Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

0170 + 0173


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 19 lipca 2009 - 12:35

Witam,

niedawno wywaliło mi kontrolkę silnika, sprawdziłem kod i pokazuje to co wyżej 0170 i 0173. Wszyscy wiedzą co znaczą te kody, ale co to znaczy dla mnie? Niektórym pomogła wymiana czujnika MAF, jeden napisał, że skończe z wymianą cewki.

Kontrolka zniknęła po odłączeniu akumulatora, ale gdy się świeciła po odpaleniu silnika obroty wskakiwały na około 2000, tak samo zresztą przy dodaniu gazu na luzie, obroty powoli spadały. Reszta wydaje się, że była ok, tzn silnik pracował jak zawsze, braku mocu nie odczułem.

Na razie kontrolki nie ma i silnik dobrze chodzi bez wskakiwania na 2000 rpm, ale prędzej czy później znowu wyskoczy.

Jak to jest u Was z doświadczenia?

Z góry dzięki za wskazówki.

#2 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 lipca 2009 - 13:09

jeden z kolegów miał to samo i pomogło zmiana softu i przepływomierza
Ja mam te same błędy + stukowy ale ten nie był dokręcony ale dopiero w poniedziałek będe składał głowice więc dopiero we wtorek ją odpalę ale cewki zamówiłem nowe Boscha za 210zł sztuka bo też pokazywało wypadanie zapłonu.

#3 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 19 lipca 2009 - 13:15

jeden z kolegów miał to samo i pomogło zmiana softu i przepływomierza
Ja mam te same błędy + stukowy ale ten nie był dokręcony ale dopiero w poniedziałek będe składał głowice więc dopiero we wtorek ją odpalę ale cewki zamówiłem nowe Boscha za 210zł sztuka bo też pokazywało wypadanie zapłonu.


Co znaczy wymiana softu? W serwisie to robią jak się ich poprosi czy za każdym razem jak bierzez auto do nich?

#4 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2009 - 06:51

zYx
ja bym zaczoł od obejrzenia listwy/cewki 2rząd cylindrów 2-4-6 bo tego ten błąd 0173 dotyczy a potem dalej.

#5 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 20 lipca 2009 - 07:17

0170 oznacza rząd 1 czyli 1-3-5 i 0173 oznacza rząd 2 czyli 2-4-6, więc wygląda na to, że muszę sprawdzić obydwa. Przy 1-3-5 wygląda na to, że muszę odłączać przewody paliwowe - jeśli się mylę poprawcię mnie.

Dodam jeszcze, że jak silnik jest zimny i obroty próbują zejść do 500rpm to silnik zaczyna się dławić wtedy obroty same rosna do niecałych 1000 i znowu powoli spadają i znowu się dławi, aż chwile pochodzi..

#6 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2009 - 07:23

tak trzeba odkręcić przewody paliwowe
jak będziesz miał to na wierzchu wykręć świece i zobacz jak wyglądają

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2009 - 07:24

Jakie znowu rzędy??

Czy wy w ogóle wiecie ci te błędy oznaczają?? :D

Przeca to błędy od mieszanki paliwowo powietrznej, nie może auto dobrać właściwej z powodu dziury w dolocie albo uszkodzonej przepływki lub wady softu :D

I nawet objaw wachlowania obrotów jest.



 


#8 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 20 lipca 2009 - 15:16

Jakie znowu rzędy??

Czy wy w ogóle wiecie ci te błędy oznaczają?? :D

Przeca to błędy od mieszanki paliwowo powietrznej, nie może auto dobrać właściwej z powodu dziury w dolocie albo uszkodzonej przepływki lub wady softu :D

I nawet objaw wachlowania obrotów jest.


Ja nie wiem, dlatego zapytałem na forum :p

Czyli teoretycznie wymiana MAF może pomóc?

Dodam jeszcze, że jedna obręcz, która dociska gumowe węże, te co idą od filtra była luźna... więc może dostał się do środka jakiś paproch?

#9 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 lipca 2009 - 15:30

u mnie są te same błędy i o dziwo samochód zachowuje się normalnie spalanie lpg po mieście w automacie 17-17,5L/100km

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2009 - 15:36

bo mogą być w trybie not present

Słuchaj, zanim zaczniesz wymieniać popatrz dokładnie w dolot powietrza czy nie ma syfu i czy nie ma żądnych dziur, pęknięć załamań, a przede wszystkim polecam wycieczkę na tech2 i próbę skasowania błędu wraz z wgraniem nowego softu



 


#11 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 20 lipca 2009 - 16:00

bo mogą być w trybie not present

Słuchaj, zanim zaczniesz wymieniać popatrz dokładnie w dolot powietrza czy nie ma syfu i czy nie ma żądnych dziur, pęknięć załamań, a przede wszystkim polecam wycieczkę na tech2 i próbę skasowania błędu wraz z wgraniem nowego softu


Umówiłem się w serwisie na poniedziałek. Próbowałem facetowi wytłumaczyć, ale stwierdził, że wyrzuce pieniądze i że nie było żadnych nowych softów :]
Tak czy siak pojade spróbować.

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2009 - 16:56

Czy były, czy nie były - to już nie moja wiedza - ja przedyktowałem procedurę z TISa



 


#13 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 lipca 2009 - 18:54

zYx daj znać co i jak bo też będe z tym walczył :D:D

#14 OFFLINE   MV6333

MV6333
  • 47 postów
  • Dołączył: 24-05-2009

Napisany 23 sierpnia 2009 - 21:54

Rozkminiliście temat? Też mam te błędy, dajcie znać jeśli coś wiecie;)

#15 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 23 sierpnia 2009 - 22:16

W serwisie w końcu nie byłem, bo zapomniałem o wizycie ;]

W czwartek jade do Polski to to zrobie.

Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu i nic się nie działo, aż do czwartku, bo znowu się kontrolka zaświeciła. Na razie pozostaje mi odłączanie akumulatora i reset kompa i kontrolka znika. Po takiej operacji silnik troszkę się dławi ((albo brzmi jakby się dławił)po dłuższym rozłączeniu akumulatora kasują się wszelakie ustawienia kompa) jak jest zimny i po paru dniach mu przechodzi i jest wsio ok.

#16 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 02 września 2009 - 10:43

Dla zainteresowanych odpowiadam post po poście, żeby poinformować, że usterka została pokonana poprzez wymianę przepływomierza na BOSCHa. Błędy skasowane i wszystko hula jak należy i błędy już nie powróciły :)

#17 OFFLINE   MV6333

MV6333
  • 47 postów
  • Dołączył: 24-05-2009

Napisany 02 września 2009 - 17:43

Dla zainteresowanych odpowiadam post po poście, żeby poinformować, że usterka została pokonana poprzez wymianę przepływomierza na BOSCHa. Błędy skasowane i wszystko hula jak należy i błędy już nie powróciły :)


Dzięki za pamięć. Widziałem tamten temat, wiem co i jak:D

#18 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2009 - 18:57

Witam. Mam problem z kontrolką check. Na benzynie zapala mi się i wyskakują błędy 170 i 173 (nieprawidłowy skład mieszanki) teraz dlaczego??? Na benzynie jeżdżę i mi to wywala. Na gazie jest to samo i byłem u elektronika wykasował mi błędy i od tamtej pory śmigam na benzynie i po 30km się zapalił i teraz są błedy 170 i 173 nic więcej. Dajcie wskazówki od czego zacząć sprawdzać żeby siętego pozbyć na zawsze. Czekam na odp. pozdrawiam

#19 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 09 września 2009 - 20:03

Miałem podobny problem po zagazowaniu. Gazownik ci poprawi.

#20 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2009 - 20:11

gazownik kazał mi polatać na benzynie żeby adaptacja się ułożyła, bo sondy mu na benzynie wariowały. Zawsze myślałem ze te dwa błędy są od gazu ale teraz na benzynie się pokazały. Nie wiem czy przepływomierz coś tu nie szwankuje, bo znalazłem podobny temat i tam powodem był przepływomierz, a takie same objawy są jak u mnie. jak zimny motor uruchamiam to lekko kuleje silnik przez chwile. jak macie pomysły to piszcie !!!!