Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

0170 + 0173


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2018 - 21:38

Witajcie. Przekopałem się przez wiele tematów, ale nie znalazłem interpretacji wskazań niektórych czujników. Opiszę krótko problem. Mam kłopot z odpalaniem na zimnym silniku. Przy próbie odpalenia gaśnie, za którymś razem zaczyna pracować, ale dusi się, jakby miał za chwilę zgasnąć. Po jakimś czasie zaczyna wchodzić na normalne obroty ale nierówno pracuje. Po rozgrzaniu jest ok.

 

Sądziłem, że może LPG rozjeżdża czasy wtrysków (swoją drogą zastanawiam się nad koniecznością regeneracji reduktora). Wyłączyłem LPG, zatankowałem Pb do pełna. Odłączyłem akumulator na noc. Następnego dnia rano chyba za trzecim razem odpalił. Poczekałem do włączenia wentylatorów. Wszystko jakby ładnie się ułożyło, pracował równiótko. Zrobiłem kilkadziesiąt km na benzynie. Niestety samochód z kluczem przestał gasnąć po włączeniu zapłonu. Kolejnego dnia odczytałem błędy - 0170 i 0173. Przy próbie odpalenia objawy jak wyżej.

 

Wskazania z OP-Coma na zimnym:

 

Napięcie akumulatora,12.5 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy)  czujnik 1,0.78 V
TP (pozycja przepustnicy)  czujnik 2,4.24 V
Obliczona pozycja przepustnicy,4 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,684 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.67 V
Przepływomierz powietrza,27 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.96 V
Temperatura cieczy chłodzącej,58 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.75 V
Temperatura powietrza wlotowego,15 °C
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Sensor zbiornika paliwa,1.20 V
Sensor zbiornika paliwa,65 Mala predkosc
Przełącznik Park/Neutral,P - N  0V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Aktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),20 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),449 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B2S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 2 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 2 Czujnik 1),39 mV
B2S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 2 czujnik 1),Uboga
B2S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 2 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 2 Czujnik 2),449 mV
B2S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 2 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B2 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 2),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),25 %
B2 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 2),25 %
Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),199 Nm
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),199 Nm
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny
Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny
Prędkość silnika,684 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,760 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,0 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Rozruch zimn.
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,2.0 ms
Czas wtrysku,9.2 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,-5.7 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.0 V
B2 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 2),0.0 V
Wzgledne obciazenie silnika,8 %
Status zapłonu,Zał 12V
Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Temperatura Otoczenia,12 °C
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wymagane wzbogacenie mieszanki podczas przyspieszania,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
 
Wskazania z OP-Coma na ciepłym:
 
Napięcie akumulatora,12.2 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy)  czujnik 1,0.70 V
TP (pozycja przepustnicy)  czujnik 2,4.31 V
Obliczona pozycja przepustnicy,2 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,656 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.39 V
Przepływomierz powietrza,14 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.00 V
Temperatura cieczy chłodzącej,89 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.00 V
Temperatura powietrza wlotowego,33 °C
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Sensor zbiornika paliwa,2.80 V
Sensor zbiornika paliwa,27 Mala predkosc
Przełącznik Park/Neutral,P - N  0V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Aktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),39 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),39 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B2S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 2 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 2 Czujnik 1),59 mV
B2S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 2 czujnik 1),Uboga
B2S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 2 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 2 Czujnik 2),59 mV
B2S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 2 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B2 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 2),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),25 %
B2 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 2),25 %
Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),199 Nm
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),199 Nm
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny
Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny
Prędkość silnika,656 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,650 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,0 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,2.2 ms
Czas wtrysku,5.0 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,7.2 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.0 V
B2 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 2),0.0 V
Wzgledne obciazenie silnika,4 %
Status zapłonu,Zał 12V
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Temperatura Otoczenia,-6 °C
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wymagane wzbogacenie mieszanki podczas przyspieszania,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
 
 
Dodam, że sonda 1 na banku 1 stoi na niskim napięciu (wartości oznaczyłem na czerwono). Przepływomierz po rozgrzaniu silnika pokazuje przepływ 14 kg/h, a na zimnym nawet około 30 kg/h. Niepokoją mnie wysokie wartości korekt krótkoterminowych. Prośba o ocenę ww. wskazań i pomoc w rozwiązaniu problemu. Regulator ciśnienia, sonda, przepływomierz, nieszczelny dolot, a może jeszcze coś innego? Od czego zacząć?
 
[Edycja]
 
Po przejechaniu prawie 700 km na benzynie wnioski są następujące: pojawiają się tylko dwa błędy, tj. p0170 i p0173. Korekty krótkoterminowe są bliskie zeru, natomiast długoterminowe po zresetowaniu wracają do +24% na obydwu bankach. Czy przyczyną takich korekt mogą być niesprawne sondy regulacyjne? Po rozgrzaniu silnika pracują od mniej więcej 40-900 mV, ale mam wrażenie że się przywieszają.

Edytowany przez Pabloo, 24 stycznia 2018 - 00:17.