0170 + 0173
#1 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2009 - 12:35
niedawno wywaliło mi kontrolkę silnika, sprawdziłem kod i pokazuje to co wyżej 0170 i 0173. Wszyscy wiedzą co znaczą te kody, ale co to znaczy dla mnie? Niektórym pomogła wymiana czujnika MAF, jeden napisał, że skończe z wymianą cewki.
Kontrolka zniknęła po odłączeniu akumulatora, ale gdy się świeciła po odpaleniu silnika obroty wskakiwały na około 2000, tak samo zresztą przy dodaniu gazu na luzie, obroty powoli spadały. Reszta wydaje się, że była ok, tzn silnik pracował jak zawsze, braku mocu nie odczułem.
Na razie kontrolki nie ma i silnik dobrze chodzi bez wskakiwania na 2000 rpm, ale prędzej czy później znowu wyskoczy.
Jak to jest u Was z doświadczenia?
Z góry dzięki za wskazówki.
#2 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2009 - 13:09
Ja mam te same błędy + stukowy ale ten nie był dokręcony ale dopiero w poniedziałek będe składał głowice więc dopiero we wtorek ją odpalę ale cewki zamówiłem nowe Boscha za 210zł sztuka bo też pokazywało wypadanie zapłonu.
#3 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2009 - 13:15
jeden z kolegów miał to samo i pomogło zmiana softu i przepływomierza
Ja mam te same błędy + stukowy ale ten nie był dokręcony ale dopiero w poniedziałek będe składał głowice więc dopiero we wtorek ją odpalę ale cewki zamówiłem nowe Boscha za 210zł sztuka bo też pokazywało wypadanie zapłonu.
Co znaczy wymiana softu? W serwisie to robią jak się ich poprosi czy za każdym razem jak bierzez auto do nich?
#4 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 06:51
ja bym zaczoł od obejrzenia listwy/cewki 2rząd cylindrów 2-4-6 bo tego ten błąd 0173 dotyczy a potem dalej.
#5 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 07:17
Dodam jeszcze, że jak silnik jest zimny i obroty próbują zejść do 500rpm to silnik zaczyna się dławić wtedy obroty same rosna do niecałych 1000 i znowu powoli spadają i znowu się dławi, aż chwile pochodzi..
#6 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 07:23
jak będziesz miał to na wierzchu wykręć świece i zobacz jak wyglądają
#7 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 07:24
Czy wy w ogóle wiecie ci te błędy oznaczają??
Przeca to błędy od mieszanki paliwowo powietrznej, nie może auto dobrać właściwej z powodu dziury w dolocie albo uszkodzonej przepływki lub wady softu
I nawet objaw wachlowania obrotów jest.
#8 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 15:16
Jakie znowu rzędy??
Czy wy w ogóle wiecie ci te błędy oznaczają??
Przeca to błędy od mieszanki paliwowo powietrznej, nie może auto dobrać właściwej z powodu dziury w dolocie albo uszkodzonej przepływki lub wady softu
I nawet objaw wachlowania obrotów jest.
Ja nie wiem, dlatego zapytałem na forum
Czyli teoretycznie wymiana MAF może pomóc?
Dodam jeszcze, że jedna obręcz, która dociska gumowe węże, te co idą od filtra była luźna... więc może dostał się do środka jakiś paproch?
#9 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 15:30
#10 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 15:36
Słuchaj, zanim zaczniesz wymieniać popatrz dokładnie w dolot powietrza czy nie ma syfu i czy nie ma żądnych dziur, pęknięć załamań, a przede wszystkim polecam wycieczkę na tech2 i próbę skasowania błędu wraz z wgraniem nowego softu
#11 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 16:00
bo mogą być w trybie not present
Słuchaj, zanim zaczniesz wymieniać popatrz dokładnie w dolot powietrza czy nie ma syfu i czy nie ma żądnych dziur, pęknięć załamań, a przede wszystkim polecam wycieczkę na tech2 i próbę skasowania błędu wraz z wgraniem nowego softu
Umówiłem się w serwisie na poniedziałek. Próbowałem facetowi wytłumaczyć, ale stwierdził, że wyrzuce pieniądze i że nie było żadnych nowych softów
Tak czy siak pojade spróbować.
#12 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 16:56
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 21:54
#15 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2009 - 22:16
W czwartek jade do Polski to to zrobie.
Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu i nic się nie działo, aż do czwartku, bo znowu się kontrolka zaświeciła. Na razie pozostaje mi odłączanie akumulatora i reset kompa i kontrolka znika. Po takiej operacji silnik troszkę się dławi ((albo brzmi jakby się dławił)po dłuższym rozłączeniu akumulatora kasują się wszelakie ustawienia kompa) jak jest zimny i po paru dniach mu przechodzi i jest wsio ok.
#16 OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 10:43
#17 OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 17:43
Dla zainteresowanych odpowiadam post po poście, żeby poinformować, że usterka została pokonana poprzez wymianę przepływomierza na BOSCHa. Błędy skasowane i wszystko hula jak należy i błędy już nie powróciły
Dzięki za pamięć. Widziałem tamten temat, wiem co i jak:D
#18 OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 18:57
#19 OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 20:03
#20 OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 20:11