Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 10 sierpnia 2008 - 10:33

ale jak moze cieknac z czujnika?czujnik jest na kabelku mozna regenerowac ale nie kleic szukaj na allegro regeneracja wtryskow bylo troche na forum
ema
I'm flirt..

#42 OFFLINE   maryha

maryha
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 31 sierpnia 2008 - 11:17

Hej.

Wczoraj uszczelniłem wtrysk sterujący. Nie taki diabeł straszny. Każdy pompiarz jak słyszy o cieknącym wtrysku sterującym, twierdzi, że to nie nadaje się do naprawy, a tak naprawdę to nie chce im się tego robić, bo do wykręcenia wtrysku, trzeba zdjęć kolektor, po drugie, zanim wyschnie silikon to trzeba odczekać. Generalnie robota banalnie prosta, zakłądając, że działa się ostrożnie. Na bestiales.pl znajduje się porada, w 100% użyteczna. Postępująć zgodnie z nią udało mi się skutecznie ..... zaoszczędzić parę stówek. Nowy wtrysk kosztuje 600 do 1000 zł w zalezności od miejsca zakupu, używki 350 w górę (nie ma gwarancji, że zaraz nie będą ciekły), a klejenie, to w zasadzie koszt silikonu wysokotemperaturowego i czegoś do odtłuszczenia. Najtrudniejsze zadanie to pożyczyć klucz do wykręcenia wtrysków z otworem na kabelek, reszta to banał.

Teraz układ paliwowy mi się już nie zapowietrza, nie cieknie ropa i wzorcowo zapala (zimny oczywiście :))

#43 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 31 sierpnia 2008 - 12:39

bo do wykręcenia wtrysku, trzeba zdjęć kolektor,


Hę? Do wymiany świec trzeba ściągać - ale do wymiany wtrysku? Nie wydaje mnie się.. I kabelek niczego nie zmienia, bo po 1. można uciąć i później przylutować lub po 2. jest złączka, którą można sobie rozpiąć i wtryski się wykręci jak każdy inny..

Postępująć zgodnie z nią udało mi się skutecznie ..... zaoszczędzić parę stówek. Nowy wtrysk kosztuje 600 do 1000 zł w zalezności od miejsca zakupu, używki 350 w górę (nie ma gwarancji, że zaraz nie będą ciekły), a klejenie, to w zasadzie koszt silikonu wysokotemperaturowego i czegoś do odtłuszczenia.


Cieszę się, że Ci się udało - tylko nie pisz, że Ci się udało zaoszczędzić 600-1000, bo na razie wiesz, ze wtrysk nie cieknie po tygodniu użytkowania - poczekamy za miesiąc :)

#44 OFFLINE   maryha

maryha
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 31 sierpnia 2008 - 20:24

bo do wykręcenia wtrysku, trzeba zdjęć kolektor,


Hę? Do wymiany świec trzeba ściągać - ale do wymiany wtrysku? Nie wydaje mnie się.. I kabelek niczego nie zmienia, bo po 1. można uciąć i później przylutować lub po 2. jest złączka, którą można sobie rozpiąć i wtryski się wykręci jak każdy inny..


Proponuję, żebyś kiedyś odpiął tą wtyczkę bez zdejmowania kolektora - ot tak dla treningu. To właśnie ze względu na tą wtyczkę trzeba zdejmować kolektor.

Postępująć zgodnie z nią udało mi się skutecznie ..... zaoszczędzić parę stówek. Nowy wtrysk kosztuje 600 do 1000 zł w zalezności od miejsca zakupu, używki 350 w górę (nie ma gwarancji, że zaraz nie będą ciekły), a klejenie, to w zasadzie koszt silikonu wysokotemperaturowego i czegoś do odtłuszczenia.


Cieszę się, że Ci się udało - tylko nie pisz, że Ci się udało zaoszczędzić 600-1000, bo na razie wiesz, ze wtrysk nie cieknie po tygodniu użytkowania - poczekamy za miesiąc :)


Ja jestem optymistą. Wiem, że będzie dobrze.

#45 OFFLINE   Gawlik77

Gawlik77
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-11-2007
  • Skąd: Góra Kalwaria

Napisany 31 sierpnia 2008 - 21:02

daję ci tydzień na klejonym a potem wymień na nowy.a jeśli chodzi o temperaturę to nie ma to większego znaczenia-tu chodzi o ciśnienie na wtrysku

#46 OFFLINE   maryha

maryha
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 01 września 2008 - 08:36

daję ci tydzień na klejonym a potem wymień na nowy.a jeśli chodzi o temperaturę to nie ma to większego znaczenia-tu chodzi o ciśnienie na wtrysku


Tam nie ma ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Tam jest takie samo ciśnienie jak na przelewach, czyli żadne.

#47 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 01 września 2008 - 20:32

A ja swój dzisiaj uszczelniłem na "hermetic" :mrgreen: teraz zasycha, a jutro zobaczymy :mrgreen: Faktycznie ciśnienie tam jest raczej "przelewowe" ......

#48 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 01 września 2008 - 22:05

Proponuję, żebyś kiedyś odpiął tą wtyczkę bez zdejmowania kolektora - ot tak dla treningu. To właśnie ze względu na tą wtyczkę trzeba zdejmować kolektor.


Są tacy spece co potrafią wymienić świece w 2,5 TD bez zdejmowania kolektora - a ta wtyczka przy świecach to pikuś - i nie musisz mnie zachęcać do próbowania sił przy tym silniku, bo niejeden raz miałem kolektor zdjęty i wiem co piszę - średnio zwinne palce i wtyczka wypięta bez żadnego demontażu..


Co do żywotności tego rozwiązania - nie wiem jak to jest uszczelniać ten wtrysk i nie wnikam jakie tam jest ciśnienie - ale skoro zaczęło puszczać to coś musiało to spowodować. Kiedyś było kilka postów na ten temat - ktoś nawet rozkręcił ten wtryskiwacz na części pierwsze i winą jego przeciekania jest walnięty o-ring pod cewką - wielu naprawiało i efekt był chwilowo zadowalający - ale kilku osobom udało się uszczelnić aż do sprzedaży auta ;)

#49 OFFLINE   maryha

maryha
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Słupsk

Napisany 02 września 2008 - 08:34

Proponuję, żebyś kiedyś odpiął tą wtyczkę bez zdejmowania kolektora - ot tak dla treningu. To właśnie ze względu na tą wtyczkę trzeba zdejmować kolektor.


Są tacy spece co potrafią wymienić świece w 2,5 TD bez zdejmowania kolektora - a ta wtyczka przy świecach to pikuś - i nie musisz mnie zachęcać do próbowania sił przy tym silniku, bo niejeden raz miałem kolektor zdjęty i wiem co piszę - średnio zwinne palce i wtyczka wypięta bez żadnego demontażu..


Co do żywotności tego rozwiązania - nie wiem jak to jest uszczelniać ten wtrysk i nie wnikam jakie tam jest ciśnienie - ale skoro zaczęło puszczać to coś musiało to spowodować. Kiedyś było kilka postów na ten temat - ktoś nawet rozkręcił ten wtryskiwacz na części pierwsze i winą jego przeciekania jest walnięty o-ring pod cewką - wielu naprawiało i efekt był chwilowo zadowalający - ale kilku osobom udało się uszczelnić aż do sprzedaży auta ;)


Klej który uszczelniał połączenie 2 plastikowych części u wylotu kabelka od cewki z czasem stracił swoje właściwości. W momencie, kiedy wybiłem te 2 sworznie, ukazał mi się widok pokruszonych resztek kleju. 10 lat i poprostu nie wytrzymał. Duże zmiany temperatur, wibracje i jego czas minął. Nie wiem skad negatywne nastawienie do samodzielnego zastąpienia starego połaczenia klejonego nowym. Skoro fabryka klei, to i da się skleić. Najwazniejszy w tym wypadku jest odpowiedni skład chemiczny kleju, który nie powinien reagować z paliwem , które mogłoby rozpuścić połączenie. Niestety dobór kleju jest jak najbardziej "amatorski", bo stosujemy klej na bazie silikonu wysokotemperaturowego. Zapewne są na rynku różne rodzaje, bardziej lub mniej odporne chemicznie, więc i skuteczność klejenia jest różna. Tak samo różne moga być przyczyny przeciekania wtrysku. Jeżeli przyczyna jest faktycznie oring, to zgadam się z tym, że żaden klej nie uszczelni połaczenia ciśnieniowego. Ja zanim zdecydowałem o klejeniu przejechałem około 2000 km i mimo wycieku paliwa nie stwierdziłem z tego powodu zwiększonego zużycia paliwa, z czego wnioskuję, że nie wylewało się litrami, co musiało by mieć miejsce, gdyby nieszczelna była część wysokociśnieniowa. W moim przypadku wyciek oznaczał cofanie się paliwa do zbiornika po długim postoju i przyjemny zapach ropy :). Po uszczelnieiu te usterki nie występują, więc uważam temat za zregenerowany. Oczywiście nie mam żadnej gwarancji na to, że połaczenie wytrzyma kolejne 10 lat, a może tylko miesiąc. Na tą chwilę jest ok i mam osobiste poczucie dobrze wykonanej roboty, czego bym nie miał wydając lekka ręką parę stówek na nowy, bo z używką to już loteria na maxa.

Podsumowując, polecam zainteresowanym samodzielna próbę naprawy. Jak to się nie uda, to trudno, ale zawsze nalezy próbować. Nie polecam wymiany na nowe bez przemyślenia opcji naprawy - ten sposób myslenia sugeruje, że zepsuty samochód nalezy odrazu wymienić u dealera na nowy, zamiast zastanowić się nad naprawą.

pozdrawiam
M.

#50 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 04 września 2008 - 22:08

NO i "lambada" :yes_yes: Po dwóch dniach schnięcia dzisiaj cały dzień jazdy i wtrysk suchutki, nawet kropli ropy :mrgreen: Ten "hermetic" to stary wynalazek ale jak widać wciąż skuteczny :peace: Myślę, że ten stan sie utrzyma na dłużej :mrgreen: czyli na zawsze..........

#51 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 07 września 2008 - 19:59

wciąż sucho :razz:

#52 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 września 2008 - 20:03

wciąż sucho :razz:



roobo ty masz V6 czy R6 klekota ?




 


#53 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 08 września 2008 - 07:50

Mam 2.5 V6 a od niedawan od pana "helmuta z RFN" :mrgreen: zakupiłem 2,5 TD z takim małym cieknącym problemem, ale jak narazie trzyma już kolejny dzień - zobzczymy jak będzie dalej :razz:

#54 OFFLINE   Racer21

Racer21
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: nysa

Napisany 29 września 2008 - 16:55

Witam a ja mam na sprzedarz dobry wtrysk sterujący z brązową końcówką, a mam go dla tego że poprzedni właściciel przeprowadził złą wymiane bo do mojej pięknej pasuje tylko i wyłącznie z końcówką biała, no i dobrze że w belgi miałem serwis i tak jakoś to tam wypatrzyli. Wiec sprzedam za rozsądną cene. Czekam na odpowiedzi

#55 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2008 - 18:05

racer21 powiedzz ile za ten wtrysk i czemu tak dużo :smiech:
a druga sprawa ten wtryski czyli biała i brązowa śa identyczne o ile dobrze pamiętam po 96 roku pozmieniali instalację elektryczną i zmienili rodzaj wtyczki wystarczy wyciąc ze środka jeden bolec i pasuje biała do brązowej i na odwrót

#56 OFFLINE   michuleszno

michuleszno
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 12 października 2008 - 10:32

A może ktoś opisze procedure skutecznej naprawy (jaki klej, czy wtrysk trzeba rozkręcać, czy wykręca się bez problemów :wink: i co tam jeszcze zauważyliście)

#57 OFFLINE   kamilka

kamilka
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 12 października 2008 - 12:13

wyskakują mi w aucie taki błędy19,31,49,81,92 wiem co oznaczają ale co dalej auto gaśnie podczas jazdy i zapala sie pomarańczowa lampka z silniczkiem??? co to może być??? :?:
iskierka

#58 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 22 października 2008 - 17:23

hej koledzy mam pytanie :wink: wytłumaczy mi ktoś gdzie znajduje sie ten wtrysk sterujący. i czy jego cieknięcie może powodować wyższe zużycie paliwa??????

#59 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 21:59

Witam zeby nie bylo wpisywalem w szukajce cos na temat wtryskiwacza sterujacego lecz nic mi tam nie znalazlo . A mianowicie mam taki problem moje auto do 2000obr cieko idzie jak juz turbo zalapie to juz lepiej wczesniej w innym temacie napisalem problem z gasniecie gdy wcisne sprzeglo na dwojce przy 1100obr jeszcze taki numer ze przy zmianie biegow a raczej przy poszczaniu sprzegla po zmianie biegow mignie kontrolka z silnikiem ale tylko mignie caly czas mnie to meczy bylem dzisiaj u mechanika z wymiana tulei i zainteresowalo go cieknaca ropa od dolu auta odpalilem auto i dijzal ze przy wtryskiwaczu sterujacym wudostaja sie bombelki i zbiera sie ropa czyli raczej do wymiany teraz tylko ciekawi mnie jakie moga byc przyczyny uszkodzonego wtryskiwacza czy mozna go naprzyklad skleic i to zalatwi sprawe czy jednak kupic dobry ale uzywany bo to jednak nie tania przyjemnosc

#60 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 kwietnia 2009 - 23:26

Po prostu cieknie i juz moze ze starsci. Nieraz mozna uszczelnic, ale nie zawsze. Niech wzciagnie go ktos kto sie na tym zna i zobaczy co i jak