Dziwne zachowanie ABS - jak skasować błędy?
#1 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 00:04
Przekrecajac kluczyk w stacyjce kontrolka abs zapala sie i po kilku sekundach znika, czyli ok. Natomiast gdy tylko rusze z miejsca zapala sie od nowa i juz zostaje zopalona. Dodam ze nie afektuje to wogole hamowania, auto hamuje jak ta lala i nie sciaga na zadna strone ani nie blokuje kol, wiec wyglada na to ze sam uklad pracuje normalnie.
Wiec co jest grane??
P.S. Jak skasowac bledy z komputera (reset). Nie mam pojecia jak Omega 98r 2.0 8v
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 08:39
No wlasnie to bardzo ciekawe swoja droga auto mam dokladnie z 1.11.1997r. czyli prawie 1998 i mam 8v, ale to nie wazne czy ktos moglby mi pomoc i odpowiedziec na pytanie??w 98r 2,0 8v?? jak juz to chyba raczej 16v...
pozdrawiam
p.s. tu jest tabela produkcyjna i moja jest 2.0, 8v i jest albo pierwsza albo 3 i moc jest 115 koni wiec musi byc 8v bo 16 miala ich chyba 136:
typ nadwozie /
drzwi skrzynia
biegów pojemność
skokowa
silnika KM / kW okres
produkcji
Omega 2.0 SED / 4 m5 1998 ccm 115 / 85 01/03/1994 - 30/11/1998
Omega 2.0 GL SED / 4 m5 1998 ccm 115 / 85 01/10/1996 - 30/09/1998
Omega 2.0 CD SED / 4 m5 1998 ccm 115 / 85 01/03/1994 - 30/11/1998
Omega 2.0 CD aut. SED / 4 a4 1998 ccm 115 / 85 01/03/1994 - 30/11/1998
Omega 2.0 GL SED / 4 m5 1998 ccm 136 / 100 01/03/1994 - 31/05/1996
Omega 2.0 GL SED / 4 m5 1998 ccm 136 / 100 01/06/1996 - 31/10/1996
Omega 2.0 GL SED / 4 m5 1998 ccm 136 / 100 01/10/1996 - 31/01/1999
Omega 2.0 CD SED / 4 m5 1998 ccm 136 / 100 01/10/1996 - 30/09/1999
Omega 2.0 CD SED / 4 m5 1998 ccm 136 / 100 01/03/1994 - 30/11/1998
Omega 2.0 Diamond SED / 4 m5 1998 ccm 136 / 100 01/10/1996 - 30/09/1997
Omega 2.5 CD SED / 4 m5 2496 ccm 170 / 125 01/10/1996 - 28/02/1999
Omega 2.5 Diamond SED / 4 m5 2498 ccm 170 / 125 01/10/1996 - 30/09/1997
Omega 2.5 GL SED / 4 m5 2498 ccm 170 / 125 01/03/1994 - 31/05/1996
Omega 2.5 GL Diamond SED / 4 m5 2498 ccm 170 / 125 01/06/1996 - 31/10/1996
Omega 3.0 MV6 SED / 4 m5 2962 ccm 210 / 155 01/03/1994 - 30/09/1996
Omega 3.0 MV6 SED / 4 m5 2962 ccm 210 / 155 01/10/1996 - 30/09/1999
#4 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 16:13
#5 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 16:25
#6 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 19:25
witam ponownie!Szukaj w czujnikach ( po prostu nie ABS nie widzi impulsowania ) najprawdopodobniej zabrudzune zebatki impulsatorów bo inaczej wywaliłoby od razu np w przerwe w czujniku i lampka by nie zgasła.
Otoz bylem w warsztacie i gosc podlaczyl komputer do samochodu i pokazalo sie :
55 ECU ERROR
Generalnie szczena mu opadla i powiedzial ze nie ma pojecia co jest grane, dodatkowo zdjelismy plastikowa obudowe z centali absu i wyglada na to ze brakuje jednego elementu cos jak przekaznik w czarnej obudowie (tak powiedzial), jeden jest (BOSCH), a zamiast drugiego, obok, sa cztery (chyba) styki bez polaczenia, gosc skasowal bledy komputerem, ale zaraz po ruszeniu znowu wywalilo kontrolke, co robic bo zaczyna mi to powaznie smierdziec duuza kasa czy wogole to sie oplaca naprawiac??, jeszcze w sobote jade do kumpla sprawdzic kable i same czujniki i wtedy zobacze, normalnie az sie boje, a auto hamuje jak hamowalo bezproblemowo co robic??
Znalazlem i podaje mi :
55
Uszkodzone urządzenie sterujące
I jak mam to odczytac, ktore urzadzenie sterujace jest walniete centralka czyli ECU ABS-u czy ECU samochodu
??
#7 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 02:01
#8 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 10:22
Aha rozumiem tak zrobie. ale poki co zalaczem zdjecie pompy z jakby "brakujaca" czescia w czerwonym kolku, ktos kto sie bardziej orientuje niz ja napewno zobaczy roznice. prosze o komentarze :bud: <- bo inaczek tylko kon mi pozostanie jak przegladu nie przejdzieodczep czujniki, mają złącza wmiare na wierzchu, przeleć wd40, pare raze włóż i wyjmij, powinno być ok, skoro napostoju sie nie świeci to znaczy ze łąpie błąd dopiero jak ruszysz - komp ok, tylko któyś czujnik podaje ze auto stoi i komp wyłącza abs, żadna diagnostyka techy ani odłączanie akku nie jest potrzebne do ABS-u , wystarczy zapłon wyłączyć i już zkasowane, tylko złącze dalej nie styka i błąd znowu powstaje. to z zabrudzeniem żebatki to częsta opinia, ale podobno [słyszałem od dobrego fahmana] legenda, i zawsze sie okazuje że to złączki czujników, bo przecież to co tam wpada między zęby dla czujnika i tak sie od powietrza nie różni , toż to czujnik magnetyczny a nie optyczny jak w myszce.
#9 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 11:27
Aha rozumiem tak zrobie. ale poki co zalaczem zdjecie pompy z jakby "brakujaca" czescia w czerwonym kolku, ktos kto sie bardziej orientuje niz ja napewno zobaczy roznice. prosze o komentarze :bud: <- bo inaczek tylko kon mi pozostanie jak przegladu nie przejdzieodczep czujniki, mają złącza wmiare na wierzchu, przeleć wd40, pare raze włóż i wyjmij, powinno być ok, skoro napostoju sie nie świeci to znaczy ze łąpie błąd dopiero jak ruszysz - komp ok, tylko któyś czujnik podaje ze auto stoi i komp wyłącza abs, żadna diagnostyka techy ani odłączanie akku nie jest potrzebne do ABS-u , wystarczy zapłon wyłączyć i już zkasowane, tylko złącze dalej nie styka i błąd znowu powstaje. to z zabrudzeniem żebatki to częsta opinia, ale podobno [słyszałem od dobrego fahmana] legenda, i zawsze sie okazuje że to złączki czujników, bo przecież to co tam wpada między zęby dla czujnika i tak sie od powietrza nie różni , toż to czujnik magnetyczny a nie optyczny jak w myszce.
Obrazek
napewno jest dobrze i niczego nie brakuje bo w tym miejscu powinien być taki sam jak ten obok (jeden jest od ABS drugi od TC) a podejrzewam że TC nie masz zreszta sprawdz na obudowie tej którą ściągłeś.
Natomiast jakby było TC to byłby ślad że ten przekaźnik jest wyrwany ponieważ one są zgrzewane.
#10 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 11:33
pozdrawiam
#11 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2007 - 01:48
Moze da sie jakos oszukac kompa montujac na przewodzie opornik aby wartosc byla w granicach 1,6 bo jak wiadomo czujniki tanie nie sa ... :bad: