Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

geometria w omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
77 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 sierpnia 2009 - 20:01

temat może i wałkowany już n ie raz ale co może być przyczyna tak katastrofalnych zniszczeń ogumienia??
geometria rozjechała sie sama z siebie czy stan polskich dróg czy za szeroki kapeć225/45/17??
90% przebiegow omega robie po wzorowych drogach poza granicami RP, jednak na urlop pojechalem w PL i po przebiegu 2600km po naszych (gładkich)drogach mam kapcie do wymiany i geometrie do roboty,mianowicie opony z przodu zjechane do granic dopuszczaacych je do jazdy i 1 opona z lewej strony z tyłu do połowy bez śladu bieżnika. Byłem na diagnostyce luzów nie stwierdzono, jedynie że geometria do roboty. Rozruszałem końcówki i jutro na zbieżność stad moje pytanie
1. czy reguluje sie kąty z przodu??( diagnosta twierdzi że nie)
2. jakie powinny być parametry zbieżnosci z tyłu
3. czy tył mógł tak nagle sam z siebie sie rozjechać skoro nie stwierdzono żadnych luzów??

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2009 - 20:08

Prawidłowo wyregulowana geometria powinna się zacząć od kół tylnych i ich zbieżnośći
Ad 1 tak kąty pochylenia są regulowane
wystarczy wpaść w dobrą dziurę ( a na naszych drogach nie ma z tym problemu) i masz geometrie przestawioną

Ps. jak znajdę wartości ustawień kół przednich i tylnych to załączę

Edit : wartości regulacji w/g " Info Tech "

Dodany obrazek

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 sierpnia 2009 - 20:35

oki, dzieki za szybka odpowiedz :piwo::piwo::piwo::piwo::piwo::piwo:

#4 OFFLINE   Qbapl

Qbapl
  • 164 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: Legnica

Napisany 11 sierpnia 2009 - 09:05

1,5"stopni pochylenie przedniej osi. I zbieżność zależy jak reaguje na obciążenie i prosto kierownica, ale to już zapewne mechanik będzie wiedział jak to zrobić:)

#5 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 13 sierpnia 2009 - 08:20

koledzy, a jak wyglada sprawa katow z tylu? Tez sie ustawie, czy tylko przod?

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:17

koledzy, a jak wyglada sprawa katow z tylu? Tez sie ustawie, czy tylko przod?

tak tył też jest regulowalny.

#7 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 16:34

tak kąty pochylenia są regulowane

a mógł byś dokładniej opisać w którym miejscu bo mi mechanior też twierdzi że nie, że tylko zbieżność

#8 OFFLINE   Qbapl

Qbapl
  • 164 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: Legnica

Napisany 13 sierpnia 2009 - 21:32

Z tyłu mamy regulacje zbieżności na śrubie rzymskiej, ale nie ma pochylenia regulowanego chyba ze o czymś nie wiemJ))(Śmiech )

#9 OFFLINE   nesfor

nesfor

    :)

  • 121 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 maja 2010 - 21:03

Chcialbym się podpiąc do tematu :)
W podreczniku "sam naprawiam opla" dane o geometri sa podane dla aut od IX 1999 :(

Moje autko jest z 96, jest to model caravan (po naszemu kombi ale trumna nijak sie zmiesci wiec nie wiem czmeu to caravan ...ale to inna histroia...) z silnikiem 2.5 TD.

Wczoraj wymienialem gumy z tylnej belki ( w-g wskazowek z forum ; apropos opis porady trzeba uzpelnic o fakt ze te gumy sa kierunkowe !!!!!) i zauwazylem ze te sruby tez da sie ustawic wiec czeka mnei geometria :(

Chcialbym się Was koledzy zapytac jak to faktycznie jest z ta geometria w moim przypadku, bo jedni mechnicy twierdza ze nie ustawia sie katow z przodu i tyłu a inny twierdzi ze z przodu jest az 6 punktow do ustawiania( nie wiem czy na kat czy łącznie, czy na jedna strone czy na dwie ?!?!?

W krotce wybieram sie na sprawdzeni i chcialbym byc przygotowany teoretycznie do tematu.

Poki co to z włąsnych obserwacji jedyne co zauwazylem do regulacji toi:
> z przodu to sruby rzymskie przy drazku kierowniczym, bo sworzen na stałe do wachacza, sruby miedzy sworzniem a amortyzatorem to nie ma tam raczej luzu (otwór od śrub), tak samo w przypadku lacznika miedzy stabilizatoem a amortyzatorem;
>z tylu, drazki wachacza tez bez luzu do regulacji na srubach, sa dwie sruby rzymskie i te 4 sruby od gumy od belki tylnej(licza z oslona) , ale w-g mnei tym to tylko mozna regulowac 'skrecenie' kol wzgledem przednich .

Przepraszam za zla forme gramatyczna i za drobny haos.
Z gory dziekuje za wszleka pomoc i licze na wyrozumialosc :)

#10 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2010 - 09:59

z tego co mi wiadomo to:
Przód: zbieżność na drążkach kierowniczych i kąty kół
Tył: tylko kąty kół - regulowane tymi długimi drążkami.. bardzo często ciężko je ruszyć po dłuższym czasie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2010 - 15:04

Tył: tylko kąty kół - regulowane tymi długimi drążkami.. bardzo często ciężko je ruszyć po dłuższym czasie...


Benuś tył tylko zbieżność a nie kąty

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   TomG

TomG
  • 35 postów
  • Dołączył: 16-10-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 maja 2010 - 21:10

Mam takie pytanie czy to prawda ze pochylenie kola z przodu powinno wynosic najlepiej -1.20 niz -1.40 bo mi troche opony ząbkuje z przodu??

#13 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 maja 2010 - 01:19

Mam takie pytanie czy to prawda ze pochylenie kola z przodu powinno wynosic najlepiej -1.20 niz -1.40 bo mi troche opony ząbkuje z przodu??


Jedno i drugie jest prawidłowe i nie powinno mieć to związku z ząbkowaniem opon. -1.20 nie wiem czy w ogóle się da ustawić (zależnie jakie masz zawieszenie). Coś koło -1.10 to ma omega w wersji z podwyższonym zawieszeniem do przewozu dużych ciężarów(której ty na pewno nie masz). Ja mam niższe sprężyny -30mm i na nowych amortyzatorach GM nie można ustawić mniej niż -1.60. Przy takim pochyleniu nie odnotowałem zdzierania opon na przodzie. Taki już urok tylnonapędowców że kółka muszą być w negatywie co skutkuje lepszą przyczepnością na zakrętach

#14 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2010 - 09:45

to od mnie fotka z wydruku z geometrii

Dodany obrazek

#15 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2013 - 18:37

Witam
Czy ktos kompetentny w temacie moze ocenic wyniki ustawienia geometrii poniewaz nadal nie ma rewelacji w sprawie prowadzenia sie a nie wiem czy tak duze roznice miedzy stronami nie sa fuszerką i dodatkowo czy ktos wie jakie powinny byc ustawienia producenta?
http://img809.images...9/6135/qhr1.jpg

#16 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:15

Czy na pewno nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia z tyłu?? Pytam bo wymieniłem sprężyny i wsadziłem do sedana od kombi. Tył stoi wyżej, wg mnie rozsądna wysokość, ale koła wyglądają mniej więcej tak / \ Z tym że lewe jest prawie prosto a prawe niestety pochylone znacznie mocniej. Oczywiście jest lepiej niż na starych sprężynach...

#17 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2013 - 20:49

Czy na pewno nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia z tyłu??



Nie ma takiej możliwości w Omedze. Tylko przód.

#18 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2013 - 10:31

Tył stoi wyżej, wg mnie rozsądna wysokość, ale koła wyglądają mniej więcej tak / \ Z tym że lewe jest prawie prosto a prawe niestety pochylone znacznie mocniej.

Tylko wymiana tulei wahacza i prosiaków (a najlepiej cały komplet - łącznie 6 tulei) poprawi to, kąta pochylenia nie reguluje się. Mam to samo, cześci już zakupiłem. Niestety wymiana nie jest taka prosta jak na przodzie. Dzień pracy mechanika, zależy jeszcze jak śruby puszczą.

#19 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 21 sierpnia 2013 - 11:58

A czy złe kąty przednich kół (podobno zbieżność przód i tył jest OK) mogą mieć wpływ na mocne bujanie w koleinach? Opony i felgi są w stanie odpowiednim (225/55/16), to wyeliminowałem na samym początku. Luzów nie stwierdzono nigdzie a mechanior organoleptycznie stwierdził że koła mi sie troche z przodu chowają górą do środka, i że "na oko" to chyba troche za bardzo.

Mam kilka takich "cięższych" aut pod domem i w żadnym tak nie nosi w koleinach jak Omegą. W zasadzie to w ogole nie buja (205/55/16 i 225/45/17 w innych autach).

#20 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 sierpnia 2013 - 12:50

A czy złe kąty przednich kół (podobno zbieżność przód i tył jest OK) mogą mieć wpływ na mocne bujanie w koleinach? Opony i felgi są w stanie odpowiednim (225/55/16), to wyeliminowałem na samym początku. Luzów nie stwierdzono nigdzie a mechanior organoleptycznie stwierdził że koła mi sie troche z przodu chowają górą do środka, i że "na oko" to chyba troche za bardzo.

Mam kilka takich "cięższych" aut pod domem i w żadnym tak nie nosi w koleinach jak Omegą. W zasadzie to w ogole nie buja (205/55/16 i 225/45/17 w innych autach).


Zle konty mogą a nawet na 99% są przyczyną ze cie rzuca na koleinach. 50zl geometria przodu za żóltymi kratami w rynku w łasku ;)
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek