Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zaślepienie recyrkulacji spalin EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 stycznia 2014 - 09:01

Przy naszym silniku ciężko o wywalenie check'a. Ja u siebie miałem zaslepiony i do tego miałem walniety zawór od sterowania EGR i nic nie wywalilo.

#142 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2014 - 12:50

nie powinien bo sam egr pracuje dalej

#143 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 26 stycznia 2014 - 15:02

w większości diesli z lat około 2002 -2004 całkowite zaslepienie egr jest już nie możliwe z racji powodowania trybu awaryjnego ,z tąd blaszki które tylko częściowo zaślepiają egr ograniczając jedynie dopływ syfu do kolektora ,a na allegro znalazłem blaszki do bmw całkowicie zaślepiające egr i nieco się zdziwiłem że w stosunkowo świeżym silniku można by tak prosto oszukać ecu? Chyba że te blaszki do montażu już po usunięciu egr z ecu.

#144 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2014 - 20:48

żadnych specjalistycznych blaszek nie trzeba, w tym modelu nic się nie stanie, mozna nawet ściągnąć wężyk z podciśnienia i go zaślepić i też będzie ok

#145 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 26 stycznia 2014 - 23:00

dziwne auto :-)

#146 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2014 - 10:12

Czemu dziwne niema zadnego sprzezenia zwrotnego wiec ecu wysyla sygnal otworz egr 40% ale juz tego nie sprawdza czy jest to 40%

#147 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 27 stycznia 2014 - 16:47

W silnikach mjtd od 2002 roku nie ma możliwości jazdy z zaślepionym całkowicie egr ,gdyż auto wchodzi w tryb awaryjny,można jedynie egr wyciąć programowo i dopiero wywalać.A poza tym jedynie można ograniczać dopływ spalin do kolektora. Z tąd dla mnie dziwnym jest że w silniku bmw z 2000 roku z egr-em już nieco bardziej "rozwiniętym" niż np. w jtd z 2000 roku można go oszukać w tak prosty sposób.
A druga sprawa czy czujnikowi ciśnienia doładowania w kolektorze nie będzie "brakować" nieco powietrza?

#148 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2014 - 17:57

W silnikach mjtd od 2002 roku nie ma możliwości jazdy z zaślepionym całkowicie egr ,gdyż auto wchodzi w tryb awaryjny,można jedynie egr wyciąć programowo i dopiero wywalać.A poza tym jedynie można ograniczać dopływ spalin do kolektora. Z tąd dla mnie dziwnym jest że w silniku bmw z 2000 roku z egr-em już nieco bardziej "rozwiniętym" niż np. w jtd z 2000 roku można go oszukać w tak prosty sposób.
A druga sprawa czy czujnikowi ciśnienia doładowania w kolektorze nie będzie "brakować" nieco powietrza?

to jest silnik od 97 roku klepany także niema się co dziwić, nie czujnik mierzy ciśnienie a ni eilość

#149 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 29 stycznia 2014 - 16:13

w 97 roku debiutował 2.9 a czy ma taki sam osprzęt jak 2.5 to nie wiem.
Ciśnienie także zależy od ilości ,jeśli na dane ciśnienie składało się powietrze z turbo i jakiś tam procent powietrza z egr to tego procentu czujnikowi powinno braknąć

#150 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2014 - 22:45

A co myślicie o wywaleniu egr w 2.5td i zastąpieniu go zrobionym z alu jakby adapterem. Z kwadratowego profilu robimy okragły w miejscu gdzie nachodzi na niego rura, wewnątrz otwór + 4 otworki na śruby do kolektora. 2 wężyki podciśnienia wywalić a otwory zaślepić.

Było by czysto i schludnie :)

#151 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 15 lutego 2014 - 08:20

A co myślicie o wywaleniu egr w 2.5td i zastąpieniu go zrobionym z alu jakby adapterem. Z kwadratowego profilu robimy okragły w miejscu gdzie nachodzi na niego rura, wewnątrz otwór + 4 otworki na śruby do kolektora. 2 wężyki podciśnienia wywalić a otwory zaślepić.

Było by czysto i schludnie :)


Możesz zrobić tak jak ja czyli założyć kolektor od 2.5TD z bmw który nie ma EGR'a bo był on umieszczony w ruże dochodzącej do kolektora i wtedy masz schludnie i wygląda jak seria

[ATTACH]25310[/ATTACH]