bar. Zwróć też uwagę na czujniki temp o czym pisał kolega "Florek" a także na różnicę czasów wtrysków dla poszczególnych cylindrów (3x2,6ms a dla drugiej głowicy 3x3ms (jedna 2,9ms)) co może świadczyć o złym montażu wkrętek, długości przewodow, różnicy ciśnień w listwach wtryskowych itd.

Autokalibracje przeprowadza się zawsze na biegu jałowym, a wyznaczenie ch-ki benzynowej i gazowej dopiero na drodze.

Wyznaczasz ch-kę dla benzyny zaraz po autokalibracji, po prostu jeździsz furą z 5 km na benzynie różnymi predkościami przyśpieszając i hamując silnikiem, koniecznie czasami pedał gazu do maxa. Po wyrysowaniu ch-ki benzynowej (niebieskiej) wyznaczasz gazową jeżdżąc dokladnie w taki sam sposób jak na benzynie.
Dla bardziej doświdczonych istnieje troszkę szybszy sposób dopieszczenia mnożnika.
Zaczynasz oczywiście od autokalibracji. Po jej zakończeniu wyruszasz w drogę jedąc ze stałym obciążeniem (stały czas wtrysku na początek powiedzmy 5ms)) na benzynie przełączasz na gaz i obsewujesz znacznik punktu pracy silnika. Jeśli przesunie się w lewo to lambda widzi, że jest za bogata mieszanka i zmniejsz czasy wtrysku benzyny aby zubożyć mieszankę. Aby ch-ki sie pokryły dla tego czasu wtrysku musisz zmniejszyć mnożnik tak aby znacznik po przełączeniu stał w tym samym miejscu co dla benzyny. Analogicznie gdy po przełączeniu na gaz znacznik przesunie się w prawo (zwiększy czasy wtrysku) to info dla Ciebie, że mieszanka jest za uboga i komp otrzymując info z lambdy, że mieszanka jest zbyt uboga zwiekszy czasy wtrysków dla benzyny (co mieszankę oczywiście wzbogaci). W takim przypadku mnożnik oczywiście zwiększasz dla danego czasu wtrysku (nasze 5ms) tak aby znacznik po przełączeniu stał w tym samym miejscu co dla benzyny.
Całą operację powtarzasz dla kilmu czasów otwarcia wtrysków np. dla 7, 9 ,11ms
Powodzonka

#12 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 23:51

Jak juz bylo pisane za male dysze ( wysoki mnoznik ).
Wogole nie masz zebranej mapy benzyny ( odpinales moze aku ?? )

Na pierwszym screenie masz duze rozjazdy pomiedzy 1,2,3 cylinder i 4,5,6 ( znam z autopsji )
Popatrz na czas wtrysku na 1 cylindrze masz 3.8ms na 4 masz 3.0ms (troche za duza roznica ) i tak samo jest miedzy 2 i 4 - 3 i 6. Na kolejnych screenach sa mniejsze rozjazdy, ale tez niepowinno tak byc.
Powodem moga byc nierownej dlugosci weze do listw wtryskowych albo nierowne wezyki od listw do kolektora.

Nie jestem pewny, ale cos chyba jest nietak w ustawieniach lub z czujnikami bo masz temp gazu 90 stopni a temp reduktora 87 stopni. Mam kilka swoich screenow i zawsze temp gazu jest nizsza od temp reduktora okolo 10-15 stopni. Na zdrowy rozum jak gaz moze byc cieplejszy od reduktora, ktory go ogrzewa ??? ( jak sie myle to mnie poprawcie)


Jedz do gaziarzy niech to wszystko poprawia.

#13 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 15 sierpnia 2009 - 13:09

Witam ponownie :)
Koledzy bylem u monterow lecz nie bardzo chcieli rozmawiadz ze mna na temat ustawiania,srednicy dysz itp.
Zrobili mi autokalibracje posmigalem troche na PB potem na LPG i mapy sie wyrysowały (fotki z mapami dodam niebawem jak tylko odzyskam laptopa)

Co sie dowiedzialem to ze mam srednice dysz 1,8-2mm (nie pamietali dokladnie jakie) podobno juz zakladali takie srednice do wielu V i bylo zawsze OK

O temp. reduktora i lpg nie zapytalem bo dopiero dzisiaj zwrocilem na to uwage i jednak cos chyba nie tak z tymi czujnikami :(

W warsztacie powiedzieli mi ze mam teraz ustawione i mam sprawdzic jak bedzie chodzilo auto i jak bedzie ze spalaniem....

Zdjecia silnika z zamontowana instalacja dodam dzis wieczorem

#14 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 16:20

Witam ponownie
Koledzy bylem u monterow lecz nie bardzo chcieli rozmawiadz ze mna na temat ustawiania,srednicy dysz itp.
Zrobili mi autokalibracje posmigalem troche na PB potem na LPG i mapy sie wyrysowały (fotki z mapami dodam niebawem jak tylko odzyskam laptopa)

Czyli w sumie mozna powiedziec, ze prawie nic niezrobili.
Czy po autokalibracji i przejechaniu kilku km na benzynie i gazie sprawdzali jak wygladaja mapy i robili jakas korekte ?

Co sie dowiedzialem to ze mam srednice dysz 1,8-2mm (

No troche zamale moim zdaniem dlatego mnoznik jest tak wysoko ( powinien sie konczyc ok 1 a ty masz 1,5 )

Jednym slowem niechce im sie nic robic, czyli wykrecac dysz i rozwiercac, wiec zrobili autikalibracje ( bo do tego wystarczy tylko kompa podlaczyc i sam wszystko zrobi ) i udaja fachowcow.

Daj znac czy spalanie spadlo, ale potym co oni robili moim zdaniem nic sie niezmieni ( no chyba, ze pokazesz mapki i faktycznie bedzie widac roznice, bo moze wczesniej bylo zle wyregulowane )

#15 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 15 sierpnia 2009 - 19:02

Czyli w sumie mozna powiedziec, ze prawie nic niezrobili.
Czy po autokalibracji i przejechaniu kilku km na benzynie i gazie sprawdzali jak wygladaja mapy i robili jakas korekte ?


No troche zamale moim zdaniem dlatego mnoznik jest tak wysoko ( powinien sie konczyc ok 1 a ty masz 1,5 )

Jednym slowem niechce im sie nic robic, czyli wykrecac dysz i rozwiercac, wiec zrobili autikalibracje ( bo do tego wystarczy tylko kompa podlaczyc i sam wszystko zrobi ) i udaja fachowcow.

Daj znac czy spalanie spadlo, ale potym co oni robili moim zdaniem nic sie niezmieni ( no chyba, ze pokazesz mapki i faktycznie bedzie widac roznice, bo moze wczesniej bylo zle wyregulowane )


Mapy sprawdzali widzialem tylko ze były wyrysowane obie PB/LPG pracownik korygował tez mnożnik, co do dysz to powiedział mi że jest napewno odpowiednia do tego silnika wiec dalej nie drążyłem tematu...

Dodaje kilka fotek jak wyglada instalka pod maska niestety mialem tylko telefon pod reka wiec zdjecia sa niedokladne

Skany map gazowych dodam jutro jak dorwe laptopa

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 19:12

Z tego co mi sie rzucilo w oczy to zle zalozony czujnik cisnienia.

Powinien byc za filtrem a jest zalozony przed, przez co moga byc przeklamania co do cisnienia.


Moze ktos z was jescze zerknie, czy jest dobrze wpiety reduktor, bo nie moge sie dopatrzec.

#17 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 15 sierpnia 2009 - 19:36

Brak opasek na wężykach , bardzo niefajnie "zamocowany" MAP. Ogólnie estetyka montazu bardzo przeciętna.

#18 OFFLINE   pitos_omega

pitos_omega
  • 166 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: czestochowa

Napisany 15 sierpnia 2009 - 20:02

panowie da sie to jakos doprowadzic do "normalnosci"

#19 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 20:13

panowie da sie to jakos doprowadzic do "normalnosci"

Tak to bardzo proste przerobki, ale sam nic nierob, zeby niestracic gwarancji. To samo odnosnie regulacji. Mozesz sie podlaczyc i podejzec mapy, ale jak cos zmienisz w ustawieniach to wszystko sie zapisze w pamieci centralki, czyli beda wiedzieli, ze sam cos grzebales a wtedy mozesz stracic gwarancje.

#20 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpnia 2009 - 03:40

Z tego co mi sie rzucilo w oczy to zle zalozony czujnik cisnienia.
Powinien byc za filtrem a jest zalozony przed, przez co moga byc przeklamania co do cisnienia.


Siemka jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia to założyli go przed filtrem dlatego aby się czasy pomiędzy głowicami nie rozjechały (mankament staga w V) jak założysz za filtrem to ta pierdoła mosiężna dławi przepływ gazu i sa spore przekłamania chyba żeby jakoś za listwa założyć (listwy omvl dream) . Widać rożne długości węży do filtra do listew. ogólnie estetyka do bani :o:o ciekawe jak króćce w kolektor są wiercone??:p:p