Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kolektor ssący nawiercanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 02 sierpnia 2009 - 19:03

Czy da się prawidłowo nawiercić kolektor ssący bez zdejmowania go??

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2009 - 19:07

Czy da się prawidłowo nawiercić kolektor ssący bez zdejmowania go??

Tak, a odpiłki polecą sobie do cylindrów. Czyż nie będzie pięknie gdy zniszczą gładź cylindra?
Mam nadzieję, że tym co napisałem dało się Ciebie przekonać jednak do znalezienia godziny czasu i zdjęcia kolektora.

#3 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 02 sierpnia 2009 - 19:15

Hmm też mi tak się wydawało. Bo mój zdolny gazownik chyba tak zrobił bo opiłki są na pokrywach zaworów. A tak w ogóle to nie polecam nikomu gazownika w Ostrowie Wielkopolskim Na ulicy Krotoszyńskiej nr dopisze jutro wziął za sekwencje 3400 wywalił filtr powietrza, wsadził super stożek, mapy paliwa tak się dojeżdżając że jak pizgneło mi do tłumika to kolektor od prawej strony zaczął spaliny gubić i teraz pierdzi. A teraz stag po przekręceniu kluczyka aby pyka i jadę tak na benzynie. Jak jutro tego wszystkiego nie naprawi to będzie wojna.

#4 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2009 - 19:42

koledzy już nie dajmy się zwariować...

aluminium jest na tyle miękkie że niema prawa w najmnieszym stopniu uszkodzić czegokolwiek stalowego, nawet jeśli by wpadło do cylindra to przy pierwszym zapłonie mieszanki zniknie ponieważ temperatura topnienia aluminium wynosi 660s. a spalanie mieszanki to około 2700s więc wyparuje...

dużo większe spustoszenie dokona jedno ziarenko piasku które może dostać się do kolektora przy zdejmowaniu...

żeby było jasne - nie namawiam nikogo do sypania do cylindrów czegokolwiek.

#5 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 02 sierpnia 2009 - 20:16

Oczywiście, że można prawidłowo nawiercic wtryski w X30XE bez demontażu kolektora. Jest troche dłubaniny, ale da rade.

#6 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2009 - 12:06

do nawiercania kolektor się demontuje. Reszta to druciarstwo.
Użyty materiał do dolotów to stop aluminium z dodatkiem krzemionki - ja tam nie chciałbym aby coś takiego latało mi po zaworach, tłoku i katalizatorze.

Nie ma możliwości poprawnego nawiercenia bez demontarzu. Nie w naszych silnikach.

Magicznym sposobem w trudnych silnikach jest wkładanie ssania odkurzacza przy domkniętych zaworach.

#7 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 07 sierpnia 2009 - 22:41

Tak jak myślałem mój gazownik to druciarz wczoraj przy okazji wyjmowania silnika obejrzałem jego dzieło. Dobrze odwiercony kolektor dolotowy według niego to z jednej strony 5 cm nad wtryskiem benzyny z drugiej 6cm. Oczywiście wiórki aluminiowe nie sprzątnięte i pełno ich na pokrywach zaworów.

#8 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 07 sierpnia 2009 - 23:56

kolego u kogo zakladales gaz?

#9 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 08 sierpnia 2009 - 00:42

Jak zjeżdżasz z Krotoszyńskiej w Bema pierwszy skręt w lewo w nazwie coś o taniej jeździe. A obecnej sytuacji silnika nie wiem czy na gaz też nie zganić bo przy około 5 tys obrotów komputer stwierdził ze gazu niema i przełączył na benzynę i w tym momencie korbowód bokiem wyszedł. Nie wiem może akurat zbieg okoliczności ale tak mi się stało.

#10 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2009 - 08:37

mih podaj parę danych:
-nie pukała ci panewka?
-jaki olej?
-sprawdź cylindry czy nie są porysowane


to z tym przełanczaniem z gazu na benkę przy 5krpm to tylko błąd przy ustawianiu opcji gazu, jeżeli by było przy różnych obrotach ale dużym obciążeniu to wina ograniczenia przepływu gazu...

#11 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 08 sierpnia 2009 - 10:35

Gaz się skończył w butli. Cała impreza w środku zaczęła się od korbowodu w którym pękło mocowanie do tłoka. Olej semisync lotosa. Panewki tak wszystkie ładnie wyglądały poza pierwszą jakaś taka ciemniejsza stukań żadnych nie było.

#12 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2009 - 20:27

Ku potomności ostatnio montowałem Staga 300 w Omci 2,5 V6 fotki z wiercenia prawidłowego w kolektorze.

wężyki jeszcze bez opasek
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Króćce od wtrysków ukierunkowane na zawory i na wysokości wtryskiwaczy benzyny.
Dodany obrazek

Auto na czerwonych valtekach zwykłych dysza 2mm, węże wszystkie równej długości, mapa ułożyła się idealnie bez potrzeby korekcji mnożnika ( rzadko się zdarza) spalanie ok 10,7l gazu skrzynia manual.

#13 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 29 sierpnia 2009 - 19:35

Dzisiaj po 3 dniach jazdy na gazie po moich poprawkach powiem że dobre nawiercenie to 90% sukcesu. Jak się dławił obroty falowały gasł na gazie przy nawierceniu przez gazownika tak przy moich nawiertach i skróceniu wężyków do 21 cm niema po tym śladu. Muszę jeszcze aby zrobić sobie interfejs do staga i zobaczyć jak to na kompie wygląda bo auto jeździ teraz nie do poznania.

I co do nawiercania żeby to dobrze zrobić trzeba zdemontować kolektor nie da się nawiercić bez jego zdjęcia.

#14 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 31 października 2009 - 18:20

Witam! Macie jeszcze jakies zdięcia z nawiercania kolektorów w V6? ogólne wskazówki do ich montazu? jakiś kąt dysz itd? Na jakiej pascie to obsadzać. Z góry dzieki. Dodam ze widziałem (chyba na tym forum ale niemoge znalesc) rozszlifowanie krawędzi kanału i tam umieszczenie dyszy, teraz pytanie które rozwiązanie jest lepsze?

#15 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 02 listopada 2009 - 22:49

Ku potomności ostatnio montowałem Staga 300 w Omci 2,5 V6 fotki z wiercenia prawidłowego w kolektorze.

wężyki jeszcze bez opasek
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Króćce od wtrysków ukierunkowane na zawory i na wysokości wtryskiwaczy benzyny.
Dodany obrazek

Auto na czerwonych valtekach zwykłych dysza 2mm, węże wszystkie równej długości, mapa ułożyła się idealnie bez potrzeby korekcji mnożnika ( rzadko się zdarza) spalanie ok 10,7l gazu skrzynia manual.



wiem ze odświeżam kotleta ale niemogłem sie powstrzymac kolega co to napisał niema pojecia o poprawnej konfiguracji instalacji gazowej omega 2.5 v6 niema prawa jezdzic na dyszach 2mm poprawnie dodam tylko ze ja w 2.0 mam dysze 2.5 nie sugerujcie sie wypowiedziami Zorro pisze poprostu bzdury.

#16 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 marca 2010 - 08:26

ładnie sie szarpnąles...:stop: a jaki zwiazek maja te dwa motory????!!! skoro 3 litrowka jezdzi poprawnie na dyszach 2.2 to dlaczego 2,5 nie moze jezdzic na 2.0mm

musialbys sporo wiecej (wiedziec) wniesc do tematu zeby moc tak krytykowac kogos kto gaz zaklada.

#17 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 29 marca 2010 - 17:59

Czy da się prawidłowo nawiercić kolektor ssący bez zdejmowania go??


Dokładnie odpowiadając to znaczy czy da się prawidłowo nawiercic kolektor - Nie, nie jest to możliwe praktycznie w żadnym silniku a już w X30XE szczególnie !.

Natomiast istnieje szansa na to, że mozna ZAGAZOWAĆ ten wóz IV generacją w sposób prawidłowy bez zdejmowania kolektora.

Jest bowiem jakiś % szansy na to by zastosować to:
http://www.allegro.p...m941857144.html

#18 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 29 marca 2010 - 22:34

No i "gazownicy" wiercą dziury na zamontowanym kolektorze.
Wiertło smaruje się olejem dzięki temu, opiłki kleją się do wiertła. Jak się to robi dokładnie to nic nie wpadnie do środka.
Z drugiej strony nie będą to otwory w najlepszym miejscu, czyli tak jak na zdjęciach powyżej.

#19 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 29 marca 2010 - 23:27

No i "gazownicy" wiercą dziury na zamontowanym kolektorze.
Wiertło smaruje się olejem dzięki temu, opiłki kleją się do wiertła. Jak się to robi dokładnie to nic nie wpadnie do środka.


Absolutnie nie ma takiej możliwości by nic nie wpadło do środka nawet gdybyś użył smaru o nieskończonych zdolnościach przyciągających :).

Zrób sobie test - kup za dychę kolektor od czegokolwiek, posmaruj wiertło czymkolwiek chcesz i wierć.
Z wnętrza kolektora wybierzesz garść wiórów.

Z drugiej strony nie będą to otwory w najlepszym miejscu, czyli tak jak na zdjęciach powyżej.


Przy X30XE nie ma najmniejszych szans by powiercić kolektor w stanie zamontowanym jak należy.

Z drugiej strony zastanawia mnie co kieruje gazownikiem by w tym silniku (X30XE) nie zdjąc kolektora - przecież po zdjęciu czapy z niego - wyjęcie reszty jest banałem i trwa max 10 minut.

#20 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 21:34

A tutaj nowość, szczególnie polecany do silników R4, niestety ze względu na specyfikę listwy w V-kach chyba nie podejdzie, chyba, że ktoś listwę a dokładnie rurki z paliwem przerobi. Fajnie to jest zrobione, gaz wtryskiwany jest w tą samą okolice co benzyna, w komplecie śrubki mocujące wyżej listwę benzyny o wysokość końcówki. No i najważniejsze, blisko, bez opiłków, estetycznie a jak się zrobi na pojedyńczych wtryskach to i dynamika będzie OK. Chyba się skuszę.


Oho, niezauważyłem, że PiotrK mnie wyprzedził.