Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zaślepienie recyrkulacji spalin EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lincoln

Lincoln
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Starogard GD

Napisany 22 lipca 2009 - 14:01

Panowie nie moge znalesc konkretu więc pytam, jakie sa przeciwskazania przy zaślepianiu EGR, dostałem nowe kolektory, i kurcze nie ma tam tych bajerów jak w mojej omie i czy jesli pozbede sie tego ukłądu, bede miał jakies kłopoty???
pozdr
Przemo



#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 16:02

Jak rozumiem kolektory bez EGR i wstepnego grzania katalizatora. Brak EGR nie zaszkodzi silnikowi a spaliny na analizatorze beda w normie. Pozostaje problem, ze sam zawor musi byc podpiety, inaczej wyrzuci blad. Do tego musisz zaslepic wejscie do kolektora ssacego.
Wstepne grzanie katalizatora utrzymuje katalizator dluzej przy zyciu, ale jego usuniecie nie spowosuje jakiegos problemu w najblizszym czasie.

#3 OFFLINE   Longer-84

Longer-84
  • 36 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 26 lipca 2009 - 23:01

a co daje takie zaslepienie zaworu ERG jak mozna wiedziec bo zielony jestem z tego??

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2009 - 23:16

a co daje takie zaslepienie zaworu ERG jak mozna wiedziec bo zielony jestem z tego??

Tylko brak błędów jeśli EGR jest uszkodzony. Przy sprawnym nic nie daje (ani więcej mocy ani momentu).

#5 OFFLINE   Lincoln

Lincoln
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Starogard GD

Napisany 27 lipca 2009 - 07:00

Wielkie dzieki, bo kurcze troche mi przeszkadza ten układ, a obawaiłęm się, że będą jakieś kłopoty:)
THX

#6 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 lipca 2009 - 08:56

EGR się otwiera tylko przy częściowym wciśnięciu pedału przyśpieszenia.

wg teorii podanie trochę spalindo mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje obniżenie temperatury spalania co daje mniej tlenków azotu NOx. Po to to jest montowane. Teoretycznie mniejsza temperatura = dłuższa żywotność zaworów (nie wypalą się szybko) ale czy to ma jakiś wpływ w praktyce? chyba nie. kiedyś auta nie miały EGR i tez jeździły :)

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2009 - 13:01

Tylko brak błędów jeśli EGR jest uszkodzony.

A jeśli mi po zaślepieniu dopiero wyskoczył błąd?

#8 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:23

Chciałbym zebrac w jednym temacie doswiadczenia z próby zaślepienia EGR w silniku 2.2 DTI.
Jestem ciekawy czy komuś sie to udało i jaki przyniosło to efekt. Przy okazji rozebrania dolotu stwierdziłem, że trudno było by to zrobic mechanicznie. Możliwe by to pewnie było od strony kolektora wydechowego, tylko czy jest szansa, że przyniesie to pozytywny skutek tak jak sie udaje w innych silnikach.
Spróbowałem to zrobic w inny sposób.Ponieważ przy braku podciśnienia zawór EGR normalnie zamyka dopływ spalin do kolektora ssącego spróbowałem oszukać ECU i odłaczyłem od EGR wężyk podciśnienia. Zaślepiłem go tak aby nie zasysał powietrza. Jednak po około 200 m zapalił sie Check i silnik stracił moc. Po podłaczeniu z powrotem wszystko wróciiło do normy. Zastanawiam sie jak ECU sprawdził że nie podnosi sie EGR. Czy mógł to sprawdzic na podstawie sygnału z przepływomierza?? Czy w inny sposób , moze po sygnale z sondy lambda?
Może ktos próbował to zrobic inaczej z pozytywnym skutkiem?

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:57

w tym silniku zaslepianie EGR mija sie z celem. Musiałybs oszukac ECU ze nie masz EGR... to dobre w starych klekotach...
Tu mozesz sobie tylko programowo obnizyc zawartosc udzialu spalin w spalaniu o -20%.
To tyle....

#10 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 25 sierpnia 2009 - 18:56

Jest to niemożliwe. Nawiasem, to skąd pomysł ?

#11 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 sierpnia 2009 - 22:11

Czy to jest nie możliwe to bym nie był pewien. Na różnych forach można przeczytać , i chyba na tym też, że ludzie tak robią i niektóre silniki bez EGR lepiej wkręcają się na niskich obrotach. Ale oczywiście nie wszystkie silniki dają się w ten sposób podkręcić. Więc dlaczego nie stestować tego w tym silniku. Może ktoś próbował to zrobić.

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 sierpnia 2009 - 07:53

podeslij kolego jakis pzyklad ze robią to w omegach z silnikiem DTH, bo jakos nie wierze w bajdurzenie...
"na roznych forach...." - piszesz o VW ?

#13 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 26 sierpnia 2009 - 08:58

raja źle mnie zrozumiałeś. Nie napisałem, że znalazłem gdzieś jak to zrobic w 2.2 DTI , bo i po co miał bym zaczynac temat??? Pytanie czy w 2.2 DTI ktoś to próbował.

#14 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 26 sierpnia 2009 - 09:09

Ja próbowałem u siebie (u mnie się da Oma 2,5td), g..no dało więc wyciągnąłem 2 zł.i na tym się skończyło. Niektórzy twierdzą że pomaga, ale to może wtedy EGR "siądzie". Zresztą to może tylko subiektywne odczucia. Po co kombinować?

#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 sierpnia 2009 - 11:12

no forum sporo bylo tematow, lacznie z forum VKP, tutaj samo zaslepienie nic nie da bo i tak dawką spalin dozuje komputer poprzez odpowiednie podniesienie/opuszczenie grzybka od EGR. jak wyczuje ze ilosc spalin w procesie spalania bedzie niewlasciwa to wywali błąd 0400- recyrkulacji spalin..., wtedy efekt bedzie odwrotny od oczekiwanego.

#16 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2009 - 10:29

Zapraszam wszystkich chętnych do zaślepienia w V6
Oferuję komplet nakrętka + korek do zaślepienia EGRa oraz nakrętka i korek do zaślepienia kolektora. ( rurkę łączącą wyrzucamy ) korek uszczelnia się na stożku, ma dodatkowo oring do 200'C ( poprawiłem silikonem 315'C) i działa!!!

Cena zestawu 20 zł + koszt transportu. :) ( wiem to nie market ale w temat...)

Zaślepiłem u siebie bo wywalało błąd Egra i problem znikł :)

#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2009 - 10:51

Zapraszam wszystkich chętnych do zaślepienia w V6
Oferuję komplet nakrętka + korek do zaślepienia EGRa oraz nakrętka i korek do zaślepienia kolektora. ( rurkę łączącą wyrzucamy ) korek uszczelnia się na stożku, ma dodatkowo oring do 200'C ( poprawiłem silikonem 315'C) i działa!!!

Cena zestawu 20 zł + koszt transportu. :) ( wiem to nie market ale w temat...)

Zaślepiłem u siebie bo wywalało błąd Egra i problem znikł :)


Oferujesz to jednorazowo czy bedziesz oferowal stale? Moze wrzucisz jako ogloszenie.
Zrob kilka zdjec, jakis instruktaz jesli mozesz.

#18 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2009 - 17:00

Ostatnio zaślepialiśmy EGR u kumpla - koszt 60 groszy (dosłownie; 4 monety) :).

#19 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 07:39

4 monety 60groszy.. :) hmm piętnasto-groszówki co :) :duze_hihi:


Oferuję na stałe wrzucę na market.

#20 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2009 - 09:04

4 monety 60groszy.. :) hmm piętnasto-groszówki co :) :duze_hihi:


Nie... 2 x 20gr jako zaślepki + 2 x 10gr jako dystanse :)