Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 stycznia 2007 - 00:54

Witam serdecznie wszystkich;))) Mam maly problemik z autkiem. Przeczytalem cale forum i nie znalazlem odpowiedzi co oznacza kod 92 w silniku x25td :cry: szukalem duzo na necie i juz chyba wiem ale dla pewnosci wolal bym aby ktos potwierdzil moje obawy(nie pisze teraz co mi sie wydaje gdyz nie chce nic sugerowac)
Jesli ma ktos jakis pomysl to czekam na info;)


din;)))))

#2 OFFLINE   ppawel997

ppawel997
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Sokołów Młp

Napisany 11 stycznia 2007 - 01:18

ten błąd pokazuje się ponoć jak są problemy z tempomatem lub gdy się go nie ma. U mnie też wyszedł błąd 92 - nie mam tempomatu i wieże , że to przez to, jestem optymistą, heheh.

#3 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 11 stycznia 2007 - 01:22

Napisz lepiej co to za problemik bo komp czasmi wali glupie bledy nie majace wogole odniesienia do rzeczywistosci . :drink:

#4 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 stycznia 2007 - 12:19

Historyja jest strasznie dluga!!! W skrocie: auto ma 200tys km odpalalo jezdzilo jak zloto! Pewnego dnia poszedl mi napinacz paska wieloklinowego zalezalo mi na czasie wiec zajechalem do ASO(to byl wielki blad) naprawili to tam (robili to idoci 3 dni). Dnia nastepnego po odebraniu go samochod ciezko zapalal(kreci z jakies 5 sekund zanim odpali) wrocilem do ASO tam wyminili przewody przelewowe(na gwarncji bo niecaly rok wczesniej je wymienialem). Ustera caly czas wystepuje! Co dziwne kreci dlugo tez jak jest cieply(nie ma reguly czesem dlugo kreci czasem zaskoczy od razu). Swieczki sa nowe oryginalne, oleje itp. wszystko wymienane na czas. Z tym odpalaniem borykam sie juz prawie rok i nikt nie wie o co chodzi(pompa wtryskowa sprawna,pompa paliwa rowniez). Ostatnio dowiedzialem sie na forum jak zczytac kody no i tak zrobilem wywalilo kod 92. Z tego co czytalem to jest Camshaft sensor - faulty hall effect sensor or circuit co w tlumaczeniu daje - czujnik polozenia walka rozrzadu. Uszkodzenie tego tlumaczy problem z ktorym sie borykam. To czego sie dowiedzialem czytalem na zagranicznych stronach tak wiec nie mam pewnosci ze ma to odniesienie roniez w mojej omedze. Zadzownie do ASO ciekway jestem co tam mi powiedza na ten temat. Jak czegos sie dowiem bede pisal;)
czekam na jakies wasze wskazowki
pozdro
din;)))))

#5 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2007 - 14:02

W tym silniku nie ma czujnika wałka rozrządu, zastępuje go wtrysk sterujący na czwartym cylindrze.

#6 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 stycznia 2007 - 14:46

dzwonilem do ASO i tak jak myslalem nie chcieli nic powiedziec;(zaprosili na test ich kompem i zaplacenie 160zł! Z tego co oni mowia jest tylko czujnik walu korbowego;(w takim razie od czego jest ten kod 92? Na techu by wyszlo co i jak jest nie tak?? Moze macie jakies pomysly co nie gra w moim autku?? Dodam jeszcze ze filtr paliwa jak i powietrz sa nowe, zadnych wyciekow silnika. jak sie go juz odpali to chodzi idealnie(rowno i bezproblemowo).
din;)))))

#7 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 13 stycznia 2007 - 13:46

widze ze nikt nie wie o co chodzi z tym kodem;(boje sie ze to moze przyczynic si do jakiegos wiekszego uszkodzenia i drogiego remontu;(. Moze ktos zna przyczyne wystepowania tego kodu albo chociaz co jest przyczyna moich problemow z odpalaniem.Jest tu gdzies podobny post ale on nie rozwiazuje mojego problemu;(
pozdro
din;)))))

#8 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2007 - 16:47

Podaje listę kodów dla silników 2.5 TD żeby już nie było pytań co jaki kod oznacza.
Widać tu że usterka 92 nie może mieć związku z twoim problemem.


KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD

12- rozpoczęcie procedury sprawdzania
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy
17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8
31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo
41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem
43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego
44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70
72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym
73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,
85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie
88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa
89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie
91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
97- brak adaptacji pompy wtrysku


czterobiegowa przekładnia automatyczna AR 25/35

72- sygnał usterki z modułu sterującego DDE, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym, sterowanie ręczne
73- sygnał usterki z modułu sterującego DDE, za niskie 0,412 V lub za wysokie napięcie 4,922V czujnika cieczy chłodzącej.

#9 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 13 stycznia 2007 - 19:23

Wilekie dzieki za zainteresowanie;))))nie sadzilem ze z braku tempomatu komputer bedzie jakis blad wywalal;))) Co do problemow z silnikiem to zaloze chyba jakis osobny post;)
dzieki wszystkim podpowiedzi
din;)))))

#10 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 30 stycznia 2007 - 14:45

Strasznie mnie irytowal ten kod 92 wczytalem sie w rozne fora i tam mowia ze to jest problem z czujnikiem na wtrysku sterujacym. Co wy o tym sadzicie?? Ile taki wtrysk sterujacy kosztuje czy mozna go zregenerowac i w ogole co w tym temacie poradzic??
boje sie ze nie zaragowanie na czas moze skonczyc sie katastrofa;(
din;)))))

#11 OFFLINE   dr.Szuwar

dr.Szuwar
  • 23 postów
  • Dołączył: 17-02-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 22 lutego 2007 - 14:42

Ja miałem to samo w swojej Omedze. Na zimnym nie chciał zapalić od kopa a na ciepłym raz palił raz nie. To był wtrysk sterujący. Przeciekał bo konstrukcja jakaś mało dopracowana. Nowe Boscha są już dopracowane pod tym względem. W salonie powiedzieli mi 1900 zł za nowy ale koleś w zaprzyjaźnionym warsztacie kupił nowy za 800 pare złotych. Co do błędu na komputerze to nie przypominam sobie aby mi się świecił.

#12 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 lutego 2007 - 16:13

sumka tak czy inaczej wysoka;(sprawdze jak u mnie z tym wtryskiem sterujacym wyglada. Z tego co zaobserwowalem niec mi nie cieklo.
din;)))))

#13 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 24 lutego 2007 - 17:56

sprawdzalem dzisiaj dokladnie co dzieje sie pod pokrywa silnika no i w sumie to nic nie zaobserwowalem niepokojacego;)))silniczek suchutki ja trza;)))!!!!!nic sie nie poci poprostu sie swieci;))))jak wtrysk sterujacy nie domaga to sa jakies zewnetrzne znaki???
pozdro;)
din;)))))

#14 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2007 - 18:57

Jak nie cieknie to nic tam nie wypatrzysz.Do sprawdzenia poprawnej pracy wtrysku potrzebny jest oscyloskop.Można ewentualnie sprawdzić czy oporność cewki wtrysku jest dobra podłączając omomierz do styków,wartość powinna się mieścić między 80-120 omów.

#15 OFFLINE   kapsel62

kapsel62
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 03 marca 2007 - 16:52

Witam, pojawiam się znów na forum z pytaniami , 1-- jak uszczelnic wtyskiwacz sterujący w silniku 2,5td -kłopot polega na tym ,ze poci się koło przewodów elektrycznych ,wiem ze uszczelniają ...to .... jakoś , ale jak ? , 2 -- który z bezpieczników odpowiada za obwód pompy paliwa ( lub jaki obwód rozłączyc ) chciałem zamontowac...... ukryty wyłącznik... (dodatkowe zabezpieczenie) moze ktoś zakładał coś podobnego -pozdrawiam- kapsel62
kapsel62

#16 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2007 - 20:33

Co do uszczelnienia wtrysku to można,ale to jest na krótką metę narobisz się a i tak trzeba będzie wymienić bo się rozcieknie.
Możesz spróbować CYTAT :

Wykręciłem wtrysk, wyjąłem delikatnie dwa swożnie, które trzymają ten czarny plastyk. Plastik składa się z dwóch części ,jedna wchodzi w drugą dociskając kabelek, delikatnie wyjąłem plastyk tak aby nie urwać dwóch żył kabelka. Po rozebraniu ukazał się koniec małej ceweczki, z której wychodziły dwie końcówki do przylutowania kabelka. to wszystko było zalane bezbarwnym silikonem który zamienił się w granulat i chyba przestał uszczelniać i ciekła ropa. Wziąłem rozpuszczalnik beztłuszczowy( nitro czy extrkcyjny) i pędzelkiem wymyłem to wszystko i igłą pod lupą wydrapałem ( ale uważaj by nie uszkodzić izolacji )jeszcze raz wymyłem i wydmuchałem, posmarowałem silikonem na 300 stopni celsjusza (nie może być tłuste przed posmarowaniem silikonu) i złożyłem. Na drugi dzień wtrysk wkręciłem w głowicę i jeżdzę już drugi tydzeń a paliwo nie leci.

Co do bezpiecznika to nr 18,ale pompe paliwa odcina się chyba w benzynie w dieslu trza odciąć elektrozawór na pompie wtryskowej :wink:

#17 OFFLINE   szczota

szczota
  • 40 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: lipsk

Napisany 05 marca 2007 - 16:12

wtrysku sie nie uszczelnia wymien na nowy.mi ciekło dokładnie tam gdzie ci i kazdy mechanik mi powiedział ze nie da sie slkeic zeby to trzymało na dłuzej(a odwiedziłem wielu) 2 tygodnie temu zamówiłem na allegro nowy 400zł wymieniłem i wkoncu mam spokój radze to samo

#18 OFFLINE   fitek

fitek
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 02 września 2007 - 12:01

Witam
Podepne się do tematu. Wie ktoś gdzie i jakie kolory mają kable od elektrozaworu pompy wtryskowej? ewentualnie jakiś przekaźnik czy też bezpiecznik-gdzie znajdę?
Z góry dzięki za info :)
Pozdrawiam :)
carpe diem... z OMEGĄ ;-)

#19 OFFLINE   zabacool

zabacool
  • 9 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: kielce

Napisany 02 września 2007 - 17:38

Niestety mam tylko tyle: W dieslu przewód czarno żółty elektrozaworu pompy paliwa. Nie sprawdzałem ale mam to z jakiejś "mądrej" książki do zakładania autoalarmów. Pozdro!

#20 OFFLINE   fitek

fitek
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 02 września 2007 - 23:02

Dzięki wiekie to już mam punkt zaczepienia :)
carpe diem... z OMEGĄ ;-)