Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niestety uszczelka pod głowicą... czy na pewno ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   AnonymousUser

AnonymousUser
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-07-2011
  • Skąd: Olkusz

Napisany 06 marca 2012 - 19:33

Dziś (po 2 dniach postoju) dolałem płynu chłodniczego, odpaliłem auto i jak zaczął delikatnie dymić na biało, to zgasiłem (około 30-40sekund). Ciśnienie w układzie b. duże (aż zaczęło przepuszczać "gaz" z płynem na trójniku koło zbiornika wyrównawczego, teraz nie pamiętam ale chyba idącego do reduktora), odkręcam korek od oleju a tam delikatny kremowy nalot, wyciągam bagnet a tam już gorzej, bo na końcu bagnetu olej ze sporą ilością kremowej mazi...no jak widać chyba płyn w oleju...... :( W płynie nie stwierdziłem obecności oleju.
Jutro podjadę do "zaprzyjaźnionego" mechanika dogadać się co do kosztów robocizny, mam nadzieję, że mnie nie dobije...no i że się nie okaże po rozbiórce, że np. generalnie silnik się skończył........
No i mam kolejny problem, bo auto z automatem, do holowania około 4km i trochę (bardzo) się tego boję, bo nie chcę, żeby cokolwiek złego się ze skrzynią stało. Do tego holowanie z dużej górki z zakrętem 90stopni a na wył. silniku to gorzej niż w maluchu działają hamulce...No i zostaje laweta, czyli dodatkowy koszt...i tu jest największy w tym momencie problem - pieniądze....

#182 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2012 - 19:36

taki mały kawałek to nic skrzyni nie będzie naprawiam automaty to wiem jakbyś przejechał ok 15 km to mogłaby się przytrzeć

#183 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 21:27

Witam

Od kilku dni przeglądam tematy dotyczące upg i wyrzucania płynu chłodniczego, ale mój problem te posty nie rozwiązują:/

Problem polega na tym, że wyrzucało płyn chłodniczy. Temperatura cały czas 92-94 stopnie, dopóki nie wjadę w zakorkowane miasto, kilka minut na czerwonym, temp w górę, przy ok 97 płyn w zbiorniczku idzie w górę, przy 100 zbiornik pełen płynu i sączy się przez korek (nowy), w tym momencie wentylatory (wszystkie 3) włączają się, po chwili temp znowu 93, płyn na "normalnym" poziomie, światło czerwone, temp w górę, płyn w górę, 100 stopni, wentylatory, płyn i temp w dół:)

Podejrzenie: upg.

Ale: ogrzewanie działa bez zarzutu, w trasie i po mieście, pod warunkiem nie stania w korkach - wszystko w normie, w płynie chłodniczym brak co2 - sprawdzane.

W aucie było za zalane za dużo koncentratu, myślę, mo to to - wypłukany układ dwoma środkami do odkamieniania układów chłodzenia, płukane wodą i zalane nowym płynem.

To samo, z tym, że: płyn się nadal podnosi, ale nie wylewa, no może kilka kropel;)
W korkach nadal temp do 100, wtedy wentylatory obniżają temp do normalnego poziomu.

Jakieś pomysły?

Wczoraj i dziś zauważyłem, że:
1. Podczas podnoszenia płynu przy ok 95 na wolnych obrotach, jak chociaż troszkę "przegazuję", płyn delikatnie opada, aby po odpuszczeniu "gazu" znowu się podnosić:/
2. Podczas załączenia wentylatorów przy 100 stopniach przez moment temp "wisi" na poziomie 100, trochę "gazu" - temp leci kilka stopni w dół.

Nie wiem już za co się łapać, żeby tylko głowic nie zrzucać.

Może to jednak pompa wody lub chłodnica?

Jakieś pomysły?

Pomogę, termostat wahler w aucie od 1,5 miesiąca, pompa dolz od października.

Pozdrawiam

#184 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 21:44

sączy się przez korek (nowy)

jakiś lipny ten korek jak już przy stówce wywala płyn , on ma za zadanie podnieść temperaturę wrzenia do około 125 stopni i przynajmniej do tej temperatury powinien utrzymać ciśnienie w zbiorniku , co to za korek kupiłeś , oryginał ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#185 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 16 marca 2012 - 21:44

ja mialem podobne objawy ale w 2.0 8v. Czujnik temperatury plynu byl do wymiany. Po wymianie 95st caly czas momentami przy ostrym bucie wskakiwalo na 98 i wtedy jak zalaczyly sie wentylatory to temp leciala w dol.

#186 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 21:59

jakiś lipny ten korek jak już przy stówce wywala płyn , on ma za zadanie podnieść temperaturę wrzenia do około 125 stopni i przynajmniej do tej temperatury powinien utrzymać ciśnienie w zbiorniku , co to za korek kupiłeś , oryginał


zamiennik...
jutro mogę mieć febi, zobaczę czy pomoże...

#187 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 22:03

A pierwszy bieg wentylatora dziala?

#188 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 22:04

a co z korkiem od oleju i płynu? masz jakieś dziwne wizualne odczucia? jakiś inny kolor płynu? maź kisielowata?

#189 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 22:06

zamiennik...
jutro mogę mieć febi, zobaczę czy pomoże...


sprawdź czy masz 2 biegi wentylatorów, przedmuchaj chłodnicę z brudów najlepiej od strony silnika do przodu

#190 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2012 - 22:24

A pierwszy bieg wentylatora dziala?


Przy 100 to nie jest pierwszy?

Czujnik temperatury plynu byl do wymiany. Po wymianie 95st caly czas momentami przy ostrym bucie wskakiwalo na 98 i wtedy jak zalaczyly sie wentylatory to temp leciala w dol


Jak nie zatrzymam się na dłużej temp non stop 93...

a co z korkiem od oleju i płynu? masz jakieś dziwne wizualne odczucia? jakiś inny kolor płynu? maź kisielowata?


Płyn czysty, olej czysty, białej mazi brak - pojawiła się na korku jedynie, gdy robiłem przez kilka dni trasę 3km 2x dziennie...

#191 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 16 marca 2012 - 22:37

Zobacz pierwszy bieg czy masz - a dokładniej bezpiecznik w dużej skrzynce 30A - pierwszy bieg powinien włączyć się przy około 97'C.

Najprosciej zdejmij wtyczke tę z czujnika który jest pod grubym wężem z chłodnicy z prawej strony u góry Zewrzyj dwa piny ze saba - obojętnie które - jedna kombinacja to pierwszy bieg a druga drugi. Przed wymianą bezpiecznika też u mnie cyrki - łacznie z wywalaniem płynu - okazało się że bezpiecznik padł i działał tylko drugi. Po wymianie wszysko ok.