0
Ile mocy traci Omega po założeniu LPG?
Rozpoczęte przez
maatohewetbi
, 02 sty 2007, 21:28
11 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 21:28
Chciałem zapytać ile mocy traci Omega.Mam silnik 2.0 8 v i myślę o założeniu gazu. Robię jakieś 150 km tygodniowo i nie wiem czy się opłaca zakładać gaz.Nie chcę by się zrobiła z Niego padaka. :roll:
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 21:59
Absolutnie żadnego.Czy przy takich przebiegach jazda na gazie ma sens?
#4 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 22:05
a strata na mocy hmmm ja tam nie widze wiekszego ubytku na mocy a praktycznie wogole a z oplacanoscia zalozenia instalacji LPG to mysle ze zalezy ile jeszcze masz zamiar trzymac to auto
MOJA OMEGA
http://damianxxx.fotosik.pl/
http://damianxxx.fotosik.pl/
#5 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 22:11
Przy 600 km miesiecznie zwroci ci sie za okolo 1 rok koszt instalacji (1700 zł). Ja robie 1000-1200 km miesiecznie, po 6 miechach mi sie zwroci. Ocen sam czy warto. Jak masz jezdzic tym autem np 2 lata to raczej nie warto. Gaz to zawsze dodatkowe koszty i klopoty.
#6 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 22:14
no tak 150 bardzo cieniutko ja robie 2000 w miesiącu z czego jakieś 300 tygodniowio po mieście i żadko bujam się na gazie a utrata mocy może i jest ale gdzie tu szybko jeżdzić tymbardziej w mieście na trasie jakieś 10 literków a w mieście różnie bywa 15 i 17.
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5
#7 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 01:14
....ale gdzie tu szybko jeżdzić....
tak sie tylko mowi, ja przed założeniem LPG tez tak sobie mowilem, co tam przecie zpo miescie i tak nie bede szybko jeździl... rzecz tkwi nie w predkosci ale przyspieszeniu chwilowym... a w miescie sie niestety czasami przydaje... silniki 8v sa i tak bardzo slabe jak na tak duze auto...
edit : omega16v Wprowadziłem zmianę wiem że to literówka ale zmieniłem oznaczenie silnika aby ktoś kiedyś nie zaczął zbednej rozmowy na temat mocy silnika V8
#8 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 11:23
silniki 8v sa i tak bardzo slabe jak na tak duze auto...
Wiadomo,że Porsche to nie jest ale ja na ten silnik nie narzekam,ładnie pracuje,żadnych wycieków.Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to też może być :grin:
#9 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 18:57
mam lpg w swojej omedze 2.0 16v , jak na jazdę zagazowanym samochodem nie mam co narzekać. spalam tak około 12. jak to się ma do mocy w v8 to nie mam pojęcia. pewnie nic tam takiego się nie traci. gaz jest bardziej kaloryczny od benzyny.
#10 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 17:49
robiłem testy elastyczności na jednakowym odcinku, raz na pb, raz na gazie.
Wychodzi, że elatyczność (V bieg) od 80-120km/h) na pb jest ok 17-17,5s, a na gazie ok 17,5-18sek. Nigdy nie przekroczyło 18sekund.
Sprint, od 80 do 120km/h z III biegu na pb ok 8-8,5sek, na gazie nigdy nie przekroczyło mi na stoperze 9sek.
Więc jeśli chodzi o sekwencje, to róznica jest znikoma, jeśli jest to praktycznie nie do wychwycenia na stoperze sterowanym ręcznie.
Dla porównania, brat ma w omesi instalkę II gen, i jeśli chodzi o elastyczność na V biegu (80-120km/h), traci on na gazie ok 3sek, u niego stoper pokazuje ok 20-21sek (trasa ta sama. Opony mamy w tym samym rozmiarze
Wychodzi, że elatyczność (V bieg) od 80-120km/h) na pb jest ok 17-17,5s, a na gazie ok 17,5-18sek. Nigdy nie przekroczyło 18sekund.
Sprint, od 80 do 120km/h z III biegu na pb ok 8-8,5sek, na gazie nigdy nie przekroczyło mi na stoperze 9sek.
Więc jeśli chodzi o sekwencje, to róznica jest znikoma, jeśli jest to praktycznie nie do wychwycenia na stoperze sterowanym ręcznie.
Dla porównania, brat ma w omesi instalkę II gen, i jeśli chodzi o elastyczność na V biegu (80-120km/h), traci on na gazie ok 3sek, u niego stoper pokazuje ok 20-21sek (trasa ta sama. Opony mamy w tym samym rozmiarze
#12 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 20:22
Przy jeździe po mieście nie odczuwam różnicy, natomiast na trasie na gazie nie pójdzie mi więcej jak 190-200km/h, na benzynie poginałem 215km/h.
Czas rozprawić się z zielenią