Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kolektor ssący nawiercanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 07 kwietnia 2010 - 20:09

ładnie sie szarpnąles...:stop: a jaki zwiazek maja te dwa motory????!!! skoro 3 litrowka jezdzi poprawnie na dyszach 2.2 to dlaczego 2,5 nie moze jezdzic na 2.0mm

musialbys sporo wiecej (wiedziec) wniesc do tematu zeby moc tak krytykowac kogos kto gaz zaklada.



Chłopak ze ktos zrobił 3 litrowy motor na dyszach 2mm to poprostu jest nie do pomyślenia bo to nigdy nie osiagnie takiej mocy na gazie jaka ma na benzynie to pierwsza sprawa. Zaden producent Instalacji i listw wtryskowych w katalogu nie ma mniejszych dysz do mniej wiecej 200 KM mniejszych niz 2.5 mm przy cisnieniu 1 bara.
Na 2 mm dyszach auto bedzie jezdziło calkiem normalnie bo da sie to zrobic bez zadnego problemu ale niestety przy duzym obciazeniu to zaraz po 2-3 tys zapetli sie wtrysk.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#22 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 08 kwietnia 2010 - 06:14

Chlopak, bije od Ciebie profesjonalizmem ale wytez do tego wzrok, albo staraj sie wiecej z tekstu rozumiec... pisalem o dyszach 2.2mm.chyba ze dla sztuki piszesz..:D

#23 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 kwietnia 2010 - 20:58

Chlopak, bije od Ciebie profesjonalizmem ale wytez do tego wzrok, albo staraj sie wiecej z tekstu rozumiec... pisalem o dyszach 2.2mm.chyba ze dla sztuki piszesz..:D


To przeczytaj sobie to co napisaem ze dla auta 3.0 V6 i mocy mniej wiecej 200 KM nie stostuje sie mniejszych dysz niz 2.5 wiec chyba 2.2 jest mniejsza dysza niz 2.5 wiec doczytaj to co pisze. Chyba ze to jest full-grupa to wtedy dysza bedzie mniejsza.
Ale co ja bede tłumaczył jak wy wszyscy i tak montujecie gazownie i druciarzy a pozniej jest płacz na forum AC bo tutaj nikt nie potrafi pomóc.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#24 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2010 - 21:29

Ale co ja bede tłumaczył jak wy wszyscy i tak montujecie gazownie i druciarzy a pozniej jest płacz na forum AC bo tutaj nikt nie potrafi pomóc.

Kolego, spokojnie. Nie rozpędzaj się. Masz wiele racji w tym co napisałeś. Można zwiększać ciśnienie w celu zrekompensowania małych dysz, ale ma to swoje granice - słusznie to zauważyłeś - bo wysokie cisnienie+małe dysze=duży błąd na biegu jałowym. Nie jestem wyrocznią, zapewne Ty też nie jesteś, będziesz bardziej wiarygodny, gdy będziesz pisał łagodnie i przekonywująco.

Może nie zauważyłeś, ale tu też ludzie obeznani z gazem potrafią pomóc. Forum AC, byłe Nikosia, własne doświadczenie są na wagę złota. Nie wolno tego nie doceniać!!

Kolego tomkuMV6, też wyluzuj, używaj wiedzy z forum i przekazuj ją innym, dobitnie, ale nie nachalnie!!

#25 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 09 kwietnia 2010 - 08:48

jaka moze byc inna reakcja, jak ktos uczepi sie czegos wyrwanego z kontekstu, malo tego, zupelnie nieslusznie, bo zle doczyta, i stara usilnie wpoic wszystkim swoja szeroko rozumiana fachowosc, w jednym poscie.... nie mowiac o drugim...
przy okazji nic oczywiscie nie wnoszac do tematu. A calos uprzednio zaczac uprzejmym zwrotem "chlopaku". nie zycze sobie.

#26 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2010 - 23:24

A może mi ktoś powiedzieć jakie dać dysze do 2,5v6 mam teraz 2,2 mm i sonda na wolnych uboga, nachylenie jak dam na 20 % zaczyna pracować sonda i równiej silnik pracuje. Świece nowe, kable nowe, filtry nowe, listwa Matrix HD 333 reduktor kme silver z nowymi uszczelkami instalacja Kme sirocco.

#27 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 24 września 2013 - 07:16

Lepiej wiercic z góry czy z dołu???

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 września 2013 - 14:31

Archeolog :) Rzecz jasna, że z góry.

#29 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 21 grudnia 2015 - 22:51

Koledzy co potrzebne zeby nawiercic kolektor v6 w omedze, kupilem wiertlo 5 ale krotkie nie dostanie od gory i gwintownik m6 tez krotki, przedłuzki nie mieli



#30 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 grudnia 2015 - 13:56

Ja wykrecalem caly kolektor i od spodu wiercilem i gwintowalem

#31 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 22 grudnia 2015 - 19:47

Ja chce tak zrobic jak zorro22, mysle ze od dolu nie trafie dobrze zeby wkretka byla w tym kąciku. Zmierzylem ze wiertlo 13mm dostanie od gory a gwintownikiem od dołu i chyba dobrze bedzie. Jak inni koledzy robicie?



#32 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 grudnia 2015 - 21:58

No ciezko trafic w ten kacik.

#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2015 - 09:49

Jak inni koledzy robicie?

 

tu masz poradę jak zrobić  :)

Załączone pliki



#34 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 28 grudnia 2015 - 18:37

Koledzy a czym smarować gwintownik? Czytalem ze nafta moze byc, slyszalem ze denaturat, w tej instrukcji wyzej jest jakis smar hmm?



#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2015 - 21:01

alu jest tak miękki że nie musisz niczym ale jak niemasz oleju do obróbki skrawaniem to delikutaśnie smarem



#36 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 29 grudnia 2015 - 22:33

Kurde jednak od góry lepiej nie wiercic, własnie spierd.....m sobie kolektor, 1 otwor wyszedl dobrze, drugi dobrze ale nie tak samo a trzeci tragedia bardzo w bok poszlo. kolejne trzy zrobilem jak w poradzie i wyszly dobrze. Ale kolektory tanie 30zł a w tym musial bym dziury zatykac po starych dyszach.

Nie ma ktos może kolektora....



#37 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2015 - 23:43

pewnie ma tu http://forum.omegakl...forum/12-kupię/

albo tu http://forum.omegakl...um/11-sprzedam/


Edytowany przez robert514, 29 grudnia 2015 - 23:44.


#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2015 - 05:49

a nie macie gdzieś w poblizu warsztatu obróbki skrawaniem dacie panu Mieciowi na flaszkę i zrobi na frezace otworki jak ta lala



#39 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 13 stycznia 2016 - 12:24

Kupiłem goły kolektor i znowu spieprzylem 3 otwory zanim sie kapnalem ze za blisko srub robie co sie kolektor przykreca. No to do sklepu kupilem 6 srubek m6 na imbus w srodku, nagwintowalem te otwory i zaslepilem na klej te dziury. Po 2 srubki na otwor weszlo, Nastepnie zrobilem nowe otwory po drugiej stronie, wszystkie 6 w miare dobrze wyszly, nagwintowalem maczajac gwintownik w nafcie i pikne otwory, dzis moze dysze przyjda (tym razem kupilem dłuzsze i na imbus zeby mi znowu lebek o cos nie haczył) Montuje ustawiam i czekam na dokument, musze sie wyzyc za stracone 3 miechy, juz sie nie moge doczekac kuzwa. :D


Drugie zdjecie to jak pierwszy kolektor zepsułem. 

Teraz wyszło mi to jakos ale mogloby byc lepiej, jest spora roznica kąta wzgledem wtryskiwaczy benzyny. Na tej poradzie co ktos link podawal jest lepiej to zrobione. Ale wczesniej miałem dysze prawie w srodku tego dolotu i było tak 7lat. Tą instalacje przerabiał profesjonalny zaklad z okolic Rzeszowa, naprawde fachowcy ale kolektora nie ruszali. Jak oni to serwisowali to jak zapisał paliła 13 LPG. Jak kupowalem kolektor czasem do sprzedazy byl z dyszami ale zawsze te dysze wysoko. 


A teraz takie pytanie, przyszły mi hanki od czyszczenia i maja różną wydajność, tj. 34 34 34 36 37 39 litr. Pan od czyszczenia mówił żeby to jakos odpowiednio ułożyć a najlepiej procentowo skorygowac w kompie. Da sie to zrobić w stag 300 6 program mam 1.14.1.0 

Załączone pliki



#40 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2016 - 16:37

Sie da każdy wtryskiwacz możesz osobno procentowo skorygować tak aby zbyt dużego rozjazdu nie było , tylko trzeba porównać z rozjazdem jaki występuje na benzynie.