Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tempomat - czy przycisk od zwalniania działa w x25dt?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lipca 2009 - 18:56

muszę Cie poprawić działało na starej manetce i dla mnie też jest to trochę dziwnie że te zwalnianie wtedy działało bo tempomat mam tylko na dwa przewody musiał bym chyba z jakimś dobrym elektrykiem pogadać dlaczego tak się działo ale takiego nie znam


panowie ja mam tdsa i u mnie dziala zwalnianie,
po kolei
1. wlaczam tempomat i puszczam gaz
2. jak wciskam wlacznik to przyspiesza o 2 km z kazdym nacisnieciem
3. wciskam zero i sie wylacza
4. wciskam zmniejszanie i wraca do zadanej
5. podczas jazdy z wlaczonym tempo wciskam zmniejszanie i trzymam po 2 sekundach auto zwalnia i czym dluzej trzymam tym bardziej zwalnia czyli w dieslu dziala zmniejszanie predkosci

jedyne co u mnie nie dziala do blinder i sobie pomrugac nie moge
ile mam abli to niewiem bo tam nie zagladalem
jezdze autem 2 lata i czesto uzywam tempomatu i zdarzalo mi sie zwalniac na nim

#42 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 21 lipca 2009 - 14:11

panowie ja mam tdsa i u mnie dziala zwalnianie,
po kolei
1. wlaczam tempomat i puszczam gaz
2. jak wciskam wlacznik to przyspiesza o 2 km z kazdym nacisnieciem
3. wciskam zero i sie wylacza
4. wciskam zmniejszanie i wraca do zadanej
5. podczas jazdy z wlaczonym tempo wciskam zmniejszanie i trzymam po 2 sekundach auto zwalnia i czym dluzej trzymam tym bardziej zwalnia czyli w dieslu dziala zmniejszanie predkosci

jedyne co u mnie nie dziala do blinder i sobie pomrugac nie moge
ile mam abli to niewiem bo tam nie zagladalem
jezdze autem 2 lata i czesto uzywam tempomatu i zdarzalo mi sie zwalniac na nim


kolego a u Ciebie od manetki ile przewodów wychodzi 2 czy 4 ?

#43 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lipca 2009 - 14:14

kolego a u Ciebie od manetki ile przewodów wychodzi 2 czy 4 ?


Ale to już by było przegięcie i kompletnie niezgodne ze schematami oraz wszystkim co opel wypuścił

W x25dt musi być na 2 - bez dwóch zdań



 


#44 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 22 lipca 2009 - 14:11

Ale to już by było przegięcie i kompletnie niezgodne ze schematami oraz wszystkim co opel wypuścił

W x25dt musi być na 2 - bez dwóch zdań


uznajmy że jest na 2 przewody tylko że teraz mi wytłumacz jakim cudem u mnie na starej manetce działało zwalnianie na 2 przewody a u kolegi cugiel nadal działa bo to działanie tego zwalniania w tych omciach też raczej nie jest zgodne ze schematami

#45 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 19:21

Żebym to ja wiedział



 


#46 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 22 lipca 2009 - 20:32

To teraz ja napiszę... mi zwalnianie nie działa... działa wracanie prędkości...
Kiedyś chciałem zwolnić to nici... ale dla pewności jutro jak będę do pracy jechał, to sprawdzę... napiszę co i jak...

#47 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2009 - 06:35

przejechalem sie omcia znajmego one ma 2.5 dti i uniego tempomat ogolnie lepiej dziala tak plynniej i do zwolnienia wystarczy jedno klikniecie a niejak u mnie trzymanie i czekanie
cos mi sie wydaje ze w sobote po robocie tam zagladne bo czuje ze cos dorabiane tam mam co mozliwe bo poprzedni wlasciciel wogole sajgon z kablami porobil i dopiero niedawno przywrucilem to do oryginalu ale widac chyba cos jeszcze zostalo

#48 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2009 - 06:58

ale dti to inna manetka i inny układ do tempomatu wiec nie porównuj



 


#49 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 23 lipca 2009 - 11:44

To teraz ja napiszę... mi zwalnianie nie działa... działa wracanie prędkości...
Kiedyś chciałem zwolnić to nici... ale dla pewności jutro jak będę do pracy jechał, to sprawdzę... napiszę co i jak...


No i u mnie jest dokladnie tak samo. Trzymalem i nie zwalnia.

#50 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2009 - 18:58

ale dti to inna manetka i inny układ do tempomatu wiec nie porównuj


no niewiem z wygladu manetka taka sama jest
ale jaki jest uklad i ile przewodow to niewiem ale w sobote sie dowiem jak to rozkopie
a wogole to ja myslalem ze zwalnianie w dieslu dziala i juz dawno temu kumplowi wmowilem ze ma popsuty tempomat a tu widac ze ja mam cos nie tak skoro mi dzaiala a innym nie

#51 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2009 - 19:50

no niewiem z wygladu manetka taka sama jest


ale ja wiem i co wiecej jestem pewien



 


#52 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 23 lipca 2009 - 20:03

ale ja wiem i co wiecej jestem pewien


Dokladnie bo tam jest na cztery piny!

#53 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 23 lipca 2009 - 22:07

No i u mnie jest dokladnie tak samo. Trzymalem i nie zwalnia.


Sprawdziłem w trasie...

trzymanie nic nie daje...

Można przyspieszać...
można wyłączyć...
można powrócić do poprzednio ustawionej prędkości...

Czyli jak nie jedna osoba już pisała, działa tak jak działać ma. Diesel nie zwalnia...
Dobrze, bo też mnie to ciekawiło, czy jest ok :)

Dla porównania - Omega B 99r 2.5 TD automat.

#54 OFFLINE   2,5td

2,5td
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-12-2008

Napisany 07 sierpnia 2009 - 07:49

Wiem że schemat jest na forum,ale u mnie on nie działał, a inna sprawa to taka że ciężko ten układ do manetki wsadzić, ja opatentowałem przeróbkę manetki 4 przewodowej i wszystko ładnie siedzi w manetce, tak jak jest to w oryginale.


Witam,

A może kolega podzielić się tym patentem? jakiś schemacik :) Albo może chce kolega z adrobnym wynagrodzeniem zmajstrować takie cuś dla mnie, bo ja jestem zielony w temacie elektroniki :(

pozdrawiam,

#55 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 25 sierpnia 2009 - 21:45

koledzy mozna jakos przerobic manetke od benzyny na 4 kable zeby byla do disla na 2 kable prosze o pomoc

#56 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2009 - 19:09

Jest schemat na forum - użytkownik silesianix opisywał jak zrobić oporności w manetce żeby działało



 


#57 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 lutego 2011 - 17:19

A ja mam prozbe moze ktos napisac co te oznaczenia na manetce R ,O ,I służa i co powinno sie dziać po ich nacisnieicu ale w silniku 2,5 TD dziekuje bardzo za pomoc

#58 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2011 - 17:55

A ja mam prozbe moze ktos napisac co te oznaczenia na manetce R ,O ,I służa i co powinno sie dziać po ich nacisnieicu ale w silniku 2,5 TD dziekuje bardzo za pomoc

R - reduce - zmniejsz, I - incrase - zwiększ, 0 - zero

#59 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lutego 2011 - 18:50

R - reduce - zmniejsz, I - incrase - zwiększ, 0 - zero


R jeszcze działa jako Resume - uruchamia tempomat i przywraca poprzednią zapamiętaną prędkość po wyłączeniu tempomatu np pedałem hamulca lub przyciskiem 0. Przynajmniej w benzyniakach tak działa

Coś mi się jednak kojarzy, że w X25DT nie wszystkie funkcje działały?

#60 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lutego 2011 - 18:50

R jeszcze działa jako Resume - uruchamia tempomat i przywraca poprzednią zapamiętaną prędkość po wyłączeniu tempomatu np pedałem hamulca lub przyciskiem 0. Przynajmniej w benzyniakach tak działa

Coś mi się jednak kojarzy, że w X25DT nie wszystkie funkcje działały?


zwalnianie w klekocie nie dziala.