Niestety uszczelka pod głowicą... czy na pewno ?
#181 OFFLINE
Napisany 06 marca 2012 - 19:33
Jutro podjadę do "zaprzyjaźnionego" mechanika dogadać się co do kosztów robocizny, mam nadzieję, że mnie nie dobije...no i że się nie okaże po rozbiórce, że np. generalnie silnik się skończył........
No i mam kolejny problem, bo auto z automatem, do holowania około 4km i trochę (bardzo) się tego boję, bo nie chcę, żeby cokolwiek złego się ze skrzynią stało. Do tego holowanie z dużej górki z zakrętem 90stopni a na wył. silniku to gorzej niż w maluchu działają hamulce...No i zostaje laweta, czyli dodatkowy koszt...i tu jest największy w tym momencie problem - pieniądze....
#182 OFFLINE
Napisany 06 marca 2012 - 19:36
#183 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 21:27
Od kilku dni przeglądam tematy dotyczące upg i wyrzucania płynu chłodniczego, ale mój problem te posty nie rozwiązują
Problem polega na tym, że wyrzucało płyn chłodniczy. Temperatura cały czas 92-94 stopnie, dopóki nie wjadę w zakorkowane miasto, kilka minut na czerwonym, temp w górę, przy ok 97 płyn w zbiorniczku idzie w górę, przy 100 zbiornik pełen płynu i sączy się przez korek (nowy), w tym momencie wentylatory (wszystkie 3) włączają się, po chwili temp znowu 93, płyn na "normalnym" poziomie, światło czerwone, temp w górę, płyn w górę, 100 stopni, wentylatory, płyn i temp w dół
Podejrzenie: upg.
Ale: ogrzewanie działa bez zarzutu, w trasie i po mieście, pod warunkiem nie stania w korkach - wszystko w normie, w płynie chłodniczym brak co2 - sprawdzane.
W aucie było za zalane za dużo koncentratu, myślę, mo to to - wypłukany układ dwoma środkami do odkamieniania układów chłodzenia, płukane wodą i zalane nowym płynem.
To samo, z tym, że: płyn się nadal podnosi, ale nie wylewa, no może kilka kropel;)
W korkach nadal temp do 100, wtedy wentylatory obniżają temp do normalnego poziomu.
Jakieś pomysły?
Wczoraj i dziś zauważyłem, że:
1. Podczas podnoszenia płynu przy ok 95 na wolnych obrotach, jak chociaż troszkę "przegazuję", płyn delikatnie opada, aby po odpuszczeniu "gazu" znowu się podnosić
2. Podczas załączenia wentylatorów przy 100 stopniach przez moment temp "wisi" na poziomie 100, trochę "gazu" - temp leci kilka stopni w dół.
Nie wiem już za co się łapać, żeby tylko głowic nie zrzucać.
Może to jednak pompa wody lub chłodnica?
Jakieś pomysły?
Pomogę, termostat wahler w aucie od 1,5 miesiąca, pompa dolz od października.
Pozdrawiam
#184 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 21:44
jakiś lipny ten korek jak już przy stówce wywala płyn , on ma za zadanie podnieść temperaturę wrzenia do około 125 stopni i przynajmniej do tej temperatury powinien utrzymać ciśnienie w zbiorniku , co to za korek kupiłeś , oryginał ??sączy się przez korek (nowy)
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#185 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 21:44
#186 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 21:59
jakiś lipny ten korek jak już przy stówce wywala płyn , on ma za zadanie podnieść temperaturę wrzenia do około 125 stopni i przynajmniej do tej temperatury powinien utrzymać ciśnienie w zbiorniku , co to za korek kupiłeś , oryginał
zamiennik...
jutro mogę mieć febi, zobaczę czy pomoże...
#187 OFFLINE
#188 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:04
#189 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:06
zamiennik...
jutro mogę mieć febi, zobaczę czy pomoże...
sprawdź czy masz 2 biegi wentylatorów, przedmuchaj chłodnicę z brudów najlepiej od strony silnika do przodu
#190 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:24
A pierwszy bieg wentylatora dziala?
Przy 100 to nie jest pierwszy?
Czujnik temperatury plynu byl do wymiany. Po wymianie 95st caly czas momentami przy ostrym bucie wskakiwalo na 98 i wtedy jak zalaczyly sie wentylatory to temp leciala w dol
Jak nie zatrzymam się na dłużej temp non stop 93...
a co z korkiem od oleju i płynu? masz jakieś dziwne wizualne odczucia? jakiś inny kolor płynu? maź kisielowata?
Płyn czysty, olej czysty, białej mazi brak - pojawiła się na korku jedynie, gdy robiłem przez kilka dni trasę 3km 2x dziennie...
#191 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 22:37
Najprosciej zdejmij wtyczke tę z czujnika który jest pod grubym wężem z chłodnicy z prawej strony u góry Zewrzyj dwa piny ze saba - obojętnie które - jedna kombinacja to pierwszy bieg a druga drugi. Przed wymianą bezpiecznika też u mnie cyrki - łacznie z wywalaniem płynu - okazało się że bezpiecznik padł i działał tylko drugi. Po wymianie wszysko ok.