Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana łożyska z piastą w kole Omega B przód


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 05 lipca 2009 - 11:03

Jak mam wymienic piaste razem z łożyskiem z przodu w Omedze B Prosze napisac krok po kroku jak nalezy to zrobic albo podac linka (W szukajce wyskakuje mi milion innych rzeczy tylko nie to co trzeba)



#2 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 14:11

odkręcasz koło, zacisk hamulca, tarcze hamulcową, i odkręcasz piastę kluczem chyba 30 lub 32 już nie pamiętam i to wszystko, składasz w odwrotnej kolejności

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#3 OFFLINE   daria

daria
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 30 sierpnia 2010 - 18:05

mam pytanie mam omege B i chuczy mi cos w kole przednim podobno łozysko czy kupie i wymienie łozysko samo czy musze kupic cala piaste i czy dam rade sam wymienic czy lepiej na warsztat dac auto prosze
o pomoc i rade zgóry dziekuje

#4 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2010 - 18:07

to się kupuje jako jedna całość łożysko z piastą, a wymienić da się samemu

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#5 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:19

mam pytanie mam omege B i chuczy mi cos w kole przednim podobno łozysko czy kupie i wymienie łozysko samo czy musze kupic cala piaste i czy dam rade sam wymienic czy lepiej na warsztat dac auto prosze
o pomoc i rade zgóry dziekuje


sam wymienisz zrob jak Soseq napisal powyzej
a ta kase co masz placic mechanikowi to przeznacz na cukierki dzieciakom albo na browary;)

#6 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:29

tak jak chłopaki napisali nawet ściągacza do piasty nie trzeba bo ładnie schodzi.. ale jedna ważna rzecz jeszcze:
moment dokręcenia łożyska 320NM;)

#7 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2010 - 09:18

dokładnie moment 320Nm, a i pamiętaj jeszcze w zależności jakiej firmy kupisz piastę żeby kupić też nakrętkę gdy nie będzie jej w zestawie

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#8 OFFLINE   daria

daria
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 01 września 2010 - 18:45

witam ponownie chcialem kupic piaste do omegi do przodu ale w sklepie podali mi kosmiczna cene 350zl a na alegro widzialem ze sa od 100 zl. do 200 czy to bedzie to samo czy sa jakies ruznice w modelach lub rocznikach czy wszystkie sa jednakowe i moge smialo zamowic na alegro

#9 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2010 - 18:52

nie ma różnicy, wszystkie są takie same, a różnica w cenie to tylko i wyłącznie jest spowodowana producentem piasty

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#10 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 01 września 2010 - 19:10

A jeśli nie posiadam klucza dynamometrycznego to na oko "jak długa rurka" jest potrzebna żeby porządnie dokręcić ?? :)

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#11 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2010 - 19:13

wystarczy rozkładany teleskopowy klucz do kół :)

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2010 - 19:33

na metrowym ramieniu przyłóż siłę ok 32 kg, na półmetrowej - 64 itd.

#13 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 września 2010 - 19:55

A jeśli nie posiadam klucza dynamometrycznego to na oko "jak długa rurka" jest potrzebna żeby porządnie dokręcić ?? :)


jak chce ci się kombinować to ramię 1m x 320N = 1m x 32kg.. :o
dokładnie jak doncortino napisał;)

witam ponownie chcialem kupic piaste do omegi do przodu ale w sklepie podali mi kosmiczna cene 350zl a na alegro widzialem ze sa od 100 zl. do 200 czy to bedzie to samo czy sa jakies ruznice w modelach lub rocznikach czy wszystkie sa jednakowe i moge smialo zamowic na alegro

rada ode mnie jest taka polecam SKF ~300zl rouville~300zl ewentualnie optimal~180zl.. niżej z ceną to już chińczyki tylko:P

#14 OFFLINE   TEQUILA

TEQUILA

    SQUAD LUBUSKI , I came back ;-)

  • 429 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2010 - 20:45

wymienisz samo lozysko a opis tego jest na dole
Pod tą maską kryje się coś więcej niż ciało... Pod tą maską kryje się idea, panie Creedy, a idee są kuloodporne
------------------------------------------------------
no i stało się jestem sobą , co komuś to wadzi

#15 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 02 września 2010 - 07:09

jak chce ci się kombinować to ramię 1m x 320N = 1m x 32kg.


na metrowym ramieniu przyłóż siłę ok 32 kg, na półmetrowej - 64 itd.


Dzięki za precyzyjne wyliczenia :kumple:

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 września 2010 - 07:18

kontaktuj się z kolegą o nicku kczech - sprzedaje w dobrych cenach godne zaufania części

#17 OFFLINE   HaTa

HaTa
  • 11 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 października 2010 - 09:31

Moje pytanie jest podobne... w trakcie wymiany piasty z łożyskiem wszystko ładnie i sprawnie poszło do momentu dokręcenia. Niby pięknie i ładnie z tym że po odręcznym zakręceniu założoną tarczą szumi bardziej niż stare wybite. Dokładniej to stare nie szumiało w ogóle a teraz jest szok. Pytanie brzmi czego to może być powód. Czy nowe łożysko należy smarować mazidłem? czy tak szczegółowo należy te 320 Nm dopiąć?

#18 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 15:53

Moje pytanie jest podobne... w trakcie wymiany piasty z łożyskiem wszystko ładnie i sprawnie poszło do momentu dokręcenia. Niby pięknie i ładnie z tym że po odręcznym zakręceniu założoną tarczą szumi bardziej niż stare wybite. Dokładniej to stare nie szumiało w ogóle a teraz jest szok. Pytanie brzmi czego to może być powód. Czy nowe łożysko należy smarować mazidłem? czy tak szczegółowo należy te 320 Nm dopiąć?


Nie wiem dokladnie jak te łożysko sie zbudowane, ale jezeli mocniej dokrecająć sciskasz łożyska to widocznie za mocno skreciłeś i nie obracają sie swobodnie.

#19 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 października 2010 - 16:08

Nie wiem dokladnie jak te łożysko sie zbudowane, ale jezeli mocniej dokrecająć sciskasz łożyska to widocznie za mocno skreciłeś i nie obracają sie swobodnie.


tego łożyska nie da się za mocno skręcić

#20 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2010 - 20:13

Ja dokręciłem z przedłużką ( 1,5 m ) i jest elegancko, faktycznie tego łożyska nie da się zablokować nie pozwala na to jego konstrukcja.