Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ile mocy traci Omega po założeniu LPG?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 02 stycznia 2007 - 21:28

Chciałem zapytać ile mocy traci Omega.Mam silnik 2.0 8 v i myślę o założeniu gazu. Robię jakieś 150 km tygodniowo i nie wiem czy się opłaca zakładać gaz.Nie chcę by się zrobiła z Niego padaka. :roll:



#2 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2007 - 21:32

Czy przy takich przebiegach jazda na gazie ma sens?

 


#3 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2007 - 21:59

Czy przy takich przebiegach jazda na gazie ma sens?

Absolutnie żadnego.

#4 OFFLINE   DAMIAN

DAMIAN
  • 92 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Piekło:)

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:05

a strata na mocy hmmm ja tam nie widze wiekszego ubytku na mocy a praktycznie wogole a z oplacanoscia zalozenia instalacji LPG to mysle ze zalezy ile jeszcze masz zamiar trzymac to auto

#5 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:11

Przy 600 km miesiecznie zwroci ci sie za okolo 1 rok koszt instalacji (1700 zł). Ja robie 1000-1200 km miesiecznie, po 6 miechach mi sie zwroci. Ocen sam czy warto. Jak masz jezdzic tym autem np 2 lata to raczej nie warto. Gaz to zawsze dodatkowe koszty i klopoty.

#6 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:14

no tak 150 bardzo cieniutko ja robie 2000 w miesiącu z czego jakieś 300 tygodniowio po mieście i żadko bujam się na gazie a utrata mocy może i jest ale gdzie tu szybko jeżdzić tymbardziej w mieście na trasie jakieś 10 literków a w mieście różnie bywa 15 i 17.
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#7 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 03 stycznia 2007 - 01:14

....ale gdzie tu szybko jeżdzić....


tak sie tylko mowi, ja przed założeniem LPG tez tak sobie mowilem, co tam przecie zpo miescie i tak nie bede szybko jeździl... rzecz tkwi nie w predkosci ale przyspieszeniu chwilowym... a w miescie sie niestety czasami przydaje... silniki 8v sa i tak bardzo slabe jak na tak duze auto...


edit : omega16v Wprowadziłem zmianę wiem że to literówka ale zmieniłem oznaczenie silnika aby ktoś kiedyś nie zaczął zbednej rozmowy na temat mocy silnika V8


#8 OFFLINE   maatohewetbi

maatohewetbi
  • 71 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 03 stycznia 2007 - 11:23

silniki 8v sa i tak bardzo slabe jak na tak duze auto...


Wiadomo,że Porsche to nie jest ale ja na ten silnik nie narzekam,ładnie pracuje,żadnych wycieków.Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to też może być :grin:

#9 OFFLINE   krzychu_kolo

krzychu_kolo
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-12-2006
  • Skąd: sokółka

Napisany 03 stycznia 2007 - 18:57

mam lpg w swojej omedze 2.0 16v , jak na jazdę zagazowanym samochodem nie mam co narzekać. spalam tak około 12. jak to się ma do mocy w v8 to nie mam pojęcia. pewnie nic tam takiego się nie traci. gaz jest bardziej kaloryczny od benzyny. :lol:

#10 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 04 stycznia 2007 - 17:49

robiłem testy elastyczności na jednakowym odcinku, raz na pb, raz na gazie.
Wychodzi, że elatyczność (V bieg) od 80-120km/h) na pb jest ok 17-17,5s, a na gazie ok 17,5-18sek. Nigdy nie przekroczyło 18sekund.
Sprint, od 80 do 120km/h z III biegu na pb ok 8-8,5sek, na gazie nigdy nie przekroczyło mi na stoperze 9sek.
Więc jeśli chodzi o sekwencje, to róznica jest znikoma, jeśli jest to praktycznie nie do wychwycenia na stoperze sterowanym ręcznie.
Dla porównania, brat ma w omesi instalkę II gen, i jeśli chodzi o elastyczność na V biegu (80-120km/h), traci on na gazie ok 3sek, u niego stoper pokazuje ok 20-21sek (trasa ta sama. Opony mamy w tym samym rozmiarze

#11 OFFLINE   Norbi85

Norbi85
  • 87 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ..::Biała Podlaska::..

Napisany 04 stycznia 2007 - 18:25

Jeśli chodzi o stratę mocy to u mnie na gazie spadło zaledwie o 2,6 kW 3,5 PS (test na hamowni).
..::Norbi Biała Podlaska FOTKI ::..

#12 OFFLINE   theduck

theduck
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Kielce

Napisany 24 stycznia 2007 - 20:22

Przy jeździe po mieście nie odczuwam różnicy, natomiast na trasie na gazie nie pójdzie mi więcej jak 190-200km/h, na benzynie poginałem 215km/h.
Czas rozprawić się z zielenią :)