Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

geometria w omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
77 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 wrzesień 2014 - 20:09

o których mowisz ?

znaczy ze musze je zmienic ?

i spręzyny z tyłu tez

#42 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1390 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 wrzesień 2014 - 20:27

a jak sprawdzić czy to sprężyny siedzą albo jak je sprawdzic same spręzyny ?

Żaden, w miarę szanujący się, diagnosta nie zabierze się za geometrię jak będziesz miał pękniętą sprężynę.

#43 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 wrzesień 2014 - 20:34

scyzoryk0 Z50 mówi o sprężynach zawieszenia i wsporniku drążka kierowniczego. Ty wkleiłeś łącznik stabilizatora i gumę stabilizatora.

Co do negatywu z tyłu. Już było poruszane kilkukrotnie. Ja na sprężynach H&R mam dość spory i zjada mi opony od środka. Immo w granacie też miał nisko a koła stały raczej prosto. Nie wiem, to zależy od prosiaków?? Nic więcej nie ma z tyłu.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#44 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 wrzesień 2014 - 19:11

a to juz wiem o jaki wspornik chodzi ,ale gumy stabilizatora tez zmienie

moje sprezyny z tylu sa jeszcze orginalne wiec je zmienie

prosiaki sa nowe wiec zobaczymy

wysyłam poprawiona geometria ale prawie bez zmian

#45 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 wrzesień 2014 - 19:25

co za barany Ci ustawiają tą zbieżność :masakra: kretyni..... jeśli zależy Ci na zrobieniu porządnie geometrii to zapraszam do Skierniewic, jest tutaj pewien jegomość który ogarnia ten temat od 20 lat i robi tylko i wyłącznie geometrię. liczy sobie 70zł za geometrię przedniego zawieszenia :)
Sorry za rozmiar, ale po zmniejszeniu nie widać parametrów.


Dodany obrazek

#46 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1390 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 wrzesień 2014 - 19:28

Czy problem masz tylko ze ścinaniem opon od wewnątrz czy też są też inne niepokojące objawy: auto źle się prowadzi, ściąga itp ??

#47 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 wrzesień 2014 - 19:38

jutro pojade do pracy i zrobie 120 km w obie strony i zobacze jak bedzie sie jechac

ale mam wrazenie ze auto lekko ucieka
moze to byc wina opon bo dość mocno mi auto wibruje przy 80km/h pewnie przez te zciete opony od wewnętrznej strony

ale tez moze to byc wina tarcz bo mi kierownica bije przy hamowaniu

mówisz Kolego ze jak nie ma ciezarków i paliwa w baku to nie da sie ustawic zbierznosci ?

#48 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1390 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 wrzesień 2014 - 20:09

Opony szmelc, już samo to, że widzisz jak są zdarte od wewnątrz je dyskwalifikuje. Zmień opony i to szybko bo to może się źle skończyć. Nie zdziwiłbym się, że masz tam jakiś balon od wewnętrznej strony. Najpierw ogarnij te wibracje (wątpię aby to była wina tarcz) a potem zmień diagnostę i zrób zbieżność.

#49 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 wrzesień 2014 - 20:59

moze to byc wina tarcz bo mi kierownica bije przy hamowaniu

Może też być wina wywalonych sworzni, sam tak miałem.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#50 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 wrzesień 2014 - 06:34

Czy problem masz tylko ze ścinaniem opon od wewnątrz czy też są też inne niepokojące objawy: auto źle się prowadzi, ściąga itp


po poprawieniu kierownicy nie ucieka mi w lewo tylko mam wrazenie ze lekko w prawo
moze to byc wina opon czy tez tego kąta koła

zmienie opony to sie okaze

ale zastanawia mnie czenu na geometri nie dali ciezarków

#51 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1390 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 wrzesień 2014 - 07:50

Mi nigdy nie dawali obciażenia i jest ok. Ustawiam na takim urządzeniu bez dotykania się do auta (matrix normalnie ;)).
Dodany obrazek
Co do ściąganie to jasne, że może być stan opon ale tak samo ważne jest prawidłowe ciśnienie we wszystkich kołach.

#52 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 wrzesień 2014 - 08:07

ciśnienie było po 2,2 w każdym kole ale oni tam nie sprawdzali

#53 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1390 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 wrzesień 2014 - 08:10

Ważne, że Ty sprawdzasz

#54 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 wrzesień 2014 - 08:52

dzwoniłem do firmy BZOMA Wrocław mówią ze robią geometrie i katy z odważnikami i katy muszę podjechać i ich sprawdzić

#55 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 11 wrzesień 2014 - 18:09

ja dzisiaj robiłem w złotoryi (renoma ) po wymianie amorów z przodu panowie zrobili tylko zbieżność tyłu i przodu ale kąta pochylenia nie tknęli nawet. Bo według nich jest w normie czyli na zielonym ,a według mnie po prostu mają w d*pie walkę z kątami. Efekt jest taki że jest w porównaniu z tym co było super ale nie idealnie. Jutro tam pojade na poprawkę.
Według nich zmieniłem amory ,wsadziłem nowe i cudownie stoją na swoich miejscach.

A pytanie z inne strony ,czy uważacie że robiąc zbieżność 3 miesiące temu mogło się tak wszystko zastać że 45 minut trzeba było grzać tył? Bo trzy miechy temu tez u nich robiłem geometrie i mechanik sympatyczny walczył z tyłem z pół godziny nie mogąc go ruszyć ,więc udałem się do bankomatu po kasę ,wracam po 20 minutach a auto już do odbioru .
Więc mi się wydaje że 3 miechy temu tylko wzięli kasę a zbieżności nie tknęli.Gdyż nie wierze że przez 3 miesiące tak zastały się śrubu rzymskie z tyłu.

#56 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 wrzesień 2014 - 19:02


ja w zeszłym roku rozbierałem i czyściłem i smarowałem tylne drążki i od dnia dzisiejszego idealnie sie reguluje , wiec skoro po 3 miesiacach powinno isc palcami

#57 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 11 wrzesień 2014 - 19:39

czyli tak jak przypuszczałem nie zrobili nic ,bo nie patrzyłem im na ręce .Jutro będą kręcić te katy choćby i do wieczora

#58 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 wrzesień 2014 - 02:07

Gdyż nie wierze że przez 3 miesiące tak zastały się śrubu rzymskie z tyłu.

z autopsji wiem że mogą się zapiec jeśli nie użyli nawet grama smaru.

#59 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 wrzesień 2014 - 06:32

mam nowe tarcze i klocki mintex, łaczniki delphi , gumy stabilizatora ruvill ,sprężyny GH , opony Dębica presto 195/65 R15 91H 1 tydzień 2014 2 szt 17 tydzień 2014 2 szt
złoże wszystko w całość i zrobię geometrie

zobaczymy jak to wyjdzie

#60 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 wrzesień 2014 - 16:15

wszystko zamontowane podsyłam info jak wygląda geometria