Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana łożyska z piastą w kole Omega B przód


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 marca 2015 - 01:48

Musisz mieć dostęp do prasy, od kiedy potrzebna tokarka do wymiany łożyska w piaście koła

#42 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 marca 2015 - 12:56

To jest podwójne łożysko i od zewnątrz piasty można je wyprasować ze wewnętrzną bieżnię.

#43 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 czerwca 2018 - 10:25

Cześć,

 

Właśnie wymieniłem przednie piasty przy przebiegu 403 000 km (pierwszy raz) i właśnie za to kocham swoją Omcię, że wykonana jest w starej metodzie niezawodności i trwałości, a nie z nastawieniem na zysk. Ale wracając do tematu:

Wymiana jak opisana wcześniej. Łożyska zeszły ręką - pomogło zapewne to, że trochę smaru z łożyska się już wytopiło. Przed nałożeniem nowych posmarowałem delikatnie czop piasty smarem i dokręciłem momentem 320 Nm.

 

I tu ciekawa anegdota: Żaden ze znanych mi miejscowych mechaników (Warsik nie piszę o tobie - bo wiem że masz) nie posiadał na stanie klucza dynamometrycznego 3/4" z momentem dokręcania 320 Nm !! !! !! Masakra z tego co wszyscy mówili, to dokręcają na "czucie".

 

Na szczęście kolega ma serwis ciężarówek pod Poznaniem i podjechałem sobie do niego i wymieniłem obie piasty na spokojnie bez żadnych problemów. Z czyszczeniem elementów (zaciski) zajęło mi to 1,5 godziny. Sądzę, że można by było szybciej, ale ja się po prostu nie spieszyłem. PS. nigdy się nie spieszę i czyszczę wszystko co rozbieram.

 

Jeszcze jedno: pomimo, że jestem zwolennikiem kupowania części które normalnie idą na pierwszy montaż (Lemforder, SKF, itd.) - nie kupiłem piast firmy SKF, bo Meyle kupiłem w cenie 152 zł, a za SKF chcieli w intercarsie 230 zł. Moim zdaniem nie było sensu płacić za SKF, bo Meyle jest bardzo dobrym zamiennikiem. 


Edytowany przez hampster, 08 czerwca 2018 - 10:26.


#44 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 czerwca 2018 - 17:38

A mi wydaje się z przodu są piasty koyo takowa była u mnie.

#45 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2018 - 01:34

Bo taką/takie Ci włożyli jak wymieniali :p Na pierwszy montaż szedł SKF.



#46 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwca 2018 - 14:56

Też miałem oznaczenie na piaście KOYO, ale z tego co wiem to jest SKF. Poniżej zdjęcie z linka: http://www.rufus.pl/...-kola-przod.jpg :

 opel-omega-senator-piasta-z-lozyskiem-ko



#47 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwca 2018 - 21:28

Piasty do Omegi robiły dwie firmy... KOYO i jakaś duńska no name (nie pamiętam) i tak:

 

- w pudełku SKF znajdziemy piastę z łożyskiem KOYO

- w pudełku FAG znajdziemy piastę z łożyskiem KOYO

- jak zamówimy w serwisie otrzymamy KOYO, tylko ze znaczkiem GM

- w pudełku NK znajdziemy to duńskie coś

- w pudełku Ruville najczęściej jest KOYO

 

w Meyle akurat nie wiem który zestaw znajdziemy ;)

 

Także jak chcemy mieć ori to kupujemy SKF/FAG w zależności od tego co mają taniej a i tak w środku jest to samo ;) FAG na pewno dodaje dekielki a ważne jest żeby je również wymienić. W SKF nie pamiętam w tej chwili czy są w zestawie

 

 

 

PS a zestaw kluczy dynamometrycznych kosztował mnie tyle co niektórzy kupują Omegi :p bo dobry sprzęt to podstawa :)



#48 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2018 - 12:24

w Meyle akurat nie wiem który zestaw znajdziemy

 

Na łożyskach było oznaczenie Mayle, więc nie wiem czy sami robią, czy tylko firmują inne.

 

FAG na pewno dodaje dekielki a ważne jest żeby je również wymienić.

 

Dlaczego należy wymienić dekielki również? U mnie dekielki były ok. Zdjąłem je delikatnie żeby nie uszkodzić i założyłem ponownie.

 

PS a zestaw kluczy dynamometrycznych kosztował mnie tyle co niektórzy kupują Omegi bo dobry sprzęt to podstawa

 

Ja mam swoje klucze dynamometryczne 1/4" i 1/2". Niestety niewiele jest rzeczy do których potrzebny mi jest większy klucz dynamometryczny (pierwszy raz się zdarzyło) i trochę do tego kosztuje, więc niestety musiałem skorzystać z uprzejmości kolegi, co ma serwis ciężarówek. Zdziwiło mnie tylko to, że znajomi mechanicy od osobówek (w tym jeden co może dokonywać napraw gwarancyjnych) jak i inne warsztaty w okolicy, nie posiadają takowego klucza na stanie.

 

PS. Klucz 3/4" posiadam ale stały + przejściówkę na 1/2", bo nasadki do tego klucza mam tylko 2: bodajże 30 i 32 (kupiłem kilka lat temu bo akurat potrzebowałem do wymiany rozrządu w Ojca Polonezie Caro).