Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2013 - 18:05

Ta, bawi sie w to pare osob. M.in. Senator z LOBu.

#122 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2013 - 18:06

czesci do dostania w aso. szacowany koszt regeneracji 1tys zl

#123 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 marca 2013 - 18:42

Dzwoniłem do okolicznego salonu. Na początku to gość nie wiedział w ogóle o czym ja mówię, ale pomału jak zacząłem mu tłumaczyć to zaczął szukać.
To co mi powiedział mnie zszokowało, tarczka 1200 albo 1300 zł (już nie pamietam) za sztukę ( chyba że się pomylił i to jest kpl.) , a przekładka 200 chyba.
Skąd on te ceny wziął:masakra:

#124 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2013 - 18:47

Skąd on te ceny wziął

Jak Omega kosztowała ponad 100 tysięcy, to ta cena skądś się musiała wziąć. Raczej z używanych angielskich części kupionych na Allegro jej nie składali.

#125 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 marca 2013 - 18:57

Jak Omega kosztowała ponad 100 tysięcy, to ta cena skądś się musiała wziąć. Raczej z używanych angielskich części kupionych na Allegro jej nie składali.


Ktoś pisze ze płytka kosztuje ok 100 za szt i części potrzebne do regeneracji kosztują ok 1000zł to z tego co mi gość powiedział wyjdzie ponad 6000zł:)

#126 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2013 - 21:12

części potrzebne do regeneracji kosztują ok 1000z

dwa łozyska na którym wisi dyfer kosztują w aso 900 a gdzie reszta

#127 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 marca 2013 - 21:39

dwa łozyska na którym wisi dyfer kosztują w aso 900 a gdzie reszta


O łożyskach nawet nie wspominam:)
Phanton kilka postów wcześniej pisał że elementy kosztuja w ASO ok 1000 zł I ja to doskonale rozumię że to nie tania zabawa.

Wiem, że części w ASO mogą mieć kosmiczne ceny. Kiedyś ktoś tu napisał że pompa ABS DX kosztuje ponad 10tys. zł :masakra:

#128 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2013 - 22:14

Lepiej kupic sprawna szpere:D

#129 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2013 - 15:18

ad1
mozna tez scisnac szpere 45% na np 60%, zalezy to od dobrania tarczek ciernych i tych drugich


Ciekawe jak chcesz ścisnąć szperę żeby uzyskać inny kąt ścięcia ścian sprzęgieł . 45% to nie jest stosunek ściśnięcia jednej półosi do drugiej tylko kąt ścianki sprzęgieł na które atakuje okrągły wałek. Jedyne co możesz uzyskać zacieśniając sprzęgłą np. przekładką metalową to mocniejsze wstępne spięcie, czyli moment od którego szpera zaczyna spinać się po przyłożeniu momentu obrotowego z wałka atakującego.

Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem na biało co to jest kąt 45 stopni i gdzie sie go mierzy, oczywiście podczas jazdy do przodu, bo podczas jazdy do tyłu może być inny.

http://forum.omegakl...=1&d=1363271477

Od handlowania jest market/robert3012

#130 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 marca 2013 - 17:24

np. ode mnie :)



Ciekawe jak chcesz ścisnąć szperę żeby uzyskać inny kąt ścięcia ścian sprzęgieł . 45% to nie jest stosunek ściśnięcia jednej półosi do drugiej tylko kąt ścianki sprzęgieł na które atakuje okrągły wałek. Jedyne co możesz uzyskać zacieśniając sprzęgłą np. przekładką metalową to mocniejsze wstępne spięcie, czyli moment od którego szpera zaczyna spinać się po przyłożeniu momentu obrotowego z wałka atakującego.

Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem na biało co to jest kąt 45 stopni i gdzie sie go mierzy, oczywiście podczas jazdy do przodu, bo podczas jazdy do tyłu może być inny.

http://forum.omegakl...=1&d=1363271477


Patrząc na fotki szpery w omedze to i do tyłu będzie podobnie czyli ok 45 st. przypadek 2-way

#131 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2013 - 18:47

Ciekawe jak chcesz ścisnąć szperę żeby uzyskać inny kąt ścięcia ścian sprzęgieł . 45% to nie jest stosunek ściśnięcia jednej półosi do drugiej tylko kąt ścianki sprzęgieł na które atakuje okrągły wałek. Jedyne co możesz uzyskać zacieśniając sprzęgłą np. przekładką metalową to mocniejsze wstępne spięcie, czyli moment od którego szpera zaczyna spinać się po przyłożeniu momentu obrotowego z wałka atakującego.


niektórzy zapewne pamiętają usera z Hrubieszowa, nick BC30SE ;)

dawał radę regulować spięcie szpery w zakresie niemal od 0 do 100% :D

pokazywał fotodokumentację i kto chciał, mógł się poduczyć co i jak.

nie gadamy o czczej teorii, tylko o uzyskanych efektach w praktyce.

jeden z efektów lata w "żółtku", i, zdaje się, nadal "robi" całkiem dobrze :D

#132 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2013 - 20:33

niektórzy zapewne pamiętają usera z Hrubieszowa, nick BC30SE ;)

dawał radę regulować spięcie szpery w zakresie niemal od 0 do 100% :D

pokazywał fotodokumentację i kto chciał, mógł się poduczyć co i jak.

nie gadamy o czczej teorii, tylko o uzyskanych efektach w praktyce.

jeden z efektów lata w "żółtku", i, zdaje się, nadal "robi" całkiem dobrze :D


Tak zgadza się, ale nie jest to regulacja szpery , tylko wstępnego spięcia, a to jest bardzo duża różnica. Jeżeli chciał byś zmienić moment jaki działa na sprzęgła przy dodaniu określonego momentu z wału napędowego , wówczas musiał byś zmienić elementy sprzęgieł z zastosowanym innym kątem natarcia. To co masz wyregulowane jakoby np. na 60% to po jakimś czasie Ci się zużyje, tarcze się wytrą lub przekładki i już nie będziesz miał takiego wstępnego spięcia. Jest to normalny proces w szperze ciernej. ja u siebie wyregulowałem spięcie zaledwie na 100Nm co pozwala komfortowo poruszać się nawet po śliskich rondach. Oczywiście po przyłożeniu odpowiedniego momentu , szpera się zepnie i idziesz bokiem. Jak kto lubi, jak lubisz spiętą cały czas to wal na 300Nm lub więcej.

#133 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2013 - 10:22

To co masz wyregulowane jakoby np. na 60% to po jakimś czasie Ci się zużyje, tarcze się wytrą lub przekładki i już nie będziesz miał takiego wstępnego spięcia. Jest to normalny proces w szperze ciernej.


zgadza się - przed regulacją była wyraźna informacja, że jak podkręci, to zwyczajowych 200tys km śpera po tjuningu na pewno nie dożyje :D
Ale - efekt uzyskany po podkręceniu jest zdecydowanie wart szybszego zużycia, wymiennych przecież, elementów :D

#134 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 marca 2013 - 17:30

Tak zgadza się, ale nie jest to regulacja szpery , tylko wstępnego spięcia, a to jest bardzo duża różnica. Jeżeli chciał byś zmienić moment jaki działa na sprzęgła przy dodaniu określonego momentu z wału napędowego , wówczas musiał byś zmienić elementy sprzęgieł z zastosowanym innym kątem natarcia. To co masz wyregulowane jakoby np. na 60% to po jakimś czasie Ci się zużyje, tarcze się wytrą lub przekładki i już nie będziesz miał takiego wstępnego spięcia. Jest to normalny proces w szperze ciernej. ja u siebie wyregulowałem spięcie zaledwie na 100Nm co pozwala komfortowo poruszać się nawet po śliskich rondach. Oczywiście po przyłożeniu odpowiedniego momentu , szpera się zepnie i idziesz bokiem. Jak kto lubi, jak lubisz spiętą cały czas to wal na 300Nm lub więcej.


A jest taka opcja, że w przypadku sprawnej szpery przy ruszaniu np po lodzie lub wyjeżdżaniu z zaspy, szpera nie zepnie gdy ruszę prawie bez gazu tylko by koła się wolno kręciły?

#135 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 marca 2013 - 17:57

moja w takim przypadku nie spina...

#136 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 marca 2013 - 18:20

na asfalcie i poboczu ładnie idzie na 2 koła, ale ostatnio zauważyłem , że na lodzie nie zawsze. Zastanawiam się czy to normalne zjawisko czy to u mnie już coś niedomaga

#137 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 marca 2013 - 19:04

na asfalcie i poboczu ładnie idzie na 2 koła, ale ostatnio zauważyłem , że na lodzie nie zawsze. Zastanawiam się czy to normalne zjawisko czy to u mnie już coś niedomaga


ja mam to samo pewnie ten typ tak ma;)

#138 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 marca 2013 - 19:11

ja mam to samo pewnie ten typ tak ma;)


bardzo możliwe:) Może jeszcze ktoś się wypowie:)

#139 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2013 - 19:25

dodacie gazu to koło złapie uślizg i śpera zepnie, przecież bez gazu nie działa :D

a jak nie macie na pokładzie TC+ to albo dać w bagażnik worek cementu :F albo lekko gazu i pomachać trochę ręcznym. Wyjedzie :D

#140 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 marca 2013 - 19:37

dodacie gazu to koło złapie uślizg i śpera zepnie, przecież bez gazu nie działa :D

a jak nie macie na pokładzie TC+ to albo dać w bagażnik worek cementu :F albo lekko gazu i pomachać trochę ręcznym. Wyjedzie :D


Ja u siebie w okolicy to bez obciążenia ani rusz:) 50kg i Pb pół baku:) nie wspominając o LPG heh