Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie sprzęgło - Pilne


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
95 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2012 - 17:11

daj vin


W0L000026R1159963 Będę dźwięczny :)

#42 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 listopada 2012 - 23:58

Obawiam się że po tym VINie nic nikt nie sprawdzi niestety :(

#43 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2012 - 00:14

Obawiam się że po tym VINie nic nikt nie sprawdzi niestety :(


wyposazenia nie ale po filtrze:

numery OE
90509302
6 16 150

zamienia sie na LUK
415 0036 10

czyli kolo zamachowe dwumasowe




 


#44 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2012 - 10:56

OK Dzięki :) Czyli Docisk 220mm, a tarcza 215 m :)

#45 OFFLINE   joanna049

joanna049
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-05-2012

Napisany 13 lutego 2013 - 21:57

Witam, czeka mnie wymiana kompletnego sprzęgła:jump:, czyli tarcz, docisk i łożysko+ ewentualnie wyprzęglik, czy firma LUK jest ok? Jaki jest numer katalogowy? jeśli ktoś zna...byłabym wdzięczna:D

#46 OFFLINE   glaa

glaa
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-12-2012

Napisany 15 marca 2013 - 12:53

Witam ostatni męczyłem temat ze sprzęgłem zamawiał mi znajomy mechanior 2 razy przyszło nie to co trzeba, u mnie siedziało wzmacniane z większą średnicą innymi frezami na tarczy podobno do MV6 takie wkładali tak że nie radzę zamawiać przed wyjęciem starego:D

#47 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 marca 2013 - 21:45

Witam...
Panowie Szlachta, powiedzcie prosze jak ja mam sprawdzic, jakie mam sprzęgło kupic??
Mam Ome 2.0 8V kombibusa z 94r... u jednego mecha powiedzieli, ze dwumasa, bo w kombibusach byla dwumasa, drugi zas gada, ze jednomasa, bo nie mam klimy a Omy 2.0 8V bez klimy szły na jednomasie...
Niechze w koncu ktoś mądru powie co mam kupić... intercarsy tez głupie bo nie potrafia powiedzieć konkretnie co mam zalożone...
Musze pilnie zająć sie sprzęgiełkiem, a nie moge sobie za bardzo pozwolic na rozebranie auta i jezdzenie za sprzęgłem... Oma tyra w firmie...

Pozdrawiam,
Artur

P.S. Pytanie: czy da rade i co by było, gdy przy założeniu, ze mam jedno mase, kupił i załozyl dwumasowe kolo i sprzęgło na dwumase?? Zakladam, ze nie da rady, ale pytam tylko, jednomasowe sprzegla cięzko dostać... Prosze nie bić...

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 marca 2013 - 22:58

P.S. Pytanie: czy da rade i co by było, gdy przy założeniu, ze mam jedno mase, kupił i załozyl dwumasowe kolo i sprzęgło na dwumase?? Zakladam, ze nie da rady, ale pytam tylko, jednomasowe sprzegla cięzko dostać... Prosze nie bić...


ale po co sie pchac w klopoty?? nie wiem jakie masz sprzeglo, ale jezeli mialbys jednomasowe kolo zamachowe, to bezsensem byloby to zmieniac na dwumasowe,
tymbardziej, ze w gre raczej wchodzi uzywane.

jednomasowe sprzegla, hmm tarcza z tlumikiem drgan + docisk
dwumasowe - kolo zamachowe z tlumikiem drgan + tarcza + docisk

jakbym mial wybor to zdecydowanie wolalbym jednomasowe sprzeglo, chociaz moja dwumasa jeszcze bangla
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 20 marca 2013 - 10:26

ja mam omege 2,0 8v z 94r kombi i jest zwykłe sprzęgło
kupowałem 2 lata temu nowy kpl. dobrany z katalogu i wszystko pasowało
gta77

#50 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 03 kwietnia 2013 - 15:46

witam was koledzy serdecznie.Niestety padło mi sprzegło juz od tyg ślizgało się aż w koncu dzisiaj nie dało rady juz nawet ruszyc z miejsca klapa na całego i kiedy udałem sie do sklepu to zbaraniałem bo gosciu mówi ze sam nie wie jaki do mnie sprzegło idzie dokładnie.jeden mówi ze zwykłe czyli tarcza docisk łozysko drugie ze dwumasa. a wjeszcze w innym sklepie ze jest hudrokinetyczne i zjakims wysprzegglikiem.i noralnie zbaraniałem nawet po Vinie nie mogli dojśc do ładu pomoze ktos jakie kupic i i jakiej firmy.prosze o pomoc bo musze to szybciutko naprawic bo bez auta to jak bez reki.
to jest mój vin W0L0VBM35Y1125482

#51 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 kwietnia 2013 - 19:46

Masz sprzęgło z dwumasą i wysprzęglikiem, kupujesz tak: tarczę, docisk i łożysko oporowe i po problemie ;) Komplet LUK nr 623 3118 00

#52 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 03 kwietnia 2013 - 21:04

No to nieźle ,samo słowo dwumasa na kolana mnie powala przy moich przebiegach trzeba bedzie je chyba wymieniac zbyt czetso czylli powiadasz kolego że dwumase zostawic a wymienic reszte i bedzie git?

#53 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 kwietnia 2013 - 22:15

Sam zmieniałem sprzęgło w piątek 29.03 i zostawiałem dwumasę i wysprzęglik, zmieniałem tarczę, docisk i łożysko. Jeżeli dwumasa nie ma luzów to spokojnie da radę zostawić.

#54 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 04 kwietnia 2013 - 19:53

Sam zmieniałem sprzęgło w piątek 29.03 i zostawiałem dwumasę i wysprzęglik, zmieniałem tarczę, docisk i łożysko. Jeżeli dwumasa nie ma luzów to spokojnie da radę zostawić.


Omega stoi własnie na kanale(przerwa na kawe to zasiadłem przed kompa) zaraz zabieram sie za wymianę zrobie tak jak kolego radzisz dwumase zostawie a wymienei całe sprzegło samo. mam nadzieje że posmigam jeszcze ze 100tyś. dam znac wieczorkiem jak mi poszło.

no juy po robocie sprzgieko wymienione tyn tarcza docisk i lozsko oporowe i biegi chodza jak w maselko.oprocz tego wymienilem jeszcze lewarek zmiany biegow bo sie rozszpal ten caly plastik i latal strasznie.ale ogolnie kolega mial racje jednak dwumasa jest u mnie ale bzla w stanie do jazdy wiec zostala.

#55 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 07 maja 2013 - 17:25

Witam!
Trochę odświeżę temacik. A mianowicie, zostałem postawiony przed koniecznością wymiany sprzęgła w mojej omedze (2.0 16v 04.99r z klimatyzacją ). Dzwoniłem do mechanika (opel serwis Wrocław ul. Przemkowska - podobno dobry zakład ) mechanik stwierdził, że trzeba wymienić tarczę, docisk i wysprzęglik hydrauliczny. koszt ~ 1600zł;/ (części LUK + robota ok 300~350zł ). Traz pytanka do was:
*czy rzeczywiście trzeba wymieniać ten wysprzęglik?
*jakie sprzęgło kupić? (jaka firma, jaki nr części)
*czy ew ktoś z was wymieniał we Wrocławiu lub okolicach sprzęgło i może polecić jakiś zakład w którym zrobią to dobrze i wymienią zużyte części, a nie wszystkie dlatego "bo się powinno wymienić"

oczywiście jak będzie trzeba wymienić wszystko, to wymienię wszystko, ale nie uśmiecha mi się wykładać 1600zł;/

Będę baardzo wdzięczny za pomoc:)

pozdrawiam:
Krzysiek

#56 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2013 - 17:28

tarcza do wymiany + docisk + lozysko

cena kompletu LUKa to jakies 500 zl.

wysprzeglik, jezeli nie cieknie to zostawic,

ogolnie cena jaka podajesz, jest hmm. troche wysoka
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#57 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 07 maja 2013 - 17:43

Dzięki za opowiedz:)

Jeśli wymienię tarcze, docisk i łożysko to cena będzie ok 800-900zł. (Więc chyba dość rozsądna?). A jeśli chodzi o ten wysprzęglik, to jego stan da się ocenić przed rozpoczęciem wymiany, czy dopiero po rozebraniu wszystkiego? Chciałbym mieć pewność, ze przy rozbieraniu mechanicy go nie uszkodzą i będą mi wmawiać, że taki już był i trzeba go wymienić;/

#58 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 maja 2013 - 17:52

Dzięki za opowiedz:)

Jeśli wymienię tarcze, docisk i łożysko to cena będzie ok 800-900zł. (Więc chyba dość rozsądna?). A jeśli chodzi o ten wysprzęglik, to jego stan da się ocenić przed rozpoczęciem wymiany, czy dopiero po rozebraniu wszystkiego? Chciałbym mieć pewność, ze przy rozbieraniu mechanicy go nie uszkodzą i będą mi wmawiać, że taki już był i trzeba go wymienić;/


Standard przy wymianie sprzęgła w x20xev to u mnie w okolicy 750zł z robotą, sam zapłaciłem ciut mniej. Wysprzęglik oceniasz jak zdemontujesz sprzęgło.

#59 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 07 maja 2013 - 17:59

Ok, w taki razie tylko zostaje mi znalezienie jakiegoś rozsądnego mechanika który to zrobi. Jeszcze raz poproszę was o radę gdzie najlepiej to zrobić w okolicach Wrocławia, żeby nie mieć już kłopotu tylko święty spokój:)
Za dobrą radę stawiam dobrą 0,7:)

#60 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2013 - 20:24

Ok, w taki razie tylko zostaje mi znalezienie jakiegoś rozsądnego mechanika który to zrobi. Jeszcze raz poproszę was o radę gdzie najlepiej to zrobić w okolicach Wrocławia, żeby nie mieć już kłopotu tylko święty spokój:)
Za dobrą radę stawiam dobrą 0,7:)


chcesz dobra rade. ok

znajdz kogos z kanalem, wymien sam. (proste jak budowa cepa)

a 0.7 wypij na spolke z wlascicielem kanalu. (moze bedzie chetny do pomocy przy wymianie)

ps. co do wysprzeglika, to jezeli do tej pory nie ubywal tobie plyn hamulcowy, nic sie nie pocilo w okolicach skrzyni i pedal sprzegla zawsze zachowywal sie tak samo, to masz 99.99% pewnosci, ze jest on sprawny i nie potrzebuje natychmiastowej wymiany.
zeby nie namawiac na zostawienie starego dodam, ze moze byc tak, ze zrobisz iles tam kilometrow na nowym sprzegle i trzasnie wysprzeglik, wtedy koszta wymiany masz x2, ja osobiscie zostawilem u siebie orginalny (stary) i dalej jezdzi, z tym, ze sprzeglo robilem sam.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI