Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przeróbka na Klimatronik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 lipca 2010 - 16:00

Trochę stary ten temacik,ale czytając posty nasunęło mi się jedno pytanie-czy każdy kto chce przerobić klimę na klimatronika uwzględnił czujnik na podszybiu?

#42 OFFLINE   Sivercaravan

Sivercaravan
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 03 lipca 2010 - 16:36

ja uwzględniłem - nawet o dziwo w desce pod czarną ceratą było odpowiednie wytłoczenie - wystarczyło zrobić dziurę w ceracie i wetknąć
Ale co z tym kablem żółtym !!?? nikomu nie chce się machnąć maski do góry i zajrzeć??

#43 OFFLINE   el Pablo

el Pablo

    żonaty :P

  • 30 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Łazy/Chruszczobród/Sikorka

Napisany 19 lipca 2010 - 05:43

Koledzy mam pytanie. W jednym z początkowych postów w liści części potrzebnych do przeróbki ktoś napisał że klimatronik musi być od omegi z tym samym silnikiem i skrzynią. czemu? Co nie będzie pasować??

#44 OFFLINE   Kevin

Kevin
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-07-2009

Napisany 19 lipca 2010 - 12:18

200 zł i masz pełny servis klimatyzacji z odgrzybianiem

#45 OFFLINE   MARROG

MARROG
  • 4 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Skąd: Mińsk Maz
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 20 sierpnia 2010 - 20:41

koledzy czy komus sie udalo przelozyc klimatronik?

#46 OFFLINE   kazik610

kazik610
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-03-2011

Napisany 09 marca 2011 - 16:59

temacik może stary ale mam chęć się przyłączyć w ostatnich dniach zostałem właścicielem rozbitej omegi z klima tronikiem, a sam jerzdzę ze zwykłą klimą wiec będę przekładał jak tylko przełożę to dam znać na forum wraz ze zdjęciami

#47 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 03 kwietnia 2011 - 23:29

szukalem i zadnej konkretnej odpowiedzi nie bylo. ta tez zreszta jest slaba. to mozna czy nie. a jak tak to co trzeba zrobic???

witam kolege. jak do tego sie zabrac?

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2011 - 08:35

mozna zrobic wszystko, tylko czasem efekt nie jest warty wydanych pieniedzy i zmarnowanego czasu.

chcesz przekladac to zaopatrz sie w takie samo auto z klimatronikiem i rob przekladke.

jak ktos juz przelozy i napisze na forum to beda konretne odpowiedzi. jak narazie nie bylo odwaznego, ktory by sie pochwalil przekladka
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 04 kwietnia 2011 - 10:42

dzieki kolego. zobacze co z tym da sie zrobic,to opisze czy ga jest warta swieczki.

#50 OFFLINE   kazik610

kazik610
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-03-2011

Napisany 08 kwietnia 2011 - 05:17

Witam panów kturzy interesuja sie przekładka na klimatronik tak jak mówiłem przełorzyłem klimatronik nie jest to proste nie wystarczy wymienic nagrzewnicy i panela zewnętrznego lecz trzeba wejsć głebiej a mianowicie wymienić wiazkę pod konsola. Rzeczy potrzebne do przekłedki to:
1 panel zewnętrzny
2 nagrzewnica wraz z wiazka
3 główna wiazka ( zwykła wiazka nie ma kosci do klimatronka i do czujnika nasłonecznienia na desce rozdzielczej)
4 czujnik nasłonecznienia kadiny
W brew pozorom nie trzeba zmieniać ani pompy ani chłodnicy czy przewodów do płynu zosteja te same.
Dodam jeszcze ze mój klinatronik chodzi!!!!!!
Jerzeli chcesz sie dowiedziec więcej napisz.

#51 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2011 - 06:34

Witam panów kturzy interesuja sie przekładka na klimatronik tak jak mówiłem przełorzyłem klimatronik nie jest to proste nie wystarczy wymienic nagrzewnicy i panela zewnętrznego lecz trzeba wejsć głebiej a mianowicie wymienić wiazkę pod konsola. Rzeczy potrzebne do przekłedki to:
1 panel zewnętrzny
2 nagrzewnica wraz z wiazka
3 główna wiazka ( zwykła wiazka nie ma kosci do klimatronka i do czujnika nasłonecznienia na desce rozdzielczej)
4 czujnik nasłonecznienia kadiny
W brew pozorom nie trzeba zmieniać ani pompy ani chłodnicy czy przewodów do płynu zosteja te same.
Dodam jeszcze ze mój klinatronik chodzi!!!!!!
Jerzeli chcesz sie dowiedziec więcej napisz.


Jak już zrobiłeś to możesz napisać manuala dla potomnych co trzeba przygotować, co po odkręcać itp. itd. etc... Fotki z przebiegu także mile widziane, a jak już będzie gotowe to będzie podwieszone ;)

#52 OFFLINE   kazik610

kazik610
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-03-2011

Napisany 13 kwietnia 2011 - 07:23

Postaram się napisać coś z przebiegu prac co przygotować na co uważać i co po kolei rozkręcać tylko mam problem ze zdjęciami gdyż w ferworze prac wogule o nich zapomniałem.

#53 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2011 - 16:07

W związku z licznymi pytaniami postanowiłem, że ujawnię parę szczegółów przeróbki klimy manual na klimatronik:

1.Czekało mnie czyszczenie nagrzewnicy, która już praktycznie wcale nie oddawała ciepła, postanowiłem całą naprawę wykonać jeszcze zanim zrobi się zimno czyli w... sierpniu :) Na dodatek, dysponując paroma dniami wolnego czasu, wzniosłem się na wyżyny ambicji :D i postanowiłem, że jako pierwszy w Polsce (przynajmniej tak mi się wydaje:rolleyes:) zamontuję klimatronik w mojej omesi.

2. Moja omega została fabrycznie wyposażona w klimatyzację manualną (ręczną, nieautomatyczną itd. - wiadomo o co chodzi). Jeśli nie posiadasz klimy od razu daruj sobie przekładkę - szkoda czasu i pieniędzy a efekty mogą być nieadekwatne do wkładu pracy i części=pieniędzy.

3. Aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia całej operacji nie bawiłem się w lutowanie, wycinanie, dokładanie kabli (poza paroma wyjątkami) lecz zakupiłem wszystkie części, tzn: kompletną nagrzewnicę, całą wiązkę elektryczną deski, przycisk ECO, rezystor klimatronika (popularnie: jeżyk), ten piękny elektroniczny panel sterowania w "nibydrewnie" oraz ewentualnie: czujnik nasłonecznienia montowany w podszybie (choć u mnie wszystko pięknie działa również bez niego) i obudowę dmuchawy (nie jest konieczna).

3.1 nagrzewnica - oczywiście trzeba kupić kompletną ze wszystkimi silniczkami, należy zwrócić uwagę czy nie został odcięty kabel lub sama wtyczka którą się wpina w panel sterowania- bez niej nic nie zadziała; nagrzewnica może być od wersji angielskiej, ale wtedy trzeba będzie przełożyć górny element kierunku nawiewu z nagrzewnicy z naszego auta, który jest przykręcony na parę śrubek

3.2 wiązka podszybia - ciągnie się od prawego bocznego kierunkowskazu, poprzez prawy słupek drzwi przednich, pod konsolą, pod tunelem środkowym do komputera poduszek, poprzez lewy słupek drzwi przednich, lewy boczny kierunkowskaz aż do silnika, po rozłożeniu jakieś 450cm!! :p wiązkę oczywiście należy kupić od wersji z klimatronikiem, UWAGA! WAŻNE!!: omegi miały, w zależności od wersji i rocznika, rożne wtyczki:
a) do wyświetlacza komputera (mogła być jedna w różnych wersjach i dwie również w różnych wersjach)
b) do komputera poduszek (wtyczki bywały różne, ale ilość i kolory kabli zawsze takie same)
c) do poduszek (Airbag’ów)
d) taśmy kierownicy – ze sterowaniem radia lub bez.

Jeśli mamy pełny komputer to musimy kupić wiązkę również z wtyczką do komputera żarówek. Jeśli masz automat to musisz kupić od automatu, jeśli manual to wtedy oba typy zadziałają z tym że z automatu trzeba będzie zewrzeć parę kabli i zaizolować dwie kostki - o tym niżej w "procesie przekładania".

WAŻNE: Wiązka elektryczna jest o tyle ważna, że jeśli wszystkie wtyczki będą pasowały, to zaoszczędzimy bardzo dużo czasu a cały proces przeróbki ograniczy się praktycznie jedynie do podmiany poszczególnych części.

4. rezystor klimatronika (inaczej jeżyk) - od razu zaznaczam, że: nasz "stary" nie będzie działał prawidłowo (sprawdziłem), od vectry z klimatronikiem też nie działa prawidłowo (sprawdziłem); jedyny jaki działa to właśnie od omegi, może być od anglika

5. panel sterujący (konsola środkowa z nibydrewna-plastiku), może być od anglika, ale wtedy główne sterowanie nawiewem mamy z prawej strony, przed montażem warto powymieniać wszystkie żarówki podświetlenia aby nie musieć go za chwilę znowu demontować



PROCES PRZEKŁADANIA

1. Jeśli nasza klimatyzacja była sprawna, tj. w układzie było chłodziwo to jedziemy do serwisu klimatyzacji aby je odessać. Jeśli tego nie zrobimy to chłodziwo w trakcie przeróbki i tak utracimy w wyniku demontażu nagrzewnicy. Odsysając zaoszczędzimy kilkadziesiąt złotych przy nabijaniu układu.

2. Odłączamy akumulator (w przeciwnym razie będziemy musieli skasować błąd poduszek) i spuszczamy płyn z układu chłodzenia.

3. Demontujemy konsolę i tunel środkowy. Jest na forum gdzieś dokładny opis dlatego nie będę dublował. Należy zwrócić tylko uwagę, że wiązka jest przyklejona taśmą do konsoli dlatego należy zdejmować konsolę delikatnie aby niczego nie pourywać. Po praco/czasochłonnym demontażu ukazuje się nam nagrzewnica ze wszystkimi rurkami od niej odchodzącymi. Wszystkie rurki należy zdemontować, zarówno te z konsoli jak i te z tunelu środkowego.

4. Następnie zabieramy się za demontaż całej wiązki elektrycznej.

5. A teraz wyciągamy całą nagrzewnicę. Należy pamiętać aby wcześniej odłączyć rurki chłodziwa klimatyzacji oraz płynu chłodniczego. Proces dość trudny ze względu na małe pole manewru tym ustrojstwem…

6. Wkładamy nagrzewnicę od klimatronika i podłączamy rurki układów chłodzenia i klimatyzacji (warto wcześniej sprawdzić stan uszczelek oraz przepłukać chłodniczkę wody). Ważne aby dokładnie wpasować rurki spustowe skraplającej się wody znajdujące się z obu stron skrzyni biegów (nie łamiąc ich przy okazji).

7. Następnie wkładamy i podpinamy nową wiązkę elektryczną.

8. Po zakończeniu powyższych czynności wymieniamy obudowę nadmuchu bądź powiększamy otwór na umieszczenie rezystora (jeżyka). Ja nie kupowałem nowej obudowy, otwór powiększyłem brzeszczotem – 2 minuty pracy i 50zł w kieszeni 

9. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności, przy czym należy pamiętać o podpięciu czujnika nasłonecznienia, oraz o przymocowaniu wiązki elektrycznej do konsoli. W miejsce włącznika klimatyzacji wkładamy przycisk „ECO”.

10. Zalewamy układ chłodzenia spuszczonym wcześniej płynem. Podpinamy akumulator, odpalamy samochód i. Po nagrzaniu silnika sprawdzamy czy nie ma gdzieś nieszczelności.

11. Jedziemy nabić klimatyzację. Po nabiciu resetujemy klimatronik poprzez jednoczesne wciśnięcie i przytrzymanie przycisków „auto” i „off”.

12. CIESZYMY SIĘ KLIMATRONIKIEM



PODSUMOWANIE:
Jeśli wszystkie zakupione przez nas części są w pełni sprawne to nie trzeba będzie niczego programować bądź ustawiać techem. Klimatronik nie będzie działał bez czujnika temperatury zewnętrznej.

CZAS:
Jeśli nie masz doświadczenia w rozbieraniu to robota zajmie Ci 1-2 dni. Ale jak wiesz jak wszystko demontować to cały proces trwa jakieś 5-6 godzin.

Klimatronik zakładałem prawie 3 lata temu, zatem mogłem o czymś zapomnieć. Postaram się edytować post jeśli coś mi się przypomni.:D

#54 OFFLINE   kazik610

kazik610
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-03-2011

Napisany 14 kwietnia 2011 - 07:46

widezę ze juz nic nie muszę dodawac tylko z jednym wyjatkiem a mianowicie sciagasz do kierownicy bez sciągnięcia kierownicy nie zdejmiesz kąsoli. składa się on z płaskownika dwóch śrub 8 długości ok 6 cm wraz z nakrętkami oraz śruby 12 z nakrętkom. w płaskowniku wiercimy po śdodku otwór 12 przyspawujemy tam nakrętkę, śrube 12 lekko zaostrzamy, następnie wiercimy 2 otwory 8 po przeciwnych stronach przyspawanej nakrętki w płaskowniku łebki śrub 8 zeszlifuj na jajo i praktycznie po złorzeniu tego masz ściągnięta kierownice.pużniej dodam zdjęcie

#55 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 14 kwietnia 2011 - 07:51

Bez ściągacza też da radę - trzeba poluzować główną śrubę (ale nie odkręcać całkowicie by nie dostać kierownicą w zęby:D ) a następnie uderzać w obręcz kierownicy z dość dużą siłą - po chwili sama wyskoczy. Zdjąłem w ten sposób kierownicę już parę razy.

#56 OFFLINE   Sylwester175

Sylwester175
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-06-2011

Napisany 04 czerwca 2011 - 07:25

Witam jestem tu nowy i zarejestrowałem się tylko po to by uzyskać pomoc odnośnie podłączenia klimatronika.
Mam 3 omegi miały być na części a że jedna ma skórę i jak nie w oplu brak korozji, ma klime a w jednym rozbitku siedzi klimatronik.
wiec pomyślałem jak mnie bete zmolestowali że szkode całkowitą dostałem to nie bede niczego kupywał tylko w Łamage się przesiądę.
poczułęm wene na klimatronik i zrzuciłem deche w obu.

I w klimatronik wpina się 2 kostki jedna to nagrzewnica a druga jest to z wiązki wtyka na 14 pinów z tego używanych 11 z tego odpadnie 2 na (+) i(-) 4 na szujniki temp. zewnętrznej i z podszybia wiec zostaje 5. Prosił bym o schemat jakiś bo nie chce wiązki pruć tymbardziej że ta z klimatronikiem ma ubogie wyposażenia a ta z manualną klimą jest w ful opcji.
wiec Panowie i jak że nieliczne Panie prosze was podajcie mi wszystko co wiecie w tej kwestji oraz schematy instalacji tylko z jakimś sensownym opisem

#57 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 06 czerwca 2011 - 13:17

W związku z licznymi pytaniami postanowiłem, że ujawnię parę szczegółów przeróbki klimy manual na klimatronik:

1.Czekało mnie czyszczenie nagrzewnicy, która już praktycznie wcale nie oddawała ciepła, postanowiłem całą naprawę wykonać jeszcze zanim zrobi się zimno czyli w... sierpniu :) Na dodatek, dysponując paroma dniami wolnego czasu, wzniosłem się na wyżyny ambicji :D i postanowiłem, że jako pierwszy w Polsce (przynajmniej tak mi się wydaje:rolleyes:) zamontuję klimatronik w mojej omesi.

2. Moja omega została fabrycznie wyposażona w klimatyzację manualną (ręczną, nieautomatyczną itd. - wiadomo o co chodzi). Jeśli nie posiadasz klimy od razu daruj sobie przekładkę - szkoda czasu i pieniędzy a efekty mogą być nieadekwatne do wkładu pracy i części=pieniędzy.

3. Aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia całej operacji nie bawiłem się w lutowanie, wycinanie, dokładanie kabli (poza paroma wyjątkami) lecz zakupiłem wszystkie części, tzn: kompletną nagrzewnicę, całą wiązkę elektryczną deski, przycisk ECO, rezystor klimatronika (popularnie: jeżyk), ten piękny elektroniczny panel sterowania w "nibydrewnie" oraz ewentualnie: czujnik nasłonecznienia montowany w podszybie (choć u mnie wszystko pięknie działa również bez niego) i obudowę dmuchawy (nie jest konieczna).

3.1 nagrzewnica - oczywiście trzeba kupić kompletną ze wszystkimi silniczkami, należy zwrócić uwagę czy nie został odcięty kabel lub sama wtyczka którą się wpina w panel sterowania- bez niej nic nie zadziała; nagrzewnica może być od wersji angielskiej, ale wtedy trzeba będzie przełożyć górny element kierunku nawiewu z nagrzewnicy z naszego auta, który jest przykręcony na parę śrubek

3.2 wiązka podszybia - ciągnie się od prawego bocznego kierunkowskazu, poprzez prawy słupek drzwi przednich, pod konsolą, pod tunelem środkowym do komputera poduszek, poprzez lewy słupek drzwi przednich, lewy boczny kierunkowskaz aż do silnika, po rozłożeniu jakieś 450cm!! :p wiązkę oczywiście należy kupić od wersji z klimatronikiem, UWAGA! WAŻNE!!: omegi miały, w zależności od wersji i rocznika, rożne wtyczki:
a) do wyświetlacza komputera (mogła być jedna w różnych wersjach i dwie również w różnych wersjach)
b) do komputera poduszek (wtyczki bywały różne, ale ilość i kolory kabli zawsze takie same)
c) do poduszek (Airbag’ów)
d) taśmy kierownicy – ze sterowaniem radia lub bez.

Jeśli mamy pełny komputer to musimy kupić wiązkę również z wtyczką do komputera żarówek. Jeśli masz automat to musisz kupić od automatu, jeśli manual to wtedy oba typy zadziałają z tym że z automatu trzeba będzie zewrzeć parę kabli i zaizolować dwie kostki - o tym niżej w "procesie przekładania".

WAŻNE: Wiązka elektryczna jest o tyle ważna, że jeśli wszystkie wtyczki będą pasowały, to zaoszczędzimy bardzo dużo czasu a cały proces przeróbki ograniczy się praktycznie jedynie do podmiany poszczególnych części.

4. rezystor klimatronika (inaczej jeżyk) - od razu zaznaczam, że: nasz "stary" nie będzie działał prawidłowo (sprawdziłem), od vectry z klimatronikiem też nie działa prawidłowo (sprawdziłem); jedyny jaki działa to właśnie od omegi, może być od anglika

5. panel sterujący (konsola środkowa z nibydrewna-plastiku), może być od anglika, ale wtedy główne sterowanie nawiewem mamy z prawej strony, przed montażem warto powymieniać wszystkie żarówki podświetlenia aby nie musieć go za chwilę znowu demontować



PROCES PRZEKŁADANIA

1. Jeśli nasza klimatyzacja była sprawna, tj. w układzie było chłodziwo to jedziemy do serwisu klimatyzacji aby je odessać. Jeśli tego nie zrobimy to chłodziwo w trakcie przeróbki i tak utracimy w wyniku demontażu nagrzewnicy. Odsysając zaoszczędzimy kilkadziesiąt złotych przy nabijaniu układu.

2. Odłączamy akumulator (w przeciwnym razie będziemy musieli skasować błąd poduszek) i spuszczamy płyn z układu chłodzenia.

3. Demontujemy konsolę i tunel środkowy. Jest na forum gdzieś dokładny opis dlatego nie będę dublował. Należy zwrócić tylko uwagę, że wiązka jest przyklejona taśmą do konsoli dlatego należy zdejmować konsolę delikatnie aby niczego nie pourywać. Po praco/czasochłonnym demontażu ukazuje się nam nagrzewnica ze wszystkimi rurkami od niej odchodzącymi. Wszystkie rurki należy zdemontować, zarówno te z konsoli jak i te z tunelu środkowego.

4. Następnie zabieramy się za demontaż całej wiązki elektrycznej.

5. A teraz wyciągamy całą nagrzewnicę. Należy pamiętać aby wcześniej odłączyć rurki chłodziwa klimatyzacji oraz płynu chłodniczego. Proces dość trudny ze względu na małe pole manewru tym ustrojstwem…

6. Wkładamy nagrzewnicę od klimatronika i podłączamy rurki układów chłodzenia i klimatyzacji (warto wcześniej sprawdzić stan uszczelek oraz przepłukać chłodniczkę wody). Ważne aby dokładnie wpasować rurki spustowe skraplającej się wody znajdujące się z obu stron skrzyni biegów (nie łamiąc ich przy okazji).

7. Następnie wkładamy i podpinamy nową wiązkę elektryczną.

8. Po zakończeniu powyższych czynności wymieniamy obudowę nadmuchu bądź powiększamy otwór na umieszczenie rezystora (jeżyka). Ja nie kupowałem nowej obudowy, otwór powiększyłem brzeszczotem – 2 minuty pracy i 50zł w kieszeni 

9. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności, przy czym należy pamiętać o podpięciu czujnika nasłonecznienia, oraz o przymocowaniu wiązki elektrycznej do konsoli. W miejsce włącznika klimatyzacji wkładamy przycisk „ECO”.

10. Zalewamy układ chłodzenia spuszczonym wcześniej płynem. Podpinamy akumulator, odpalamy samochód i. Po nagrzaniu silnika sprawdzamy czy nie ma gdzieś nieszczelności.

11. Jedziemy nabić klimatyzację. Po nabiciu resetujemy klimatronik poprzez jednoczesne wciśnięcie i przytrzymanie przycisków „auto” i „off”.

12. CIESZYMY SIĘ KLIMATRONIKIEM



PODSUMOWANIE:
Jeśli wszystkie zakupione przez nas części są w pełni sprawne to nie trzeba będzie niczego programować bądź ustawiać techem. Klimatronik nie będzie działał bez czujnika temperatury zewnętrznej.

CZAS:
Jeśli nie masz doświadczenia w rozbieraniu to robota zajmie Ci 1-2 dni. Ale jak wiesz jak wszystko demontować to cały proces trwa jakieś 5-6 godzin.

Klimatronik zakładałem prawie 3 lata temu, zatem mogłem o czymś zapomnieć. Postaram się edytować post jeśli coś mi się przypomni.:D


Świetny opis. Dzięki. Jak będę robił przekładkę u siebie, to potrzaskam fotki i się podzielę swoimi spostrzeżeniami.
Na razie poluję na omegę z niemiec po dobrej cenie, która to będzie dobrym dawcą części.

#58 OFFLINE   Sylwester175

Sylwester175
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-06-2011

Napisany 10 czerwca 2011 - 16:16

Rozgryzłem cały układ klimatyzacji i jak się okazało sprawa jest banalna.

Dziś podłączyłem wszystko i działa w poniedziałek nabije klimę i będzie działało.
Bo wszystko pracuje jak należy i sprawa była prosta tylko jest godzina zabawy z kabelkami wszystko opisze w wkrótce.

#59 OFFLINE   misiek0889

misiek0889
  • 189 postów
  • Dołączył: 23-09-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 18 kwietnia 2012 - 12:48

jest godzina zabawy z kabelkami wszystko opisze w wkrótce

I jak opiszesz ?
Modowanie łamagi - Pasja czy Choroba ?

#60 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 31 lipca 2014 - 15:00

Koledzy pozwolę sobie odgrzać kotleta.
imam się od ponad roku albo więcej założyć klimatronik,zaznaczam nie miałem klimy a tym bardziej wiązki.skompletowałem wszystkie części z jednego auta wiązka komplet buda i trójkątna skrzynka i stanąłem na wiązce która steruje sprężarką i wentylatorami.wiem że są jakieś przekaźniki pod kierownicą ale mam je pomieszane i nie wiem który od czego wiem że powinien być główny klimy i 2-a od wentylatora 1 i 4 biegu.może ktoś ma jakieś zdjęcia ich??
wiązkę sterującą mieszalnik ogarnąłem działa jak należy wszystko się załącza tak podłączając na stole na krótko.Może któryś z kolegów ogarnia temat kimatronika i naprowadzi mnie do końca operacji.wieczorem wrzucę zdjęcia jakie mam przekaźniki za skrzynką i w trójkątnej skrzynce to będzie lepiej coś wytłumaczyć.Pozdrawiam Krzyś
tak na szybkiego mam za skrzynką 5 przekaźników tj
przekaźnik czerwony z napisem servotronic
przekanik biały z jakimiś nacięciami pewnie tam jest jakiś wentylator albo głośniczek
przekaźnik szary z numerem GM 90060264
same gniazdo przekaźnika białe z niego lecą dwa przewody do systemu boose
samo gniazdo przekaźnika czarne przewody od niego lecą na pin 81 czyli cc gniazdo przyczepy i pin nr1czyli wyłącznik stopu światła i na jakąś skrzynkę z napisem VDO
co jeszcze zauważyłem to od wiązki panelu centralnego idzie wiązka do komory silnika kość damsta szara 6 pinowa i jest w niej trzy przewody grubszy szary z żóltym paskiem idzie na złącze X1,cienki czarny z białym paskiem idzie do kostki sterownika nawiewów pin 15 i do złącza sterownika silnika pin nr 46.
Krristof