Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   marcinc30ne

marcinc30ne
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-10-2011
  • Skąd: Darmstadt

Napisany 02 czerwiec 2013 - 18:40

Witam. Wie ktoś może czy zaspawany dyfer znacząco poprawi możliwość pokonywania dróg gruntowych autem typu Omega? Auto nie bedzie do kręcenia bączków tylko do jazdy po drogach gruntowych. Inetersuje mnie czy takim autem da sie parkować tyłem np na mokrej trawie. Na forum pojazdów terenowych wyczytałem ze z parkowaniem tyłem jest duzy problem ale może ktoś z was ma juz takie doświadczenia. Do tej pory jak sie senator zakopał w błocie to mu zakładalem.......łańcuchy śniegowe i wyjazd z błotnistej kałuży nie stanowił problemu. Dyfer i tak zaspawam dla dobra nauki ale wcześniej chciałbym poznac wasze opinie.

#142 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 czerwiec 2013 - 18:51

ja jezdzilem na 100% wszak nie po polach ale po miescie/na parkingach pod tesco itp itd. jest do ogarniecia temat. Wszak duzo wiecej krecenia kierownicą ale nie ma tragedii ze skrecac nie chce.

#143 OFFLINE   stateczek

stateczek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 02 czerwiec 2013 - 21:56

Czy duży problem to jest sprawa mocno indywidualna. Na pewno jest to trochę upierdliwe i zmniejszenie promienia skrętu jest odczuwalne. Pytanie jak często użytkujesz auto, a jeżeli często, to czy jesteś w stanie przymknąć na to oko. Jeżeli auto będzie używane na "luźniejszych" nawierzchniach to nie powinno być aż tak ciężko.

#144 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwiec 2013 - 22:16

Witam. Wie ktoś może czy zaspawany dyfer znacząco poprawi możliwość pokonywania dróg gruntowych autem typu Omega? Auto nie bedzie do kręcenia bączków tylko do jazdy po drogach gruntowych. Inetersuje mnie czy takim autem da sie parkować tyłem np na mokrej trawie. Na forum pojazdów terenowych wyczytałem ze z parkowaniem tyłem jest duzy problem ale może ktoś z was ma juz takie doświadczenia. Do tej pory jak sie senator zakopał w błocie to mu zakładalem.......łańcuchy śniegowe i wyjazd z błotnistej kałuży nie stanowił problemu. Dyfer i tak zaspawam dla dobra nauki ale wcześniej chciałbym poznac wasze opinie.


wie.

śmiało rób spaw-lock, do bagażnika daj obciążenie tak ze 70-100kg - cegły, stal, cokolwiek, co zmieści się wzdłuż nad osią i w lini pomiędzy nadkolami, byle było równo, jak najbardziej płasko i dobrze zamocowane, na tył zimówki szer min. 205 i wysoki profil na 15" do tego z jak najwyższym bieżnikiem i agresywną rzeźbą, dobre są np stare i tanie Dębica Frigo czy Kormorany, plus koniecznie ciśnienie w oponach na 1,4-1,5 i zaczynasz łapać trakcję na rwd w terenie.
Jak będzie za mało wrażeń, szukaj wąskich a wysokich opon 15" typu MT (sporo tego idzie pod np. suzuki samurai itp), jak nie masz to kup stalowe felgi 15", zmotaj tzw. beadlock - i obniż ciśnienie w oponach do 0,9-1,0. "Będzie Pan zadowolooony" - a wręcz zaskoczony jak bardzo zmienią się możliwości auta :D

#145 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 czerwiec 2013 - 22:19

wie.

śmiało rób spaw-lock, do bagażnika daj obciążenie tak ze 70-100kg - cegły, stal, cokolwiek, co zmieści się wzdłuż nad osią i w lini pomiędzy nadkolami, byle było równo, jak najbardziej płasko i dobrze zamocowane, na tył zimówki szer min. 205 i wysoki profil na 15" do tego z jak najwyższym bieżnikiem i agresywną rzeźbą, dobre są np stare i tanie Dębica Frigo czy Kormorany, plus koniecznie ciśnienie w oponach na 1,4-1,5 i zaczynasz łapać trakcję na rwd w terenie.
Jak będzie za mało wrażeń, szukaj wąskich a wysokich opon 15" typu MT (sporo tego idzie pod np. suzuki samurai itp), jak nie masz to kup stalowe felgi 15", zmotaj tzw. beadlock - i obniż ciśnienie w oponach do 0,9-1,0. "Będzie Pan zadowolooony" - a wręcz zaskoczony jak bardzo zmienią się możliwości auta :D


ale chodzi chyba o to, że ze sztywnym dyfrem jadąc tyłem nie da się skręcić samochodem

#146 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 czerwiec 2013 - 22:20

da się

#147 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwiec 2013 - 12:04

ale chodzi chyba o to, że ze sztywnym dyfrem jadąc tyłem nie da się skręcić samochodem


dyfer, czy spięty, zaspawany czy otwarty, sam nie skręca, daje tylko napęd. Jak daje napęd tylko na 1 kółko, to "w terenie" szybko kończy się trakcja przy lekkim tyle i "asfaltowych" letnich kapciach. Przód, czy jest pchany czy ciągnięty, o ile ma niezablokowane koła z minimum przyczepności, to skręci ;)

#148 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 czerwiec 2013 - 17:56

nie mam doświadczenia, ale logika wskazuje, że jeśli tylne koła kręcą się z tą samą prędkością, to auto ma tendencje do jazdy prosto. Skręcanie wymaga zerwania przyczepności na którymś z tylnych kół. Jak dasz tam opony z protektorem jak w wojskowej nysce a z przodu zostaną zwykłe slicki to skręcanie na trawie raczej nie wyjdzie.

#149 OFFLINE   marcinc30ne

marcinc30ne
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-10-2011
  • Skąd: Darmstadt

Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:11

Wielkie dzięki Panowie za tak liczny odzew. Jutro jade na urlop i bede działał w temacie - koło 21 czerwca bedzie relacja z terenowych jazd prawie omegą - znaczy tym scorpiem co chciałem go zezłomować w rzeszy ale sie nie dało i musiał wrócić do kraju. Wielka szkoda ze nie przetestowałem tego na Senatorze bo w terenie automatyczna skrzynia bardziej płynie przekazuje moc na starcie a tutaj mam niestety 2.0 w manualu. No i autko teraz tylko i wyłacznie do zabawy czy upalania - jak zwał tak zwał. Opony mam 205/55R16 no i oczywiście śniegowe łańcuchy z "tesco" (do jazdy w błocie) . Zresztą - trzeba sprubować bo sie człowiek nigdy nie dowie jak sie jeździ w terenie z zaspawanym dyfrem.

#150 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:13

nie mam doświadczenia, ale logika wskazuje, że jeśli tylne koła kręcą się z tą samą prędkością, to auto ma tendencje do jazdy prosto. Skręcanie wymaga zerwania przyczepności na którymś z tylnych kół. Jak dasz tam opony z protektorem jak w wojskowej nysce a z przodu zostaną zwykłe slicki to skręcanie na trawie raczej nie wyjdzie.


Michał_cyferkowy jeździł na 100% - przy parkowaniu tyłem pod kątem 90 st. wewnętrzne koło przeskakuje, skutkuje to tym, że szybciej zużywają się opony, ale zaparkować się da, bo auto skręca

#151 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:15

Ale kolega pytal o jazde na trawie, w terenie.

#152 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:16

Ale kolega pytal o jazde na trawie, w terenie.


Na trawie tym bardziej koło dostanie poślizgu, ale więcej bieżnika zostanie:p

#153 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwiec 2013 - 21:49

nie mam doświadczenia, ale logika wskazuje, że jeśli tylne koła kręcą się z tą samą prędkością, to auto ma tendencje do jazdy prosto. Skręcanie wymaga zerwania przyczepności na którymś z tylnych kół. Jak dasz tam opony z protektorem jak w wojskowej nysce a z przodu zostaną zwykłe slicki to skręcanie na trawie raczej nie wyjdzie.


błędne rozumowanie.

Ciężar auta jest rozłożony na 4 koła, przód cięższy od tyłu.
Jak tył da napęd, to przód skręci. Tym szybciej, im ma lepsze gumy w teren. Ale zawsze skręci, chyba, że jest jazda po lodzie albo na zablokowanych heblach ;)
Zerwanie przyczepności na 1 kole z tyłu przy skręcie nie jest groźne jak dyfer zaspawany - tym uślizgiem będziesz miał normalny objaw zniwelowania braku różnicy w liczbie obrotów kół i pojedziesz jak przy dyfrze otwartym. Ważne, aby to drugie kółko się kręciło z trakcją, bo bez zblokowanego dyfra cała para pójdzie w to kółko bez przyczepności i stoisz ;)

ps. doświadczenie łatwo zdobyć :D

#154 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwiec 2013 - 04:55

Jak tył da napęd, to przód skręci.

taa to spróbuj zrobić to traktorem też masa rozłożona na 4 koła i silnik z przodu

#155 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwiec 2013 - 17:04

taa to spróbuj zrobić to traktorem też masa rozłożona na 4 koła i silnik z przodu


...aaale to forum o omegach czy o traktorach :o

bo na forum omegi piszę o omedze. I jak piszę, to mam przetestowane ;)

a z traktorów, to jedynie o quadach mogę się wypowiadać :D

#156 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwiec 2013 - 18:32

...aaale to forum o omegach czy o traktorach

nie istotne czego wszędzie działa tak samo skoro można skręcać to oznacza że zewnętrzne koło wpada w poślizg

#157 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwiec 2013 - 22:08

nie istotne czego wszędzie działa tak samo skoro można skręcać to oznacza że zewnętrzne koło wpada w poślizg


wg mnie - istotne, o czym rozmawiamy ;)

jak stawiasz w dyskusji znak równości pomiędzy OGROMNYM, zapewniający MEGA TRAKCJĘ kołem w traktorze i malutkim kółeczkiem omegi, to chyba możemy se darować dalsze teoretyczne dywagacje :)

jak omega ma być 4fun na drogi gruntowe - warto zrobić co napisałem wcześniej, a o innych pojazdach offroad można podyskutować na innych forach tematycznych, gdzie, tak nawiasem, bardzo pożądanym elementem wyposażenia są BLOKADY mostów, lub właśnie spaw-locki przy osi tylnej ;)

pozdro :pokoj:

#158 OFFLINE   marcinc30ne

marcinc30ne
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-10-2011
  • Skąd: Darmstadt

Napisany 14 sierpień 2013 - 17:37

Witam Panowie po bardzo dlugiej przerwie. Temat zaspawania dyfra w scorpiu sam sie rozwiazal - znaczy upadl z powodu wydmuchania uszczelki pod glowica lub pekniecia glowicy. Na dodatek pekl przewod zasilajacy modul kontroli dostepu i auto zgaslo na przejezdie kolejowym. Okolicznosci te sprawily ze auto zostalo uzyte (po prowizorycznym uruchomieniu) jako krulik doswiadczalny do testu pt ILE WYTRZYMA SILNIK BEZ OLEJU I BEZ WODY. Odpowiedz: 10 minut na biegu jalowym. Filmik wrzuce na Youtube jak go tylko obrobie.
Przepraszam ze zbaczam z tematu ale chcialem odpowiedziec dlaczego tak dlugo planowana akcja spawania dyfra w scorpiu niewypalila.
Polskich znakow niestety z tej klawiatury niemoge wprowadzic

#159 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 09 maj 2015 - 23:06

Witam Panowie po bardzo dlugiej przerwie. Temat zaspawania dyfra w scorpiu sam sie rozwiazal - znaczy upadl z powodu wydmuchania uszczelki pod glowica lub pekniecia glowicy. Na dodatek pekl przewod zasilajacy modul kontroli dostepu i auto zgaslo na przejezdie kolejowym. Okolicznosci te sprawily ze auto zostalo uzyte (po prowizorycznym uruchomieniu) jako krulik doswiadczalny do testu pt ILE WYTRZYMA SILNIK BEZ OLEJU I BEZ WODY. Odpowiedz: 10 minut na biegu jalowym. Filmik wrzuce na Youtube jak go tylko obrobie.
Przepraszam ze zbaczam z tematu ale chcialem odpowiedziec dlaczego tak dlugo planowana akcja spawania dyfra w scorpiu niewypalila.
Polskich znakow niestety z tej klawiatury niemoge wprowadzic


Po równie długiej przerwie odgrzewam kotleta. Żałuj kolego, miałem tak w sierrze która oprócz wagi niczym nie różni się od scorpio. Przy 125 KM i 170 Nm zawracanie na swiatłach stało się bajką i pożywką dla mas. Napęd nie odczuwał róznicy, tylko opony cześciej trzeba wymieniać. Plauje taki manewr przy omedze 3,0, lekkim kole i baranie. Ciekawe czy da radę..
PS. Sierrą jeździłem na codzień